Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kori

Recommended Posts

Sziasztok, Urak!

Jó és rossz hírek:

1. Én nem régen jártam itt, bár mindig csak olvasgattam az okosságokat

2. A váltóm (aut.) frissítve lett, nem 80 km/h-nál, hanem már 70-nél kapcsolja a mechanikus hajtást (már, hogy a témánál legyünk...)

3. Nyár elején szíjak/görgők stb. cseréjét végeztettem, szakszervizben, hivatalosan. Múlt héten levált a vízpumpáról egy kis lemezdarab, a vezérműszíj meg bedarálta. Elment a vezérlés, a dugók meg szétverték a szelepeket :excl: :( . Gatya lett a hengerfejem...

Automata váltó miatt (topik témája, ugye) nem vontathattam a gépet, a tréleres szállítás viszont elég húzós volt.

Jut eszembe: némi műszaki fogalmam lenne róla, miért nem vontathatom az automatás vasat, de van valakinek pontos információja erről a miértről?

(És nincs valakinek egy bontott Y/Z22XE hegerfej otthon a fiókban?)

Basszuskulcs. Téged nagyon szivat ez az autó. Amúgy igaza van az előttem szólónak a vontatással kapcsolatban. Én is már vontattam többször kb 50km-t de nem lett baja a váltónak. Amúgy én is visszamennék reklamálni. Legalább a munkadíjat vállalják át.

Link to comment
Megosztás:

Basszuskulcs. Téged nagyon szivat ez az autó. Amúgy igaza van az előttem szólónak a vontatással kapcsolatban. Én is már vontattam többször kb 50km-t de nem lett baja a váltónak. Amúgy én is visszamennék reklamálni. Legalább a munkadíjat vállalják át.

De azért ne úgy húzasd magad, mint a haverom tette azt anno vele... lógtam a madzag végén ( még Ascpnával, elszakadt a kuplungbowden és marha macerás volt 1-indít mozdul, beindul megy -effekt... szal ott lógok a kötélen erre 60 nál elkezd előzni... értem én hogy befértem, de pár méterre a másik seggétől ( nem mellékesen az is saját volt - rögtön 2 kocsit nullázzak le mi? :lol: :excl: ) azért kényes... Vagy csak akkor még fiatal voltam és féltettem az életem? Ki tudja :( :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A tréleres szállítás a szakszervizbe megvolt. A szerviz teljesen vétlen a dologban, a hibás alkatrészt én vettem, ők csak beszerelték. Az alkatrész forgalmazója elismerte, hogy a vízpumpa okozta a hibát, és a garanciát kiterjesztette az okozati kárra is. Eddig faxa. Most jön a feketeleves.

Új alkatrészekkel javítva a gépet az összeg mindennel együtt kb. 600 ropi. Az avulást leszámítva (hiszen nekem eddig egy 9 éves hengerfej volt rajta, most meg új lesz, ebből nekem gazdasági előnyöm származna), ebből kb. 430-at állna a cég, a maradék 170 az én saram... Merthogy ennyivel emelkedik az autó értéke. Külön frankó, hogy nekem kell elvégeztetnem a javítást, aztán a számlát benyújtani a forgalmazónak, és ez alapján fizetnének. Ehhez semmi "kedvem" nincsen.

Van másik lehetőség is. Én ezt választottam.

A forgalmazó elvitte az összes megrongálódott alkatrészt. Elküldi a vízpumpát gyártó német cégnek, akik megállapítanak egy összeget, amennyiből szerintük rendbe lehet hozni a dolgot. Ezt átutalják nekem, aztán azt csinálok a pénzzel és az autóval, amit akarok. De azt nem tudta megmondani, hogy ezt mikorra döntik el a németek. Egyelőre várnom kell.

A hatályos jogszabályok alapján a szervizbe a tulajdonosnak kell eljuttatnia az autót, úgyhogy a tréleres szállítást egyelőre be kell nyelnem... Aztán majd meglátjuk, mennyit fizetnek a fritzek, pluszban leszek, vagy mínuszban. Addig is, ha találnék egy bontott HF-et, talpra tudnám állíttatni a gépet, de ez a 2.2-es benzines motor olyan ritka, mint a szemüveges roma...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A tréleres szállítás a szakszervizbe megvolt. A szerviz teljesen vétlen a dologban, a hibás alkatrészt én vettem, ők csak beszerelték. Az alkatrész forgalmazója elismerte, hogy a vízpumpa okozta a hibát, és a garanciát kiterjesztette az okozati kárra is. Eddig faxa. Most jön a feketeleves.

