Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Szia! be lehet kötni a műszeregységbe van gyári helye. A csatlakozónál a 7-es pin-re kell rákötni és egy izzót betenni és mükszik is. A gond az hogy spéci saru kell hozzá. Ha ilyen nincs nekem úgy oldották meg okosban hogy az izzó egyik lábára forrasztották direktbe a vezetéket, na én ezt már gyári helyre kötöttem be.

Egy kis infó a Nagyúr jóvoltából így jobban átlátod a helyzetet, megtalálod a kiosztást:

https://sites.google.com/site/opelccled/cc-led

Igen egy youtube videóban meg is találtam a kilóméter óra egységben a visszajelzőnek a helyét. Magába az autóba be van építve a visszajelző szerkezet is vagy csak maga a lámpa a műszerfalban. Ahogy néztem a relétől 6 vezeték megy.

Módosítva : Dj Menyus
Link to comment
Megosztás:

Szia! be lehet kötni a műszeregységbe van gyári helye. A csatlakozónál a 7-es pin-re kell rákötni és egy izzót betenni és mükszik is. A gond az hogy spéci saru kell hozzá. Ha ilyen nincs nekem úgy oldották meg okosban hogy az izzó egyik lábára forrasztották direktbe a vezetéket, na én ezt már gyári helyre kötöttem be.

Egy kis infó a Nagyúr jóvoltából így jobban átlátod a helyzetet, megtalálod a kiosztást:

https://sites.google.com/site/opelccled/cc-led

Igen egy youtube videóban meg is találtam a kilóméter óra egységben a visszajelzőnek a helyét. Magába az autóba be van építve a visszajelző szerkezet is vagy csak maga a lámpa a műszerfalban. Ahogy néztem a relétől 6 vezeték megy.

Módosítva : Dj Menyus
Link to comment
Megosztás:

ha a kuplung felol van akkor szerintem inkabb ez a fotengwly jeladó. Nekem a Lajos motornál szemből van az olajnyomas szonda, es csak egyetlen egy vezetek megy belole.

Olajszűrő alatt van, ami ugye nekem a motor elején van és a lökhárító felé néz. Egy teljesen burkolt vezeték megy a kábelcsatornában, hogy abban 1 vagy 2 szál fut azt nem tudom megmondani. Mégsem ez lenne akkor az olajnyomás érzékelő? Akinek Z14XE motorja van megírhatná hol találom.

Link to comment
Megosztás:

Olajszűrő alatt van, ami ugye nekem a motor elején van és a lökhárító felé néz. Egy teljesen burkolt vezeték megy a kábelcsatornában, hogy abban 1 vagy 2 szál fut azt nem tudom megmondani. Mégsem ez lenne akkor az olajnyomás érzékelő? Akinek Z14XE motorja van megírhatná hol találom.

szerintem ez valami jeladó. Abbol kiindulva hogy nálam milyen szerintem valami menetes eszköz lesz hisz ott nyomas van ugyan ugy mint a vizho erzekelonel. De ez csak az én felvetésem
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

a következő képen az olajnyomás érzékelőt látom? Ez van az olajszűrő alatt nem messze.

Ha lehúzom a csatlakozót akkor gyújtáson tudok mérni rajta pozitívot?

Köszi.

Ez az olajnyomás szenzora lesz, mivel a teknőnél van. Mi más lenne.

Lehet hülyeséget mondok, de inkább ez egy '-'-ot kapcsol, ha meg van a nyomás. Aztán a fene tudja, a kapcsolási rajzot kellene látni. De én úgy csinálnám, ha én lennék az Opel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem is az olajnyomás kapcsoló, de csak 1 szál vezeték menne ide. (0,5 mm2 kék/zöld)

A kapcsoló nyomás nélkül ad testet, olajnyomásra szétkapcsol, megszakít.

Utána néztem a neten hogy milyen is az a kapcsoló:

http://kepfeltoltes.hu/view/140225/Astra_G_olajnyom_4e91225e865ae_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Viszont a blokkon ilyet sehol nem láttam, tényleg nem tudja senki pontosan hogy hol keressem? :icon1:

Megnéztem több szerviz könyveket, ahány féle blokk annyi helyen van, 1.2 1.6 ... naná hogy az 1.4-es nincsen benne...

Ha másképp nem megy felhívom szerelőmet ő Opeléknél dolgozik csak tudja hol van.

