Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Nálunk a családban lévő H Astra-nál (Z14XEP) alapjáraton már kezdett olyan hangja lenni, mintha diesel lenne. :-o Mi ebből sejtettük a csere esedékességét.

Az Opel Duna -nál a csere 47e Ft-ba került. Az autóban 174e km van.

Kicserélték csak a láncot???!!! Ez igen, szakszerű megoldás...

Link to comment
Megosztás:

Kicserélték csak a láncot???!!! Ez igen, szakszerű megoldás...

Igen. A számla alacsonyabb összege miatt felmerült a kérdés bennem is. Hát szakszervíz... A szervizkönyvbe is csak a "lánc-csere" került bejegyzésre.

Gondolom, ha a feszítő is megadja magát, akkor újra lehet menni kifizetni még egyszer. :-/ Bízunk benne, hogy azért még elgurul egy jó darabig!

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek ez miért olajos?Most cserélték a főtengely szimeringet meg az ékszíjat.Illetve a másik fényképen mi az a tartály?

Ez nekem is ilyen, a tartálynál egy kis olaj kiszivárgott...azzal nem érdemes foglalkozni.

A másik pedig a fojtószelep háznál, ott pedig a kartelgázból visszaforgatott olaj megy a szívótorokba, ami a csőn kifolyik. Lehet csak a bilincsed laza.

Igen. A számla alacsonyabb összege miatt felmerült a kérdés bennem is. Hát szakszervíz... A szervizkönyvbe is csak a "lánc-csere" került bejegyzésre.

Gondolom, ha a feszítő is megadja magát, akkor újra lehet menni kifizetni még egyszer. :-/ Bízunk benne, hogy azért még elgurul egy jó darabig!

Ha csak a láncot cserélték, akkor hamarosan mehetsz vissza, mert megint megnyúlik...Az jó ha elmegy ~50e-et. Olyankor kellene feszítőt cserélni, illetve lánckerekeket tömítéseket, megvezetőket...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nálunk a családban lévő H Astra-nál (Z14XEP) alapjáraton már kezdett olyan hangja lenni, mintha diesel lenne. :-o Mi ebből sejtettük a csere esedékességét.

Az Opel Duna -nál a csere 47e Ft-ba került. Az autóban 174e km van.

Köszi!

akkor nekem tuti cserés 210-nél.

és a 47-ben mi volt benne?

Alkatrészeket Te vitted?

Ilyenkor gondolom célszerű vízpumpát, meg szíjat is cserélni.

bár nemrég cseréltem szíjat, meg feszítőt, de vízpumpát nem.

és persze csak gyári alkatrészeket gondoltam venni, még hűtővizet is.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

akkor nekem tuti cserés 210-nél.

és a 47-ben mi volt benne?

Alkatrészeket Te vitted?

Ilyenkor gondolom célszerű vízpumpát, meg szíjat is cserélni.

bár nemrég cseréltem szíjat, meg feszítőt, de vízpumpát nem.

és persze csak gyári alkatrészeket gondoltam venni, még hűtővizet is.

Ha zörög, meg van nyúlva akkor kell cserélni.

Írta, csak lánc+ csere....

Opel kereskedésben vette.

Vizpumpát, szíjat? Annak van csereperiódusa, mármint a szíjnak, a vízpumpának pedig nincs!

Link to comment
Megosztás:

Ha zörög, meg van nyúlva akkor kell cserélni.

Írta, csak lánc+ csere....

Opel kereskedésben vette.

Vizpumpát, szíjat? Annak van csereperiódusa, mármint a szíjnak, a vízpumpának pedig nincs!

az a baj, hogy ez az első láncos kocsim.

így fogalmam sincs, hogy mikor jó, vagy nem jó.

én cserélném, de lehet ezeknek ilyen fémtücsök hangja van alapból?

én komplett cserélnék mindent, legalább biztos, hogy azokkal nem lesz baj egy jó darabig.

és persze olajcsere szűrővel.

és a legfontosabb:

El tud szakadni a lánc?

lehet kímélő üzemmódban közlekedni, mármint lánc szempontjából kímnélően?

vagy "tökmindegy", hogy milyen stílusban megyek?

Link to comment
Megosztás:

az a baj, hogy ez az első láncos kocsim.