Új alkatrészekkel javítva a gépet az összeg mindennel együtt kb. 600 ropi. Az avulást leszámítva (hiszen nekem eddig egy 9 éves hengerfej volt rajta, most meg új lesz, ebből nekem gazdasági előnyöm származna), ebből kb. 430-at állna a cég, a maradék 170 az én saram... Merthogy ennyivel emelkedik az autó értéke. Külön frankó, hogy nekem kell elvégeztetnem a javítást, aztán a számlát benyújtani a forgalmazónak, és ez alapján fizetnének. Ehhez semmi "kedvem" nincsen.

Van másik lehetőség is. Én ezt választottam.

A forgalmazó elvitte az összes megrongálódott alkatrészt. Elküldi a vízpumpát gyártó német cégnek, akik megállapítanak egy összeget, amennyiből szerintük rendbe lehet hozni a dolgot. Ezt átutalják nekem, aztán azt csinálok a pénzzel és az autóval, amit akarok. De azt nem tudta megmondani, hogy ezt mikorra döntik el a németek. Egyelőre várnom kell.

A hatályos jogszabályok alapján a szervizbe a tulajdonosnak kell eljuttatnia az autót, úgyhogy a tréleres szállítást egyelőre be kell nyelnem... Aztán majd meglátjuk, mennyit fizetnek a fritzek, pluszban leszek, vagy mínuszban. Addig is, ha találnék egy bontott HF-et, talpra tudnám állíttatni a gépet, de ez a 2.2-es benzines motor olyan ritka, mint a szemüveges roma...

Ebay, angol bontók. Ott találni ilyet gyakrabban.

Link to comment
Megosztás:

Igen, a német ebay-t néztem, 440 euroért van felújított cucc, kompletten szelepekkel stb. Csak nem merem megvenni, mert mi van, ha valami miatt nem jó? Én már úgy félek ezektől az alkatrészektől, mint az ördög a tömjénfüsttől... Nem mindegy az évjárat, a kód, milyen alsógatya volt Jürgenen, mikor gyártották, minden évben kis változtatások, ha pont megint beleválasztok, akkor dupla szívás megint.

Mihelyt gurul a gép, megy a háztól :( . Pedig nagyon szerettem :excl: . Csak hát, igen. Szívat a dög...

Link to comment
Megosztás:

Igen, a német ebay-t néztem, 440 euroért van felújított cucc, kompletten szelepekkel stb. Csak nem merem megvenni, mert mi van, ha valami miatt nem jó? Én már úgy félek ezektől az alkatrészektől, mint az ördög a tömjénfüsttől... Nem mindegy az évjárat, a kód, milyen alsógatya volt Jürgenen, mikor gyártották, minden évben kis változtatások, ha pont megint beleválasztok, akkor dupla szívás megint.

Mihelyt gurul a gép, megy a háztól :( . Pedig nagyon szerettem :excl: . Csak hát, igen. Szívat a dög...

Motorszámhoz passzolnia kell a hengerfejnek. Ha valaki olyan adja el, aki esetleg ért is hozzá, össze tudja nézni. Vagy megírja neked a GM számát a HF-nek, aztán valahol (Opel szalonban, EPC-ben, stb) lecheckolod. Aztán tutiság van, olcsóból megúsztad.

Nade ne offoljuk a váltó topicot!!!

Link to comment
Megosztás:

Igen, a német ebay-t néztem, 440 euroért van felújított cucc, kompletten szelepekkel stb. Csak nem merem megvenni, mert mi van, ha valami miatt nem jó? Én már úgy félek ezektől az alkatrészektől, mint az ördög a tömjénfüsttől... Nem mindegy az évjárat, a kód, milyen alsógatya volt Jürgenen, mikor gyártották, minden évben kis változtatások, ha pont megint beleválasztok, akkor dupla szívás megint.

