Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

osztom véleményed teljesen egyetértek

lásd commonrail rendszer hitvány egyszerüen benzinesre kevesebbet költ az ember akkor is ha be hal a vezérlője

dieselben pedig a csillagos ég a határ.

Minden tiszteletem mellett meg kell jegyeznem, hogy nem értek egyet veletek.

Normális ember dízelt nem vesz rövid távra (200-250e km)! Ennél hosszabbra meg nem vesz benzinest.

Jóval 220e km fölött járok (Z17DTL) és szűrőkön, olajon, stb. kötelezően cserélendő dolgon kívül csak holtpont-jeladót kellett cserélni. Ekkora futásteljesítmény fölött benzines autónál már minden kilométer ajándék, míg a dízel még rengeteget, de legalább még egyszer ennyit elmegy. Így hosszú távon olcsóbb - költséghatékonyabb - egy dízel (még ha mondjuk 500e km futás alatt be is ugrik egy nagyobb összegű javítás), mint ugyan arra két benzines. És akkor még csak az autó szervizköltségével számoltunk.

Persze aki úgy kerget egy dízel autót, mint egy benzinest, meg még "óccsójadízel"-t tankol kannából, az vessen magára és ne a dízelt okolja.

Link to comment
Megosztás:

Nu, ma pontot tettünk az időszakos szervizre.

Azé nem baj az, ha az ember barátja autószerelő

20.000 Ft-ban az alábbiak voltak benne:

- Olajcsere (5 liter Castrol 5W30) nyilván maradt a kannában, de azt megkaptam

- Olajszűrő csere

- Légszűrő csere

- Pollenszűrő csere

- Fojtószelepház takarítás

- Égőcserék a műszerfalban

- Futómű áttekintés

- Fékrendszer áttekintés

- Folyadékszintek, szivárgások áttekintés

- Hosszbordás ékszíj szemrevételezése

- Klímafertőtlenítés spray-vel, közvetlen a pollenszűrőnél beküldve

- És persze a munkadíj

szerencsére minden fitti, nem lóg, nem zörög, nem lötyög, nem folyik, nem csöpögm nem kopott, így az áttekintéseket követően nem kellett más beavatkozás :devlish:

A pollenszűrőt is ki szedted,vagy csak a spray-t a kesztyűtartó alá raktad?

Link to comment
Megosztás:

Minden tiszteletem mellett meg kell jegyeznem, hogy nem értek egyet veletek.

Normális ember dízelt nem vesz rövid távra (200-250e km)! Ennél hosszabbra meg nem vesz benzinest.

Jóval 220e km fölött járok (Z17DTL) és szűrőkön, olajon, stb. kötelezően cserélendő dolgon kívül csak holtpont-jeladót kellett cserélni. Ekkora futásteljesítmény fölött benzines autónál már minden kilométer ajándék, míg a dízel még rengeteget, de legalább még egyszer ennyit elmegy. Így hosszú távon olcsóbb - költséghatékonyabb - egy dízel (még ha mondjuk 500e km futás alatt be is ugrik egy nagyobb összegű javítás), mint ugyan arra két benzines. És akkor még csak az autó szervizköltségével számoltunk.

Persze aki úgy kerget egy dízel autót, mint egy benzinest, meg még "óccsójadízel"-t tankol kannából, az vessen magára és ne a dízelt okolja.

Az átlagos magyar autózási szokásokat (kis távolságokat) figyelembe véve, az általad említett futásteljesítmény 10-15 év alatt jön ki. Ennyire előre látni, kalkulálni szerintem nem lehet, hiszen az előttünk álló fél, egy évet sem tudjuk megtervezni...

Az, hogy a dízel technika összetettebb, nagyobb terhelésnek van kitéve, azért magában hordozza, hogy átlagosan több hiba fordulhat elő vele...

A fogyasztás kétségtelenül a javára szól, de a jóval magasabb vételárat átlagos használat mellett szerintem lehetetlen kiautózni...

Egy sokat futott benzines autó motorját 300-400e-ből teljesen fel lehet újítani (nem beszélve a kintről hozott komplett motorról...).

Dízel autót céges, mindennapos országjárós használatra lehet érdemes venni, ott esetleg balanszba tud kerülni a jóval magasabb vételár és a kedvezőbb fogyasztás, viszont még mindig ott van a költségesebb javítás.

Szóval, véleményem szerint, ma Magyarországon magánszemélynek - kevés kivételtől eltekintve - csupán gazdasági megfontolásból nem érdemes dízel autót venni. Persze, aki kedveli a nyomatékból autózást és ezért hajlandó magasabb árat fizetni (újonnan pláne), az ilyet vesz.

Félre ne érts, én nem török pálcát a dízelesek felett, de nekem ez a véleményem. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Most értem el a jubileumi 100-ezredik kilométeremet traktorommal (77-el vettem) és eddig lekopogom, semmi nem szállt el a tipikus dízel ketyerék közül, így lassan már megkarmolva a 200-at, (ja de, egyedül az adagoló vez. elektronika).

Remélem még bírja kicsinyt, mert talán nemsokára le tudom cserélni egy fiatalabbra.

