Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Azt vágom, hogy mi zajlik a vezérműtengely körül, de ha a csavarok meg vannak húzva akkor ugyebár a menetek szorosan illeszkednek egymáshoz. Abban az esetben a nyomás alatt lévő olaj nem tud bejutni a menetek közé.

A meghúzás önmagában nem gátolja meg az olaj végigszivárgását a menetek között.

Link to comment
Megosztás:

Szisztok!

Ma megejtettem a vezérműtengely lefogató csavarjainak az ellenőrzését. 3 csavart már kézzel lehetett kicsavarni, de a többi is közel állt hozzá. 2005.05. havi gyártású Z14XEP motoros Astra 124e km-el. Most adtam neki egy kis csavarrögzítőt is. Remélem így jó lesz.

Egy dolgot nem értek: Hogy került a fellazult csavarok meneteire olaj, ha az kellő képpen meg volt húzva? Vagy előbb fellazult és a menetek közé fojt az olaj?

Üdv.: Zoli

Esetleg készítettél fényképeket? Egy gyors leírás, esetleg színes szagos pdf nem készült a műveletről? Meghúzni úgy saccra húztad, vagy nyomatékkulccsal? Ha igen mekkora nyomaték volt?

Link to comment
Megosztás:

Esetleg készítettél fényképeket? Egy gyors leírás, esetleg színes szagos pdf nem készült a műveletről? Meghúzni úgy saccra húztad, vagy nyomatékkulccsal? Ha igen mekkora nyomaték volt?

Csak a lebontott szelepfedélről és a vezérműláncról készítettem képet. Nem volt nagy dolog megcsinálni. Generátor oldalon a kábeleket kikötni, csatornát lepattintani, kartelcsövelket lecsatlakoztatni, gyujtásmodult kivenni, és lehet a szelepfedelet lecsavarni. Meghúzni nyomatékkulccsal húztam 8Nm-re.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Erre a vezérműtengelyhibára van hivatalos gyári közlemény, hogy ellenőrizni kell mondjuk 100000 km-nél, vagy csak jusson eszembe, ha majd odaérek és ellenőrizzem? Ez azért nagyon nem mindegy. Tudnak róla az Opelnél?

Minden jót!

Az sem kizárt, hogy szándékosan ilyen....... Elvégre fogyasztói társadalomban élünk. Érdekes, hogy még nem csináltak erre a problémára visszahívást, mint a vezérműláncokra.

Link to comment
Megosztás:

HÁÁJ látam most egy óraja, hogy e G COUPE-t húznak ki az árokból kötélen...

messziről szomorú látvány volt... de kiderült, hogy csak behuppant az orra és végül semmi baja sem lett.. phuuu :rolleyes:

Hehe.

Ismerős volt a sztori, úgyhogy utánanéztem, és jól emlékeztem, tényleg fórumozik a srác a Coupé fórumon. Ezt írta:

Ma délelőtt sikerült becsúszni egy betonárokba... ...a lökös, a koptató, meg a jobb oldali küszöb alja az kapott, +a motortartó bak vagy mi fogta meg. Nagyon nagyot koppant azt hittem hogy kiszakad a motor a helyéről... ...meg észrevettem hogy a kocsi alja, le van fújva ilyen gumiszerü anyaggal, abból jött le ahogy csúszott befelé.

Szóval nagy baj nem történt hálistennek...

Link to comment
Megosztás:

De az IRMSCHER ami nekem van és gyárilag van rajta

És levehető amúgy? Mármint külön is létezik a csomagtartóajtótól?

Csak mert még az Irmscher katalógusban sem szerepel külön cikkszámon hogy utólag meg lehessen rendelni...:

11304992568.JPG

A képen látszik hogy van cikkszám a tetőspoilerre, a hátsó szoknyára (a lökhárítón), a hátsó dobra és a küszöbspoilerekre, de egy szó sem esik a csomagtartóajtó alján levő izéről...

Link to comment
Megosztás:

És levehető amúgy? Mármint külön is létezik a csomagtartóajtótól?

