Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok,

csinált már valaki hátsófék átalakítást? Dobról tárcsára? Kivitelezhető? Megéri egyáltalán megcsinálni, mármint teljesítményben anyagiakban stb...? Úgymond befektetett energia/érték aránya jó? Ez is egy olyan művelet mint egy utólagos extra (tempomat, ülésfűtés, ködlámpa, komfort ablak stb.) beépítése? <_< És végül az utolsó kérdés: hivatalos szervhez is el kell fáradni egy ilyen mutatvány miatt?

Köszi.

igen kivitelezhető :)

nem éri meg megcsinálni :)

semmit nem fogsz észre venni, csak a feleslegesen kiadott kb 200e HUF-t :)

csak azé mert én is akartam a G-re ,és elment a kedvem tőle :)

ha van kellő szerszámozottságod és hozzáértés akkor megtudod otthon is csinálni

szerintem ;)

Link to comment
Megosztás:

igen kivitelezhető :)

nem éri meg megcsinálni :)

semmit nem fogsz észre venni, csak a feleslegesen kiadott kb 200e HUF-t :)

csak azé mert én is akartam a G-re ,és elment a kedvem tőle :)

ha van kellő szerszámozottságod és hozzáértés akkor megtudod otthon is csinálni

szerintem ;)

kb egy ilyen választ vártam :D

van egy két szerszámom itthon, de nem biztos hogy mindenre jó lenne. Bár azt szokták mondani ha nem megy akkor üsd! Kalapácsból meg akad 1-2 nagyobb is :evilgrin:

Na de 200e Ft-ot biztos nem fordítok rá. Akkor inkább abból az árból az összes létező extrát beépítem amit kihagytak a gépből.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

majd írják a többiek mi kerül abba annyiba :)

csak egy kicsit számolgatni kell ... nem kell mindenből új

de tárcsa+betét+agy+kézifékkötél+megmitudoménmégmiből új kell

már ez kb 100-120

Hát igen, vannak árak rendesen. Főleg ha abból indulok ki hogy amikor akartam venni a vezető oldali gyári "gumi" szőnyeghez ilyen műanyag lefogató valamit annak darabja 4500 volt. Azt is inkább itthon okosban megoldottam :icon1:

Link to comment
Megosztás:

majd írják a többiek mi kerül abba annyiba :)

csak egy kicsit számolgatni kell ... nem kell mindenből új

de tárcsa+betét+agy+kézifékkötél+megmitudoménmégmiből új kell

már ez kb 100-120

Tárcsa, féknyereg, fékbetét, porvédő tárcsa, hajlékony fékcső, kerékagy, kézifékkötél.

Kb. ennyi. Én is gondolkodtam rajta, hogy megcsinálom. Felét ki lehetne hozni bontott dolgokból, de van amiből új kell mindenképp! Viszont a bontott tárcsafékes hátsó futómű ritka mint a fehér holló!

Link to comment
Megosztás:

Tárcsa, féknyereg, fékbetét, porvédő tárcsa, hajlékony fékcső, kerékagy, kézifékkötél.

Kb. ennyi. Én is gondolkodtam rajta, hogy megcsinálom. Felét ki lehetne hozni bontott dolgokból, de van amiből új kell mindenképp! Viszont a bontott tárcsafékes hátsó futómű ritka mint a fehér holló!

És valami hatósági szervnek kell erről tudnia? Mármint új műszaki, vagy hasonlók?

Mára eltűntem, lejárt a limitem :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

csinált már valaki hátsófék átalakítást? Dobról tárcsára? Kivitelezhető? Megéri egyáltalán megcsinálni, mármint teljesítményben anyagiakban stb...? Úgymond befektetett energia/érték aránya jó? Ez is egy olyan művelet mint egy utólagos extra (tempomat, ülésfűtés, ködlámpa, komfort ablak stb.) beépítése? <_< És végül az utolsó kérdés: hivatalos szervhez is el kell fáradni egy ilyen mutatvány miatt?

Köszi.

Szia!

Részben osztom az előbbi véleményeket, tényleg érdekes műveletről van szó.

