Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Ha már fék, akkor kinek mi vált be? Dob és fékpofa Zimmermann vagy Ferodo, ugyanígy előre féktárcsa és betét. Elsőre a Zimmermann felé hajlok, de a Ferodo is biztos, hogy jó. Erről a kettőről tapasztalatok?

Brembo-t már két szerelő sem ajánlotta (meg is lepett), több is gariztatáson van. Az eredeti GM kizárva, az ára miatt is. LPR nem hiszem, hogy megérné, alig több valamivel a Zimmermann vagy a Ferodo.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Brembo amilyen drága, annyira rossz. Nekem volt előtte, és hát...nem a legjobb, kemény nagyon, alig akart fogni. Nekem most elől + hátul Zimmermann van, ebayről rendeltem be. Most kezdenek szépen bekopni, megvagyok elégedve vele, elég jól fognak.

Köszönöm válaszod! A Bremboról mér régen letettem. Érdekes, hogy miért ennyire pocsék minőség, talán hamisítványokkal van tele a piac, nem tudom. Na, nem is számít, van választék bőven.

A Zimmermann minden szempontból szimpatikusnak tűnik, és két egymástól független és hozzáértő szerelő is határozottan ajánlotta (nincs rajta hasznuk, ugyan mindegy nekik, hogy mit szerelnek be), és határozottan jó árban van és német. A Ferodo is igazán jó választásnak tűnik, arról is igen csak jókat olvastam mindenhol, árban is ua.

De az itteni tapasztalatokra igen sokat adok, érdekel nagyon, hogy ki milyen fékeket használ(t) milyen megelégedéssel. Semmi extra nem kell, kizárólag biztonságos és normális működés, hogy tartson addig, amíg illik kitartania:), ne legyen vele gond.

És megérte ebayről venni, szállítással? Mert nem látom, hogy túl nagy árkülönbség lenne, aztán a garancia, ha netán szükség lenne rá, jóval bonyolultabb.

Módosítva : kukori
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm válaszod! A Bremboról mér régen letettem. Érdekes, hogy miért ennyire pocsék minőség, talán hamisítványokkal van tele a piac, nem tudom. Na, nem is számít, van választék bőven.

A Zimmermann minden szempontból szimpatikusnak tűnik, és két egymástól független és hozzáértő szerelő is határozottan ajánlotta (nincs rajta hasznuk, ugyan mindegy nekik, hogy mit szerelnek be), és határozottan jó árban van és német. A Ferodo is igazán jó választásnak tűnik, arról is igen csak jókat olvastam mindenhol, árban is ua.

De az itteni tapasztalatokra igen sokat adok, érdekel nagyon, hogy ki milyen fékeket használ(t) milyen megelégedéssel. Semmi extra nem kell, kizárólag biztonságos és normális működés, hogy tartson addig, amíg illik kitartania:), ne legyen vele gond.

És megérte ebayről venni, szállítással? Mert nem látom, hogy túl nagy árkülönbség lenne, aztán a garancia, ha netán szükség lenne rá, jóval bonyolultabb.

Én a Textar márkát tudom javasolni, a Bosch-t nem!

Fékbetétből is ugyan ez a márka.

pont most vettem Textar fékolajat, meg nézegetem a hátsó tárcsákat is....

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm válaszod! A Bremboról mér régen letettem. Érdekes, hogy miért ennyire pocsék minőség, talán hamisítványokkal van tele a piac, nem tudom. Na, nem is számít, van választék bőven.

A Zimmermann minden szempontból szimpatikusnak tűnik, és két egymástól független és hozzáértő szerelő is határozottan ajánlotta (nincs rajta hasznuk, ugyan mindegy nekik, hogy mit szerelnek be), és határozottan jó árban van és német. A Ferodo is igazán jó választásnak tűnik, arról is igen csak jókat olvastam mindenhol, árban is ua.

De az itteni tapasztalatokra igen sokat adok, érdekel nagyon, hogy ki milyen fékeket használ(t) milyen megelégedéssel. Semmi extra nem kell, kizárólag biztonságos és normális működés, hogy tartson addig, amíg illik kitartania:), ne legyen vele gond.

És megérte ebayről venni, szállítással? Mert nem látom, hogy túl nagy árkülönbség lenne, aztán a garancia, ha netán szükség lenne rá, jóval bonyolultabb.

Elől Zimmermann Coated Z és Bosch betétek. Bátran ajánlom!

Hátul Brembo, Bosch betétekkel! Műszakin átmegy az autó. Ezen kívül csak rosszat tudok mondani!

Semmit nem kopott 10e km alatt, csak a felülete lett rozsdás. 1-2 éven belül szeretném cserélni, amint lesz "kedvem".

Link to comment
Megosztás:

Elől Zimmermann Coated Z és Bosch betétek. Bátran ajánlom!

