Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

sziasztok

Következőben kérném hozzáértők válaszát. Szeretném kicsit módosítani itt- ott a kocsit. Mostani részben a hátsó fékdobot cseréltetném le féktárcsákra. Kérdésem, alkatrészek+ szerelési kts.-en felül milyen egyéb költségekkel járna egy ilyen módosítás? Kell ezután szigorított kpm vizsga vagy hasonló?

volt aki már csinált hasonlót s esetleg leírná a menetét, tapasztalatát?

ezek még csak tervek szerelőműhelyben még nem voltam előtte tudni akarom h kb mivel számoljak...

előre is köszi a válaszokat!

Gezoli leírását kiegészíteném a saját tapasztalataimmal. Egyébként nekem is ő segített az átalakításban! Nagyon pontosan körbejárta a dolgot.

Elméletileg kötelező lenne a szigorított vizsga átépítésnél. Elméletileg.

Elméletileg kizárólag gyártási év szerinti, alvázszámhoz tartozó verzió kerülhetne rá.

Gondolok itt arra, hogy 2001 után csak Lucas volt, 2001-ig Bosch.

Nekem a komplett átalakítás 98e Ft-ban állt meg. Ehhez nem számoltam az utánajárást és a benzinköltséget. Viszont benne van a lúzerségem is.

Ha ügyes vagy 70e Ft-ból is kijön. Nekem eleve cserés volt már a kézifék kötelem, a dobok és a fékbetétek is, fékfolyadék is. Tehát ha ezeket is kivonom belőle, akkor jóindulattal mondhatom hogy 20-30e Ft felára van kb a tárcsaféknek a dobhoz képest. Viszont komfortosabb, egyszerübb a szerelése, jobban néz ki. És persze jobb is. Nekem fék padon kb 300 km megtétele után 0%-os eltérés volt a két oldal között, és az ingadozás 4 % volt. Sok sikert! Ha van egy kis érzéked hozzá, otthon is megvalósítható. Akna a kézifékkötél cseréjéhez szükséges. Légtelenítéshez pedig nem árt egy segítő!

https://plus.google.com/photos/106631535768501005420/albums?banner=pwa&gpsrc=pwrd1#photos/106631535768501005420/albums/5884161830168847089

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Gezoli leírását kiegészíteném a saját tapasztalataimmal. Egyébként nekem is ő segített az átalakításban! Nagyon pontosan körbejárta a dolgot.

Elméletileg kötelező lenne a szigorított vizsga átépítésnél. Elméletileg.

Elméletileg kizárólag gyártási év szerinti, alvázszámhoz tartozó verzió kerülhetne rá.

Gondolok itt arra, hogy 2001 után csak Lucas volt, 2001-ig Bosch.

Nekem a komplett átalakítás 98e Ft-ban állt meg. Ehhez nem számoltam az utánajárást és a benzinköltséget. Viszont benne van a lúzerségem is.

Ha ügyes vagy 70e Ft-ból is kijön. Nekem eleve cserés volt már a kézifék kötelem, a dobok és a fékbetétek is, fékfolyadék is. Tehát ha ezeket is kivonom belőle, akkor jóindulattal mondhatom hogy 20-30e Ft felára van kb a tárcsaféknek a dobhoz képest. Viszont komfortosabb, egyszerübb a szerelése, jobban néz ki. És persze jobb is. Nekem fék padon kb 300 km megtétele után 0%-os eltérés volt a két oldal között, és az ingadozás 4 % volt. Sok sikert! Ha van egy kis érzéked hozzá, otthon is megvalósítható. Akna a kézifékkötél cseréjéhez szükséges. Légtelenítéshez pedig nem árt egy segítő!

https://plus.google.com/photos/106631535768501005420/albums?banner=pwa&gpsrc=pwrd1#photos/106631535768501005420/albums/5884161830168847089

Köszönöm mind a kettőtöknek!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Következőben kérném hozzáértők válaszát. Szeretném kicsit módosítani itt- ott a kocsit. Mostani részben a hátsó fékdobot cseréltetném le féktárcsákra. Kérdésem, alkatrészek+ szerelési kts.-en felül milyen egyéb költségekkel járna egy ilyen módosítás? Kell ezután szigorított kpm vizsga vagy hasonló?

volt aki már csinált hasonlót s esetleg leírná a menetét, tapasztalatát?

ezek még csak tervek szerelőműhelyben még nem voltam előtte tudni akarom h kb mivel számoljak...

előre is köszi a válaszokat!

