Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok!
Cdr-500as rádió van az autómban, de kicsit macerás lett a cd-k írása, hogy tönkrement a cd íróm. Mivel máshova nem írok cd-t, gondolkodtam olcsóbb lenne-e egy aux-in az autóba egy cd-írónál, nem utolsó sorban kényelmesebb is.
http://www.metroman.hu/product/Autoradio-hangszoro-beepitokeret-antenna-aux-in-iso-csatlakozo/-Aux-bemenet-MP3-csatlakozo-auto-radiohoz/AUX-IN-csatlakozo-autoradiohoz-MP3-csatlakoztatasahoz-ZRS-AUX

A linkelt cucc működő út, ha aux in-t szeretnék az autómba?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Cdr-500as rádió van az autómban, de kicsit macerás lett a cd-k írása, hogy tönkrement a cd íróm. Mivel máshova nem írok cd-t, gondolkodtam olcsóbb lenne-e egy aux-in az autóba egy cd-írónál, nem utolsó sorban kényelmesebb is.

http://www.metroman.hu/product/Autoradio-hangszoro-beepitokeret-antenna-aux-in-iso-csatlakozo/-Aux-bemenet-MP3-csatlakozo-auto-radiohoz/AUX-IN-csatlakozo-autoradiohoz-MP3-csatlakoztatasahoz-ZRS-AUX

A linkelt cucc működő út, ha aux in-t szeretnék az autómba?

Nem!

Ez a megoldás:

http://forum.opel-club.ru/lofiversion/index.php/t45457.html

Link to comment
Megosztás:

Megkérdeztem a Schiller szervizt, hogy mennyiért csinálnák meg nekem azt, hogy a TID kijelzőn engedélyezik a rádió megjelenítését.Azt mondta a hapsi, hogy 6000Ft. :angry2: Nincs mit tenni, ez van..

Megnyomtam a kijelző két gombját és 071-es kódot írt ki, úgyhogy az általatok elmondott dolgok szerint valószínű hogy az a baja.

Link to comment
Megosztás:

Találtam egy céget, akik 3000Ft-ért megcsinálják a kijelzőmet, hogy tudjon kommunikálni a verával.

http://www.opeldm.hu/kapcsolat.html

:D

Már majdnem megörültem:

Opel Astra G , Opel Zafira A, Vectra B gyári tempomat beszerelve :24990 Ft ( csak "Z" motoros )

De nem csodálkoztam, mikor meghallotta a motorkódomat, hogy Z14XEP-be nem tud beszerelni. :)

Pedig az is "Z"...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megérkezett a Veramon MID kijelző.

Már a postai dobozon meglepődtem, milyen lapos, de amikor kinyitottam, elégé nagyra nyílt a szemem. Én egy komplett MID-et vártam, szép eredeti tokozással, és eredeti kijelzővel. Ezzel szemben a korrekt csomagolásban két elektronikai panel volt összecsavarozva , egy hatalmas "üveglappal" az tetején.

853351835001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az már ekkor látszott, hogy a beépítésével, és elektromos bekötésével nem lesz gond, de ha nincs rajta a két gomb, akkor hogy a fenébe lehet majd beállítani - a dobozban sem a beszerelésről, sem a csatlakoztatásról, sem pedig a beállításról nem volt ismertető.

No sebaj gondoltam, majd a netről lekapok valamit, csak ne csehül legyen :D .

Kiszereltem a kocsiból a középkonzolt - most ennek leírását nem taglalom, gondolom sok helyen megtalálható - és kivettem a régi törött műszer egységet.

Az új szerkentyűt az LCD-kijelző védő fóliáját a helyén hagyva szereltem be a régi MID helyére. Megjegyzem, minden úgy passzolt, mint ahogyan a nagykönyvben meg van írva!

003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Rádugtam a tüskesorra a csatlakozót - a nyomtatott áramköri lapon is feltüntetésre került a lábak számozása, így kis odafigyeléssel elronthatatlan a "pólus irány". Arra viszont nagyon figyelni kell, hogy a csatit megfelelően kell a helyére nyomni, mert ha elcsúszik akár egy sort is, a CPU is elszállhat!!!

Miután a középkonzol a helyére került, alig vártam, hogy lássam, mit tud a készülék. Persze mielőtt kíváncsiságom kielégítettem volna, letöltöttem a Veramon honlapjáról egy angol nyelvű kezelési útmutatót.

Pestiesen szólva nem semmi!

Először is intelligensen bejelentkezik (Service menüben állítható, bejelentkezzen-e egyáltalán, és természetesen itt a szöveg is átírható - már ha valakinek valami extrém "csókol anyád Pityu" beköszönés kellene)

004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezután elindul a beállított kontroll funkció, melyhez időnkét aktív részvételt is megkövetel a program.

005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amikor a fentieken túljutottunk, a választható funkciók egész tárháza áll rendelkezésünkre. (természetesen a Service menüben ezeket is beállíthatjuk, melyikeket akarjuk használni a lehetőségek közül)

006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Összességében szerintem a készülék egy szédületes alternatívája a gyári MID-nek, és mindezt ráadásul a piacon kapható használt multi műszerek fele áráért - szállítással együtt. Ráadásul ez a kütyüsz bővíthető. Csatlakoztatható hozzá utastér hőmérő, és klíma vezérlő panel. Ez utóbbi képes arra, hogy segítségével a manuális klíma automatává avanzsáljon elő.