Mihelyt gurul a gép, megy a háztól :( . Pedig nagyon szerettem :excl: . Csak hát, igen. Szívat a dög...

Hát ha korrekten meg lesz javítva, akkor lesz egy jó autód, ami utána sokáig elmegy. Olyat meg nem találsz....

Link to comment
Megosztás:

Igen, a német ebay-t néztem, 440 euroért van felújított cucc, kompletten szelepekkel stb. Csak nem merem megvenni, mert mi van, ha valami miatt nem jó? Én már úgy félek ezektől az alkatrészektől, mint az ördög a tömjénfüsttől... Nem mindegy az évjárat, a kód, milyen alsógatya volt Jürgenen, mikor gyártották, minden évben kis változtatások, ha pont megint beleválasztok, akkor dupla szívás megint.

Mihelyt gurul a gép, megy a háztól :( . Pedig nagyon szerettem :excl: . Csak hát, igen. Szívat a dög...

Hát sajnálom...

Viszont azért vigyázz, mert emlékszem szilaj fiatalkoromból a füstös, alkoholszagú PECSA koncertekről egy szövegre:"És jön még rosszabb a rossz után.."...csak nem belevágsz egy SAAB vagy ROVER típusú autóba? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát sajnálom...

Viszont azért vigyázz, mert emlékszem szilaj fiatalkoromból a füstös, alkoholszagú PECSA koncertekről egy szövegre:"És jön még rosszabb a rossz után.."...csak nem belevágsz egy SAAB vagy ROVER típusú autóba? :(

Ilyen erővel bármelyik autóval szophat, ha egy széthulló vízpumpa kerül bele...

Nade igaz ami igaz, az emlegetett típusok nem sok jót ígérnek. Van belőle tapasztalat... (SAAB turbó felújítgatás/csere 50e km-enként, kacat elektronika, csak hogy a krémjét említsem :excl: ).

Bár megjegyzendő, hogy ezen autókat is leginkább a tulajdonosok trehánysága tette tönkre (persze kivétel biztos van). Itt kint ismerek olyan SAAB 9000-es tulajt, aki eredeti motorral, váltóval, turbóval szaladgál, közel 350e km óta. Igaz MÁRKASZERVIZBEN volt SZERVIZELVE az autó (és ez nagy szó, otthon volt szerencsém olyan 'átvizsgált' használtautóhoz, amit márkaszervizből vett a tulaj, és olaj helyett már csak sár volt a tenkőben.)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A tréleres szállítás a szakszervizbe megvolt. A szerviz teljesen vétlen a dologban, a hibás alkatrészt én vettem, ők csak beszerelték. Az alkatrész forgalmazója elismerte, hogy a vízpumpa okozta a hibát, és a garanciát kiterjesztette az okozati kárra is. Eddig faxa. Most jön a feketeleves.

Új alkatrészekkel javítva a gépet az összeg mindennel együtt kb. 600 ropi. Az avulást leszámítva (hiszen nekem eddig egy 9 éves hengerfej volt rajta, most meg új lesz, ebből nekem gazdasági előnyöm származna), ebből kb. 430-at állna a cég, a maradék 170 az én saram... Merthogy ennyivel emelkedik az autó értéke. Külön frankó, hogy nekem kell elvégeztetnem a javítást, aztán a számlát benyújtani a forgalmazónak, és ez alapján fizetnének. Ehhez semmi "kedvem" nincsen.

Van másik lehetőség is. Én ezt választottam.

A forgalmazó elvitte az összes megrongálódott alkatrészt. Elküldi a vízpumpát gyártó német cégnek, akik megállapítanak egy összeget, amennyiből szerintük rendbe lehet hozni a dolgot. Ezt átutalják nekem, aztán azt csinálok a pénzzel és az autóval, amit akarok. De azt nem tudta megmondani, hogy ezt mikorra döntik el a németek. Egyelőre várnom kell.