Csak mert még az Irmscher katalógusban sem szerepel külön cikkszámon hogy utólag meg lehessen rendelni...:

A képen látszik hogy van cikkszám a tetőspoilerre, a hátsó szoknyára (a lökhárítón), a hátsó dobra és a küszöbspoilerekre, de egy szó sem esik a csomagtartóajtó alján levő izéről...

Igen levehető. Két csavar fogja fel ami rejtve van az ajtóba két gumidugó mögé (ez a szárny).

Az alján lévő izé is levehető. Annak is fel van csavarozva az ajtóra (kb 8-10db) olyan kis körmöcskék amire fel van pattintva ez a díszléc.

Link to comment
Megosztás:

Igen levehető. Két csavar fogja fel ami rejtve van az ajtóba két gumidugó mögé (ez a szárny).

Az alján lévő izé is levehető. Annak is fel van csavarozva az ajtóra (kb 8-10db) olyan kis körmöcskék amire fel van pattintva ez a díszléc.

Amugy mindenkinek figyelmébe ajánlom Dugár Sándor urat,aki elég jó áron adja a spoilereket. Ő egy kecskeméti emberke,nekem is ő hozta a komplett szettet. Egy szárnyat kb 20-25ezer forintért ad,és nem sok előkészités kell a fényezéshez..... Dugarspoiler.hu a cim asszem.

Link to comment
Megosztás:

Hehe.

Ismerős volt a sztori, úgyhogy utánanéztem, és jól emlékeztem, tényleg fórumozik a srác a Coupé fórumon. Ezt írta:

Szóval nagy baj nem történt hálistennek...

:D

kicsi a világ...

mondd meg neki, hogy nem akartam bosszantani amikor azt mondtam neki, hogy "vigyázz arra coupe-ra" <_<

... nem is tudtam, hogy Z16XE coupe is van. Aszittem 1.8 a min :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

... nem is tudtam, hogy Z16XE coupe is van. Aszittem 1.8 a min <_<

Van bizony! És az még 4x100-as kerékaggyal van szerelve és hátul dobfékes. :rolleyes:

Amúgy én meg úgy tudtam hogy a klíma pölö mindben széria volt, de azóta már láttam Cabriót amiből hiányzik. Bár Cabrióban talán annyira nem gáz...

Link to comment
Megosztás:

Van bizony! És az még 4x100-as kerékaggyal van szerelve és hátul dobfékes. :rolleyes:

Amúgy én meg úgy tudtam hogy a klíma pölö mindben széria volt, de azóta már láttam Cabriót amiből hiányzik. Bár Cabrióban talán annyira nem gáz...

Ezt meg főleg nem hittem volna:)

Coupe - szociális csomag <_<

Link to comment
Megosztás:

Az sem kizárt, hogy szándékosan ilyen....... Elvégre fogyasztói társadalomban élünk. Érdekes, hogy még nem csináltak erre a problémára visszahívást, mint a vezérműláncokra.

Üdv!

Azért a szándékosságot nem hiszem. Egyrészt (ma még) szinte lehetetlen megtervezni a csavar kilazulásának időpontját, másrészt egy ilyen dolog tönkreteheti az autógyártót, ha kiderül. Az élettartamra tervezés nem egészen ezt jelenti.

Minden jót!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Azért a szándékosságot nem hiszem. Egyrészt (ma még) szinte lehetetlen megtervezni a csavar kilazulásának időpontját, másrészt egy ilyen dolog tönkreteheti az autógyártót, ha kiderül. Az élettartamra tervezés nem egészen ezt jelenti.

Minden jót!

Ki nem mondott, de tervezett, szándékos avultatás sajnos létezik, bár én sem hiszem, hogy ez a vezérműtengely-téma pont ebbe sorolható. Viszont elég, ha csak a sok műanyag, értelmetlenül összeépített alkatrészre gondolunk... A technológiai szint adott esetben már megvan a sokkal tartósabb, jobb alkatrészek gyártására, csak egyszerűen ez az user-en kívül senkinek nem érdeke, egyszerűen befulladna az újautó-gyártás/eladás. Az üza-fogyasztás oldaláról meg ott van az olajlobbi, hogy venné már ki magát, hogy 3-4 literekkel szaladgálnánk 100 km-en. Ahogy fentebb is említettétek, ez bizony kőkemény üzlet+a fogyasztói társadalom velejárója. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.