Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Régebben sokkal többet használtam az Astrát, mint mostanában, az utóbbi két évben szinte alig járok vele, annak legalább fele vidéki út, mégis az éves cserénél ugyanolyan feketének tűnik az olaj, mint korábban 10+ ezer km után.

Szóval ezek alapján 30 ezret akkor se vállalnék be vele, ha csak pályán futtatnám.

Nem mondom, hogy tönkre menne, de biztos vagyok benne, hogy a rövidebb csereperiódus meghálálja a plusz költséget-fáradságot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Segítségeteket kérném!

Mai reggel nyitottam ki a kocsi ajtaját (bal első) és egy nagy reccsenés közepette eltört valamim.

A nevét nem tudom, de én kicsapódásgátlónak nevezetem el.
hibaaaaaaaaaa.jpg

Tudnátok segíteni, hogy ez mi? Milyen cikkszámon lehet pl. beszerezni? Nincs valakinek bontott ajtóból? :)

Most kicsit a cseréig ajtó kárpit nélkül fapados a kocsi.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Segítségeteket kérném!

Mai reggel nyitottam ki a kocsi ajtaját (bal első) és egy nagy reccsenés közepette eltört valamim.

A nevét nem tudom, de én kicsapódásgátlónak nevezetem el.

hibaaaaaaaaaa.jpg

Tudnátok segíteni, hogy ez mi? Milyen cikkszámon lehet pl. beszerezni? Nincs valakinek bontott ajtóból? :)

Most kicsit a cseréig ajtó kárpit nélkül fapados a kocsi.

Köszi

Már azt hittem egy pillanatra hogy neked tört el valamid a megfogalmazásod alapján... :icon10:

Ajtóhatároló a tisztességes neve:

https://cromax.hu/20000000-karosszeria/20400000-ajtok-es-alkatreszei/20400259-ajtozsaner-alkatreszei/185581-ajtohatarolo-elso-ajtohoz-opel-astra-g-4/5-ajtos-es-kombi

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Már azt hittem egy pillanatra hogy neked tört el valamid a megfogalmazásod alapján... :icon10:

Ajtóhatároló a tisztességes neve:

https://cromax.hu/20000000-karosszeria/20400000-ajtok-es-alkatreszei/20400259-ajtozsaner-alkatreszei/185581-ajtohatarolo-elso-ajtohoz-opel-astra-g-4/5-ajtos-es-kombi

Köszi, ez az, sokat segítettél! Én túléltem, csak rosszul indult a reggel..

Szép ára van ennek a kis vacaknak. :) 2x ennyiért már EGR- szelepet sikerült venni UK-ból .

De ez kintről sem olcsóbb..

Link to comment
Megosztás:

Cromaxban ott van a bontott 5.5e-ért...

Bontós olcsóbban odaadja? (volt mikor a bontott alkatrészt drágábbra mondta mint az új ;) )

Alkudni kell. Néha nagyon el tudnak a bontósok szállni az árral. Ő mondott egy árat, azt te csak tekintsd kiindulási alapnak. Te is mondasz egyet, amit neked megér, aztán vagy megegyeztek vagy nem.

Módosítva : potyo
Link to comment
Megosztás:

Z14XE-be mindenképp 2 pólusu gyertya kell?

Csak azért ,mert a Cromaxban a katalógus szerint lehet 1 pólusu is motorszámtól függően

Az autónak P303 hibakódja van,tehát néha 3 hengerezik,vettünk bele 4 db GM 2 pólusút első körben,persze a hiba maradt,de az egyik fórumon olvastam,hogy a 2 pólusut lecserélték 1 pólusúra és ez a hiba megszűnt :huh:

az autó 2004-es EGR nélküli

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

Z14XE-be mindenképp 2 pólusu gyertya kell?

