Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Nálam a multkor egy ideig nem ment a fűtés-szellőzésnél a megvilágítás,de mire rászántam

magam,hogy megnézem ,akkora visszajött a fényük!Most c a baloldalon kicsit halványabb

a fényerő, ennyi vehető észre.Tényleg hol lehet ott a csati,gondolom valami érintkezési baja lesz!

De olyan macerás ott kivenni a magnót ,meg minden.....

Szia! Valószínű kiég az izzód, nekem a gyári mind a 2 kiégett a fütéskonzolnál. Ki is cseréltem a világítást kék smd ledesre.

Továbbá, nekem olyan problematikám van, hogy ha reggel még hidegen használom a fékeket az első 10 fékezésnél blokkol a jobb hátsó és első kerék. (örülök, ha megállok) Szervízben voltam, fékmunkahengereim jók.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szia! Valószínű kiég az izzód, nekem a gyári mind a 2 kiégett a fütéskonzolnál. Ki is cseréltem a világítást kék smd ledesre.

Továbbá, nekem olyan problematikám van, hogy ha reggel még hidegen használom a fékeket az első 10 fékezésnél blokkol a jobb hátsó és első kerék. (örülök, ha megállok) Szervízben voltam, fékmunkahengereim jók.

Üdv!

Nekem is így van, nekem esőben is szinte blokkol az első pár fékezésnél. A nedvességtől lehet...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is így van, nekem esőben is szinte blokkol az első pár fékezésnél. A nedvességtől lehet...

Hát azért azt ne mondjuk rá, hogy így jó... nekem nem csinálja és nem is nyugodnék míg ki nem deríteném mitől van. Nehogy már csak úgy blokkoljon a fékem, ha hideg, ha vizes, ha meleg, ne csináljon ilyet. Szerintem mindenképp keressétek meg mitől van... egyébként se blokkolhatna az ABS miatt csak nagyon kis sebességnél (asszem 20 km/h alatt nem megy az ABS)... nincs hibakód? Mintha az ABS vacakolna...

Link to comment
Megosztás:

Hát azért azt ne mondjuk rá, hogy így jó... nekem nem csinálja és nem is nyugodnék míg ki nem deríteném mitől van. Nehogy már csak úgy blokkoljon a fékem, ha hideg, ha vizes, ha meleg, ne csináljon ilyet. Szerintem mindenképp keressétek meg mitől van... egyébként se blokkolhatna az ABS miatt csak nagyon kis sebességnél (asszem 20 km/h alatt nem megy az ABS)...

Nekem kb 7 km/ óránál jégen működik az ABS, kipróbáltam. Úgyhogy még akkor sem kéne neki.

Egyébként a céges Toyota mikrubusz is ilyen, hogy esős időben űberbrutál hirtelen fog a féke eleinte, új kora óta ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Nekem kb 7 km/ óránál jégen működik az ABS, kipróbáltam. Úgyhogy még akkor sem kéne neki.

Egyébként a céges Toyota mikrubusz is ilyen, hogy esős időben űberbrutál hirtelen fog a féke eleinte, új kora óta ilyen.

Igazad van, tisztázni kell, mit jelent a "blokkol". Ha csak annyit, hogy hirtelen fog, az más, mintha tényleg állóra blokkol. Utóbbi esetben mit fognak csinálni havon, jégen? Az első pár fékezésnél pörögnek a havon? Ha csak hirtelen fog, az a jobbik eset... lehet csökken a távolság a betét és a tárcsa között, emiatt sokkal érzékenyebb...

Az fura, hogy 7 km/h-nál megy az ABS-ed. Ez nem azt jelenti, hogyha lassulsz 40-ről 0-ra. Akkor végig fog működni. Ez elvileg azt jelenti, hogy ha alacsony sebességen fékezel rá, akkor nem kapcsol be.

Link to comment
Megosztás:

Igen, a blokkolást úgy értettem, hogy hirtelen fog. Egyszerűen annyi, h úgy nyomom, ahogy szoktam, és sokkal jobban fog 2-3 fékezésig. Ilyen értelemben NEM blokkol, akkor rosszul használtam a szót.

:)

Olyat nekem is csinál, emellett hallom a súrlódó hangot is. Párás időben leoxidál a tárcsa/dob felszíne akár egy éjszaka alatt is, emiatt érdesebb és jobban is fog. Az oxid réteg lejön pár fékezéssel és újra sima lesz a fékezés. Bár ez általában csak a hátsó (dob)fékekre jellemző. az elsőkre nem.