Én átépítettem már bő egy éve, de gondolkoztam rajta sokat meg sokáig böngésztem a netet alkatrész után. Találtam egyszer 10.000 ft ért kompletten (kerékagy, féktartólap, nyereg, tárcsa betéttel mindennel együtt.) 8 ezérért ide is adták (ekkor még éltem a gyanúval, hogy rossz.) itthon szétszed nyeregfelújító készlettel újra összeraktuk. A készletben nyereg alkatrészek voltak porvédők mozgó alkatrészek meg ilyenek. kb 5000 ft / készlet tehát 10.000 volt a 2 készlet. A tárcsák meg a betétek akkor még használhatóak voltak. A felszerelést műhelyben végezték egyéb javítások mellett amikért összesen 20.000 munkadíj volt. (ha jól emlékszem vezérlés cserekor lett feltéve.) kézifék kötél az is 10 12 ezer körül volt. Némi változás észlelhető volt a csere után. Én meglátásom szerint ha ebben gondolkozol nem feltétlen kell új alkatrészt venni mindenből. A kerékagyak teljesen kompatibilisek egymással ami a dobba van arra át lehet szerelni a nyerget minden további nélkül. http://cromax.hu/100...so_marka=Opel

Itt van bontott féknyereg nem is vészesen drága még ha kell hozzá javító készlet akkor se vészes. Ha jól értelmezem az árat most 3100 ft ért oda is adják a bal nyerget, de a jobb oldalit meg 11 ért. (Érdekesen gondolkoznak a cromaxnál)

A hivatalos szervek miatt nem kell aggódni 1 hónapja voltam műszakin és le se sz***a a hátsó féket működjön rendesen és kész.

Remélem tudtam némileg segíteni.

Üdv.: Hegyi

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Részben osztom az előbbi véleményeket, tényleg érdekes műveletről van szó.

Én átépítettem már bő egy éve, de gondolkoztam rajta sokat meg sokáig böngésztem a netet alkatrész után. Találtam egyszer 10.000 ft ért kompletten (kerékagy, féktartólap, nyereg, tárcsa betéttel mindennel együtt.) 8 ezérért ide is adták (ekkor még éltem a gyanúval, hogy rossz.) itthon szétszed nyeregfelújító készlettel újra összeraktuk. A készletben nyereg alkatrészek voltak porvédők mozgó alkatrészek meg ilyenek. kb 5000 ft / készlet tehát 10.000 volt a 2 készlet. A tárcsák meg a betétek akkor még használhatóak voltak. A felszerelést műhelyben végezték egyéb javítások mellett amikért összesen 20.000 munkadíj volt. (ha jól emlékszem vezérlés cserekor lett feltéve.) kézifék kötél az is 10 12 ezer körül volt. Némi változás észlelhető volt a csere után. Én meglátásom szerint ha ebben gondolkozol nem feltétlen kell új alkatrészt venni mindenből. A kerékagyak teljesen kompatibilisek egymással ami a dobba van arra át lehet szerelni a nyerget minden további nélkül.

Szóval azt mondod, hogy a cseréhez nem kell kerékagyat cserélni?

Eddig azért nem fogtam bele mert az én autóm nem ABS-es és nem találtam ABS nélküli 4 csavaros tárcsafékes agyat!

Még egy kérdés: Gumi fékcsövet kell cserélni?

Link to comment
Megosztás:

A jobb oldali tükör nincs a helyén, ezért egyrészt nem tudom elektromosan mozgatni, másrészt nagy sebességnél remeg, továbbá minden mosásnál elállítódik. Elektromosan működik, csak a tükör nincs a helyén. Van valami tipp hogyan tudnám a helyére tenni?

Link to comment
Megosztás:

Szóval azt mondod, hogy a cseréhez nem kell kerékagyat cserélni?

Eddig azért nem fogtam bele mert az én autóm nem ABS-es és nem találtam ABS nélküli 4 csavaros tárcsafékes agyat!

Még egy kérdés: Gumi fékcsövet kell cserélni?

Szia!

Kerékagyat nem kell cserélni.

