Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Na most akkor biztos hogy utólag nem lehet rávenni vagy csak könyörgősre kell fogni a dolgot? Gyárilag kérhető extra a tempomat tehát csak a szerelőnek kell tökölni vele, én meg csak élvezem mikor már működik, nem?

Cl2-nél szerintem nem rendelhető. Most rágtam át a honlapjukat és sehol sem hozza. Az, hogy régebbi modellekbe lehetett kérni nem vitás. Én konkrétan Z14XEP-re kérdeztem rá és ez volt a válasz. Ha valaki mégis megoldja konkrétan Z14XEP-nél, várom jelentkezését!

Link to comment
Megosztás:

Tuti nem Z14XEP-s a motorkódod (2007. gyártási évnél szerintem fura lenne Z14XE)? Szóval ha Z14XEP-s, akkor érdekelne a tapasztalat, hogy reménykedjek-e én is, hogy lesz egyszer tempomatom, vagy...

Hello Mindneki!

köszi szépen a segítséget mindnekinek, utána járok. Jött pü is, úgyhogy megérdkelődöm, illetve megnézem a kábelezélst mindent.

A motorkód meg sztem a motorszámból derül ki...na akkor most: Gyártási év: 2007

Motorszám: Z14XEP19MY....(nos???)

Jó lenne, ha működne, mert sokat autópályázom és akkor talán csökkenne még valamelyest a 6literes fogyi is. :lol:

A képes beszámoló idézéséért elnézést kérek!!!

Véletlen volt, illetve a válasznál így adta be...

Most nemsoká lemegyek a kocsihoz és megkukkolom a dolgot. :lol:

utána majd jöhet a bc is. :lol:

Krisztián

Link to comment
Megosztás:

Hello Mindneki!

köszi szépen a segítséget mindnekinek, utána járok. Jött pü is, úgyhogy megérdkelődöm, illetve megnézem a kábelezélst mindent.

A motorkód meg sztem a motorszámból derül ki...na akkor most: Gyártási év: 2007

Motorszám: Z14XEP19MY....(nos???)

Jó lenne, ha működne, mert sokat autópályázom és akkor talán csökkenne még valamelyest a 6literes fogyi is. :lol:

A képes beszámoló idézéséért elnézést kérek!!!

Véletlen volt, illetve a válasznál így adta be...

Most nemsoká lemegyek a kocsihoz és megkukkolom a dolgot. :lol:

utána majd jöhet a bc is. :lol:

Krisztián

Mit mondtak a tempomatra? Márha felhívtad őket akkor légyszi írd le a választ is!

Köszi!

A gyártási év és a modellév az két külön dolog! Ebből kéne kiindulni...

Nekem anno januárban lehetett hozzá rendelni (cl2-höz) tempomatot de valami 135 000 lett volna.

Link to comment
Megosztás:

Ugyan engem már nem érint a dolog, de gondltam utánanézek ennek a tempomat kérdésnek twinport motornál. Először arra akartam reagálni amit speter cartárs írt, azazhogy a vezérlés (ha jól sejtem itt a motorvezérlő computerre gondolt) lenne az oka, mert elsőre azt gondoltam hogy a Z14XE és a Z14XEP motorvezérlője ugyanaz, de sajnos kiderült hogy nem. A Z14XE gyárilag Multec S-szel szerelt, a Z14XEP meg Bosch Motronic-kal, viszont az opel-infos.de-n kutakodva meg ilyet találtam:

Z14XEP

Bauform: R4

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 16

Bohrung (mm): 73,4

Hub (mm): 80,6

Volumen (cm³): 1364

Leistung (kW bei min-1): 66 / 5600

Drehmoment (Nm bei min-1): 125 / 4000

Verdichtung: 10,5 : 1

Motormanagement: Bosch Motronic ME 7.6.1, ab MJ06 Bosch Motronic ME 7.6.2

Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt

Steuerung: Steuerkette

Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator

Besonderheiten: E-Gas, Tempomat, Twinport

Verwendung: Astra H (F13CR, F13WR MTA), Combo C (F13WR), Corsa C (F13CR, F13WR MTA), Meriva (F13WR), Tigra B (F13CR, F13WR MTA)

