Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Néhány kérdés felgyűlt, C20NE motoros vekimmel kapcsolatban:

1. A műszerfalban a fűtés szabályzónál kiégett egy-két izzó. Meg a világítás kapcsolóban is. Utóbbit kibontottam, de valami nagyon pici izzó kell bele, nem tudtak olyat adni a boltban. Mi ezeknek az izzóknak a pontos neve, mert utánanéznék a neten. Csak van egy bolt ahol lehet kapni...

Amit itt tudnak adni az egy fél centivel hosszabb, mint az eredeti.

2. Évek óta nem tudják elállítani az olajszivárgást a motornál, szelepfedél, olajteknő, olajszűrő. Van valami olyan termék ami nektek bevált? Legalább kettőt cseréltek már, de max 3 hónapíg volt jó. Az biztos, hogy utángyártott cuccok, gondolom unixos. Ősszel műszakis lesz és addígra szeretném lassacskán teljesen rendbe tenni.

3. Tegnap levegőszűrőt cseréltem, mert kezdett hangos és erőtlen lenni a motor és eszembe jutott, hogy évek óta meg sem néztem a szűrőt. Volt itthon zsír új és ki is dobtam a régit. Javult is a motor hangja, kicsivel fürgébb is lett. De! Megtartom álló helyzetben a motort kb 2000-es fordulaton és 100-200 rpm-et esik vissza ritmikusan. Tehát 1800-2000 között ugrál szép lassan kb 3 másodpercenként és ezt az óra is mutatja láthatóan.

Mi lehet ez? Valamelyik szíjjal hajtott alkatrészem tönkre fog menni, mert ott is van egy kis surlódás hang (vízpumpa kb 15ezer Km-el ezelőtt lett cserélve), én az ékszíjasokra tippelek, azok közül is a generátorra (helyesen: alternátorra) gondolok, mert azzal még soha nem volt gondom, hozzá sem nyúltam mióta nálam van a kocsi (5 éve). Elképzelhető, hogy az okozza a fordulatszám ingadozást is?

4. Előzőhöz kapcsolódik: letesztelhetem az alternátort és a szervó pumpát úgy, hogy fellazítom őket és leveszem róluk a szíjat? Nem lesz baja, ha így indítom be a motort?

1. én a ködlámpa meg a klímakapcsolóval jártam így, bontott kapcsolóból vettem ki az izzót...

2. kartergáz-elvezetés, kartergázszűrő rendben? mert az is tud ilyen jelenséget produkálni. én elringet tettem a teknőhöz, a szelepfedélre már nem emlékszem.

3. falsot szív, vagy alapjárati sztem. egy takarítást megér.

4. sztem nem lesz baj, töltésed nem lesz, de pár percet simán elmegy akksiról.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 6,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Az én szelepfedelemben van 1 szűrő is ami a trutyit kissé visszafogja.

Ez még a kartergázcsövek elött van. Lehet már tele van és azért nyomja ki fent az olajat.

(valószínüleg ezért nem segít, ha a k.g.csövet levesszük, a nyomás ugyis kipréseli a legkisebb ellenállás felé) :lol:

Ha leveszed és kitisztítod, azzal biztos nem ártasz neki. Majd lövök mindjárt pár képet róla. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát személy szerint nem bántam meg az X20XEV-t.

Sajnos általánosságban elmondható, hogy ha elérnek egy km-t vagy életkort akkor igénylik a törődést (szelepszárszimmering pl.). De akármelyik motornál eljön ez az idő, nem csak ezeknél.

De szerintem csak egyszer kell rendbe rakni, utána megint évekig rendben lesz.

Mennyit használnád városban (fogyasztás miatt)?

Az igaz, hogy mindegyiknél eljön az idő, a kérdés csak az, hogy mikor :lol:

A legutóbbit hiába tetettem rendbe, egy év nem kellett és újra hengerfejes lett (vagyis ahhoz közeli). Vagy a motor volt nagyon rossz, vagy a szerelőm. Másodjára már nem vele csináltattam meg. Mondjuk minkét szerelés ugyanannyiba került :D

Mennyit használom városban? Kb. 40% város, 60% kívül. Viszont időnként nagyobb létszámmal, illetve rakománnyal közlekedek, így 3 ajtós, illetve kis autó nem igazán érdekel.