így fogalmam sincs, hogy mikor jó, vagy nem jó.

én cserélném, de lehet ezeknek ilyen fémtücsök hangja van alapból?

én komplett cserélnék mindent, legalább biztos, hogy azokkal nem lesz baj egy jó darabig.

és persze olajcsere szűrővel.

és a legfontosabb:

El tud szakadni a lánc?

lehet kímélő üzemmódban közlekedni, mármint lánc szempontjából kímnélően?

vagy "tökmindegy", hogy milyen stílusban megyek?

Én nem cserélnék otthon vezérlést, az biztos.

Szerintem ami árt a láncnak az a rossz olaj, és a magas fordulat.

Lánc is el tud szakadni, de szerintem erre kisebb esélyed van, mint a vezérmű szíj szakadásra.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én nem cserélnék otthon vezérlést, az biztos.

Szerintem ami árt a láncnak az a rossz olaj, és a magas fordulat.

Lánc is el tud szakadni, de szerintem erre kisebb esélyed van, mint a vezérmű szíj szakadásra.

eszemben sincs otthon cserélni, az én cserélném arra vonatkozott, hogy cseréltetném :D

megy majd az Opel szakszervizbe.

csak kérdés az, hogy hol csinálják meg úgy, hogy nem vernek át semmivel.

és garis a dolog, na meg nem lesz 2-300 ezer a művelet.....

olaj most gm 5w30 van benne, szervizkönyve szerint csak ilyet kapott új kora óta.

de most gondolkodom a fuchs olajon.

Módosítva : wakond
Link to comment
Megosztás:

eszemben sincs otthon cserélni, az én cserélném arra vonatkozott, hogy cseréltetném :D

megy majd az Opel szakszervizbe.

csak kérdés az, hogy hol csinálják meg úgy, hogy nem vernek át semmivel.

és garis a dolog, na meg nem lesz 2-300 ezer a művelet.....

olaj most gm 5w30 van benne, szervizkönyve szerint csak ilyet kapott új kora óta.

de most gondolkodom a fuchs olajon.

Ha még tart a Szerviz4+ akció, akkor "piaci" áron tudod szakszervizben megcsináltatni. Mivel szakszerviz, így minden alkatrész (cikkszám) és elvégzett művelet a rendszerbe kerül (a számlán fel is lesz tüntetve még az is ha pl hűtőfolyadékot is öntöttek bele 2dl-t a vízpumpa csere után). Így minden alkatrészre* és a munkájukra garanciát vállalnak (* ha minőségi hibás az alkatrész és abból lesz gond, akkor is nekik kell eljárni az ügyben).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

eszemben sincs otthon cserélni, az én cserélném arra vonatkozott, hogy cseréltetném :D

megy majd az Opel szakszervizbe.

csak kérdés az, hogy hol csinálják meg úgy, hogy nem vernek át semmivel.

és garis a dolog, na meg nem lesz 2-300 ezer a művelet.....

olaj most gm 5w30 van benne, szervizkönyve szerint csak ilyet kapott új kora óta.

de most gondolkodom a fuchs olajon.

A Fóti úti Schiller szerviz elég jó, és van egy üveg fal ahonnan tudod nézni hogy mit csinálnak.

Én azért szoktam oda menni.A múltkor végig is mutatta a szerelő hogy mi a szitu, úgyhogy ajánlom azt a helyet mert nekem bejött.Kevés az a szerviz ahol látod a kocsit szerelés közben.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

eszemben sincs otthon cserélni, az én cserélném arra vonatkozott, hogy cseréltetném :D

megy majd az Opel szakszervizbe.

csak kérdés az, hogy hol csinálják meg úgy, hogy nem vernek át semmivel.

és garis a dolog, na meg nem lesz 2-300 ezer a művelet.....

olaj most gm 5w30 van benne, szervizkönyve szerint csak ilyet kapott új kora óta.

de most gondolkodom a fuchs olajon.

