Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Hűtés, fűtés, vízhőfok.


komega

Recommended Posts

Ez jólesz!

500 ft volt a 2db. (inkább biztosra mentem és lesz egy tartalék.)

Kicsit szorul a motor része, de gond nélkül indul és forog.

Kitakarítottam és wd 40 -el a forgópontokat befújtam... Remélem nem fogja olyan hamar kiverni a biztosítékot ...

Link to comment
Megosztás:

Picit nekem is szorul, ami még érdekesebb hogy balos kanyarba cicereg is. WD40-et személy szerint nemszeretem, illetve tartós kenésre nemjó mert hamar elpárolog. Pár csepp olajjal próbáld meg a motort megkenni!

500 ft volt a 2db. (inkább biztosra mentem és lesz egy tartalék.)

Kicsit szorul a motor része, de gond nélkül indul és forog.

Kitakarítottam és wd 40 -el a forgópontokat befújtam... Remélem nem fogja olyan hamar kiverni a biztosítékot ...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Látom hogy pont a fűtőventilátorról illetve az előtétellenállásról megy a téma, így gondoltam becsatlakozok. Olyan kérdésem lenne hogy mennyire bonyolult hozzáférni, szétszedni?? Ugyanis tavasz óta nekem is olyan tüneteim vannak, mint Bundee cartársnak, hogy kanyarban cicereg, illetve most már előfordult az is hogy kanyar nélkül is csinálta.. :( Szóval nagyon szét kell bombázni hozzá az autót hogy hozzáférjek?? Előre is köszönöm a válaszokat. :)

Link to comment
Megosztás:

A motorháztetőt felnyitod.

Az ablak alatti vízterelő puha műanyagot felhajtod (elötte a gumicsíkot simán csak le kell húzni) és máris hozzáférsz a ventilátorhoz.

A keretet szedd le mert nem fog kiférni. 4 db 8-as kulcsnyílású hatlapfejű 40mm hosszú lemezcsavar.

Majd a motort magát 2 db kereszthornyú csavar fogja. ehhez kis csavarhúzóval férsz csak hozzá.

Az a baj hogy egy puha anyagú fém leszorító bilincs fogja és könnyen mozog alatta a motor. ki kell ékelni gumilappal vagy valamivel hogy jobban tartson, és alaposan visszahúzni a csavarokat.

Akkor nem fog hozzáérni se a terelőburkolathoz, se a kasztnihoz. könnyen mozog még így is indításnál 3-5 mm-t a hossza miatt.

Nézd meg 1x indításnál mekkorát rándul.

Sok sikert.

Link to comment
Megosztás:

A motorháztetőt felnyitod.

Az ablak alatti vízterelő puha műanyagot felhajtod (elötte a gumicsíkot simán csak le kell húzni) és máris hozzáférsz a ventilátorhoz.

A keretet szedd le mert nem fog kiférni. 4 db 8-as kulcsnyílású hatlapfejű 40mm hosszú lemezcsavar.

Majd a motort magát 2 db kereszthornyú csavar fogja. ehhez kis csavarhúzóval férsz csak hozzá.

Az a baj hogy egy puha anyagú fém leszorító bilincs fogja és könnyen mozog alatta a motor. ki kell ékelni gumilappal vagy valamivel hogy jobban tartson, és alaposan visszahúzni a csavarokat.

Akkor nem fog hozzáérni se a terelőburkolathoz, se a kasztnihoz. könnyen mozog még így is indításnál 3-5 mm-t a hossza miatt.

Nézd meg 1x indításnál mekkorát rándul.

Sok sikert.

Köszönöm szépen Clipi a leírást, akkor majd meg is próbálom! :) ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Sziasztok!

Fűtésboxot szedett már szét valaki?

3-as és 4-es fokozatban meg se mozzan a fűtésboxban a levegő. Ellenben a motor az esőcsatornában viszont mozgatja a levegőt.

Polaritást is cseréltünk (mert hát már javították és fordítva volt visszarakva) semmi változás...

Dugulás lehet? kb. 3 éve alig van fűtésem és ost már szeretném végre hogy jó legyen.