Amint az az utolsó előtti sorból is látszik, a tempomat mint opció fel van tüntetve, tehát azt mondanám hogy a dolog nem reménytelen, de sajnos kijózanító hogy az utolsó sorban az alkalmazott típusoknál meg nem szerepel az Astra G, valószínűleg azért mert a Classic modellvariáns Németországban nem ismert, úgyhogy ugyanott vagyunk ahonnan elindultunk: Z14XEP önmagában nem zárja ki a tempomat lehetőségét, amennyiben az a motor C Corsában vagy H Astrában (stb.) van, G Astránál továbbra sem tudom hogy mi a helyzet, de ha a motorvezérlés ugyanaz mint az előbb említett két autónál, akkor az alkalmas rá, tehát valóban csak a kábelezés hiánya lehet az esetleges kudarc oka

Link to comment
Megosztás:

Amint az az utolsó előtti sorból is látszik, a tempomat mint opció fel van tüntetve, tehát azt mondanám hogy a dolog nem reménytelen, de sajnos kijózanító hogy az utolsó sorban az alkalmazott típusoknál meg nem szerepel az Astra G, valószínűleg azért mert a Classic modellvariáns Németországban nem ismert, úgyhogy ugyanott vagyunk ahonnan elindultunk: Z14XEP önmagában nem zárja ki a tempomat lehetőségét, amennyiben az a motor C Corsában vagy H Astrában (stb.) van, G Astránál továbbra sem tudom hogy mi a helyzet, de ha a motorvezérlés ugyanaz mint az előbb említett két autónál, akkor az alkalmas rá, tehát valóban csak a kábelezés hiánya lehet az esetleges kudarc oka

Tegnap este azon gondolkodtam, hogy a Corsa Z14XEP-be valóban rendelhető tempomat, akkor nem értem, hogy a G astra Z14XEP motorvezérlője miért ne tudhatná? Szóval nem adom fel, inkább megkérdezek másvalakit is. Ha esetleg valaki tudná, hogyha nincs benne a kábel, akkor mit hova kell bekötni, megköszönném. Nekem most per pill nem gond a motortérkötegbe berántani pár kábelt.

Link to comment
Megosztás:

Amint az az utolsó előtti sorból is látszik, a tempomat mint opció fel van tüntetve, tehát azt mondanám hogy a dolog nem reménytelen, de sajnos kijózanító hogy az utolsó sorban az alkalmazott típusoknál meg nem szerepel az Astra G, valószínűleg azért mert a Classic modellvariáns Németországban nem ismert, úgyhogy ugyanott vagyunk ahonnan elindultunk: Z14XEP önmagában nem zárja ki a tempomat lehetőségét, amennyiben az a motor C Corsában vagy H Astrában (stb.) van, G Astránál továbbra sem tudom hogy mi a helyzet, de ha a motorvezérlés ugyanaz mint az előbb említett két autónál, akkor az alkalmas rá, tehát valóban csak a kábelezés hiánya lehet az esetleges kudarc oka

Tegnap este azon gondolkodtam, hogy a Corsa Z14XEP-be valóban rendelhető tempomat, akkor nem értem, hogy a G astra Z14XEP motorvezérlője miért ne tudhatná? Szóval nem adom fel, inkább megkérdezek másvalakit is. Ha esetleg valaki tudná, hogyha nincs benne a kábel, akkor mit hova kell bekötni, megköszönném. Nekem most per pill nem gond a motortérkötegbe berántani pár kábelt.