Egyébként többféle "háttérvilágítással" és pixel színnel rendelhető, de jól meg kell gondolni, mert önmagában a kijelző adja meg a színeket, nem pedig külön világítás, így később nincs mód a változtatásra - hacsak nem vesz valaki egy új LCD-t.

Én, mint a képeken is látható, fekete háttérrel és fehér kiírással rendeltem, mert ez passzol a rádió fehér kijelzőjéhez, ezáltal nem lesz karácsonyfa szerű a kocsi beltere.

Mint fentebb is írtam sok minden programozható - sőt egyes funkcióknál kell is - , méghozzá nagyon egyszerűen az ablaktörlő kapcsolókar végén található MID vezérlő gombokkal. A Service funkciókat mindenképpen állítani kell, mert a "gyári" beállítások eléggé lazán kezelik az adatokat. Nálam például a kerékméret 135/60/15-re volt állítva, és a kontroll funkciók is ex-has kerültek bejelölésre.

Kérdéseitekre - amennyiben tudok - szívesen válaszolok. üdv. P.S. :hiya:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló.

Az lenne a kérdésem hogy hogy nekem 1999 évjáratu az astrám nincs bent gyárilag fedélzeti az én kijelzőm MID vagy TID lehet hol tudom ezt megnézni.ha rendelnék én is egy ilyet mint te akkor én ezt hogyan tudnám vezérleni mert ugye nekem nincs semmiféle plusz gomb a bajuszkapcsolókon?

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Pedig nem bonyolult.

A beszerelési leírás (angol konyhanyelven) megtalálható a Veramon oldalán, de a múgyis magától értetődő, illetve a MID verzió előbbiekben idézett leírása is teljesen érthető sztem.

@szabiika11: A rendelési információk és árak fent vannak a Veramon oldalán (írj neki emailt angolul vagy csehül és leírja a részleteket). Illetve ha neked a kijelzőn van két gomb az idő beállítására, akkor az TID (a MID-hez BC gombos ablaktörlőkar van gyárilag, ami mellesleg a Veramonhoz is szükséges, és mivel a készlet azt nem tartalmazza, még azt is meg kell venned).

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az aux in-es választ. Kicsit hardcore a cirill. Létezik pesten szaki, aki ha kap tőlem egy cdr-500-as rádiót beletaktikázza ezt nekem? Nem ingyen persze.
A veramon meg nagyon tuti cuccnak tűnik. A benzinfogyasztás milyen külső egységet kíván(egy egyszerű kijelzős g astrám van, alapból nem jelez fogyasztást)vagy ezt tudja a fedélzeti alapból, csak sehol nem jelzi?

Link to comment
Megosztás:

A veramon meg nagyon tuti cuccnak tűnik. A benzinfogyasztás milyen külső egységet kíván(egy egyszerű kijelzős g astrám van, alapból nem jelez fogyasztást)vagy ezt tudja a fedélzeti alapból, csak sehol nem jelzi?

Nem kell külső egység a benzinfogyasztáshoz, a motorvezérlő mindig tudja a pillanatnyi fogyasztás értékét (illetve TwinPort motoroknál kell egy optocsatoló nevű egység is hozzá), csak a TID-en nem jelzi ki. Egyebek közt erre való a Veramon. Mivel az előző oldalon a Veramon MID-es verziójáról voltak képek, most mutatok párat az egyszerűbb, TID-es verzióról is. Az ára majd' feleannyi mint annak (ehhez nem kell kijelzőt venni, a gyárival működik), a funkcióit tekintve szinte ugyanaz, csak nem tud magyarul:

Pillanatnyi fogyasztás:

692174-20120917-I0AlGI.jpg

692175-20120917-Ag8hMb.jpg

Az utolsó út alatt elfogyasztott üzemanyag mennyisége:

692178-20120917-v13GaM.jpg

692179-20120917-BLkDo0.jpg

És ez csak ízelítő...

Link to comment
Megosztás:

Nem kell külső egység a benzinfogyasztáshoz, a motorvezérlő mindig tudja a pillanatnyi fogyasztás értékét (illetve TwinPort motoroknál kell egy optocsatoló nevű egység is hozzá), csak a TID-en nem jelzi ki. Egyebek közt erre való a Veramon. Mivel az előző oldalon a Veramon MID-es verziójáról voltak képek, most mutatok párat az egyszerűbb, TID-es verzióról is. Az ára majd' feleannyi mint annak (ehhez nem kell kijelzőt venni, a gyárival működik), a funkcióit tekintve szinte ugyanaz, csak nem tud magyarul:

Pillanatnyi fogyasztás:

Az utolsó út alatt elfogyasztott üzemanyag mennyisége:

És ez csak ízelítő...

Nagyon frankó, az ablaktörlő kapcsoló vezetékezésén kívül kellett még valahol kábelezni (ECU..)?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.