Hátul Brembo, Bosch betétekkel! Műszakin átmegy az autó. Ezen kívül csak rosszat tudok mondani!

Semmit nem kopott 10e km alatt, csak a felülete lett rozsdás. 1-2 éven belül szeretném cserélni, amint lesz "kedvem".

Köszönöm Neked is és a többieknek is a segítséget! Nálam is Zimmermann tárcsa és betét lesz (nem Bosch, akkor már legyen komplett), hátul meg Zimmermann fékpofák, és ha kell a dobokat is cserélni -- remélem még nem -- akkor az is Zimmermann lesz.

Nem teljesen egyértelmű a Zimmermann weboldala, akkor most minden féktárcsa Coated Z bevonattal készül, vagy azt felárért lehet csak kapni? mert ha jól értettem, ennek két előnye van: 1) nem rozsdásodik (szerintük), ami elsősorban vizuális tuning, számomra teljesen lényegtelen, nem könnyűfém van rajta és nem is akarok ilyesmi miatt többet költeni, 2) nem kell beszerelés előtt tisztogatni vagy mi, amit már tárcsáknál kell, mert rajtuk van valamilyen bevonat? Ezt a bevonatot mivel kell leszedni beszerelés előtt?

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm Neked is és a többieknek is a segítséget! Nálam is Zimmermann tárcsa és betét lesz (nem Bosch, akkor már legyen komplett), hátul meg Zimmermann fékpofák, és ha kell a dobokat is cserélni -- remélem még nem -- akkor az is Zimmermann lesz.

Nem teljesen egyértelmű a Zimmermann weboldala, akkor most minden féktárcsa Coated Z bevonattal készül, vagy azt felárért lehet csak kapni? mert ha jól értettem, ennek két előnye van: 1) nem rozsdásodik (szerintük), ami elsősorban vizuális tuning, számomra teljesen lényegtelen, nem könnyűfém van rajta és nem is akarok ilyesmi miatt többet költeni, 2) nem kell beszerelés előtt tisztogatni vagy mi, amit már tárcsáknál kell, mert rajtuk van valamilyen bevonat? Ezt a bevonatot mivel kell leszedni beszerelés előtt?

Köszönet!

En nem csinaltam vele semmit. Nem is irta a papirja. 1-2 fekezes es a fekpofak leszedik a bevonatot ahol kell. Szerintem jo ha nem rozsdasodik. Nem csak a kinezet miatt!

Link to comment
Megosztás:

En nem csinaltam vele semmit. Nem is irta a papirja. 1-2 fekezes es a fekpofak leszedik a bevonatot ahol kell. Szerintem jo ha nem rozsdasodik. Nem csak a kinezet miatt!

Én féktisztítóval leszedtem ezt a bevonatot, ami a rozsda ellen van amíg be nem szerelődik a tárcsa.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lett 2 hibakódom, szám szerint 1525 és 1550 angol nyelven megtaláltam a hibakód leírását: Mi lehet a hiba forrása/okozója illetve megoldása?

P1525 Limp Home Position Error C-09

P1550 Electronic Throttle Control Reduced Power C-09
P1550 Electronic Throttle Control Forced Idle C-09
P1550 Electronic Throttle Control Power Management C-09
P1550 Electronic Throttle Control Engine Stop C-09

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

Na. Kicseréltem a hétvégén a levegő és a pollenszűrőt.

Levegő Filtron lett, a pollen meg 'Kiak' vagy mi.

Ezek voltak a legolcsóbbak.

Levegőszűrőből azért néztem a márkát is...

A pollenszűrő jó koszos volt már 10-12E km után.

Ez a 'Kiak' tök jól passzolt a helyére, jobban mint az előző. Az valami 'Clean filters' márkájú volt.

Benzinszűrő szintén Filtron lesz. Az volt a legolcsóbb márkás. Azt majd a szerelő beteszi.

Vettem szelepfedél tömítést, olajszivattyú tömítést, főtengely meg vezérműtengely szimeringet is, azok meg Elring-ek lettek.

DSC_1069.jpg

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Ma csont nélkül átment a műszakin a kicsike. Csak egy hátsó ablaktörlő lapátot cseréltem rajta.

Amit kérdeznék. A CO-m alapjáraton 0,01, 3000-es fordulaton 0,09. A határérték 0,2.

A Lambdára apalapon és fordulaton is 1,0-át mértek. A határérték 1,03. Tűrésen belül van. Ez így teljesen jó, vagy a Lambdánál már mutatkozik valami, hogy ilyen közel van a határértékhez ? Vagy nagy hülyeséget kérdeztem ?

Előre is köszönöm a hozzáértők válaszát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Ma csont nélkül átment a műszakin a kicsike. Csak egy hátsó ablaktörlő lapátot cseréltem rajta.