Szevasz

Nekem H Astra tárcsa fékek voltak hátul az előző 5 ajtós '98-as X16xel -emen. 265-ös átmérővel! Az első is ekkora gyárilag. Voltam vele a kpm-be baleset megelőzési napon és rendbe találták. Bár nem szóltam róla. Azt sem kifogásolták, hogy a fékkötél 30 cm-vel hosszabb volt a gyárinál és nem a gyári tarókkal hanem kötegelővel volt felfogatva és nagy kanyarokkal. Ja és brutális volt a fékerő! Most egy 2000 évjárú x20dtl kombim van, gyárilag elöl 285, hátul 265 tárcsa van. De érezhetően gyengébb a fék. Ja és a tárcsás híd szerintem keskenyebb mint a dobos! A hátsó nyomtáv kisebb mint az első, de mikor felraktam a nyereg konzolokat jobban nézett ki azzal a plusz kb 2 cmvel.

Amit kell a cseréhez:

- Kézifék kötél

- Nyereg konzol 2db

- Fék takaró 2db

- Féknyereg 1pár

- Fékcső 1 pár (H astráé 1 darabból van jobbos és balos külön 7500ft környéke a gyári, a G-s 3 db-ból áll oldalanként plusz a tartók)

- fék tárcsa 2db

- fékbetét garnitúra

- 0,5-1 Liter Dot4 fékolaj

- sok türelem míg ezeket felhajtod bontottan

- Csápos emelő vagy akna. Mert a kipufogót és a hővédő lemezt is le kell venni a kézifékkötél cseréhez

- Alvázvédő és üregvédő ha már alatta vagy és a hővédő lemez anyái úgy is letörnek hegesztesz helyette másik csavart. Akár önfúrós csavar is megfogja. De kirohadhat az alu lemez az anya körül is.

- Kipufogó bilincs, ha még nem kellett cserélni

-Tűz karika a középső és s hátsó dob közé, ha a nagy dob van hátul, és még nem cseréltél hátsó dobot

- Csavar készlet a hátsó dob rögzítéséhez ha a nagy dob van hátul

A kerékagyat nem kell cserélni!

Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Ha csak a megtehető utat mutatja, akkor a sebesség (WEG) és az üzemanyagszint (fuel) van bekötve. Az ECU-val nincs kommunikáció. A lámpa kontroll, a kopásjelzők, és a szintjelzők logikai szintet kapcsolnak. Ha ezen bemeneteire 1-et (+12V) kapcsolsz, jelenik meg a figyelmeztetés.

A másik MID nem felesleges? (megvenném)

Eladó, de pixelhibás és egy csillag alakú ütődés van benne. Dobsz egy e-mail címet küldök képet.

És ugyan azt csinálja, bár a számai is ugyan azok.

A többit megbeszéljük e-mailbe.

A fékkopás jelző akkor jelezne ha nem kap testet, de az sem jelez pedig nincs benne a 2 kopásjelző.

Link to comment
Megosztás:

A két vékony vezeték a relé tápja (85 illetve 86-os pontok) a mák kettő a kontaktus. Mindegy hogy melyik a plusz - mínusz. 85 86-ra adsz tápot és szakadás mérővel ránézel a kontakt lábakra.

Persze ha nincs dióda a tekercsel párhuzamosan!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki csinált már ilyen navis középkonzolt? Ha igen, mik a tapasztalatok?

Régebben láttam itt egy linket, ahol volt digit. klímás középkonzol is!

Ha valaki belinkelné, azt megköszönném! :D

Üdv!

Szia! Nekem már megvan a középkonzol, "csak" a telefon/tablet hiányzik. Első ránézésre a 7"-os túl nagy a gyári helyre. Nem férne be. Az 5"-os telefonnál nál kell oldalanként 1,5cm-t kivágni, felfelé nem kell. 4,3-as Wayteq navigáció pedig faragás nélkül passzol. Én egy atab5-öt tervezek betenni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen. De nem ilyen egyszeru. Eleg sokat kell elmenni, hogy pontossan be lehessen allitani. Ha meg rovid utakra nem rakod be a telefont, akkor ugye ugrik az egesz. Obd tud pillanatnyi fogyaszt merni a szoftver pedig ebbol szamol atlagot. Maga az odb nem tud atlagot.

