Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Én is évente cserélem. Filtront szoktam venni, beszereléssel eddig nem volt gond, ára sem vészes.

Az aktív szenes tapasztalatok engem is érdekelnének, eddig nem vettem azt mert túlságosan drágának találtam, illetve úgy halottam hogy "csak" annyival tud többet hogy a szagokat is megfogja.

Az elmélet nem "csak" a szagokra vonatkozik, hanem a káros kipufogógázokra is (no biztos nem mindre, de néhányra). BP-en közlekedőknek, sokat dugóban állóknak én biztos javasolnám az aktívszenest.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Jön a meleg és a pollen szűrő csere esedékes lesz. Véleményetek szerint aktív szenes vagy sima szűrőt érdemes venni illetve gyártmány? Mi a bevált? :)

Én most Vasco-t tettem bele, hogy kipróbáljam, hogy milyen. A többi helyre Mann vagy Mahle szűrőket szoktam venni. Aktív szenessel nincs tapasztalatom, allergiás nem vagyok szerencsére, szóval nekem a pollenszűrő nem ér meg több ezer forintot, évente úgyis kidobom.

Módosítva : peacetrang
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az autó totálkáros lett, a biztosító már ki is fizette. A rendőrségi ügy még zajlik, de ez már csak a lekemet nyugtatja meg egy kicsit,hogy az elkövető nem ússza meg talán egy ejnye-bejnyével.

Mi (az utasom és én) fizikailag már jól vagyunk.

Viszont más típusú autót veszek, ezért feleslegessé vált egy pár dolog, amiket eladnék: gyári acél felnire szerelt 8000km-t fututt Falken Z914 88H nyárigumik, GM5W30-as olaj, valamint levegő,olaj és benzinszűrő. Ha valakit érdekel,PÜ-ben keressen.

Üdv.: Józsibá (köszönöm az együttérzést és a tanácsokat)

Milyen méretű gumik ? És hol van helyileg? Engem igazából csak a gumik érdekelnének.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma voltam gumisnál itt a nyár :) és ahogy meg lett emelve az autó alánéztem és a váltó felöli oldalon a blokk alja olajos-olajcsepp is volt rajta. Ott mondták főtengely szimering cserés. Kérdésem az lenne meddig használható még így javítás nélkül? Amúgy olajcseppek nincsenek a kocsi alatt ha megállok. Olaj jelentősen nem fogy 5w40-es van most benne kb 3800km alatt fogyott egy rublika olaj ami ha jól tudom 2dl.? Váltóban az olajszintet érdemes megnézetni? Múlt nyár óta van nálam a kocsi váltóval még nem foglalkoztam.... Válaszokat előre is köszönöm!!!! :)

Link to comment
Megosztás:

Minden évben cserélem és nekem a WIX Filters bevált. BárdiAutónál szoktam venni. Használatban nem tapasztaltam semmi különöset, viszont beszerelni jó. Már vásároltam olyan márkát ami nyeklett-nyaklott, ez viszont normálisan behelyezhető. Aktívszeneset még nem próbáltam, engem is érdekelne van-e valami előnye.

Az elmélet nem "csak" a szagokra vonatkozik, hanem a káros kipufogógázokra is (no biztos nem mindre, de néhányra). BP-en közlekedőknek, sokat dugóban állóknak én biztos javasolnám az aktívszenest.

Én most Vasco-t tettem bele, hogy kipróbáljam, hogy milyen. A többi helyre Mann vagy Mahle szűrőket szoktam venni. Aktív szenessel nincs tapasztalatom, allergiás nem vagyok szerencsére, szóval nekem a pollenszűrő nem ér meg több ezer forintot, évente úgyis kidobom.

Nagyon szépen köszönöm a válaszotokat ezzel kapcsolatban, viszont lenne egy olyan kérdésem akkor mert itt emlegettétek az allergiát. A párom asztmás, nem is gyenge mértékben hanem jelenleg is kórházban van ez miatt sajnos, illetve allergia is van neki diagnosztizálva, ugyan nem por de van. Városba, dugóba nem állok, közúton és falvakban közlekedem nagyrészt, Az aktív szenes akkor ezt még jobban fogja? Megmondom az Őszintét, nekem az Ő egészsége bármennyi pénznél többet ér és ha már csak ezzel is kicsit védeni tudom akkor lehet 10ezer ft is, akkor is megveszem. Véleményetek szerint?

Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

Nagyon szépen köszönöm a válaszotokat ezzel kapcsolatban, viszont lenne egy olyan kérdésem akkor mert itt emlegettétek az allergiát. A párom asztmás, nem is gyenge mértékben hanem jelenleg is kórházban van ez miatt sajnos, illetve allergia is van neki diagnosztikálva, ugyan nem por de van. Az aktív szenes akkor ezt még jobban fogja? Megmondom az Őszintét, nekem az Ő egészsége bármennyi pénznél többet ér és ha már csak ezzel is kicsit védeni tudom akkor lehet 10ezer ft is, akkor is megveszem. Véleményetek szerint?

Ezek után egyértelműen aktívszenes, és árban sincs akkora különbség köztük (kb. 2l olaj).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nagyon szépen köszönöm a válaszotokat ezzel kapcsolatban, viszont lenne egy olyan kérdésem akkor mert itt emlegettétek az allergiát. A párom asztmás, nem is gyenge mértékben hanem jelenleg is kórházban van ez miatt sajnos, illetve allergia is van neki diagnosztizálva, ugyan nem por de van. Városba, dugóba nem állok, közúton és falvakban közlekedem nagyrészt, Az aktív szenes akkor ezt még jobban fogja? Megmondom az Őszintét, nekem az Ő egészsége bármennyi pénznél többet ér és ha már csak ezzel is kicsit védeni tudom akkor lehet 10ezer ft is, akkor is megveszem. Véleményetek szerint?

Ha ezzel kezded szerintem nem kérdés hogy mindenki rávágja az aktív szenest vedd meg ;)

üdv már megint rossz helyen keresgettek

aktívszenes magyar gyártmány 1840-ft hibátlan nem párásodik

https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420123-pollenszuro/6165-pollenszuro-behr-opel-astra-g-zafira-a-zafira-b

Nem tudom miért, de nekem valamiért sokkal nagyobb összeg rémlett egy ilyen szűrőre, nehogy legközelebb ilyet vegyek és kipróbáljam....

Link to comment
Megosztás:

Nagyon szépen köszönöm a válaszotokat ezzel kapcsolatban, viszont lenne egy olyan kérdésem akkor mert itt emlegettétek az allergiát. A párom asztmás, nem is gyenge mértékben hanem jelenleg is kórházban van ez miatt sajnos, illetve allergia is van neki diagnosztizálva, ugyan nem por de van. Városba, dugóba nem állok, közúton és falvakban közlekedem nagyrészt, Az aktív szenes akkor ezt még jobban fogja? Megmondom az Őszintét, nekem az Ő egészsége bármennyi pénznél többet ér és ha már csak ezzel is kicsit védeni tudom akkor lehet 10ezer ft is, akkor is megveszem. Véleményetek szerint?

Akkor így egyértelmű a válasz, ne spórolj ezen (sem) :icon1: jobbulást kívánok!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nagyon szépen köszönöm a válaszotokat ezzel kapcsolatban, viszont lenne egy olyan kérdésem akkor mert itt emlegettétek az allergiát. A párom asztmás, nem is gyenge mértékben hanem jelenleg is kórházban van ez miatt sajnos, illetve allergia is van neki diagnosztizálva, ugyan nem por de van. Városba, dugóba nem állok, közúton és falvakban közlekedem nagyrészt, Az aktív szenes akkor ezt még jobban fogja? Megmondom az Őszintét, nekem az Ő egészsége bármennyi pénznél többet ér és ha már csak ezzel is kicsit védeni tudom akkor lehet 10ezer ft is, akkor is megveszem. Véleményetek szerint?

Én is asztmás vagyok meg allergiás bár nem annyira durva.2-szer voltam eddig a Korányiba miatta.Nekem sima szűrő van benne.Évente cserélem.Klímát is évente tisztíttatom.Jobbulást a párodnak.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma voltam gumisnál itt a nyár :) és ahogy meg lett emelve az autó alánéztem és a váltó felöli oldalon a blokk alja olajos-olajcsepp is volt rajta. Ott mondták főtengely szimering cserés. Kérdésem az lenne meddig használható még így javítás nélkül? Amúgy olajcseppek nincsenek a kocsi alatt ha megállok. Olaj jelentősen nem fogy 5w40-es van most benne kb 3800km alatt fogyott egy rublika olaj ami ha jól tudom 2dl.? Váltóban az olajszintet érdemes megnézetni? Múlt nyár óta van nálam a kocsi váltóval még nem foglalkoztam.... Válaszokat előre is köszönöm!!!! :)

Így van és csepeg az hidd el... Ha hazaértél, tegyél alá egy kartonlapot, legközelebb mikor indulsz nézz rá, szerintem lesz olajcsepp. Decemberi olajcserénél vettük észre az én autómnál is (3 hónap alatt egy műanyag kármentőre kb 2 db 200Ft-os érmének megfelelő folt jött össze, mindig főlé parkolok)... Azt nem tudom meddig szabad vagy mi a következmény, de egyelőre így használom (mondjuk én évi 7-8k km-t megyek mindösszesen).