A gumi fékcsövet viszont kell, a kézifék kötelet is kell cserélni. A kézifék kötéllel volt némi szívás mert gyártanak ferdehátúhoz 2 3 hosszúságút amik között az eltérés néhány centi... Csütörtökön megyek majd Szolnokra ha gondolod össze futhatunk majd.

Link to comment
Megosztás:

A jobb oldali tükör nincs a helyén, ezért egyrészt nem tudom elektromosan mozgatni, másrészt nagy sebességnél remeg, továbbá minden mosásnál elállítódik. Elektromosan működik, csak a tükör nincs a helyén. Van valami tipp hogyan tudnám a helyére tenni?

Szia!

Ha a tükörlapod nincs a helyén próbáld meg a közepénél megnyomkodni befelé, hátha csak kiugrott egy két rögzítésből.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Kerékagyat nem kell cserélni.

A gumi fékcsövet viszont kell, a kézifék kötelet is kell cserélni. A kézifék kötéllel volt némi szívás mert gyártanak ferdehátúhoz 2 3 hosszúságút amik között az eltérés néhány centi... Csütörtökön megyek majd Szolnokra ha gondolod össze futhatunk majd.

Köszi!

Sajna egész héten Pesten állomásozom!

Viszont ezek után elgondolkozom a projekten! Hamarosan úgyis dobot és betétet kellene cserélnem.

Nem tudsz bontót ahol a féknyerget és az ezt tartó talán "porvédőt" lehetne beszerezni? A többit itt is be tudom szerezni.

Még valami! A kézifékkötélnek csak a harmadik, hátsó darabját kell cserélni vagy a középsőt is?

Link to comment
Megosztás:

A jobb oldali tükör nincs a helyén, ezért egyrészt nem tudom elektromosan mozgatni, másrészt nagy sebességnél remeg, továbbá minden mosásnál elállítódik. Elektromosan működik, csak a tükör nincs a helyén. Van valami tipp hogyan tudnám a helyére tenni?

Nekem is a jobb oldali tükörrel volt bajom (illetve van még most is :D), a tükörlap vált le a tartó műanyagról. Ez még nyáron volt, akkor pillanatragasztóval orvosoltam, ezzel megszűnt a sebességgel együtt növekvő remegés. Ez tartott egészen a következő mosásig, ahol a nagynyomású mosótól ismét meglazult, bár csak kisebb mértékben. Az óta nem ragasztottam, viszont még nem lötyög annyira mint korábban, de már nem is nagyon akarom buherálni, kb. 1500 Ft-ért már kapható - bár nem eredeti opel. Első körben mindenképp nézd meg, hogy a tükörlap felfogatásával van a gond, vagy maga a tükörlapot tartó keretről vált le a tükörlap.

Link to comment
Megosztás:

T kartársak,

Nagyjából milyen összeg manapság egy első lökös csere?

Érdemes bontottat keresgélni, vagy gyári/utángyári és fényeztetni?

Sikerült megviccelnie egy virágládának (beülve nem látszott belőle semmi) és megroppantottam a jobb elejét. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

T kartársak,

Nagyjából milyen összeg manapság egy első lökös csere?

Érdemes bontottat keresgélni, vagy gyári/utángyári és fényeztetni?

Sikerült megviccelnie egy virágládának (beülve nem látszott belőle semmi) és megroppantottam a jobb elejét. :unsure:

hello:

http://www.opelalkatresz.hupont.hu/

bontott 20000ft tól,

az új :

http://cromax.hu/20000000-karosszeria/21320000-karosszeriara-szerelt-reszek/21320270-elso-lokharito/378746-elso-lokharito-opel-astra-g-diesel

de+15000ft a festése legalább

Link to comment
Megosztás:

T kartársak,

Nagyjából milyen összeg manapság egy első lökös csere?

Érdemes bontottat keresgélni, vagy gyári/utángyári és fényeztetni?

Sikerült megviccelnie egy virágládának (beülve nem látszott belőle semmi) és megroppantottam a jobb elejét. :unsure:

Szia!