Csak azért ,mert a Cromaxban a katalógus szerint lehet 1 pólusu is motorszámtól függően

Az autónak P303 hibakódja van,tehát néha 3 hengerezik,vettünk bele 4 db GM 2 pólusút első körben,persze a hiba maradt,de az egyik fórumon olvastam,hogy a 2 pólusut lecserélték 1 pólusúra és ez a hiba megszűnt :huh:

az autó 2004-es EGR nélküli

Nekem egy pólusú van benne, majd mindjárt jönnek a többiek hogy az nem jó bele, de mikor kiszedtem a régieket azok is olyanok voltak. Gondom nem volt vele. Szintén Z14XE 2004 Egr nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Z14XE-be mindenképp 2 pólusu gyertya kell?

Csak azért ,mert a Cromaxban a katalógus szerint lehet 1 pólusu is motorszámtól függően

Az autónak P303 hibakódja van,tehát néha 3 hengerezik,vettünk bele 4 db GM 2 pólusút első körben,persze a hiba maradt,de az egyik fórumon olvastam,hogy a 2 pólusut lecserélték 1 pólusúra és ez a hiba megszűnt :huh:

az autó 2004-es EGR nélküli

2004-tol 1 polusuval jott gyarilag. 2003-ashoz meg 2 polusu valo.

Link to comment
Megosztás:

Z14XE-be mindenképp 2 pólusu gyertya kell?

Csak azért ,mert a Cromaxban a katalógus szerint lehet 1 pólusu is motorszámtól függően

Az autónak P303 hibakódja van,tehát néha 3 hengerezik,vettünk bele 4 db GM 2 pólusút első körben,persze a hiba maradt,de az egyik fórumon olvastam,hogy a 2 pólusut lecserélték 1 pólusúra és ez a hiba megszűnt :huh:

az autó 2004-es EGR nélküli

Nekem egy pólusú van benne, majd mindjárt jönnek a többiek hogy az nem jó bele, de mikor kiszedtem a régieket azok is olyanok voltak. Gondom nem volt vele. Szintén Z14XE 2004 Egr nélkül.

2004-tol 1 polusuval jott gyarilag. 2003-ashoz meg 2 polusu valo.

Hát, szerintem (is) vigyázni kell azért ezzel az "egy pólusú-két pólusú" dologgal. Nincs annak akkora jelentősége, hogy a motor működésére valóban nagy volumenben gondolkodva hatással bírjon. Arra gondolok, hogy nem lesz tőle sem erősebb sem takarékosabb, pláne nem tud olyat hogy az egyik henger kihagyjon vele a másikkal menjen. Ott más hiba van, nem a pólusok száma. Anno megvettem előző autómba a Bosch "tutifajairídiumaranyezüstnégypólusú" gyertyát mert ajánlották (ill. a katalógus szerint is abba a motorba jó), és hát jelenleg is őrzöm valahol mert egy-két hónap után ki lett szedve és sima NGK ment bele. Szóval itt azért nem olyan "egységről" beszélünk, hogy valóban ekkora differenciát tulajdonítsunk neki. Bele kell rai az egy vagy két pólusú GM gyertyát és ennyi. Szerintem...

Link to comment
Megosztás:

Az enyémben évekig volt GM-es egy- és kétpólusú is, a kétpólusút az utolsó gariszerviznél tették bele.

Se pro, se kontra véleményem nincs egyikről se, számomra észrevehető különbséget nem mutattak.

A kétpólusút tavaly vettem ki, de olyan tip-top állapotban volt mindegyik, hogy megtartottam vésztartaléknak.

Link to comment
Megosztás:

Alkudni kell. Néha nagyon el tudnak a bontósok szállni az árral. Ő mondott egy árat, azt te csak tekintsd kiindulási alapnak. Te is mondasz egyet, amit neked megér, aztán vagy megegyeztek vagy nem.

Hát a bontók nem nyertek.

Egy Pesti bontó 5e (+posta)-t mondott, illetve egy Vaterás bontós meg 5,5+ postát.

Így maradtam a bevállt Cromax-nál, holnap megyek érte 5,5eFt. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

T koopal!

A kétpólusú nem való az Z14XEP motorba.

Szakszervizben rakták be, és jól működött, szóval nekem megfelel az is, bár egypólusút tettem bele cserekor.

Egyébként ha hőérték és egyéb paraméterek stimmelnek, nehezen tudom elképzelni, miféle gondot okozhat.

