Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Megfogalmazódott bennem egy kérdés, előre szólok, nem vagyok egy műszaki ember :lol:

Szóval:

Ha sok fogyasztó van bekapcsolva egy autón (világítás, fűtős, hifi) ez keményen megfogja a generátort és többet fogyaszt az autó alapjáraton, emeli is a fordulatot valamennyivel.

Sőt, országúton megy a világítás, ködlámpa pl. 2500as fordulat, itt is többet eszik az autó, mert a generátor jobban fogja.

De mi ennek a magyarázata? A generátort a főtengely hajtja szíjon keresztül, a generátor mindig annyit forog, amennyit a főtengely. (pontosan ez nem így van, mert a generátor nagyobb fordulat számmal forog a főtengelyhez képest) hogyan fogja meg a generátor a motort, amikor őt csak forgatják.

Szóval mitől fogja meg (lassítja) a motort a generátor hisz forfulat szám függvényében mindig ugyanannyit forog.

Fogyasztók rákapcsolásától gyorsabban nem tud forogni hisz fixen van hajtva a főtengelyről.

A generátor a motornak "súrlódás" de ha van fogyasztó vagy nincxs fogyasztó motor fordulat számmal arányosan, de mindig ugyanannyit fordul nem?

Remélem érthető a kérdésem :D

Köszönöm szépen a válaszokat!!!!!

Link to comment
Megosztás:

kb úgy képzeld el ,mintha fékeznél és egyszerre nyomnád a gáz pedált is...

azaz több energia kell hogy tarsd a tempót ...

ilyen ez a fizika :lol:

Ezt értem :D

Viszont azt nem, mitől lesz nehezebb hajtani a motornak a generátort ha van fogyasztó ha nincs....?

Link to comment
Megosztás:

Ezt értem :lol:

Viszont azt nem, mitől lesz nehezebb hajtani a motornak a generátort ha van fogyasztó ha nincs....?

Ha terheled a generátort (azaz fogyasztót kapcsolsz) akkor nagyobb nyomatékkal kell forgatni a generátort. Tehát több villamos energiához több mechanikai munka kell, ami a főtengelyt fékezi...azaz több energiát vesz fel onnan...

Ez hasonló mint a bicikli. Minél nagyobb terhet pakolsz rá (generátornál ez a villamos terhelés), annál nehezebb a pedált tekerni(mechanikai munka).

Link to comment
Megosztás:

Ezt értem :lol:

Viszont azt nem, mitől lesz nehezebb hajtani a motornak a generátort ha van fogyasztó ha nincs....?

úgy kápzeld el mint egy mágnes féket ...

minnél nagyobb az energia felvétel annál jobban gerjed a mágneses tér a generátorban,azaz fékeződik

Link to comment
Megosztás:

úgy kápzeld el mint egy mágnes féket ...

minnél nagyobb az energia felvétel annál jobban gerjed a mágneses tér a generátorban,azaz fékeződik

Köszönöm a válaszokat! Mostmár értem! :lol:

Talán ezzel a mondattal gyulladt ki az izzó a fejem fölött :D "minnél nagyobb az energia felvétel annál jobban gerjed a mágneses tér a generátorban,azaz fékeződik"

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat! Mostmár értem! :lol:

Talán ezzel a mondattal gyulladt ki az izzó a fejem fölött :D "minnél nagyobb az energia felvétel annál jobban gerjed a mágneses tér a generátorban,azaz fékeződik"

Nem vagyok egy fillér baszó fogyasztás terén, csak simán érdekel a dolog: kb. mennyivel fogyaszt többet átlagosan a motor ha ég a távolsági, megy a hifi például? Gondolom fél literrel sem, max. pár decivel igaz? Egyébként Astra G 1.4 16V van 99'es

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok egy fillér baszó fogyasztás terén, csak simán érdekel a dolog: kb. mennyivel fogyaszt többet átlagosan a motor ha ég a távolsági, megy a hifi például? Gondolom fél literrel sem, max. pár decivel igaz? Egyébként Astra G 1.4 16V van 99'es

fogalmam sincs :lol:

valaki csinált olyan tesztet hogy generátor nélkül 2 másodpercet hozzot a gyorsulási adaton