A hatályos jogszabályok alapján a szervizbe a tulajdonosnak kell eljuttatnia az autót, úgyhogy a tréleres szállítást egyelőre be kell nyelnem... Aztán majd meglátjuk, mennyit fizetnek a fritzek, pluszban leszek, vagy mínuszban. Addig is, ha találnék egy bontott HF-et, talpra tudnám állíttatni a gépet, de ez a 2.2-es benzines motor olyan ritka, mint a szemüveges roma...

Több, mint 4 kiló, az közel 1500 ajró. Ennyiből komplett kocsit kapni...

Link to comment
Megosztás:

Igen, a német ebay-t néztem, 440 euroért van felújított cucc, kompletten szelepekkel stb. Csak nem merem megvenni, mert mi van, ha valami miatt nem jó? Én már úgy félek ezektől az alkatrészektől, mint az ördög a tömjénfüsttől... Nem mindegy az évjárat, a kód, milyen alsógatya volt Jürgenen, mikor gyártották, minden évben kis változtatások, ha pont megint beleválasztok, akkor dupla szívás megint.

Ez baromság. Voltak változtatások, de nem olyan, hogy ne lehetne összerakni. Amúgy meg nem hallgattál rám, már az elején, amikor gondjaid voltak kellett volna venni egy donor kocsit, aztán most meg lenne oldva a gondod.

Mihelyt gurul a gép, megy a háztól :( . Pedig nagyon szerettem :excl: . Csak hát, igen. Szívat a dög...

Hát igen. Ez igazi pozítív hozzáállás. Szerinted mennyiért tudod eladni? Bagóért elkótyavetyéled, amikor végre jó? Tedd azt. Bár majd írd ki ide is az árat, mert akkor megveszem az asszonynak játszóautónak.

Jut eszembe! Ha úgy vesszük engem is szívat az autó. Mindig minden korrektül meg lett rajta javítva (kivéve a karosszéria, ami mostanra lett esedékes), mindent megkapott szervíz szempontból, ami autónak megjár. Mégis megállt. Most adjam el, 200-ért? Nekem annál többet ér. Még a szerelő is le akart beszélni a javításról, de én hajthatatlan vagyok. Inkább vettem még 1 donorkocsit iss. Nem ringatom magam abban a hitben, hogy ha veszek másik autót, jobb lesz. Eddig nem panaszkodhatok, a használt kocsikkal nem fürödtem be, csak jól jártam, de vannak akik szívnak. Ez ilyen játék és az 1 éves használt kocsi is lutri. Akkor inkább a meglévő beválltat foltozgatom, még mindig olcsóbb...

Link to comment
Megosztás:

Inkább vettem még 1 donorkocsit iss. Nem ringatom magam abban a hitben, hogy ha veszek másik autót, jobb lesz. Eddig nem panaszkodhatok, a használt kocsikkal nem fürödtem be, csak jól jártam, de vannak akik szívnak. Ez ilyen játék és az 1 éves használt kocsi is lutri. Akkor inkább a meglévő beválltat foltozgatom, még mindig olcsóbb...

Ott a pont. Szerintem akinek egy 100-200 ezres javitas nem eri meg, hogy x10e km ig rendben legyen az autoja annak meg nem volt uj autoja! Ahol lehet, hogy a hibak nagyreszet meg gariban csinaljak,

de kozben ha mas nem evente millios ertekvesztes karpotol :excl:

Tessek azt a hengerfejet megszervalni es boldogan autozni, az eladasi buktabol kijon egy donor, de meg ha helyette masik auto lesz annak az atirasi koltsegeibol is majdnem! Nem ertem...

Link to comment
Megosztás:

Jut eszembe! Ha úgy vesszük engem is szívat az autó. Mindig minden korrektül meg lett rajta javítva (kivéve a karosszéria, ami mostanra lett esedékes), mindent megkapott szervíz szempontból, ami autónak megjár. Mégis megállt. Most adjam el, 200-ért? Nekem annál többet ér. Még a szerelő is le akart beszélni a javításról, de én hajthatatlan vagyok. Inkább vettem még 1 donorkocsit iss. Nem ringatom magam abban a hitben, hogy ha veszek másik autót, jobb lesz. Eddig nem panaszkodhatok, a használt kocsikkal nem fürödtem be, csak jól jártam, de vannak akik szívnak. Ez ilyen játék és az 1 éves használt kocsi is lutri. Akkor inkább a meglévő beválltat foltozgatom, még mindig olcsóbb...