Az elektronikai rész ez után jön....hőcserélő relék....az egyik biztosítékja kiszedve...ilyesmi állapotok uralkodnak:

http://kepfeltoltes.hu/view/120804/SDC10070_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Még annyi, hogy klímás box. Esetleg ott valami dugulás? Falevelek......

Link to comment
Megosztás:

Jó Reggelt Mindekinek !! Lenne 1 kis problémám c20ne omágával ha valaki tudna segiteni nagyon meg köszöném , szóval hütöt cseréltem mert csöppögöt semmi gond nem volt után töltöttem , vettem 1használtat feltöltöm vizzel lelevegöztettem az elöirtak szerint , láttom megy felfelé a viz ,ahogyan pörgettem a motrot ugy nyomta ki a vizzet de, ez a régi hütönél nem volt milehet a gond??????

Link to comment
Megosztás:

sziasztok van egy ojan problémám hogy 95-100 foknál kapcsol a ventilátor elméletileg a termosztát jol müködik 1 éve let cserélve és nagyon gyorsan fel melegszik a motor.A hütöviz nem fogy nem tudom lehete esetleg koszos a viz vagy a hütö tanácsokat szivesen elfogadom a kocsi az egy Vectra a 2.0 turbo 4×4 kerék c20let

Link to comment
Megosztás:

sziasztok van egy ojan problémám hogy 95-100 foknál kapcsol a ventilátor elméletileg a termosztát jol müködik 1 éve let cserélve és nagyon gyorsan fel melegszik a motor.A hütöviz nem fogy nem tudom lehete esetleg koszos a viz vagy a hütö tanácsokat szivesen elfogadom a kocsi az egy Vectra a 2.0 turbo 4×4 kerék c20let

Miért, mikor kellene kapcsolnia?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok van egy ojan problémám hogy 95-100 foknál kapcsol a ventilátor elméletileg a termosztát jol müködik 1 éve let cserélve és nagyon gyorsan fel melegszik a motor.A hütöviz nem fogy nem tudom lehete esetleg koszos a viz vagy a hütö tanácsokat szivesen elfogadom a kocsi az egy Vectra a 2.0 turbo 4×4 kerék c20let

Hali!

Nekem is ekkor kapcsol a ventilátor.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

C20xe vectrámban a fűtés még 200km után is csak langyos volt ,kinti 10foknál. Na akkor cseréltem termosztátot.Haza felé szintén 9-10fok, a kocsiban 1000,vetillátor nélkül. Örültem is nagyon,végre fűt. De a vízhőfok nem megy el a 90-ig sőt,ami alatta van vonal,azt is alig érte el.

A mai 1fokban már nem volt ezer fok a kocsiban,elég nehezen melegszik még mindig. igaz már csak városban mentem és nem is sokat (kb15perc) Amikor megálltam és alapjáraton ment 3-4percig,akkor kezdett melegedni a levegő. A vízhő a kéket éppen elhagyja és nem jut el az első fehérig. Az első fehér hány fokot jelent?

Normális jelenségek ezek? A vectra csak hosszú úton fűt?

Link to comment
Megosztás:

Nekem dízel van és a megvétel óta szenvedek a fűtéssel télen, tavaly cseréltem termosztátot nagy változás nem történt sajnos a kék tetejét alig érte el hidegekben, ha tiprom rendesen, akkor talán eléri az első vonalat és némi langyos levegőt felfedezek az utastérben:D, most már majdnem az egész hűtőt letakartam (kókler megoldás), de alig változott valami. Ma rászántam magam és veszek bele wahler márkájút, ami igaz drágább, de már meguntam ezeket a 2-3ezer forintos vackokat. Az első fehér az nálam a 80 fok szerintem nálad is úgy van. Nem tudom mennyi fajta műszeregységet csináltak, de láttam már 6000-ig skálázottat, aminél az első fehérre 90 fok volt írva, az enyémnél a második vonalra van a 90 fok írva, láttam 7000ig skálázottat elsőre 90 fok volt írva a piros 6000-től volt, 7000ig skálázott a piros ~6500-tól volt (bár az lehet F astrá-é volt), annál a második vastagabb vonal a 90 fok. Franc se tudja:D