Link to comment
Megosztás:

Igazad van, tisztázni kell, mit jelent a "blokkol". Ha csak annyit, hogy hirtelen fog, az más, mintha tényleg állóra blokkol. Utóbbi esetben mit fognak csinálni havon, jégen? Az első pár fékezésnél pörögnek a havon? Ha csak hirtelen fog, az a jobbik eset... lehet csökken a távolság a betét és a tárcsa között, emiatt sokkal érzékenyebb...

Az fura, hogy 7 km/h-nál megy az ABS-ed. Ez nem azt jelenti, hogyha lassulsz 40-ről 0-ra. Akkor végig fog működni. Ez elvileg azt jelenti, hogy ha alacsony sebességen fékezel rá, akkor nem kapcsol be.

korábban volt erről szó, hogy mi az a sebességhatár ami alatt már nem kapcsol be az abs. én kipróbáltam akkor, kb 7-10 km/h (ugye ezt már pontosan nem lehet mérni) haladási sebességnél történő ráfékezéskor még bekapcsolt jégen.

Valójában az ABS működésbe lépését az dönti el, hogy mennyire hirtelen a szögsebesség csökkenése a keréken. Ezt jégen alacsony sebességnél is el lehet érni. mert nagyon kicsit a súrlódási ellenállás a kerék meg a jég közt. Flaszteron ez már másként alakul, ott alacsony sebességnél egy hirtelen lassulás, de gurulás következik be az első pár tized másodpercben, ott kicsit másként alakul a szöglassulás.

Kvázi ugyanannál a lassú sebességnél nem tudsz ugyanolyan hirtelent satuzni betonon, mint jégen Itt ugye közrejátszik a lengéscsillapítók tompítasa is az első pár tized mp-ben. Ami ugyel nagyobb sebességnél nem számottevő a fékezés alakulását illetően, de alacsonynál már igen.

Flaszteron megbillen a kocsi orra lassan is, ezáltal tompítja a blokkolásig eljutást, míg jégen nem, ott azonnal megáll(na) a kérék.

ezért van az, hogy mindenki mást mond, mert más körülmények közt másként alakul ez a sebességhatár.

Link to comment
Megosztás:

Segítséget szeretnék kérni!

Augusztusban a parkoló autómra rányitották az ajtót. Festéksérülés és horpadás... :D

Az okozó elismerte a felelősséget, balesetbejelentési lapon. Az okozó kocsija egy bank tulajdonában van (annak dolgozója), ő vezette, de a gyereke nyitotta az ajtót és szállt ki a kocsiból. Kárszakértő felmérte, kb. 36.000 állapított meg.

Az okozó biztosítója arra hivatkozva nem akar fizetni, mert nem a vezető okozta, hanem a gyerek, aki utas volt, aki "mint a közlekedés önálló felelősségű szereplője nem tekinthető a gépjármű kgfb. szerződés biztosítottjának.

Utána néztem, a Ptk. szerint a kiskorú a kártérítési jog szempontjából ún. "vétőképtelen", így helyette a gondozója tartozik felelősséggel. Hát ebbe tudnék elsőre belekapaszkodni.

Kérlek Benneteket, ha tudtok az ilyen helyzetre valami tuti jogi segítséget, vagy megoldást, esetleg valaki volt ilyen helyzetben kérem ossza meg velem, velünk, illetve adjon segítséget.

Mérges vagyok, mert nem azért fizetem, fizetjük a kgfb-t, hogy ilyen esetekben a biztosító mossa kezeit. Ez messzemenőkig inkorrekt :)

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Segítséget szeretnék kérni!

Augusztusban a parkoló autómra rányitották az ajtót. Festéksérülés és horpadás... :D

Az okozó elismerte a felelősséget, balesetbejelentési lapon. Az okozó kocsija egy bank tulajdonában van (annak dolgozója), ő vezette, de a gyereke nyitotta az ajtót és szállt ki a kocsiból. Kárszakértő felmérte, kb. 36.000 állapított meg.

Az okozó biztosítója arra hivatkozva nem akar fizetni, mert nem a vezető okozta, hanem a gyerek, aki utas volt, aki "mint a közlekedés önálló felelősségű szereplője nem tekinthető a gépjármű kgfb. szerződés biztosítottjának.

Utána néztem, a Ptk. szerint a kiskorú a kártérítési jog szempontjából ún. "vétőképtelen", így helyette a gondozója tartozik felelősséggel. Hát ebbe tudnék elsőre belekapaszkodni.