Az hát. Használt autó mindig lutri. Van aki szerencsés (hozzáértő, tapasztalt - nem kívánt rész törlendő :excl: ), és kisebbet bukik, van aki nem annyira, és nagyobbat.

De!

Végső soron sztem mindig jobban jár az ember egy használt vassal (és annak foltozgatásával), mint egy szalonból kigurított, esetleg hitelezett (hiszen mai világban nemsok olyan ember szalad, aki megteheti hogy kp-ra vesz verdát) újautóval.

A gatyáját ráfizeti az ember a kötelező szervizekre (nameg a téháemre), ahol sokszor átvágják a tulajt mint bélsarat a palánkon. És ja, nem beszéltünk arról, hogy évente hány százalékát bukja el az illető csak azért, hogy ő szedhesse le a fóliát az ülésről...

Úgyhogy ha szivat, megcsinálom. Legalább tudom hogy mi történt vele, és tudom hogy azzal a dologgal nem lesz már probléma.

Én is aztmondom, meg kell venni egy donort, átrakni a motort, és jóság van. Jobban úgy sem lehet kijönni a buliból. Ezzel meg még keresni is lehet egy kicsit...

Link to comment
Megosztás:

Nem jó, Astrába, Vectrába meg Zafirába Z22SE motort raktak, Omegába meg Z22XE-t vagy Y22XE-t. Nem tudom mennyiben különbözik a kettő (szvsz elég sokban), de a Z22SE eleve láncos, kicsit kisebb a kompressziója és hozzá tartozó motorelektronika is teljesen más, mint az Omega 2.2-es motorjainak (nem Simtec, hanem GM).

Link to comment
Megosztás:

Nem jó, Astrába, Vectrába meg Zafirába Z22SE motort raktak, Omegába meg Z22XE-t vagy Y22XE-t. Nem tudom mennyiben különbözik a kettő (szvsz elég sokban), de a Z22SE eleve láncos, kicsit kisebb a kompressziója és hozzá tartozó motorelektronika is teljesen más, mint az Omega 2.2-es motorjainak (nem Simtec, hanem GM).

Ellenben Sintra, és asszem a Frontéra is X22XE vel futott, ami az elsőkerekes változat. Egy egyben nem cserélhető, de azért a moci belseje áteshet, ha jól értettem az angol kollégákat.

De sztem a B2 Omegák több mint 50%-a otthon 2,2 essel rohangál... Amikor anno vettem a (nostmár) Tomi Omegáját, egy rakat 2,2esbe akadtam. És Ebay, stb is bejátszhatna...

Én is azt támogatnám, hogy végy egy törött donort ( vagy akár lábonbejövőt Németből, mint ahogy az A Omegámnak vettem donort), mert olcsóbb volt, mint csak a szükséges cuccok Mo-n... És utána tényleg tudod mi van benne...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végigolvastam az egész fórumot az elejétől a végéig, persze lehet, h nem jegyeztem meg mindent! Azt láttam, hogy sokszor írtátok az olajcserét az automata váltóban, de ahogy néztem ezek a sima B Omegára vonatkoztak. Nekem a "B2"-es van 2001.decemberi 2.5 DTI, 5L40-E váltóval. A szervízkönyv nem ír olajcserét! Németországból hoztam az autót (Saját magam mentem ki érte!) 164 000km-rel, nem tudom cseréltek-e a váltóban olajat, most van benne 284 000km, 3és fél éve van nálam. Amit az utóbbi időben tapasztaltam,az az, h kb. 2100-2300-as fordulat körül egyenletes gázadásnál hullámzik a fordulat, ha emelkedőre megyek. (Ha viszont intenzíven gyorsítok már az emelkedő elején, akkor tökéletesen vált!) Ez a "hullámzás" nem mindig fordul elő, sőt így tél közeledtével szinte nem is tapasztalom! Lehet, h összefügg a meleggel, netán a váltóban melegszik az olaj jobban nyáron? Melegben hegyre fel a vízem is kicsit felmelegszik úgy 95-97-re! Már túl vagyok egy hűtőtisztításon- nagynyomású levegővel -de nem sokat javult! Tehát a kérdés, h nem tudom cseréljek-e olajat a váltóban v. ne! Lehet ha hozzányúlnak akkor fog tönkre menni!? Olajszínt volt ellenőrízve kb. 2éve, most ismét leellenőríztetem majd aszerint ahogy itt olvastam, mert sok hasznos infót találtam ezzel kapcs.-ban!