Hogy esetleg szerepel vagy sem valamiféle dokumentumban, az ugye nem biztos támpont, hisz épp mostanában volt téma, hogy a régebbi motoros Astrákhoz a kezelési utasításban ajánlott/megengedett 10w40-es olaj sem megfelelő.

Link to comment
Megosztás:

Z14XE-hez milyen (kapacitású) akkumulátort érdemes venni?

A kezelési utasítás többet is ír: 44-55-66-70 Ah

Enyém alapfelszereltség. Központi zár az egyetlen extra.

Se el. ablak, se klíma stb...

Még ilyeneket írnak akksiknál, hogy "indítóáram".

44Ah esetén kb 400-450A

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Z14XE-hez milyen (kapacitású) akkumulátort érdemes venni?

A kezelési utasítás többet is ír: 44-55-66-70 Ah

Enyém alapfelszereltség. Központi zár az egyetlen extra.

Se el. ablak, se klíma stb...

Még ilyeneket írnak akksiknál, hogy "indítóáram".

44Ah esetén kb 400-450A

Milyen van most benne? És miért akarnál másmilyet?

Gyári szerintem 55Ah lehet. VIszont én 44Ah-t vennék bele, mert feleslegesnek tartom a nagyobbat. Néhány akku életét már sikerült végigkísérnem, és nem hozzák vissza a nagyobb beszerzési árat élettartamban. Amitől sokáig tart, az az odafigyelés, töltés ellenőrzése, cellákban a vízveszteség pótlása (igen, minden akku veszít vizet, még a gondozásmentesnek marketingelt is, nem árt azt is ellenőrizni félévente), meg úgy eleve az akku minősége, meg még egy kis szerencse is kell hozzá. Nekem az 1.6-os off autómban 44Ah van, 55-ös bele sem férne normálisan, nem lehet tőle a helyére tenni a motorháztető kitámasztó rudat. Ha egyszer tönkremegy, szerintem veszek bele egy 36Ah-t, az is elég.

Elektromos ablak, klíma, ilyenektől egyébként sem függ a szükséges akku kapacitás. Klímához esetleg csak generátor kell nagyobb áramú a kompresszor mágneskuplung és a ventilátor miatt, akkunak nincs köze hozzá.

Módosítva : potyo
Link to comment
Megosztás:

Enyém (agyonextrázott 1.8-as) 55-össel gördült ki. Most 44 Ah-s GM akksi van vele, semilyen problémát nem érzek; teker, indít télen-nyáron...

Z14XE-hez milyen (kapacitású) akkumulátort érdemes venni?

A kezelési utasítás többet is ír: 44-55-66-70 Ah

Enyém alapfelszereltség. Központi zár az egyetlen extra.

Se el. ablak, se klíma stb...

Még ilyeneket írnak akksiknál, hogy "indítóáram".

44Ah esetén kb 400-450A

Link to comment
Megosztás:

Milyen van most benne? És miért akarnál másmilyet?

Gyári szerintem 55Ah lehet. VIszont én 44Ah-t vennék bele, mert feleslegesnek tartom a nagyobbat. Néhány akku életét már sikerült végigkísérnem, és nem hozzák vissza a nagyobb beszerzési árat élettartamban. Amitől sokáig tart, az az odafigyelés, töltés ellenőrzése, cellákban a vízveszteség pótlása (igen, minden akku veszít vizet, még a gondozásmentesnek marketingelt is, nem árt azt is ellenőrizni félévente), meg úgy eleve az akku minősége, meg még egy kis szerencse is kell hozzá. Nekem az 1.6-os off autómban 44Ah van, 55-ös bele sem férne normálisan, nem lehet tőle a helyére tenni a motorháztető kitámasztó rudat. Ha egyszer tönkremegy, szerintem veszek bele egy 36Ah-t, az is elég.

Elektromos ablak, klíma, ilyenektől egyébként sem függ a szükséges akku kapacitás. Klímához esetleg csak generátor kell nagyobb áramú a kompresszor mágneskuplung és a ventilátor miatt, akkunak nincs köze hozzá.