Jó a GM olaj, csak évente/15ezer km-ként cseréld le... A nagypapám, akitől az autót vettem, úgy volt vele, hogy ha a gyár azt írja elő, hogy 2év/30000km (akkor még így volt), akkor úgy is viszi... Na most ő másfél évente vitte így olajcserére az autót (itt érte el a 30ezret), amikor 4,5 évesen 960000 km-rel megvettem, csak háromszor volt cserélve... Ráadásul akkor utoljára 90ezernél 10w40-es Magnatec került bele, mert az okos helyi szaki (garancia után oda vitte, szerencsére így csak egyszer) szerint akkor halkabb lesz, mert csattognak a hidrotőkék... :D (természetesen a vezérműlánc adta akkor már a hangot, nem lett halkabb) Szerintem ez is hozzájárult a lánc kimúlásához... De amint megvettem ezt lecseréltem GM 5w30-re közel 70ezret eddig azzal tettem meg!

Miután hozzám került csak a láncot egy évvel később a márkaszerviz javaslatára kicseréltettem, mert az elég 90%-ban szerintük megoldja a problémát (illetve nem volt több pénzem).... 10ezer km-ig kb. meg is oldotta, közel ugyanolyan hangos lett, mint előtte.... A teljes csere óta közel 45ezer km telt el, nem lett hangosabb :)...

http://videa.hu/videok/jarmuvek/opel-astra-h-z14xep-vez.lanc-auto-vezermulanc-zRT5ajTsURGgMACc

Ezt több évvel ezelőtt töltöttem fel, melegen volt ilyen hangja a régi lánccal...

http://videa.hu/videok/jarmuvek/opel-astra-h-z14xep-vez.lanc-auto-vezermulanc-eY3tcSHN1JzdmD8t

Ezen a videón már a normális hangja hallható a motornak, ennyi "ciripelése" van...

Az Opel Molnárnál be is mehetsz a szervizbe (Bp.-től délre, Szigetszentmiklós-Lakihegy)

Módosítva : harmlevi
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Jó a GM olaj, csak évente/15ezer km-ként cseréld le... A nagypapám, akitől az autót vettem, úgy volt vele, hogy ha a gyár azt írja elő, hogy 2év/30000km (akkor még így volt), akkor úgy is viszi... Na most ő másfél évente vitte így olajcserére az autót (itt érte el a 30ezret), amikor 4,5 évesen 960000 km-rel megvettem, csak háromszor volt cserélve... Ráadásul akkor utoljára 90ezernél 10w40-es Magnatec került bele, mert az okos helyi szaki (garancia után oda vitte, szerencsére így csak egyszer) szerint akkor halkabb lesz, mert csattognak a hidrotőkék... :D

Ezek az elnyűhetetlen Opel-ek! Ez a teljesítmény kérem szépen! Azért a papád szeret autózni az már sicher! :D :icon1: :D <= Bocs, ne vedd magadra, ezt most nem tudtam kihagyni!

Link to comment
Megosztás:

Ezek az elnyűhetetlen Opel-ek! Ez a teljesítmény kérem szépen! Azért a papád szeret autózni az már sicher! :D :icon1: :D <= Bocs, ne vedd magadra, ezt most nem tudtam kihagyni!

:D :D

OFF

Tiszteletre méltó az "öreg", szeretnék 74 évesen olyan állapotban lenni mint Ő, mai napig praktizáló állatorvos :)! Talán az öregedés egyedüli jele nála, hogy átpártolt a VW-hez, mondjuk nem rossz ez a Golf Plus, csak sokat zabál... :D

ON

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

köszönöm a segítségeteket, akkor írok az említett szervizeknek.

de lehet okosabb lenne ha feltennék videót, hátha a hangja alapján valaki ráismer, hogy jó vagy nem jó.

csak azért izgat most a dolog, mert augusztusban lesz egy Bp.-Pécs-Bp. táv plusz a mászkálások városon belül.

most úgy is csak napi 20km pakolok a járgányba összesen.

Link to comment
Megosztás:

Jó a GM olaj, csak évente/15ezer km-ként cseréld le... A nagypapám, akitől az autót vettem, úgy volt vele, hogy ha a gyár azt írja elő, hogy 2év/30000km (akkor még így volt), akkor úgy is viszi... Na most ő másfél évente vitte így olajcserére az autót (itt érte el a 30ezret), amikor 4,5 évesen 960000 km-rel megvettem, csak háromszor volt cserélve... Ráadásul akkor utoljára 90ezernél 10w40-es Magnatec került bele, mert az okos helyi szaki (garancia után oda vitte, szerencsére így csak egyszer) szerint akkor halkabb lesz, mert csattognak a hidrotőkék... :D (természetesen a vezérműlánc adta akkor már a hangot, nem lett halkabb) Szerintem ez is hozzájárult a lánc kimúlásához... De amint megvettem ezt lecseréltem GM 5w30-re közel 70ezret eddig azzal tettem meg!