Link to comment
Megosztás:

A tegnap esti játékom. :icon13: A hozzáértő kezek kitörték a töltőcsati közepét. :D

De aki nem ilyed meg 1 kis feladattól... :D

http://www.schshop.eu/csatlakozok/ac-dc-cs...5145--dc-aljzat

http://pics.coldline.hu/pics/431166-20120106-mMZVGY.jpg

Szép kis legó! :devlish: :devlish:

Kb 2 hete szedtem szét a sajátomat én is. Már egy éve megvan, és nagyon elkoszolódott, porosodott a hűtője. Mire rájöttem, hogy hol is vannak a nem látható csavarok...lett még egy "pár" ősz hajszálam. :lol: :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Az igaz, hogy mindegyiknél eljön az idő, a kérdés csak az, hogy mikor :lol:

A legutóbbit hiába tetettem rendbe, egy év nem kellett és újra hengerfejes lett (vagyis ahhoz közeli). Vagy a motor volt nagyon rossz, vagy a szerelőm. Másodjára már nem vele csináltattam meg. Mondjuk minkét szerelés ugyanannyiba került :devlish:

Mennyit használom városban? Kb. 40% város, 60% kívül. Viszont időnként nagyobb létszámmal, illetve rakománnyal közlekedek, így 3 ajtós, illetve kis autó nem igazán érdekel.

Akkor én a helyedben tuti 2 literest vennék. Egyedül a városi fogyasztás az amin változtatnék néha, de simán vállalható a dolog. Most pl. 9 liter környékén tudom tartani, még úgy is hogy néha azért melegen kikormolom rendesen (kompenzálva a tötymörgést és a sok hidegüzemet).

Pl. amikor görögbe mentünk klímázva, agyig rakva, akkor 6,5-6,8 között evett

és azért szedtük a talpunkat :D

És nem beszélve arról, hogy ha előzni kell akkor pikk-pakk túlvagyunk rajta.

Link to comment
Megosztás:

Akkor én a helyedben tuti 2 literest vennék. Egyedül a városi fogyasztás az amin változtatnék néha, de simán vállalható a dolog. Most pl. 9 liter környékén tudom tartani, még úgy is hogy néha azért melegen kikormolom rendesen (kompenzálva a tötymörgést és a sok hidegüzemet).

Pl. amikor görögbe mentünk klímázva, agyig rakva, akkor 6,5-6,8 között evett

és azért szedtük a talpunkat :lol:

És nem beszélve arról, hogy ha előzni kell akkor pikk-pakk túlvagyunk rajta.

Valahogy így gondolkodok én is. :D Ha megéri, akkor úgyis átalakíttatom gázosra, úgy meg nem érdekel a 9 literes fogyasztás, ha cserébe repül, mint a nyíl :devlish: (gázos is tudja szedni a lábát :devlish:)

Link to comment
Megosztás:

Milyen anomáliák voltak, amikor hengerfejes volt?

Hát... kapuccsínós hűtőfolyadék (olajos volt) ami tisztítás és folyadék lecserélés után is visszajön, aztán a megnövekedett nyomás miatt időnként lelövöldözött, szétrepesztett 1-1 vízcsövet, de amúgy működésben nem volt semmi más, ugyanúgy ment :lol:

Miért? Te mit tapasztalsz? :D

Link to comment
Megosztás:

Tisztán utcai használatra. Mondjuk gáz szett beszerelése után.

Mindenkitől csak azt hallom, hogy a 16V-vel gyakran gondok vannak, és drága szerviz. Ezért lennék kíváncsi felhasználói véleményekre, tapasztalatokra.

B vectra 1.6 16V v. B vectra 2.0V?

Szerintem 1.6-ot (főleg 16v-t) nem szabad venni ekkora kaszniba. Ráadásul szerintem a kisblokkos 16v-kkel több gond van, de ezzel biztos vitába lehet szállni.

A 2.0-vel sem fog többet enni, viszont nem kell szétforgatni, hogy megmozdítsa a bódét, ergo az élettartam szempontjából jobb.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.