Ha veszek egy OBD2-es kütyüt, akkor az mutatja az átlagfogyasztást is a telefonon? Z14XEP a motor a kocsiban.

Link to comment
Megosztás:

Igen. De nem ilyen egyszeru. Eleg sokat kell elmenni, hogy pontossan be lehessen allitani. Ha meg rovid utakra nem rakod be a telefont, akkor ugye ugrik az egesz. Obd tud pillanatnyi fogyaszt merni a szoftver pedig ebbol szamol atlagot. Maga az odb nem tud atlagot.

Azért gondoltam, hogy veszek egy ilyet mert a veramont ezzel ellenőrizném le, illetve állítanám be.Mondjuk a menéssel nem lesz baj, mert most ahová megyek az 870Km.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha van veramonod, akkor ezzel sem lennel semmivel elorebb! Az obd-s szoftverben is a tankolasnal kiszamolt atlaghoz korrigalsz, amit a veramonnal is meg tudsz tenni. A sokat ugy gondoltam, hogy 2-3 telitank legalabb mire kb beallitod. En az 5. teli tanknal jarok az obd ota de meg mindig nem pontos. Persze azert is nehez, mert nem mindig rakom ki a telefont.

Azért gondoltam, hogy veszek egy ilyet mert a veramont ezzel ellenőrizném le, illetve állítanám be.Mondjuk a menéssel nem lesz baj, mert most ahová megyek az 870Km.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban kérném a segítségetek, hogy van a relé szekrény a motorházban, azon belül az üzemanyag szivattyú relé érdekelne. itt egy kép:

Én a 4-es számmal jelöltre gyanakszom, (vagyis, hogy az alatt helyezkedik el) van az oldalán egy biztosíték is, de lehet, hogy a másik az, ami előtte van (a rajzon a 3-as).

És még szeretném tudni, hogyan lehet ezt a relét széthúzni, mert nem mertem feszegetni. :huh:

Előre is köszi,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Abban kérném a segítségetek, hogy van a relé szekrény a motorházban, azon belül az üzemanyag szivattyú relé érdekelne. itt egy kép:

Én a 4-es számmal jelöltre gyanakszom, (vagyis, hogy az alatt helyezkedik el) van az oldalán egy biztosíték is, de lehet, hogy a másik az, ami előtte van (a rajzon a 3-as).

És még szeretném tudni, hogyan lehet ezt a relét széthúzni, mert nem mertem feszegetni. :huh:

Előre is köszi,

Szia!

A biztosítékos melletti, a linkelt rajzon a 3-as a benzinszivattyú. Szerintem nincs neki külön rögzítése, lehet nehezen jön de csak simán kihúzod.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha van veramonod, akkor ezzel sem lennel semmivel elorebb! Az obd-s szoftverben is a tankolasnal kiszamolt atlaghoz korrigalsz, amit a veramonnal is meg tudsz tenni. A sokat ugy gondoltam, hogy 2-3 telitank legalabb mire kb beallitod. En az 5. teli tanknal jarok az obd ota de meg mindig nem pontos. Persze azert is nehez, mert nem mindig rakom ki a telefont.

Én meg azt hittem, hogy ez a valós pontos adatot mutatja, és nem kell semmit sem utána állítgatni.Akkor viszont valóbban felesleges nekem.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, ampervadasz kifogom próbálni. ;)

jó éjt.

Egyszerűbb, ha magát a foglalatot kiszeded a dobozból, úgy simám kitudod húzni a foglalatból. Most nem emlékszem, h lapos csavarhúzóval kicsit beljeb kell nyomni egy rögzítőt fület, vagy csak simán lehúzod a foglalatot a sínjéről, de ha jobban megnézed látni fogod te is :)

Link to comment
Megosztás:

Egyszerűbb, ha magát a foglalatot kiszeded a dobozból, úgy simám kitudod húzni a foglalatból. Most nem emlékszem, h lapos csavarhúzóval kicsit beljeb kell nyomni egy rögzítőt fület, vagy csak simán lehúzod a foglalatot a sínjéről, de ha jobban megnézed látni fogod te is :)

Szia!