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok egy fillér baszó fogyasztás terén, csak simán érdekel a dolog: kb. mennyivel fogyaszt többet átlagosan a motor ha ég a távolsági, megy a hifi például? Gondolom fél literrel sem, max. pár decivel igaz? Egyébként Astra G 1.4 16V van 99'es

Nemrég volt valami autós újságban egy teszt, ahol kiderítették hogy világítás nélkül 0.16 literrel kevesebbet fogyasztott az autó 100km-ként, ami elenyésző ahhoz képest hogy egy szükségtelenül fent felejtett tetőcsomagtartó is minimum 1 liter (de inkább több) pluszt jelent a fogyasztásban ugyanekkora távon, de minden 100kg-nyi plusz súly is átlagosan 1 litert jelent pluszfogyasztásban 100 km alatt.

Sajnos nem tudom már milyen autó volt, de a konklúzió az hogy ha takarékoskodni akartok akkor fogyjatok le és tanuljatok meg ultrahanggal tájékozódni mint a denevérek. :lol:

Link to comment
Megosztás:

fogalmam sincs :D

valaki csinált olyan tesztet hogy generátor nélkül 2 másodpercet hozzot a gyorsulási adaton

Nálam jelentős javulást eddig az EGR szelepről lehúzott csatlakozó hozta.

Alul nyomatékosabbnak hatott, jobban ment alul a gép. Ez EGR szelep csere előtt próbáltam ki. Arra a pár percre visszavágyom :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nálam jelentős javulást eddig az EGR szelepről lehúzott csatlakozó hozta.

Alul nyomatékosabbnak hatott, jobban ment alul a gép. Ez EGR szelep csere előtt próbáltam ki. Arra a pár percre visszavágyom :lol:

Mikor felszámoltam az autóhifi nagy részét, dupla mélyláda, két erősítő, kondi, vastag locsoló csövek, igen meglepő módon majd 100kg-al lett könnyebb a paripa... :D

Más:

Spurira mit mondtok? Ér valamit? Spuri-Az autó energia itala :devlish: (Adalék)

Annyit vettem észre, hogy rendszeres használatkor halkabban, szebben jár a motor és hamarabb beáll az alapjárat. Hogy jobban megy-e? Az pszichológia kérdése :devlish: Nem tudom tesz-e valóban jótékony hatást a motor működésének?

Aztán: V-Powerben is valóban van adalék "ami jót tesz a motornak" vagy ez is kamu??

Link to comment
Megosztás:

Egyébként a hosszú távú EGR szelep, lelemezelése vagy kiiktatása gondolom nem lesz jó hatással a katalizátornak illetve amúgy is a gyárban kitalált rendszernek. Gondolom rövidíteni a rendszer élettartamát...!?? Nem tudom mire lenne káros hatással?

Műszaki vizsgán való részvételkor mindenképpen hátrány lenne :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mikor felszámoltam az autóhifi nagy részét, dupla mélyláda, két erősítő, kondi, vastag locsoló csövek, igen meglepő módon majd 100kg-al lett könnyebb a paripa... :lol:

Más:

Spurira mit mondtok? Ér valamit? Spuri-Az autó energia itala :D (Adalék)

Annyit vettem észre, hogy rendszeres használatkor halkabban, szebben jár a motor és hamarabb beáll az alapjárat. Hogy jobban megy-e? Az pszichológia kérdése :devlish: Nem tudom tesz-e valóban jótékony hatást a motor működésének?

Aztán: V-Powerben is valóban van adalék "ami jót tesz a motornak" vagy ez is kamu??

Én használok, de mivel keveset megy benzinen így nem tudom. Amikor még benzinnel használtam fogyasztáscsökkenés max 1-2dl, és lehet erősebb is lett...De legalább az injektorokat tisztítja.

Egy diesel Mondeos ismerősöm mondta, hogy neki még jobban is megy a kocsi.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként a hosszú távú EGR szelep, lelemezelése vagy kiiktatása gondolom nem lesz jó hatással a katalizátornak illetve amúgy is a gyárban kitalált rendszernek. Gondolom rövidíteni a rendszer élettartamát...!?? Nem tudom mire lenne káros hatással?