Miután hozzám került csak a láncot egy évvel később a márkaszerviz javaslatára kicseréltettem, mert az elég 90%-ban szerintük megoldja a problémát (illetve nem volt több pénzem).... 10ezer km-ig kb. meg is oldotta, közel ugyanolyan hangos lett, mint előtte.... A teljes csere óta közel 45ezer km telt el, nem lett hangosabb :)...

http://videa.hu/videok/jarmuvek/opel-astra-h-z14xep-vez.lanc-auto-vezermulanc-zRT5ajTsURGgMACc

Ezt több évvel ezelőtt töltöttem fel, melegen volt ilyen hangja a régi lánccal...

http://videa.hu/videok/jarmuvek/opel-astra-h-z14xep-vez.lanc-auto-vezermulanc-eY3tcSHN1JzdmD8t

Ezen a videón már a normális hangja hallható a motornak, ennyi "ciripelése" van...

Az Opel Molnárnál be is mehetsz a szervizbe (Bp.-től délre, Szigetszentmiklós-Lakihegy)

Köszi a videókat ! Most megnyugodtam. Az enyémnek 172000-nél olyan hangja van mint a második videón. Eddig gyanakodtam, hogy már problémás, de most megnyugodott a kis szívem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ezt a "ciripelés" hangot mi adja?

Én is hallom az XEP motornál és nem tudom hova tenni mi lehet.

Twinport és a fojtószelep a két zajforrás, szerintem, meg azért a lánc miatt normál állapotban is hangosabb kicsit... A motor felett a a jobb oldalon van egy csatlakozó, ami ha jól sejtem a twinport ellátását adja, a kartergáz visszavezetőtől 5 cm-re jobbra láthatod, ha ezt lehúzod érezhetően halkabb lesz a motor... :)

http://www.kephost.com/image/v9Y Bekarikáztam... :)

Link to comment
Megosztás:

Twinport és a fojtószelep a két zajforrás, szerintem, meg azért a lánc miatt normál állapotban is hangosabb kicsit... A motor felett a a jobb oldalon van egy csatlakozó, ami ha jól sejtem a twinport ellátását adja, a kartergáz visszavezetőtől 5 cm-re jobbra láthatod, ha ezt lehúzod érezhetően halkabb lesz a motor... :)

http://www.kephost.com/image/v9Y Bekarikáztam... :)

Értem. Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2 kérdésem lenne szakértőkhöz, 2005-ös Z14XEP Twinportos Astrám van és mostanában két hangjelenségre lettem figyelmes:

1. Hidegindításkor az indítás pillanatában egy fémes csikorgás hallatszik (1-2 másodpercig), nem olyan mikor az ékszíj megcsúszik, de kicsit hasonlít rá.

2. Miután kicsit bemelegedett (1-2 perc) egy aránylag magas fütyülő hang hallatszik (gyenge közepes hangerővel) folyamatosan a generátor környékéről, ami a motorfordulat változásnál nem változik, esetleg egy kicsit hangosabb lesz.

Szerintetek mi lehet, esetleg generátor csapágy, vagy valami más?

Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Ha kicserélem a rugókat a futóműnél, akkor attól puhább lesz a futómű?Vagy ez ilyen és kész..?

Puhább lesz, de én nem tenném.

Egyrészt limbóhintó lesz az autóból és állandóan tengeribeteg leszel benne, másrészt terhelésnél folyton bele fog érni a kerék a doblemezbe, harmadrészt pedig teljesen agyonvágod a menetstabilitást: kanyarban dől majd az autó és folyton sodródni fog a külső ív felé. A gyári futóműbeállítás egy ésszerű kompromisszum a komfort és a biztonság között, ennek egyik összetevőjén ha javítani akarsz, akkor a másik negatív irányba fog változni (lásd ültetés: stabilabb lesz tőle az autó, de oda a komfort).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.