A választ előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végigolvastam az egész fórumot az elejétől a végéig, persze lehet, h nem jegyeztem meg mindent! Azt láttam, hogy sokszor írtátok az olajcserét az automata váltóban, de ahogy néztem ezek a sima B Omegára vonatkoztak. Nekem a "B2"-es van 2001.decemberi 2.5 DTI, 5L40-E váltóval. A szervízkönyv nem ír olajcserét! Németországból hoztam az autót (Saját magam mentem ki érte!) 164 000km-rel, nem tudom cseréltek-e a váltóban olajat, most van benne 284 000km, 3és fél éve van nálam. Amit az utóbbi időben tapasztaltam,az az, h kb. 2100-2300-as fordulat körül egyenletes gázadásnál hullámzik a fordulat, ha emelkedőre megyek. (Ha viszont intenzíven gyorsítok már az emelkedő elején, akkor tökéletesen vált!) Ez a "hullámzás" nem mindig fordul elő, sőt így tél közeledtével szinte nem is tapasztalom! Lehet, h összefügg a meleggel, netán a váltóban melegszik az olaj jobban nyáron? Melegben hegyre fel a vízem is kicsit felmelegszik úgy 95-97-re! Már túl vagyok egy hűtőtisztításon- nagynyomású levegővel -de nem sokat javult! Tehát a kérdés, h nem tudom cseréljek-e olajat a váltóban v. ne! Lehet ha hozzányúlnak akkor fog tönkre menni!? Olajszínt volt ellenőrízve kb. 2éve, most ismét leellenőríztetem majd aszerint ahogy itt olvastam, mert sok hasznos infót találtam ezzel kapcs.-ban!

A választ előre is köszönöm!

Szia!

Nekem is B2 van, én olyan 150 000-nél cseréltem olajat, csak dexronVI jó hozzá a www.filtercenter.hu oldalon rendeltem a szűrőt és a tömítést.

A fékszalagot sem árt meghúzni 4.5Nm nyomatékkal.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végigolvastam az egész fórumot az elejétől a végéig, persze lehet, h nem jegyeztem meg mindent! Azt láttam, hogy sokszor írtátok az olajcserét az automata váltóban, de ahogy néztem ezek a sima B Omegára vonatkoztak. Nekem a "B2"-es van 2001.decemberi 2.5 DTI, 5L40-E váltóval. A szervízkönyv nem ír olajcserét! ...

A B1 hez sem ir a szerviz olajcseret! Ennek ellenere altalanos ajanlas mondjuk vezerlescserekkel szinkronizalva 50-60e km intervallumban cserelni az ATF-et. Nem nagy tetel ekkora tavon. A fordulatszamingadozast nem biztos, hogy a valto okozza. (kiveve ha ugy erted, hogy valtogat fel-le-fel...)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végigolvastam az egész fórumot az elejétől a végéig, persze lehet, h nem jegyeztem meg mindent! Azt láttam, hogy sokszor írtátok az olajcserét az automata váltóban, de ahogy néztem ezek a sima B Omegára vonatkoztak. Nekem a "B2"-es van 2001.decemberi 2.5 DTI, 5L40-E váltóval. A szervízkönyv nem ír olajcserét! Németországból hoztam az autót (Saját magam mentem ki érte!) 164 000km-rel, nem tudom cseréltek-e a váltóban olajat, most van benne 284 000km, 3és fél éve van nálam. Amit az utóbbi időben tapasztaltam,az az, h kb. 2100-2300-as fordulat körül egyenletes gázadásnál hullámzik a fordulat, ha emelkedőre megyek. (Ha viszont intenzíven gyorsítok már az emelkedő elején, akkor tökéletesen vált!) Ez a "hullámzás" nem mindig fordul elő, sőt így tél közeledtével szinte nem is tapasztalom! Lehet, h összefügg a meleggel, netán a váltóban melegszik az olaj jobban nyáron? Melegben hegyre fel a vízem is kicsit felmelegszik úgy 95-97-re! Már túl vagyok egy hűtőtisztításon- nagynyomású levegővel -de nem sokat javult! Tehát a kérdés, h nem tudom cseréljek-e olajat a váltóban v. ne! Lehet ha hozzányúlnak akkor fog tönkre menni!? Olajszínt volt ellenőrízve kb. 2éve, most ismét leellenőríztetem majd aszerint ahogy itt olvastam, mert sok hasznos infót találtam ezzel kapcs.-ban!