Nem akarok másmilyet.

Olyat akarok ami elő van írva.

Majd megnézem milyen van benne, és min. olyat szeretnék.

Meg megpróbálok ráméretni a mostanira is, hogy milyen állapotban van.

http://www.allbatteries.co.uk/car-battery/opel/astra-g/1-4-16v/021998-012005.html

http://www.bannerbatterien.com/banner/produkte/finder/index7.php

Itt 44-est dob fel.

Az ára alapján most ránéztem arra a márkára.

36-45Ah körül lehet.

Az ára alapján nem hiszem, hogy annál nagyobb.

Majd délután megnézem.

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Nem akarok másmilyet.

Olyat akarok ami elő van írva.

Majd megnézem milyen van benne, és min. olyat szeretnék.

Meg megpróbálok ráméretni a mostanira is, hogy milyen állapotban van.

http://www.allbatteries.co.uk/car-battery/opel/astra-g/1-4-16v/021998-012005.html

http://www.bannerbatterien.com/banner/produkte/finder/index7.php

Itt 44-est dob fel.

Az ára alapján most ránéztem arra a márkára.

36-45Ah körül lehet.

Az ára alapján nem hiszem, hogy annál nagyobb.

Majd délután megnézem.

Azért a ráméretéssel óvatosan, nem okvetlenül jelent bármit is egy 5-10-20 másodperces mérés. Ha nem indul nehezen, akkor az akku jó. Ha meg nehezen indul, akkor sem okvetlenül hibás az akku, hanem lehet gyenge a töltés is.

Link to comment
Megosztás:

Z14XE-hez milyen (kapacitású) akkumulátort érdemes venni?

A kezelési utasítás többet is ír: 44-55-66-70 Ah

Enyém alapfelszereltség. Központi zár az egyetlen extra.

Se el. ablak, se klíma stb...

Még ilyeneket írnak akksiknál, hogy "indítóáram".

44Ah esetén kb 400-450A

Én áprilisban vettem itt egy BAN55519/KO cikkszámú Banner 55Ah-s akksit. Az egyébként sem túl magas árat úgy sikerült még csökkentenem, hogy leadtam a régit az egyik hulladéktelepen, 130 forintért kilóját. Úgy már tényleg nem volt sok...

Link to comment
Megosztás:

T koopal!

Mégegyszer:

A gépjármű (GM), az alkatrész (Bosch) gyártója a Z14XEP motorba a GM 93179801, Opel 12 14 031, Bosch FQR8LEU2 gyertyát írja.elő.

Oké, aki találkozik ezzel a bizonyos dokumentummal, az megjegyezheti ezeket az adatokat, és feltétel nélkül ragaszkodhat hozzá.

Na de egy hozzám hasonló kíváncsi fickó számára a kérdés továbbra is áll: mi a konkrét (a "nem való bele" szerintem nem fedi a konkrétum fogalmát) probléma a kétpólusúval - főleg annak fényében, hogy egy Opel szerviz garanciális átvizsgálás során szereli be, amit valószínűleg nem kockáztatna meg, ha kárt okozhat vele, mert a gyár aligha vállalná az ebből fakadó költségeket.

Méret, hőérték stimmel, de milyen paraméter lehet még, amit nem teljesít?

Nem lehet, hogy a gyártó egyszerűen csak a "tuningcucc" kategóriába sorolja ezt a típust, és egy ilyen eleve nem kifejezetten tuningolásra alkalmas motorhoz szükségtelennek tartja ajánlani?

Az olaj szerintem egy elég misztikus téma, már-már hitéleti kérdés, kicsi a valószínűsége, hogy egy átlagjúzer bizonyító erejűen utána tudjon járni egy adott típus meg- vagy nemmegfelelőségének, de egy gyújtógyertya talán kevésbé összetett cucc, könnyebb kibogozni, megfelel vagy sem adott paraméterek alapján.

(Akit egyáltalán érdekel a téma rajtam kívül, ebben a cikkben találhat pár infót köznyelven megfogalmazva, bár a szakszerűségért nem vállalok felelősséget.)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.