Műszaki vizsgán való részvételkor mindenképpen hátrány lenne :lol:

Ahogy olvasgatom a fórumot mondhatni már bevett szokás ezeken a motorokon lezárni az EGR-t, sokan megcsinálták már, de még senkitől nem hallottam, hogy ez bármiféle hibát okozott volna, főleg hogy van amelyiken eleve gyárilag sincs rajta. Állítólag műszakin is simán hozza a határértékeket, szóval olyan sokat nem jelent, sőt a tapasztalat alapján ezeken a motorokon inkább csak a baj van vele, így sokan szánják rá magukat ilyen akcióra.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként a hosszú távú EGR szelep, lelemezelése vagy kiiktatása gondolom nem lesz jó hatással a katalizátornak illetve amúgy is a gyárban kitalált rendszernek. Gondolom rövidíteni a rendszer élettartamát...!?? Nem tudom mire lenne káros hatással?

Műszaki vizsgán való részvételkor mindenképpen hátrány lenne :lol:

2004-es XE motorokon gyárilag nincs rajta. AGR szelep nélkül jelentéktelen a különbség a károsanyag kibocsátásban. Gyakorlatilag ugyan az. Így is bőven hozza az elvárt szintet. (Tapasztalt, mért értékek!)

Az AGR szelep olyan környezetvédelmi besorolás feltétele amit eleve meg sem kaphat egy XE-es G Astra.

Link to comment
Megosztás:

2004-es XE motorokon gyárilag nincs rajta. AGR szelep nélkül jelentéktelen a különbség a károsanyag kibocsátásban. Gyakorlatilag ugyan az. Így is bőven hozza az elvárt szintet. (Tapasztalt, mért értékek!)

Az AGR szelep olyan környezetvédelmi besorolás feltétele amit eleve meg sem kaphat egy XE-es G Astra.

Nekem is Agr szelep nélkül vizsgázott. Semmi baj nem volt a zöldkártyánál.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként a hosszú távú EGR szelep, lelemezelése vagy kiiktatása gondolom nem lesz jó hatással a katalizátornak illetve amúgy is a gyárban kitalált rendszernek. Gondolom rövidíteni a rendszer élettartamát...!?? Nem tudom mire lenne káros hatással?

Műszaki vizsgán való részvételkor mindenképpen hátrány lenne :lol:

Ez érdekes kérdés. Ugyanis ha pl. egy olajat csipegető motor EGR-ét lezárjuk, minden károsanyag rögtön átmegy a katalizátoron, míg "normál módban" ugye visszavezetjük a gáz egy részét és újra elégetjük, ami így tisztább lesz. Utóbbi esetben viszont a motor belsejében növekszik meg a kokszolódási, lerakódási hajlam..., ami szintén nem jó, és költséges/anyagigényes javítani...

Érdekes lenne megmérni a fogyasztáskülönbséget is ugyanannál a motornál EGR-rel és nélküle. Ugyanis ha visszavezetjük a COx-t is gazdagon tartalmazó gázt, ugyanannyi teljesítmény kivételéhez nyilván többlet üzemanyag lesz szükséges...

Szóval, nekem egy kényszerszülte marketingfogás az AGR a mai formájában.

A károsanyag-kibocsátást különben ésszerű autóhasználattal (1-2 km-re nem kell feltétlenül elővenni, stb.), normálisabb (olcsóbb, kulturáltabb) tömegközlekedéssel jobban lehetne csökkenteni, mint ilyen "felesleges" plusz alkatrészekkel...

Link to comment
Megosztás:

nálam a dieselnél 4-6 deci, sőt autopályán 8-10 deci fogyasztáscsökkentést okozott az AGR szelep kiirtása a rendszerből....

alul nyomatékosabb lett az autó, hamarabb megindul. azóta nem tudtam 6 liter feletti fogyasztást csinálni ( kijelző szerint )

elötte simán 6,5 literrel jártam, autópályán meg 7 literrel (kulturált tempoban) .....

kb 25-30 ezerrel ezelött lett kiiktatva az AGR....