Még az is lehet, hogy feladom hosszú márkahűségemet! :lol:

kicsit értelmezni próbálom amit leírtál, mert elég kuszára sikerült...

A verzió: 77ekm-el vetted, most van benne 100ekm és eddig egy adagoló probléma volt, ami 200eFtba került...

B verzió: 77ekm-el vetted, eddig mentél vele 100ekm-t ami alatt az adagoló elektronika halt "csak" be,( de nem írtad mennyibe került...) és most lesz lassan így 200ekm benne...

mindegyik verzóban benne vannak a számok...csak nem tudom melyiket kellett volna kiolvasnom írásodból... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Minden tiszteletem mellett meg kell jegyeznem, hogy nem értek egyet veletek.

Normális ember dízelt nem vesz rövid távra (200-250e km)! Ennél hosszabbra meg nem vesz benzinest.

Jóval 220e km fölött járok (Z17DTL) és szűrőkön, olajon, stb. kötelezően cserélendő dolgon kívül csak holtpont-jeladót kellett cserélni. Ekkora futásteljesítmény fölött benzines autónál már minden kilométer ajándék, míg a dízel még rengeteget, de legalább még egyszer ennyit elmegy. Így hosszú távon olcsóbb - költséghatékonyabb - egy dízel (még ha mondjuk 500e km futás alatt be is ugrik egy nagyobb összegű javítás), mint ugyan arra két benzines. És akkor még csak az autó szervizköltségével számoltunk.

Persze aki úgy kerget egy dízel autót, mint egy benzinest, meg még "óccsójadízel"-t tankol kannából, az vessen magára és ne a dízelt okolja.

amiről te írsz azok a "régi" szívó dizelek voltak....a mai dízelek(nem a teherautókra gondolok, mert az azért jóval másabb), de sajnos nem épp a megbízjatóságukról híresek...a felgyorsult technika sajnos magával hozza hogy jóval bonyolúltabb szerkezett, ha nem megfelelően tesztelt, mert idő sincs rá, akkor nagyobb valószínűséggel nem lesz megfelelő és ez sajnos manapság nagyon igaz...

EZT olvasd el!

Ha már egy motorokat tervező mérnök is ezt írja....akkor miről is vitázunk?

Link to comment
Megosztás:

Csak a saját autóm és a cég autóinak (Astra G és H CDTI-k) ismeretében írtam amit írtam. Hát, mindkét esetben a CR jobban bejött, mint az adagolós. Szívó dízel sem itt, sem ott nem volt más márkából sem.

A cikkeket ismerem. Nem teljesen korrektek, bizonyos szempontból szemellenzősek, mint a fuvaroslovak.

Ez egy parttalan vita kezdete lehetne, de ne legyen! :devlish:

Egy biztos. Most és még egy jó darabig dízelt használok, de néha jól esik egy benzinest hajtani. Amikor benyásom volt, akkor a dízel jelentette a változatosságot.

Link to comment
Megosztás:

Csak a saját autóm és a cég autóinak (Astra G és H CDTI-k) ismeretében írtam amit írtam. Hát, mindkét esetben a CR jobban bejött, mint az adagolós. Szívó dízel sem itt, sem ott nem volt más márkából sem.

A cikkeket ismerem. Nem teljesen korrektek, bizonyos szempontból szemellenzősek, mint a fuvaroslovak.

Ez egy parttalan vita kezdete lehetne, de ne legyen! :lol:

Egy biztos. Most és még egy jó darabig dízelt használok, de néha jól esik egy benzinest hajtani. Amikor benyásom volt, akkor a dízel jelentette a változatosságot.

ismerettségi körben 2db 1.7CDTi akarta feladni a harcot(kb fél év különbséggel)...az elsőnek sikerűlt...600eFt volt mire rendbe hozták...olajpumpa feladta...garantált 100-120ekm között...az első nagyobb fordulaton volt, mert pályán mentek vele....kuka lett..motorcsere.....a másiknál mázli volt, mert városi forgalom és a abban a pillanatban le lettt állítva így az 60eFt-ból megúszta....az olajpumpája tört össze....hogy mitől...van egy csavar lelazulós verzió, de van olyan is hogy úgy néz ki kb 100ekm-nél ezt is cserélni kell...pedig mind1ik szervízelt, karbantartott autó volt, mert cégautók..combo-k... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

kicsit értelmezni próbálom amit leírtál, mert elég kuszára sikerült...

A verzió: 77ekm-el vetted, most van benne 100ekm és eddig egy adagoló probléma volt, ami 200eFtba került...

B verzió: 77ekm-el vetted, eddig mentél vele 100ekm-t ami alatt az adagoló elektronika halt "csak" be,( de nem írtad mennyibe került...) és most lesz lassan így 200ekm benne...

mindegyik verzóban benne vannak a számok...csak nem tudom melyiket kellett volna kiolvasnom írásodból... :devlish:

Vagy vettél egy z14xep-t 30e km-el ,és 52e-nél eltörik a vezérműtengely ,vagy átég a dugattyú ,vagy akármi. :lol:

Valóban bele lehet nyúlni a jóba is a rosszba is.