Link to comment
Megosztás:

Nekem dízel van és a megvétel óta szenvedek a fűtéssel télen, tavaly cseréltem termosztátot nagy változás nem történt sajnos a kék tetejét alig érte el hidegekben, ha tiprom rendesen, akkor talán eléri az első vonalat és némi langyos levegőt felfedezek az utastérben:D, most már majdnem az egész hűtőt letakartam (kókler megoldás), de alig változott valami. Ma rászántam magam és veszek bele wahler márkájút, ami igaz drágább, de már meguntam ezeket a 2-3ezer forintos vackokat. Az első fehér az nálam a 80 fok szerintem nálad is úgy van. Nem tudom mennyi fajta műszeregységet csináltak, de láttam már 6000-ig skálázottat, aminél az első fehérre 90 fok volt írva, az enyémnél a második vonalra van a 90 fok írva, láttam 7000ig skálázottat elsőre 90 fok volt írva a piros 6000-től volt, 7000ig skálázott a piros ~6500-tól volt (bár az lehet F astrá-é volt), annál a második vastagabb vonal a 90 fok. Franc se tudja:D

Akkor nem vagyok egyedül.Ha kimegyek a városból,vagy többet megyek,mint 15 perc akkor jön a meleg frankón. Vagy,ha 5 percig melegítem indulás előtt,akkor is jobb a helyzet.

Nekem 8000-ig van és a második fehér a 90fok.

Még probléma a középkonzol lezárása is.Mindig jön egy kis hideg. Letakarom belül majd. Ez a 2. 16v vectrám,az előzővel nem volt gond. Ezelőtt A Corsám volt,na az volt igazán hideg,de csak télen :blink:

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem vagyok egyedül.Ha kimegyek a városból,vagy többet megyek,mint 15 perc akkor jön a meleg frankón. Vagy,ha 5 percig melegítem indulás előtt,akkor is jobb a helyzet.

Nekem 8000-ig van és a második fehér a 90fok.

Még probléma a középkonzol lezárása is.Mindig jön egy kis hideg. Letakarom belül majd. Ez a 2. 16v vectrám,az előzővel nem volt gond. Ezelőtt A Corsám volt,na az volt igazán hideg,de csak télen :blink:

A középkonzolnál én úgy tudom mindig hidegebb levegő jön, kis biztonság, hogy el ne aludjon a vezető. Mondjuk azt ne várd el, hogy egy 2 literes motor olyan hamar melegedjen be mint egy ezres csettegő:) Nekem ezekben a hidegekben 20 km után sem éri el az üzemi hőfokot letakart hűtővel, főleg ha nem forgatom. Na de majd kicserélem a termot és írok ide tapasztalatot.
Link to comment
Megosztás:

Na sóval. A régi müszereknél elbacták a számlapot, ott a 90 alatti vonal a valódi 90 fok. Ha azt eléri akkor semmi gond

Bemelegedés. Ha minden egyéb jó, akkor hamar bemelegszik a vectra, csak menni kell vele. Ha 10m-ként elindul, megáll van, akkor viszont tényleg sokáig tart neki, mivel alapjáraton ló###### höt nem termel ilyen idöben.

Fütés. Tavaly télen én is szenvedtem vele, majd meguntam, kapott új termosztátot, ki lett mosva a komplett hütörendszer, víszkö és rozsdaoldóval (hihetetlen mennyiségü dzsuva jött ki) valamint szétszedtem a müszerfalat is, és kitakarítottam a fütöradiátor környékét is. Azóta ha rendesen meleg a motor, akkor perzselö meleget tud csinálni.

Középkonzol hideg.

A 80-as, vagy 90-es évek óta egy törvény szerint tilos az utasteret teljesen lezárhatóvá tenni, ezért a középsö rostélyokon mindig jön valamennyi külsö levegö.