és hibátlan

Link to comment
Megosztás:

Ez érdekes kérdés. Ugyanis ha pl. egy olajat csipegető motor EGR-ét lezárjuk, minden károsanyag rögtön átmegy a katalizátoron, míg "normál módban" ugye visszavezetjük a gáz egy részét és újra elégetjük, ami így tisztább lesz. Utóbbi esetben viszont a motor belsejében növekszik meg a kokszolódási, lerakódási hajlam..., ami szintén nem jó, és költséges/anyagigényes javítani...

Érdekes lenne megmérni a fogyasztáskülönbséget is ugyanannál a motornál EGR-rel és nélküle. Ugyanis ha visszavezetjük a COx-t is gazdagon tartalmazó gázt, ugyanannyi teljesítmény kivételéhez nyilván többlet üzemanyag lesz szükséges...

Szóval, nekem egy kényszerszülte marketingfogás az AGR a mai formájában.

A károsanyag-kibocsátást különben ésszerű autóhasználattal (1-2 km-re nem kell feltétlenül elővenni, stb.), normálisabb (olcsóbb, kulturáltabb) tömegközlekedéssel jobban lehetne csökkenteni, mint ilyen "felesleges" plusz alkatrészekkel...

Pontosan az EGR kiiktatása hogy működik?

Ha lehúzom a csatlakozót már ki is van iktatva a rendszerből?? Ugye, ilyenkor meg világít a lámpa a műszerfalon...

Vagy más módszerrel kellene kiiktatni az EGR szelepet?

Link to comment
Megosztás:

nálam a dieselnél 4-6 deci, sőt autopályán 8-10 deci fogyasztáscsökkentést okozott az AGR szelep kiirtása a rendszerből....

alul nyomatékosabb lett az autó, hamarabb megindul. azóta nem tudtam 6 liter feletti fogyasztást csinálni ( kijelző szerint )

elötte simán 6,5 literrel jártam, autópályán meg 7 literrel (kulturált tempoban) .....

kb 25-30 ezerrel ezelött lett kiiktatva az AGR....

és hibátlan

De hogyan? Egy részletes leírást szeretnék kérni!! Szerelővel kiiktattatom én is, nálam inkább az alul nyomatékosabb tartomány miatt kellene, mert sehová nem megy alacsony fordulaton.

Link to comment
Megosztás:

Pontosan az EGR kiiktatása hogy működik?

Ha lehúzom a csatlakozót már ki is van iktatva a rendszerből?? Ugye, ilyenkor meg világít a lámpa a műszerfalon...

Vagy más módszerrel kellene kiiktatni az EGR szelepet?

Témakövetést hol kell feloldani ebben a fórumban? Idegesítő hogy jönnek az üzenetek. Majd én belépek magamtól.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nálam így néz ki:

Beszéltem a szerelővel telefonon az előbb, lehet a jövőhéten meg is csinálja nekem ingyen :lol:

Csak kérdés az, hogy a diagnosztikai lámpa mindig világítani fog? Ez nem zavaró?

Illetve ha mindig világít, honnan tudja az ember, ha esetleg tényleg valami baja van az autónak hogy most az EGR miatt világít, vagy tényleg elektromos baja van???

Link to comment
Megosztás:

Beszéltem a szerelővel telefonon az előbb, lehet a jövőhéten meg is csinálja nekem ingyen :lol:

Csak kérdés az, hogy a diagnosztikai lámpa mindig világítani fog? Ez nem zavaró?

Illetve ha mindig világít, honnan tudja az ember, ha esetleg tényleg valami baja van az autónak hogy most az EGR miatt világít, vagy tényleg elektromos baja van???

A csatlakozót nem szabad lehúzni a szelepről! Nekem évek óta le volt zárva, és soha nem volt sárgalámpám. :D

Ha végleges megoldást akarsz, akkor az enyémhez hasonló közbetétet érdemes csináltatni, ugyanis, ha csak simán elzárod a szívósorra menő ágat, a szelepbe menő résznél pedig csak kivágod a lezáró lemezt, a gáz a szelepbe ugyanúgy be fog menni és el fogja koszolni. Tehát teljesen el kell szeparálni a szelepet. Ez efféle szelepekben az a szerencsés, hogy az elektronika csak azt figyeli, hogy tudja-e nyitni-zárni, gáznyomást nem mér.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.