Link to comment
Megosztás:

kicsit értelmezni próbálom amit leírtál, mert elég kuszára sikerült...

A verzió: 77ekm-el vetted, most van benne 100ekm és eddig egy adagoló probléma volt, ami 200eFtba került...

B verzió: 77ekm-el vetted, eddig mentél vele 100ekm-t ami alatt az adagoló elektronika halt "csak" be,( de nem írtad mennyibe került...) és most lesz lassan így 200ekm benne...

mindegyik verzóban benne vannak a számok...csak nem tudom melyiket kellett volna kiolvasnom írásodból... :devlish:

Pedig aszittem érthetően fogalmaztam.. a B verz. a helyes!

A vez. e. javítás 22-e volt csupán.

Link to comment
Megosztás:

Minden tiszteletem mellett meg kell jegyeznem, hogy nem értek egyet veletek.

Normális ember dízelt nem vesz rövid távra (200-250e km)! Ennél hosszabbra meg nem vesz benzinest.

Jóval 220e km fölött járok (Z17DTL) és szűrőkön, olajon, stb. kötelezően cserélendő dolgon kívül csak holtpont-jeladót kellett cserélni. Ekkora futásteljesítmény fölött benzines autónál már minden kilométer ajándék, míg a dízel még rengeteget, de legalább még egyszer ennyit elmegy. Így hosszú távon olcsóbb - költséghatékonyabb - egy dízel (még ha mondjuk 500e km futás alatt be is ugrik egy nagyobb összegű javítás), mint ugyan arra két benzines. És akkor még csak az autó szervizköltségével számoltunk.

Persze aki úgy kerget egy dízel autót, mint egy benzinest, meg még "óccsójadízel"-t tankol kannából, az vessen magára és ne a dízelt okolja.

én 242 e-nél járok én nyertem :devlish:

de te a saját autódról beszélsz én átlagosan nem ugyanaz

Link to comment
Megosztás:

...meg sztem egy mai benzinmotornak már 300e km nem szabadna hogy megártson... erről talán Uhuhu tudna mesélni, asszem hozzájuk járta anno szervizre egy G Astra valami 700e km-rel... meg vannak Calibrák is a neten 900e futott km-rel, bár ezek németországiak.

Link to comment
Megosztás:

ismerettségi körben 2db 1.7CDTi akarta feladni a harcot(kb fél év különbséggel)...az elsőnek sikerűlt...600eFt volt mire rendbe hozták...olajpumpa feladta...garantált 100-120ekm között...az első nagyobb fordulaton volt, mert pályán mentek vele....kuka lett..motorcsere.....a másiknál mázli volt, mert városi forgalom és a abban a pillanatban le lettt állítva így az 60eFt-ból megúszta....az olajpumpája tört össze....hogy mitől...van egy csavar lelazulós verzió, de van olyan is hogy úgy néz ki kb 100ekm-nél ezt is cserélni kell...pedig mind1ik szervízelt, karbantartott autó volt, mert cégautók..combo-k... :devlish:

Azért az olajpumpa eléggé független attól hogy dízel vagy benzines...

Link to comment
Megosztás:

sajnos nem, mert ez az 1.7CDTI-k hibája....

De nem tipikus dízel alkatrész, mint pl. egy porlasztócsúcs. Ugyanígy lehetne vacak a bármelyik benzines olajpumpája is. Z14XEP-n nem rendesen meghúzott vezérműtengely lefogató csavarok miatti törést se tekintjük a benzinmotor problémájának, az is lehetne dízelen is.

Link to comment
Megosztás:

De nem tipikus dízel alkatrész, mint pl. egy porlasztócsúcs. Ugyanígy lehetne vacak a bármelyik benzines olajpumpája is. Z14XEP-n nem rendesen meghúzott vezérműtengely lefogató csavarok miatti törést se tekintjük a benzinmotor problémájának, az is lehetne dízelen is.

2.0 pdtdi összes olajpumpa meg hal aztán vele megy a turbó is.

Link to comment
Megosztás:

Hogy ti miket nem tudtok!

Haver 2.0pdtdijében 90ekm van és semmi baja nem volt még.

Én azt hallottam hogy 150E környékén mennek nyaralni azok a motorok (ami rettenetesen kicsi futásteljesítmény egy dízeltől), úgyhogy lassan gondolkozhat az eladáson... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

én 242 e-nél járok én nyertem :devlish:

de te a saját autódról beszélsz én átlagosan nem ugyanaz

A céges autóinknak rosszabb sora van, mint egy kölcsönzősnek. Jószerivel mindenki viheti és senki nem felel érte (mármint a műszaki állapotáért).

Link to comment
Megosztás:

Hogy ti miket nem tudtok!

Haver 2.0pdtdijében 90ekm van és semmi baja nem volt még.

Majd 100ekm után elkopik az olajpumpa meghajtója (imbuszkulcs szerü) és nem lesz olajnyomás. Cserével orvosolható. Állítólag ezer forintos tétel. Szemben a motorgenerál 900eft. (Seat 140Le).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.