Link to comment
Megosztás:

Ugyan engem már nem érint a dolog, de gondltam utánanézek ennek a tempomat kérdésnek twinport motornál. Először arra akartam reagálni amit speter cartárs írt, azazhogy a vezérlés (ha jól sejtem itt a motorvezérlő computerre gondolt) lenne az oka, mert elsőre azt gondoltam hogy a Z14XE és a Z14XEP motorvezérlője ugyanaz, de sajnos kiderült hogy nem. A Z14XE gyárilag Multec S-szel szerelt, a Z14XEP meg Bosch Motronic-kal, viszont az opel-infos.de-n kutakodva meg ilyet találtam:

Z14XEP

Bauform: R4

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 16

Bohrung (mm): 73,4

Hub (mm): 80,6

Volumen (cm³): 1364

Leistung (kW bei min-1): 66 / 5600

Drehmoment (Nm bei min-1): 125 / 4000

Verdichtung: 10,5 : 1

Motormanagement: Bosch Motronic ME 7.6.1, ab MJ06 Bosch Motronic ME 7.6.2

Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt

Steuerung: Steuerkette

Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator

Besonderheiten: E-Gas, Tempomat, Twinport

Verwendung: Astra H (F13CR, F13WR MTA), Combo C (F13WR), Corsa C (F13CR, F13WR MTA), Meriva (F13WR), Tigra B (F13CR, F13WR MTA)

Amint az az utolsó előtti sorból is látszik, a tempomat mint opció fel van tüntetve, tehát azt mondanám hogy a dolog nem reménytelen, de sajnos kijózanító hogy az utolsó sorban az alkalmazott típusoknál meg nem szerepel az Astra G, valószínűleg azért mert a Classic modellvariáns Németországban nem ismert, úgyhogy ugyanott vagyunk ahonnan elindultunk: Z14XEP önmagában nem zárja ki a tempomat lehetőségét, amennyiben az a motor C Corsában vagy H Astrában (stb.) van, G Astránál továbbra sem tudom hogy mi a helyzet, de ha a motorvezérlés ugyanaz mint az előbb említett két autónál, akkor az alkalmas rá, tehát valóban csak a kábelezés hiánya lehet az esetleges kudarc oka

Abban tudnál nekem segíteni hogy te jobban tudsz németül, nincs valami német nyelvű fórum ahol ilyen kérdést fel lehetne tenni az ottani nagy guruknak? Vagy az opel hivatalos német honlapján?

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Úr!

Sajnos a Classic II XEP motororos autókba a tempomat nem szerelhető be, a motor vezérlőegység nem tudja a funkciót.

Ha további kérdése lenne, szívesen állok rendelkezésére.

Ez egy másik kereskedés, valószínű a 10-es pinre nincs vezeték húzva szerintem, azért nem tudhatja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is Z14XEP kódú motorom van, éngem is érdekel a tempomat. Nyár elején 3 márkakképviseletet kerestem meg az utólagos beszerelés ügyében. Az egyik szerint nem lehet és kész; a másik szerint se, viszont ajánlott egy univerzális kütyüt sok 100k-ért. Végül kecskeméti Opelnél személyesen is voltam, korrekt árajánlatot kaptam: br.40k (kuplungpedál kapcsoló + tempomatos kar + beszerelés,bekötés felprogramozás ; gyári alkatrészek és garancia). Tapasztalat nincs, mivel azóta se vittem el a kocsit...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a végső igazság valahol ott van ahol speter és dixi cartárs keresgél, a tempomat beszerelhetőségének akadálya valszeg a kábelköteg hiánya lesz, az hogy a hozzáállás meg a legtöbb helyen elutasító, valószínűleg amiatt van, hogy ezek az emberek nem tudnak/nem akarnak vezetéket behúzni a kormánykapcsolótól a motorvezérlőig, de ez nem azt jelenti hogy lehetetlen megcsinálni, csak meg kell találni azt a hozzáértő embert aki vállalkozik rá.

Link to comment
Megosztás:

Mit mondtak a tempomatra? Márha felhívtad őket akkor légyszi írd le a választ is!