Amit kérdeznék. A CO-m alapjáraton 0,01, 3000-es fordulaton 0,09. A határérték 0,2.

A Lambdára apalapon és fordulaton is 1,0-át mértek. A határérték 1,03. Tűrésen belül van. Ez így teljesen jó, vagy a Lambdánál már mutatkozik valami, hogy ilyen közel van a határértékhez ? Vagy nagy hülyeséget kérdeztem ?

Előre is köszönöm a hozzáértők válaszát.

Azt :D

A lambdanak az 1 a tökéletes értéke. 0,97-1,03 tudtommal ami az elfogadott.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Ma csont nélkül átment a műszakin a kicsike. Csak egy hátsó ablaktörlő lapátot cseréltem rajta.

Amit kérdeznék. A CO-m alapjáraton 0,01, 3000-es fordulaton 0,09. A határérték 0,2.

A Lambdára apalapon és fordulaton is 1,0-át mértek. A határérték 1,03. Tűrésen belül van. Ez így teljesen jó, vagy a Lambdánál már mutatkozik valami, hogy ilyen közel van a határértékhez ? Vagy nagy hülyeséget kérdeztem ?

Előre is köszönöm a hozzáértők válaszát.

A határérték 0,2. Ez rendeleti határértéket jelent, azonban akkor kell alkalmazni, ha nem ismert a gyártó által megadott érték, ami 0,3 (Autodatából kikereshető)

http://www.opelforum.hu/topic/225-altalanos-muszaki-problemak/page-1739#entry1020117

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0900077.KHE

Módosítva : gedikart
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kérdésem lenne, 2 éve lett felujitva az astram ám nemrég új probléma lépett fel. Menet közben néha a teljesítmény vissza esik majd felvillan a motorhiba jelző leallok ujrainditok és mehetek tovább. Most volt olajcserere és észrevettük, hogy szelepszar tömítés elhalt. Folyik rendesen az olaj,esetleg a hiba eredhet ebből? Köszi előre is a választ

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kérdésem lenne, 2 éve lett felujitva az astram ám nemrég új probléma lépett fel. Menet közben néha a teljesítmény vissza esik majd felvillan a motorhiba jelző leallok ujrainditok és mehetek tovább. Most volt olajcserere és észrevettük, hogy szelepszar tömítés elhalt. Folyik rendesen az olaj,esetleg a hiba eredhet ebből? Köszi előre is a választ

Szétkaptátok olajcsere alkalmával? Vagy miként láttátok a szelepszár szimeging olajfolyását? Nem szelepfedél tömítés folyik? Ha igen, akkor annak ehhez nem sok köze lehet. EGR és fojtószelepház tisztítás első körben, vagy "fagyi" előtte.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap délután végre eljutottunk oda, hogy szétkapjuk a télen beragadt és kicsit megégett jobb hátsó fékdobot.

A dob még a gyári GM, esélyes, hogy a fékpofák is igen régóta ott figyelnek. A fékmunkahenger hibátlannak tűnik, sehol egy csepp fékfolyadék, így remélhetőleg semmi gond. A szerelékek (csavarok, stiftek, rugók) hibátlannak tűnnek. A kis kézifék bowden hibátlan, a középső hosszú viszont sérült, valószínű, hogy a - tizenpár fokban ott ment be a víz és a kosz, az fagyott oda, szóval az cserés az biztos. Most különben fog szépen a kézifék, meg a fékek is fognak, de még egy telet biztos nem várok meg ezekkel.

A szerelőm szerint a dob már cserés, elég komoly pereme van (vagy mi), szóval vagy szabályozni kell, de nem keveset, és akkor rmehet a bele gyártott fékpofa, de szerinte inkább új dobok + fékpofák + középső (a hosszú) kézifék bowden (az első rövid és két rövid hátsó maradhat, semmi bajuk) és akkor biztos egy jó darabig nem lesz gond a fékekkel. Azt mondta, hogy a műszakin át fog most menni, azt garantálja:)

Állítja, hogy nem muszáj most cserélnem, de tél előtt, vagyis ősszel, mindenképpen jó lenne. Ez azért érdekes, mert én most le is cserélném, de már lassan egy éve húzom a komplett vezérműszett cserét, vízpumpával, meg a hosszbordás + ha kell feszítő cserét, ami ugye nem kis összeg. Ez mellett a fékekre már biztos, hogy nem futja, majd csak ősszel.