Nekem van egy Zöld elfekvőben ködlámpás gyári gm csak az a baj vele, hogy gyári xenonos autón volt ezért a lámpamosónak a helye benne van.

Ha érdekel pü be küldj e mail címet és pár napon belül tudok képet küldeni.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Sajna egész héten Pesten állomásozom!

Viszont ezek után elgondolkozom a projekten! Hamarosan úgyis dobot és betétet kellene cserélnem.

Nem tudsz bontót ahol a féknyerget és az ezt tartó talán "porvédőt" lehetne beszerezni? A többit itt is be tudom szerezni.

Még valami! A kézifékkötélnek csak a harmadik, hátsó darabját kell cserélni vagy a középsőt is?

Én egészben cseréltem a kézifék kötelet mert már elég hulladék volt. Az a porvédő lemez huncut egy dolog mert szeret használhatatlanságig rohadni én fel se szereltem csak a 4 lyuk körül vágtam ki a lemezt a vastagsága miatt mert beleszámít összerakva az a kis vastagság.

Link to comment
Megosztás:

T kartársak,

Nagyjából milyen összeg manapság egy első lökös csere?

Érdemes bontottat keresgélni, vagy gyári/utángyári és fényeztetni?

Sikerült megviccelnie egy virágládának (beülve nem látszott belőle semmi) és megroppantottam a jobb elejét. :unsure:

Nézegettem az apródot és ezt találtam.Még színre is jó lehet.

http://aprod.hu/hirdetes/opel-astra-g-elso-lokharito-ID8EkN.html#34173685cd;r:1;s:

Link to comment
Megosztás:

T kartársak,

Nagyjából milyen összeg manapság egy első lökös csere?

Érdemes bontottat keresgélni, vagy gyári/utángyári és fényeztetni?

Sikerült megviccelnie egy virágládának (beülve nem látszott belőle semmi) és megroppantottam a jobb elejét. :unsure:

Műanyagos megjavítja olcsóbban kb.5eFt. Nálunk 3900-ért kevernek színt spraybe és 2000 a lakk rá, oszt annyi. Jó időben, nyáron lefényezed magad.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a fék témával kapcsolatban érdekelne, hogy a hídon lévő fékerő szabályzó beszerelése szükséges vagy elhanyagolható?

találkoztam már ezzel az alkatrésszel a vaterán .

Hogyan lehet meg tudni, hogy melyik típusú fékrendszer van a kocsim alatt és feltétlenül ezt a rendszerű féket kell beszerezni vagy a másik típus is jó?

Úgy tudom, hogy a hátsó tárcsáknál is van kisebb és nagyobb méret.

Ami igazán tetszene az opc fékrendszere csak kár, hogy 5 csavaros

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a fék témával kapcsolatban érdekelne, hogy a hídon lévő fékerő szabályzó beszerelése szükséges vagy elhanyagolható?

találkoztam már ezzel az alkatrésszel a vaterán .

Hogyan lehet meg tudni, hogy melyik típusú fékrendszer van a kocsim alatt és feltétlenül ezt a rendszerű féket kell beszerezni vagy a másik típus is jó?

Úgy tudom, hogy a hátsó tárcsáknál is van kisebb és nagyobb méret.

Ami igazán tetszene az opc fékrendszere csak kár, hogy 5 csavaros

Szia! Ha a dobnál sem volt fékerő szabályzó a tárcsának sem létfontosságú, de fent állhat így a hátsó kerekek idő előtti blokkolása ami nem jó. Ez az én meglátásom a dologról.

A fékrendszer tipusa az nagy vonalakban annyit takar milyen féknyerged van elől / hátul ez is azért, mert pl a hátsó bosch nyeregbe nem jó a hátsó delphi betét.

Két méret van 240 és 256, de 240 eset érdemesebb beszerelni.

Az lényegtelen, hogy az első hátsó nyereg nem egy gyártótól van a lényeg, hogy a tengelyeken legyen egyező.

Pl.: Delphi / Bosch Nálam ez a fel állás.

Az opc fékhez felni átmérőt is cserélni kell nem csak az 5 lyuk miatt 15" kerék már nem megy rá.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.