Link to comment
Megosztás:

Na sóval. A régi müszereknél elbacták a számlapot, ott a 90 alatti vonal a valódi 90 fok. Ha azt eléri akkor semmi gond

Ez egyaránt igaz a benzinesre és a dízelre is? Egyszer digitális hőmérővel mértem, sajna csak 70 fokig tudott, de az osztás szerint a 70 fok nekem a kék teteje volt.

Link to comment
Megosztás:

Nekem még annyi gondom van, hogy nem tudom, hogy egyáltalán bekapcsolna-e a ventilátor, ha annyira felmelegedne. Mivel még sosem kapcsolt mióta nálam van, direktbe próbáltam, maga a venti az jó, hogy tudnám letesztelni, az órákon át történő járatáson kívül? Meg a másik, hogy nem tudom melyik jeladó kapcsolná (Isuzu dízel).

Link to comment
Megosztás:

Na sóval. A régi müszereknél elbacták a számlapot, ott a 90 alatti vonal a valódi 90 fok. Ha azt eléri akkor semmi gond

Bemelegedés. Ha minden egyéb jó, akkor hamar bemelegszik a vectra, csak menni kell vele. Ha 10m-ként elindul, megáll van, akkor viszont tényleg sokáig tart neki, mivel alapjáraton ló###### höt nem termel ilyen idöben.

Fütés. Tavaly télen én is szenvedtem vele, majd meguntam, kapott új termosztátot, ki lett mosva a komplett hütörendszer, víszkö és rozsdaoldóval (hihetetlen mennyiségü dzsuva jött ki) valamint szétszedtem a müszerfalat is, és kitakarítottam a fütöradiátor környékét is. Azóta ha rendesen meleg a motor, akkor perzselö meleget tud csinálni.

Középkonzol hideg.

A 80-as, vagy 90-es évek óta egy törvény szerint tilos az utasteret teljesen lezárhatóvá tenni, ezért a középsö rostélyokon mindig jön valamennyi külsö levegö.

Köszi! Akkor minden ok. De akkor a 90fok mennyi is valójában? Mert kicsit fölötte kapcsol a ventillátor.

Nekem gyújtás nélkül is hűt,de nem szoktam addig leállítani a motort,amíg megy.

Link to comment
Megosztás:

Ez egyaránt igaz a benzinesre és a dízelre is? Egyszer digitális hőmérővel mértem, sajna csak 70 fokig tudott, de az osztás szerint a 70 fok nekem a kék teteje volt.

A dízelnek ugye sokkal kevesebb hulladékhöje van, mint egy benzinesnek, ezért sokkal lassabban melegednek be. Egy jó kiadós hajkurászás után kellene megmérni. Plusz nem tudom hol mérted, de a jeladó valahol a hengerfej környékén van. (mivel ott a legmelegebb a motor)

Nekem még annyi gondom van, hogy nem tudom, hogy egyáltalán bekapcsolna-e a ventilátor, ha annyira felmelegedne. Mivel még sosem kapcsolt mióta nálam van, direktbe próbáltam, maga a venti az jó, hogy tudnám letesztelni, az órákon át történő járatáson kívül? Meg a másik, hogy nem tudom melyik jeladó kapcsolná (Isuzu dízel).

Dízelt nem vágom, de szerintem itt sincs másképp, a hütöben van egy bimetállos gomba, ez kapcsolja a ventit. Kiveszed, melengeted, mikor kapcsol akkor hallhatóan csattan egyet. (na meg ha nem húzod le a csatit, akkor beindul a venti is) Idövel tud fáradni, tehát attól hogy kapcsol, még lehet hogy késön. Enyém is ilyen volt legutóbb.

Köszi! Akkor minden ok. De akkor a 90fok mennyi is valójában? Mert kicsit fölötte kapcsol a ventillátor.

Nekem gyújtás nélkül is hűt,de nem szoktam addig leállítani a motort,amíg megy.

Hát az már olyan 100 környéke, nem annyira egészséges ha normál üzemben felmegy odáig a höfok. (dugóban persze elöfordul, de akkor meg nem ártana ha hamarabb kapcsolna.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.