Köszi!

A gyártási év és a modellév az két külön dolog! Ebből kéne kiindulni...

Nekem anno januárban lehetett hozzá rendelni (cl2-höz) tempomatot de valami 135 000 lett volna.

Sziazstok!

Hát...eléggé elszomorodtam a tegnap este után.

Felhívtam azt a bizonyos úriembert, akit itt többen kerestek, illetve meg is kapták az elérhetőségét privát üzenetben.

A tempomattos csapatról beszélek!

A computert nem lehet rátanítani...ezt a választ kaptam tőle. :lol:

Kérdem én, hogy ennek ellent mond, amit itt egyik cartarsunk mondott, illetve felvetett...a bosch vezértlőegységről...nem?

Lehet, hogy a kecskeméti szalon a vezérlést is cserélte volna? bár akkor nem 40 lett volna a vége...

Hát nem tudom. De nem adom fel.

A kábel behúzását akár én magamnak is bevállalom, valószínű korrektebb munkát csinálok, mivel magamnak doglozom. :lol:

A hátsó ajtóba is a gyári mellé húztam a gyári kábelköteg kiegészítőt...a gyári pinbe csatlakoztattam, minden gyári a hátsó ajóimban. :lol:

MÉg a későbbi elektromos ablak lehetőégére is gondolva olyan köteget vettem. :9

AMjd lassan aktuális az eg évesszervízem és akko rákérdezek Schilleréknél is...

meglátjuk.

Szeretnék tempomattot a kocsiba, mert sokat megyek mostanság autópályán...

No sebaj, hirtelen enynit tudtam közölni veletek.

bár...

elgondolkodtat, hogy egyikünk januárban még rendelhetett bele, én szeptemberben vettem át és akkor már nem megy???

Most akkor hogy is van ez?

Ciao

Krisztián

Link to comment
Megosztás:

Sziazstok!

Hát...eléggé elszomorodtam a tegnap este után.

Felhívtam azt a bizonyos úriembert, akit itt többen kerestek, illetve meg is kapták az elérhetőségét privát üzenetben.

A tempomattos csapatról beszélek!

A computert nem lehet rátanítani...ezt a választ kaptam tőle. :lol:

Kérdem én, hogy ennek ellent mond, amit itt egyik cartarsunk mondott, illetve felvetett...a bosch vezértlőegységről...nem?

Lehet, hogy a kecskeméti szalon a vezérlést is cserélte volna? bár akkor nem 40 lett volna a vége...

Hát nem tudom. De nem adom fel.

A kábel behúzását akár én magamnak is bevállalom, valószínű korrektebb munkát csinálok, mivel magamnak doglozom. :lol:

A hátsó ajtóba is a gyári mellé húztam a gyári kábelköteg kiegészítőt...a gyári pinbe csatlakoztattam, minden gyári a hátsó ajóimban. :lol:

MÉg a későbbi elektromos ablak lehetőégére is gondolva olyan köteget vettem. :9

AMjd lassan aktuális az eg évesszervízem és akko rákérdezek Schilleréknél is...

meglátjuk.

Szeretnék tempomattot a kocsiba, mert sokat megyek mostanság autópályán...

No sebaj, hirtelen enynit tudtam közölni veletek.

bár...

elgondolkodtat, hogy egyikünk januárban még rendelhetett bele, én szeptemberben vettem át és akkor már nem megy???

Most akkor hogy is van ez?

Ciao

Krisztián

Elvileg hamarosan megyek kecskemétre. Be fogok menni az opelhoz és meg kérdezem pontosan hogyis működik náluk, ha máshol nem.

Én is szeretnék tempomatot, mert néha már bal lábbal nyomom a gázt :D

Link to comment
Megosztás:

Sziazstok!

Hát...eléggé elszomorodtam a tegnap este után.

Felhívtam azt a bizonyos úriembert, akit itt többen kerestek, illetve meg is kapták az elérhetőségét privát üzenetben.