Egy kapcsolót találtam, de ez tuti nem az, ha jól gondolom akkor ez a termosztát, vagyis a vízhőfok jeladó-kapcsolója lehet:

http://kepfeltoltes.hu/view/140225/IMAG0479_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140225/IMAG0480_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amúgy hogy a kapcsoló negatívot vagy pozitívot kapcsol e azt sem tudom, de ha meglenne legalább kitudnám mérni :D

Mára ennyi voltam elfogyott az 5 hozzászólásom.

Link to comment
Megosztás:

Utána néztem a neten hogy milyen is az a kapcsoló:

http://kepfeltoltes.hu/view/140225/Astra_G_olajnyom_4e91225e865ae_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Viszont a blokkon ilyet sehol nem láttam, tényleg nem tudja senki pontosan hogy hol keressem? :icon1:

Megnéztem több szerviz könyveket, ahány féle blokk annyi helyen van, 1.2 1.6 ... naná hogy az 1.4-es nincsen benne...

Ha másképp nem megy felhívom szerelőmet ő Opeléknél dolgozik csak tudja hol van.

Egy kapcsolót találtam, de ez tuti nem az, ha jól gondolom akkor ez a termosztát, vagyis a vízhőfok jeladó-kapcsolója lehet:

http://kepfeltoltes.hu/view/140225/IMAG0479_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140225/IMAG0480_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amúgy hogy a kapcsoló negatívot vagy pozitívot kapcsol e azt sem tudom, de ha meglenne legalább kitudnám mérni :D

Mára ennyi voltam elfogyott az 5 hozzászólásom.

Amit képet mutattál az a vízhő mérő szenzorja és nem kapcsol semmit ellenállást ad. Van egy referencia 5V és közé van kötve ezen ellenállás ami a hő hatására változtatja az értékét, és így változik a számítógépbe visszajutó feszültség is. Ebből számolja a számítógép a vízhőfokot, ha jól tévedek.

Az olajgomba pedig, mint írták is, testet kapcsol, azért is van csak egy kivezetése. Amúgy nekem a láncosnál fent van az olajgomba a hengerfejnél, a lánc oldalán, az autó eleje felé néz.

Netes kép, de ha rázoomolsz a vezérlés vonalában látszik, egy drót megy rá

http://data.motor-talk.de/data/galleries/102104/143039/z12xe-bj-02.JPG

Módosítva : Dj Menyus
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki ért az elektromos zavarszűréshez? A gyújtás vagy a generátor zavart okoz az autórádión, ha a vonalbemenetet használom telefonnal, és közben azt töltöm szivargyújtóról.

Ha nem jár a motor, akkor tiszta a hang, vagy ha nem töltöm a telefont akkor is szépen szól.

Ha egy ferrit gyűrűn áttekerem a töltő kábelt többször azzal érek valamit?

A vonal bemenetnél van sorba kötve 1-1 22uF-os kondi, de ez nem oldotta meg a problémát.

Eleve gondolom a tápnál kéne már szűrni, nem pedig a jelkábelnél. Milyen lehetőségeim vannak?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki ért az elektromos zavarszűréshez? A gyújtás vagy a generátor zavart okoz az autórádión, ha a vonalbemenetet használom telefonnal, és közben azt töltöm szivargyújtóról.

Ha nem jár a motor, akkor tiszta a hang, vagy ha nem töltöm a telefont akkor is szépen szól.

Ha egy ferrit gyűrűn áttekerem a töltő kábelt többször azzal érek valamit?

A vonal bemenetnél van sorba kötve 1-1 22uF-os kondi, de ez nem oldotta meg a problémát.

Eleve gondolom a tápnál kéne már szűrni, nem pedig a jelkábelnél. Milyen lehetőségeim vannak?

Köszönöm!

Szia!

Mik a tapasztalataid a tárcsafékkel?

Meg vagy elégedve?

Megérte a befektetést?

Belefognál újra a projektbe?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Mik a tapasztalataid a tárcsafékkel?

Meg vagy elégedve?

Megérte a befektetést?

Belefognál újra a projektbe?

Szia!

Még mindig tetszik a dolog. A project nagyon jó ötlet volt. A kivitelezés ami nem sikerült jól. Gondolok itt arra, hogy elsőre rossz nyerget vettem. Vagyis az egyik volt rossz a kettőből. :(

A másik, pedig hogy a "Brembo" tárcsafékekkel is megszívtam. Amiket előre vettem, azok egyértelműen hamisítványok voltak, így visszaküldtem cserélték. A hátsók viszont jónak tűntek.