Link to comment
Megosztás:

Így van és csepeg az hidd el... Ha hazaértél, tegyél alá egy kartonlapot, legközelebb mikor indulsz nézz rá, szerintem lesz olajcsepp. Decemberi olajcserénél vettük észre az én autómnál is (3

hónap alatt egy műanyag kármentőre kb 2 db 200Ft-os érmének megfelelő folt jött össze, mindig főlé parkolok)... Azt nem tudom meddig szabad vagy mi a következmény, de egyelőre így

használom (mondjuk én évi 7-8k km-t megyek mindösszesen).

Én sem megyek sokkal többet egy évben, én is arra jutottam amig drasztikusan nem fogy az olaj addig hagyom, jobb ha nincs megbontva. Na meg hogy nézne ki ha egy közel 15 éves autó blokkja nem lenne kicsit olajos.... :) ez persze csak vicc, zavar engem is de még elviselem egy darabig....

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Márkatársak!

Leírnám mai élményem, kíváncsi lennék a véleményetekte!? Tavaly júniusban vettem az autót, klíma szépen működött, hideget fújta. Sokat nem használtam azóta max háromszor. Decemberben bekapcsoltam, gondoltam had járjon kicsit és bekapcsolás után hát hogy is írjam fura"vinnyogó" hangja volt kb 15-20 másodpercig. Addig ez fel sem tűnt. Gondoltam sebaj, tavasszal szaki. A lényeg: ma voltam klímásnál és mindössze 360g gázt lehetett lefejteni. Ennek ellenére rögtön fújta a hideget. Vissza lett töltve az előírt 700g plussz olaj meg ózon a tisztaságért. Vinnyogás megmaratt max kicsit halkabb. Kérdeztem a szakit ezekszerint ereszt valahol? Mondta nem, mert akkor 360g sem lett volna benne. Viszont nem értem, ha nem ereszt hova tűnik el? Válasz: természetes folyamat évente kb 10 százalékos veszteség. Lehet évek óta nem volt rátöltve. Szerintetek ez így megállja a helyét vagy csak meg lettem vezetve?! Mi erről a véleményetek, tapasztalatotok? Bocs ha hosszúra sikeredett!!! :)

Módosítva : hood 21
Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Márkatársak!

Leírnám mai élményem, kíváncsi lennék a véleményetekte!? Tavaly júniusban vettem az autót, klíma szépen működött, hideget fújta. Sokat nem használtam azóta max háromszor. Decemberben bekapcsoltam, gondoltam had járjon kicsit és bekapcsolás után hát hogy is írjam fura"vinnyogó" hangja volt kb 15-20 másodpercig. Addig ez fel sem tűnt. Gondoltam sebaj, tavasszal szaki. A lényeg: ma voltam klímásnál és mindössze 360g gázt lehetett lefejteni. Ennek ellenére rögtön fújta a hideget. Vissza lett töltve az előírt 700g plussz olaj meg ózon a tisztaságért. Vinnyogás megmaratt max kicsit halkabb. Kérdeztem a szakit ezekszerint ereszt valahol? Mondta nem, mert akkor 360g sem lett volna benne. Viszont nem értem, ha nem ereszt hova tűnik el? Válasz: természetes folyamat évente kb 10 százalékos veszteség. Lehet évek óta nem volt rátöltve. Szerintetek ez így megállja a helyét vagy csak meg lettem vezetve?! Mi erről a véleményetek, tapasztalatotok? Bocs ha hosszúra sikeredett!!! :)

Tényleg ereszt úgy is, hogy nem ereszt :) Difundálás azt hiszem a folyamat neve. Kerékpár gumit is, ha felfújod 6.0-ra viszonylag hamar magán az anyagán vissza süllyed 3.0 körüli értékre, hiába zár a szelep. Pl.: ha Schwalbe, vagy Continentál belsőt választ az ember ott lassabb a folyamat, mint egy olcsónál.

Hasonló ez a klímánál is. Mondjuk a G astra klíma kompresszoránál van egy tömítés, amiről nekem azt magyarázták, hogy fontos neki a rendszeres használat, mivel akkor felkavarodik az olaj is a rendszerben és úgy tudja tökéletesen ellátni a tömítést. Hosszabb állás után hajlamos mellette szökni kicsit a töltet. Állítólag.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Márkatársak!