A tempomattos csapatról beszélek!

A computert nem lehet rátanítani...ezt a választ kaptam tőle. :lol:

Kérdem én, hogy ennek ellent mond, amit itt egyik cartarsunk mondott, illetve felvetett...a bosch vezértlőegységről...nem?

Lehet, hogy a kecskeméti szalon a vezérlést is cserélte volna? bár akkor nem 40 lett volna a vége...

Hát nem tudom. De nem adom fel.

A kábel behúzását akár én magamnak is bevállalom, valószínű korrektebb munkát csinálok, mivel magamnak doglozom. :lol:

A hátsó ajtóba is a gyári mellé húztam a gyári kábelköteg kiegészítőt...a gyári pinbe csatlakoztattam, minden gyári a hátsó ajóimban. :lol:

MÉg a későbbi elektromos ablak lehetőégére is gondolva olyan köteget vettem. :9

AMjd lassan aktuális az eg évesszervízem és akko rákérdezek Schilleréknél is...

meglátjuk.

Szeretnék tempomattot a kocsiba, mert sokat megyek mostanság autópályán...

No sebaj, hirtelen enynit tudtam közölni veletek.

bár...

elgondolkodtat, hogy egyikünk januárban még rendelhetett bele, én szeptemberben vettem át és akkor már nem megy???

Most akkor hogy is van ez?

Ciao

Krisztián

Amit Tegnap írtam, az a Schiller válasza volt. :D

"elgondolkodtat, hogy egyikünk januárban még rendelhetett bele, én szeptemberben vettem át és akkor már nem megy???"

2007 tavaszi autóban még benne volt a kábel a hangszorónak, a 07/12-ben meg már nem találom sehol sem.

Link to comment
Megosztás:

ez egy egyszerű példa a : "Hogyan tegyük olcsóbbá, eladhatóbbá a kifutó modelleket?" kérdésre.

Sziasztok, jó reggelt!

Hát igen.. a spórolás. Bár nem tudom pontosan, csak becsülni tudom (de annyira kicsi a szám ami kijön, hogy majdhogynem lehetetlen leírni), hogy mennyivel lesz olcsóbb egy autó ha kispórolunk belőle mondjuk max5 méter kábelt. 8hangszóró hátra, elablak hátul, tempomat...stb.

De mindegy, mert akármit is csinálhatunk, ha a gyár enynire smucig (sz@rrágó) volt..akkor nincs mit tenni.

Erre legjobb példám mikor bementem, hogy garanciába nézzék meg a kardánboxomat, mert kissé el van csúszva, deformálva, a hamutartó nem nyílik magától és a középkonzolnál télem jön a hideg (ezt itt is kérdeztem). Erre GM válasza: szétrúgtam a kardánboxot...

Hát erre berágtam és leveleztem velük, mire megkaptam a választ, hogy kijavítják a hibát elhárítják. (ez csak cserével lehetséges így az lesz. Márkakereskedésben a kardánbox összesen 20-23 ezer forint. Akkor a GM-nek kb 5ezerbe kerül nagyon maximum! 8ezen fikáznak...nevetséges!)

Akkor schilleréknél reménytelen...:lol:

Majd megnézerm azért a kábeleket ma, hogy vannak-e, vagy sem...

De a kecskeméti infóra várok. :lol:

Sok sikert és drukkolok!

Üdv, megyek lemosom a verdát. Kéne vaxolni is, de nincs energiám hozzá... :S

A farécla termékekről mi a véleményetek?