Köszönöm, azt tudtam, csak nem mertem széthúzni a relét az aljzatából, mert féltem, hogy eltöröm. :icon1:

De már sikerült!

Szerintetek melyik itt (relébe menő) a pozitív vezeték? Mert a könyv azt írja, hogy a vastag fekete (30-as) a pozitív, olyan nincs, csak vastag rózsaszín?

Valaki nem tudja véletlenül, hogy belső (autón belül) biztosítéktábla mögött van-e az AC-nak egy pozitív vezetéke? Ha van, melyik az?

Előre is köszi.

opi_ka

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm, azt tudtam, csak nem mertem széthúzni a relét az aljzatából, mert féltem, hogy eltöröm. :icon1:

De már sikerült!

Szerintetek melyik itt (relébe menő) a pozitív vezeték? Mert a könyv azt írja, hogy a vastag fekete (30-as) a pozitív, olyan nincs, csak vastag rózsaszín?

Valaki nem tudja véletlenül, hogy belső (autón belül) biztosítéktábla mögött van-e az AC-nak egy pozitív vezetéke? Ha van, melyik az?

Előre is köszi.

opi_ka

Melyik az AC reléje? A biztis, vagy amit kihúztál?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm, azt tudtam, csak nem mertem széthúzni a relét az aljzatából, mert féltem, hogy eltöröm. :icon1:

De már sikerült!

Szerintetek melyik itt (relébe menő) a pozitív vezeték? Mert a könyv azt írja, hogy a vastag fekete (30-as) a pozitív, olyan nincs, csak vastag rózsaszín?

Valaki nem tudja véletlenül, hogy belső (autón belül) biztosítéktábla mögött van-e az AC-nak egy pozitív vezetéke? Ha van, melyik az?

Előre is köszi.

opi_ka

A vastag piros (a rajz szerint az piros, ha nálad rózsaszín akkor az :) ) az állandó feszültség, a kék csíkos a kapcsolt.

Pontosan milyen vezeték kellene neked az AC-től? Kapcsolt oldali feszültség, vagy a kapcsoló oldali? Egyébként nincs egyik sem az utastérben, az AC-nek minden vezetéke a motortérben található, a motortéri főbiztosíték táblából kap tápot, és az ECU kapcsolja, nem vezették az utastérbe.

Link to comment
Megosztás:

Melyik az AC reléje? A biztis, vagy amit kihúztál?

Szia, imy!

Amit kihúztam az, mert lecsekkoltam már. :icon1:

A vastag piros (a rajz szerint az piros, ha nálad rózsaszín akkor az :) ) az állandó feszültség, a kék csíkos a kapcsolt.

Pontosan milyen vezeték kellene neked az AC-től? Kapcsolt oldali feszültség, vagy a kapcsoló oldali? Egyébként nincs egyik sem az utastérben, az AC-nek minden vezetéke a motortérben található, a motortéri főbiztosíték táblából kap tápot, és az ECU kapcsolja, nem vezették az utastérbe.

Köszi, így akkor világos ezek szerint a motortérben a főbiztosíték dobozban van, az AC biztosítékaja is!? - De most már, ez nem is olyan fontos -

A rózsaszín amiben egy kék csík van, az a kapcsolt , amibe nincs az állandó.

Akkor nekem ezt az állandót kell valahol megszakítanom,(ezért kérdezte, hogy nincs-e a kocsin belül) ha szeretném egy kicsit "furfangósra" csinálni az autóm indítását, ugye (de nem ártana a relé ellőtt még, szerintem )?

Link to comment
Megosztás:

Akkor nekem ezt az állandót kell valahol megszakítanom,(ezért kérdezte, hogy nincs-e a kocsin belül) ha szeretném egy kicsit "furfangósra" csinálni az autóm indítását, ugye?

Szia!

Erre van más megoldás is, este elküldöm PM-ben, az otthoni gépemre le van mentve hogyan kell.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Erre van más megoldás is, este elküldöm PM-ben, az otthoni gépemre le van mentve hogyan kell.

Ez engem is érdekelne, azért kérdeztem, :) Ha el akarják vinni, akkor ez meg tudja lassítani/állítani őket. :D Ha nem szabványos a dolog. Valaki az akksi kivételre esküszik. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.