Leírnám mai élményem, kíváncsi lennék a véleményetekte!? Tavaly júniusban vettem az autót, klíma szépen működött, hideget fújta. Sokat nem használtam azóta max háromszor. Decemberben bekapcsoltam, gondoltam had járjon kicsit és bekapcsolás után hát hogy is írjam fura"vinnyogó" hangja volt kb 15-20 másodpercig. Addig ez fel sem tűnt. Gondoltam sebaj, tavasszal szaki. A lényeg: ma voltam klímásnál és mindössze 360g gázt lehetett lefejteni. Ennek ellenére rögtön fújta a hideget. Vissza lett töltve az előírt 700g plussz olaj meg ózon a tisztaságért. Vinnyogás megmaratt max kicsit halkabb. Kérdeztem a szakit ezekszerint ereszt valahol? Mondta nem, mert akkor 360g sem lett volna benne. Viszont nem értem, ha nem ereszt hova tűnik el? Válasz: természetes folyamat évente kb 10 százalékos veszteség. Lehet évek óta nem volt rátöltve. Szerintetek ez így megállja a helyét vagy csak meg lettem vezetve?! Mi erről a véleményetek, tapasztalatotok? Bocs ha hosszúra sikeredett!!! :)

Lehet benne valami, nekem is valami olyat magyarázott a klímás hogy 2 évente érdemes töltetni. De jó klímást kell keresni aki tölt bele színezőanyagot is és megnézi hogy tényleg nem e ereszt. Nálam ez kimaradt, csak töltötték és kérték a zs-t pedig mondtam nekik nézzék át.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg ereszt úgy is, hogy nem ereszt :) Difundálás azt hiszem a folyamat neve. Kerékpár gumit is, ha felfújod 6.0-ra viszonylag hamar magán az anyagán vissza süllyed 3.0 körüli értékre, hiába zár a szelep. Pl.: ha Schwalbe, vagy Continentál belsőt választ az ember ott lassabb a folyamat, mint egy olcsónál.

Hasonló ez a klímánál is. Mondjuk a G astra klíma kompresszoránál van egy tömítés, amiről nekem azt magyarázták, hogy fontos neki a rendszeres használat, mivel akkor felkavarodik az olaj is a rendszerben és úgy tudja tökéletesen ellátni a tömítést. Hosszabb állás után hajlamos mellette szökni kicsit a töltet. Állítólag.

Gondolom ez a tömszelence,amit tavaly cseréltek nekem is,mert ott szökött el a gáz

Link to comment
Megosztás:

Gondolom ez a tömszelence,amit tavaly cseréltek nekem is,mert ott szökött el a gáz

Az mit takar? Az összes elszökött? Ugye nekem 360g volt benne hogy mióta azt nem tudom.... tehát a szivárgás mértékét sem tudom megítélni. Mindegy, amíg hideg levegőt fúj nem törődöm vele, jövőre meg kiderül mi marad benne.... remélem a nyarat kihúzza!!! :)

Link to comment
Megosztás:

Kedves lánchuszárok! Vezérműszíj készlet vízpumpával, anyagár: 31.500 HUF, munkadíj 12.000. :evilgrin:

jól hangzik, nekem 110e lett a lánc cseréje olajjal meg tömítésekkel, vízpumpával, fagyállóval, munkadíjjal együtt.

minden gyári GM, kivétel a vízpumpa az Graf, tömítések elring....

215e elment az autó az első szettel, a mostani is elmegy 210e mondjuk, akkor 425e km-re jut 220e forint.

Neked max 60e megy el, akkor ha eléred a 425e km-ert már 7X kell cserélned ami összesen 234e forint, és nem írtad, hogy olajat cseréltél-e meg szűrőket..... :D

vivá lá láncos verda :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

jól hangzik, nekem 110e lett a lánc cseréje olajjal meg tömítésekkel, vízpumpával, fagyállóval, munkadíjjal együtt.

minden gyári GM, kivétel a vízpumpa az Graf, tömítések elring....

215e elment az autó az első szettel, a mostani is elmegy 210e mondjuk, akkor 425e km-re jut 220e

forint.

Neked max 60e megy el, akkor ha eléred a 425e km-ert már 7X kell cserélned ami összesen 234e forint, és nem írtad, hogy olajat cseréltél-e meg szűrőket..... :D

vivá lá láncos verda :D :D :D

De csendesebb és ez minden pénzt megér!!!! :)

Link to comment
Megosztás:

De csendesebb és ez minden pénzt megér!!!! :)

na jó ebben van valami :D

én sem vennék még egyszer láncost és pont a hangja miatt.

de véleményem szerint új autóban az jobban megéri, mire eléred a 200e-t már úgy is eladod, és nem neked kell cserélni jó pénzért :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.