Üdv.:

Krisztián

Link to comment
Megosztás:

Nah az az egy tuti, ezért lennék kiváncsi, hogy mennyivel könyebb. :lol:

De akkoris szebb ez a G, mint a mostani H. :lol:

Nekem a mostani H-ból a szedén tetszik! külsőleg! Belsőleg sokkal szebb a G-m! 8illetve G-nk!) :lol:

És vezetési élményben is kjobb, mivel konnyebb vezetni, szerintem komfortosaBB IS...

sZÓVAL g astra! :D:d

Link to comment
Megosztás:

Örülök hogy ennyire fellendítetük ezt a topicot a tempomat kérdésével. Valaki mondta anno a cl2 ről hogy jólárasították. Valóban olyan dolgokat hagytak ki belőle mint pl. zajcsillapító a motorháztetőről meg a tűzfalról stb. Ezt egyszer már össze is írtuk. :lol: Ha megjön valakinek az a válasz hogy hol tudnak a cl2 be tempomatot rakni légyszi írjátok meg mert akkor padlógázzal megyek oda. De tényleg vicces!

Link to comment
Megosztás:

Örülök hogy ennyire fellendítetük ezt a topicot a tempomat kérdésével. Valaki mondta anno a cl2 ről hogy jólárasították. Valóban olyan dolgokat hagytak ki belőle mint pl. zajcsillapító a motorháztetőről meg a tűzfalról stb. Ezt egyszer már össze is írtuk. :lol: Ha megjön valakinek az a válasz hogy hol tudnak a cl2 be tempomatot rakni légyszi írjátok meg mert akkor padlógázzal megyek oda. De tényleg vicces!

Sziasztok!

igaz,h nem gyári tempomat, de múltkor keresgettem, és ráakadtam a http://www.doverkft.hu -nál egész pofás kis dolgok vannak ez ügyben. Pl a váltógombon lévő tempomat kapcsoló.

MÁS

Senki nem akar casco -zni??? Van egy fehér bal első és egy bal hátsó kombi ajtóm 2-3000ft-ért a hátsóból még ajtót is lehet varázsolni. Sajnálom kidobni de rakosgatni már unom. Sőt ha jól emlékszem még az nyitott oldallufim is megvan hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

igaz,h nem gyári tempomat, de múltkor keresgettem, és ráakadtam a http://www.doverkft.hu -nál egész pofás kis dolgok vannak ez ügyben. Pl a váltógombon lévő tempomat kapcsoló.

MÁS

Senki nem akar casco -zni??? Van egy fehér bal első és egy bal hátsó kombi ajtóm 2-3000ft-ért a hátsóból még ajtót is lehet varázsolni. Sajnálom kidobni de rakosgatni már unom. Sőt ha jól emlékszem még az nyitott oldallufim is megvan hozzá.

Szerintem ha lehetséges, jobb ha azt a +1 szál vezetéket behúzuk a megfelelő helyre, és akkor olyan mint a gyári, és még lehet olcsóbb is. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha lehetséges, jobb ha azt a +1 szál vezetéket behúzuk a megfelelő helyre, és akkor olyan mint a gyári, és még lehet olcsóbb is. :D

Hello a gyári kábelköteg mellé nem nagoyn tudsz gyári minőségben húzni vezetéket, mert pl. a hátsó ajtó kábelkötege szigetelőszalaggal volt végigtekerve...semmi zsugorcső, semmi extrábbmegoldás. olyan kábelköteg volt, mint amit anno a suliban csináltunk...

e mellé raktam a gyári hangszórókábelt és operáltam bele a megfelelő gyári pin helyre az ajtócsatlakozóba. a kábelköteget pedig szigetelőztem a gyári mellé...

szóval nem olyan egyszerű ám a művelet, de megközelítőleg gyári.

eladhatommajd annak, mert nem fogja senki szétszedni. :lol:

a motornál már azért lehet könyebb,mert ott vannak flexcsövek, de azon belül tuti a szigetelőszalagos megoldás...

de azért ott is lehetne megközelítően a gyárihoz. :lol:

Én megcsinálnám magamnak. szebb, jobb és olcsóbb lenne, mkint a szalonos.

De a bekötést már nem anyira... :S :lol:

De a kábelezést azt megoldanám simán!

Üdv

krisztián

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.