Kérlek Benneteket, ha tudtok az ilyen helyzetre valami tuti jogi segítséget, vagy megoldást, esetleg valaki volt ilyen helyzetben kérem ossza meg velem, velünk, illetve adjon segítséget.

Mérges vagyok, mert nem azért fizetem, fizetjük a kgfb-t, hogy ilyen esetekben a biztosító mossa kezeit. Ez messzemenőkig inkorrekt :)

Előre is köszi.

A KGFB.

3.§ 4. biztosított: a gépjármű biztosítással rendelkező üzemben tartója és a gépjárművet vezető személy;

15. § A biztosítás nem terjed ki arra a kárra, amely ... Hát ebben nincs semmi olyan, ami alapján esetedben megtagadhatnák a kártérítést (szerintem).

Link to comment
Megosztás:

Segítséget szeretnék kérni!

Augusztusban a parkoló autómra rányitották az ajtót. Festéksérülés és horpadás... :D

Az okozó elismerte a felelősséget, balesetbejelentési lapon. Az okozó kocsija egy bank tulajdonában van (annak dolgozója), ő vezette, de a gyereke nyitotta az ajtót és szállt ki a kocsiból. Kárszakértő felmérte, kb. 36.000 állapított meg.

Az okozó biztosítója arra hivatkozva nem akar fizetni, mert nem a vezető okozta, hanem a gyerek, aki utas volt, aki "mint a közlekedés önálló felelősségű szereplője nem tekinthető a gépjármű kgfb. szerződés biztosítottjának.

Utána néztem, a Ptk. szerint a kiskorú a kártérítési jog szempontjából ún. "vétőképtelen", így helyette a gondozója tartozik felelősséggel. Hát ebbe tudnék elsőre belekapaszkodni.

Kérlek Benneteket, ha tudtok az ilyen helyzetre valami tuti jogi segítséget, vagy megoldást, esetleg valaki volt ilyen helyzetben kérem ossza meg velem, velünk, illetve adjon segítséget.

Mérges vagyok, mert nem azért fizetem, fizetjük a kgfb-t, hogy ilyen esetekben a biztosító mossa kezeit. Ez messzemenőkig inkorrekt :)

Előre is köszi.

<_< kb. 2 éve benzinkúton rám nyitották az ajtót menet közben. A tükröm becsapódott, de nem lett baja, viszont az anyós ajtón lett egy tenyérnyi horpadás, és a festék is lejött.

Töltöttünk betétlapot meg mindent, de a biztosítója elhárította a kárfizetést arra hivatkozva, hogy "mivel állt az okozó gépjármű ezért nem fizet, mert a kgfb csak mozgó járművek balesetekor fizet" :icon13: ...... Posta biztosító! No comment!!

Link to comment
Megosztás:

:) kb. 2 éve benzinkúton rám nyitották az ajtót menet közben. A tükröm becsapódott, de nem lett baja, viszont az anyós ajtón lett egy tenyérnyi horpadás, és a festék is lejött.

Töltöttünk betétlapot meg mindent, de a biztosítója elhárította a kárfizetést arra hivatkozva, hogy "mivel állt az okozó gépjármű ezért nem fizet, mert a kgfb csak mozgó járművek balesetekor fizet" :D ...... Posta biztosító! No comment!!

Ilyenkor jön ki, hogy miért érdemes biztosítási alkusznál kötni a kgfb-t.

1., Mindig a legkedvezőbb ajánlatot ajánlja neked. Erre anyagi garanciát vállal (kötelezve van rá).

2., Káreseménykor képviseli érdekeidet. Erős a gyanúm, hogy legtöbbünknél otthonosabban mozognak e területen.

"Az alkusz legfőbb feladata, hogy az ügyfél megbízásából, az ügyfél által megadott adatok és elképzelések alapján bemutassa a biztosítási piac kínálatát, tanácsaival segítse megbízóját, hogy a lehető legoptimálisabb konstrukciót válassza. Ezt követően az alkusz az ügyfél megbízásából teljes körűen eljár a szerződés létrejöttében, és a megkötött biztosítási szerződés érvénytartama alatt képviseli megbízója érdekeit, ezáltal pénzt, időt és energiát takarít meg az ügyfele számára.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete által kiadott engedély alapján cégünk jogosult a Magyarországon működő biztosítótársaságok által művelt valamennyi biztosítási módozat értékesítésére. Független közvetítőként a XXX.hu Kft. a biztosított illetve a szerződő érdekképviselője. Ez élesen megkülönbözteti a biztosító bármilyen alkalmazottjától, a biztosítási ügynöktől, aki a biztosító érdekképviselője."

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.