A választ előre is köszönöm!

Gratula a géphez!! Meg ahhoz iss, hogy nő(?) létedre kimentél az autóért külföldre. Vagy csak szeretsz női néven regisztrálni/irogatni :excl:

Váltót nem fogják elrontani egy sima szűrő + olajcserével, B1 Omegához sem írja a szervízkönyv az olajcserét. MEgoszlanak a vélemények.

Az én váltómban 200e km felett elég szarul nézett ki az olaj, annál az új olaj biztos jobb...

95-97°C-os víz nyáron, hegymenetben szerintem nem sok, ha feljebb nem megy, meg ha normál terhelésen meg 92-95°c között van.

A fordulatszám ingadozáshoz én sem hiszem, hogy köze lenne a váltónak.

Link to comment
Megosztás:

Igen, bemész a hivatalos márkaszervízbe, adsz 5e Ft-ot és ráhúzzák a legfrissebb váltó SW-t, és megmondják milyen verziójú volt rajta előtte.Sokat ne várj azért tőle.

Itt frissitenek annyit hogy radugtam egy opcomot es a sejtesem beigazolodott v5 van rajta.

Ellenben talalomra felhivtam 2-:

tothekat mert kozel vannak: kategorikusan hozza nem nyulnak semmihez ami aut.valto, szoftveruk sincs semmi ezt ok meg nem piszkaljak...

gombos: jovo heten talan lesz bent olyan aki mar latott ilyet, de nem tudjak ...

udv,

/az ujszulott

Link to comment
Megosztás:

Itt frissitenek annyit hogy radugtam egy opcomot es a sejtesem beigazolodott v5 van rajta.

Ellenben talalomra felhivtam 2-:

tothekat mert kozel vannak: kategorikusan hozza nem nyulnak semmihez ami aut.valto, szoftveruk sincs semmi ezt ok meg nem piszkaljak...

gombos: jovo heten talan lesz bent olyan aki mar latott ilyet, de nem tudjak ...

udv,

/az ujszulott

Itt próbáld meg: Opel Duna.

"Diagnosztikai kolléga" látott már ilyet (én is itt frissíttettem).

Nem emléxem már mikori a verdád, de MY97-től lehet szoftvert frissíteni az automata váltó vezérlőjében.

Link to comment
Megosztás:

Itt frissitenek annyit hogy radugtam egy opcomot es a sejtesem beigazolodott v5 van rajta.

Ellenben talalomra felhivtam 2-:

tothekat mert kozel vannak: kategorikusan hozza nem nyulnak semmihez ami aut.valto, szoftveruk sincs semmi ezt ok meg nem piszkaljak...

gombos: jovo heten talan lesz bent olyan aki mar latott ilyet, de nem tudjak ...

udv,

/az ujszulott

Gomboséktól sajna elment egykét jó ember, de asszem pl Soma még ott van. Ő látott már vmi ilyet, lévén oda vittem a verdáimat :excl:

XVII kerben van 2 jó automatás még...

Link to comment
Megosztás:

Gomboséktól sajna elment egykét jó ember, de asszem pl Soma még ott van. Ő látott már vmi ilyet, lévén oda vittem a verdáimat :excl:

XVII kerben van 2 jó automatás még...

Ott lett felujitva (XVII Derkovits), de gondolom a 2 napi melobol ez lett volna a legkevesebb ha foglalkoznanak vele. Zsoltit meg se kerdeztem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.