Mivel a szerelőm szerint ezzel egyrészt gond nélkül át fog menni a műszakin (most lesz) és a nyáron le is mehetünk vele a tengerre (Adria), ezért én a felé hajlok, hogy most megcsináltatom a vezérlést. kinyögöm valahogy, aztán remélhetőleg jó pár évig és kilométerig nem lesz gondom vele, majd ősszel cserélem a hátsó fékeket és akkor kell majd az elsőket is. Addig össze tudom gyűjteni a pénzt a fékekre és legalább rendben lesz a vezérműlánc is. Ti mit gondoltok? Persze az ideális az lenne, ha a fékeket azonnal, de ha még szerinte ennyit kibírnak a fékek, akkor csak nem lesz gond, a vezérlés meg egyrészt a hangja miatt zavar, másrészt meg nem szeretném, hogy megcsússzon és akkor mehet a kukába a motor (szakadni nem hiszem, hogy szakadna). Végül is, ha most nem érzem a gyengébb fékhatást, akkor valószínű, hogy nem lesz gond.

Emígy fékdobban két elég komoly szerelő is bátran ajánlotta az LPR dob + TRW/Ferodo/Bosch fékpofa párost, mondván, hogy normál használat mellett teljesen jó az LPR dob is, sajnos nem sokkal jobb egy Zimmermann, Ferodo, Brembo vagy Textar, azok is sokkal gyorsabban kopnak, ellenben majdnem a duplájába kerülnek. Hajlok rá, hogy LPR dobok lesznek Ferodo vagy TRW fékpofákkal, meg Linex kézifék bowden.

Módosítva : kukori
Link to comment
Megosztás:

T kukori!

"... sokkal gyorsabban kopnak ..."

Aztán miért is?

T mantec

Alapszabály, és hidd el, olyan helyről tudom, ami elég megbízható, hogy teljesen mindegy, hogy gyári alkatrészt vagy gyári beszállító által gyártott alkatrészt veszel, soha nem azt a minőséget kapod, mint ami eredetileg GYÁRILAG az autóba kerül. Nem bírják addig, mint a gyári alkatrészek.

Az is köztudott, hogy határozottan más a minőség ellenőrzés (talán az alkatrészek minősége is) pl. a német/osztrák/svájci piacra kerülő alkatrészeknél, mint a (közép) kelet európába szán és eladott cuccoknál.

Ezt több (Németországban is több évet dolgozó) itthoni ismerősöm is állítja és teljesen hihető és logikus. Nyilván bizonyítani nem tudom, ahogy Te sem az ellenkezőjét.

De eltértünk a tárgytól, ettől nem lettem okosabb (ismét) :)

Link to comment
Megosztás:

T mantec

Alapszabály, és hidd el, olyan helyről tudom, ami elég megbízható, hogy teljesen mindegy, hogy gyári alkatrészt vagy gyári beszállító által gyártott alkatrészt veszel, soha nem azt a minőséget kapod, mint ami eredetileg GYÁRILAG az autóba kerül. Nem bírják addig, mint a gyári alkatrészek.

Az is köztudott, hogy határozottan más a minőség ellenőrzés (talán az alkatrészek minősége is) pl. a német/osztrák/svájci piacra kerülő alkatrészeknél, mint a (közép) kelet európába szán és eladott cuccoknál.

Ezt több (Németországban is több évet dolgozó) itthoni ismerősöm is állítja és teljesen hihető és logikus. Nyilván bizonyítani nem tudom, ahogy Te sem az ellenkezőjét.

De eltértünk a tárgytól, ettől nem lettem okosabb (ismét) :)

Én elhiszem simán, miért ne?

Persze ha valaki az ellenkezőjét tudja bizonyítani (mert az sem árthat szerintem), arra is nyitott vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Most már eléggé belekeveredtem.

150e km, jövő hónapban cserélem a vezérlést. Gyári GM lesz a szett.

Ez mellett cserélve lesz a hosszbordás is és a feszitő is.

Kérdés1: vizpumpát ugye elvileg nem szükséges cserélni, de ennyi km után talán már esedékes, igy talán egyszerűbb lenne most cserélni és akkor nyugalom van. Kérdés: Graf vagy SKF? Két szerelő szerint is teljesen jó a Graf, semmivel sem jobb az SKF. Én azért úgy tudtam, hogy az SKF csúcsminőség, könnyen lehet, hogy az eredeti GM vizpumpát is az SKF gyártja. Szerintetek melyik legyen? Nekem semmi tapasztalatom e téren, csak amit a neten olvastam.

Kérdés2: hosszbordásból Gates vagy Conti? Mind a kettő gyári beszállitó, a neten is megoszlanak a vélemények, de igazából mind a kettőre jót irnak. Talán némileg a Gatest részesitik többen előnybe. Erről tapasztalatok?

Ami a feszitőt illeti, Gates vagy INA? Itt is tudtommal mind a kettő gyári beszállitó, mi legyen?

Köszönöm!

UI: mantec, kérlek ne irj olyanokat, hogy gyári előirás szerint GM, meg stb. Olyanok véleményére vagyok kiváncsi, akiknek van gyakorlati tapasztalatuk:)

Módosítva : kukori
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.