De most már nagyon ótvarul néznek ki. Rozsdásodnak baromira és csíkosan kopnak. Gondolom nem a Bosch betétek hibája.

Amúgy nagyon kényelmes, jól fog, jó a kézifék. Szóval örülök neki.

Persze kézifékes fordulókra nem alkalmas, de nem is áll szándékomban.

Összegezve, igen, belevágnék megint, de jobban odafigyelnék beszerzéskor! Ez nem a project hibája volt. :(

Link to comment
Megosztás:

A probléma igazából a töltővel van.

A ferritgyűrű nem megoldás.

A közös test a hiba forrása. Keletkezik egy hurok, és a táp (töltő) modulációs zaját a testen keresztül "hallod" vissza.

A megoldás: http://www.monacor.hu/product/show/4635/FGA-40HQ

Van olcsóbb is, de ez autós...

Köszönöm! Hát tényleg nem olcsó. Ha 1-2 ezer ft lenne....

Legalább már tudom, milyen irányba keressek.

Egy ilyen is jó lehet, vagy ez vacak?

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=379234

A gyári cuccon szeretnék mp3-at hallgatni, tehát nincsenek hatalmas igényeim. Csak ne búgna...

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

Középkonzol 4. rész:

DSCF0230_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
DSCF0234_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
DSCF0242_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
DSCF0247_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
DSCF0250_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Várnom kell, amíg megjön a 90 fokos jack dugóm, és szerzek egy zavarszűrőt.

Ezen kívül még a lyukakat lefedem feketére fújt plexivel, és kapcsolható állandó tápot adok a telefonnak.

De már működik! :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem Z14XE motoros az autóm és az olajnyomás kapcsolója a tűzfal felőli oldalon van. Alulról lehet hozzáférni, majdnem középen,de inkább egy kicsit a bordás szíjhoz közelebb, és valóban csak 1 szál vezeték megy rá. Ha a motorház tetőt kinyitod nem látni egyáltalán, csak ha aláfekszel.

Módosítva : kovlaczy
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

lehet buta kérdés.

lehet állítani az insignia spircniket valahogy?

le vagy fel vagy valamerre?

mint a régi eredetieket.

Köszi

Le és fel lehet, egy "speciális" szerszám kell hozzá. Azt hiszem McElek feltette róla a leírást korábban.

Módosítva : steve78
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régebben valakinél láttam, hogy a C Corsa napszemüvegtartóját fel lehet szerelni a G Astrába a kapaszkodó helyére. Vettem egyet, de sehogyan sem lehet felcsavarozni a takaró műanyag helyére. Segítene nekem valaki, hogy hogyan lehet összehozni? A legjobb lenne a képekkel illusztrált. Vizuális típus vagyok, jobb ha látom. :icon1: Nem olyan szögben áll, ahogyan a lehúzott takaró és csavarral nem tudom felrakni, mert nincs mibe csavarni.

Ez a gyári takaró műanyag(ez egy törött, mert hiányzik róla a fűl, ami a kasztniba megy), de látszik, hogy más szögben áll a lyuk, mint a napszemcsi tartón.

A segítséget előre is köszönöm!

Módosítva : Probert
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régebben valakinél láttam, hogy a C Corsa napszemüvegtartóját fel lehet szerelni a G Astrába a kapaszkodó helyére. Vettem egyet, de sehogyan sem lehet felcsavarozni a takaró műanyag helyére. Segítene nekem valaki, hogy hogyan lehet összehozni? A legjobb lenne a képekkel illusztrált. Vizuális típus vagyok, jobb ha látom. :icon1: Nem olyan szögben áll, ahogyan a lehúzott takaró és csavarral nem tudom felrakni, mert nincs mibe csavarni.

Ez a gyári takaró műanyag(ez egy törött, mert hiányzik róla a fűl, ami a kasztniba megy), de látszik, hogy más szögben áll a lyuk, mint a napszemcsi tartón.

A segítséget előre is köszönöm!

Erre kíváncsi leszek... Hátha van valami ízléses megoldás.

Egy időben én is szerettem volna, de azt mondták nem lehet felszerelni, mert az asták 99%-nál nem csavaros a kapaszkodó felfogatása. (állítólag csak olyan opelbe lehet berakni amiben csavaros a kapaszkodó....)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.