Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

retfirD

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    428
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

retfirD last won the day on Augusztus 7 2016

retfirD had the most liked content!

retfirD névjegye

  • Születésnap 1985-02-02

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Szolnok

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Renault Scenic II 1.6
  • Város
    Szolnok

Legutóbbi látogatók

2.469 profile views

retfirD's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

71

Hírnév

  1. Rákérdeztem a Michelin oldalán a chat-en, mert a kérdés már bennem is felmerült. Azt írták, hogy a +-nál változtattak a keveréken, a jobb havas tapadás érdekében. Itthoni hóban én nem éreztem hátrányt eddig, emiatt nem cserélem (majd ha elkopik/elérik). Ha szoktál nagyobb hóban, hegyvidéken járni időnként, akkor inkább a +-ost venném a helyedben. Amúgy árban nem hiszem, hogy lenne különbség, legalábbis az enyémre kb. ugyanannyi lenne most a +-os, mint amennyiért anno a normált vettem, ráadásul szerintem a sima már csak korábbi gyártásból, raktárról lehet.
  2. Ha jól emlékszem, Szandaszőlősön van egy Opelos szaki, de már nem emlékszem pontosan, talán gezoli ajánlotta anno.
  3. Nekem is bevált eddig a Cross Climate, de most már van a Cross Climate+. Utána kérdeztem a Michelin chat-en, azt írta a néni, hogy változtattak a keveréken, hogy jobb legyen hóban a tapadás. Szóval csak ajánlani tudom, mert nekem ezzel a keverékkel se akadt hóban problémám, és az ára miatt nem is tervezem még vagy 5-6 évig lecserélni.
  4. retfirD

    Fogyasztás

    Tankolás után beindítva meg is lepődött a gép, olyan furán, remegősen járt a motor, mint ha nem kapna üzemanyagot, szerintem kellett kis idő, amíg beáll rá, de pár kilométer után már nem volt semmi észrevehető. Ami az árat illeti, ezzel én is így voltam, nem vártam tőle csodákat, de tényleg tankoltunk nem olyan rég még madaras 95-öst is 400 fölött, úgyhogy miért ne. Ráadásul literenként 10 smart pontért adtak 15 Ft kedvezményt, és még jóváírtak 6-ot, bár jó nagy árrésük lehet rajta így is, mert vasárnap meg 12 pont jár, akkor meg már ők adják a pontokat, csak tankolj drágábbat. :D
  5. retfirD

    Fogyasztás

    Sziasztok! Megosztok egy kis tapasztalatot, Shell FuelSave 95 vs. V-Power Nitro+ Racing. Mindkettővel volt nemrég egy Szolnok-Miskolc oda-vissza utam, ugyanaz az útvonal, ugyanannyi menetidő (+-pár perc), közel azonos időjárási körülmények. A FuelSave-nél 6,78-ra jött ki a fogyasztásom, ugyanez a Racing-gel 6,54 l/100 km. Teljesítményben nem vettem észre különbséget (pedig azért próbálgattam), ekkora fogyasztásbeli különbség meg simán lehet amiatt is, hogy ma eléggé szélcsend volt. Mindenesetre ha még hozna is 2-3 decit a fogyasztáson, összességében nem ér (szerintem) 33 Ft-tal többet literenként, de úgy voltam vele, egyszer kipróbálom.
  6. Nekem ugyanezt csinálta, amikor a katalizátor eltömődött, hibakód nem volt. https://cromax.hu/kipufogo/kipufogo_rendszer_alkatreszei/katalizator/katalizator_leomlovel_egyutt_opel_1_4_1_6_43097
  7. Az ABS csak a blokkolást hivatott megelőzni, az ESP (ami G-ben azért elég ritka) tud segíteni abban, hogy kisebb megindulást korrigál, de jégen sokat az sem feltétlen tud tenni.
  8. Akkor nem olyan rámenős, mint az én gépem. Egy éve volt csere, azóta kb. 7000 km ment eddig bele, december óta írta a "service due" üzenetet indítás után (ez eltűnt), viszont kb. 2 hete előjött azzal, hogy "service now" és a sárga "service" feliratú lámpát folyamatosra felkapcsolta. Pár napig tűrtem, de kezdett idegesíteni, így "lenulláztam" a szerviz számlátót, pár napon belül pedig megejtem az éves kötelezőt.
  9. Az első felével egyet értek, viszont ahhoz hogy párátlanítson a légkondi, nem kell hűtenie is, mivel szárítja a benti levegőt. Amúgy az már szép teljesítmény, ha a légkondi télen hidegebb levegőt állít elő, mint a kinti hőmérséklet.
  10. Közben megtaláltam itt a fórumon a motorokról összeszedett infókat, ez alapján Z14XE motorral 2004-ig volt, viszont már 2003-tól elérhető volt a Z14XEP twinport motorral is. Szokták mondani, és ilyen idős autóknál már ez hatványozottan igaz, hogy nem kilométert vagy évjáratot veszünk, hanem állapotot. Ráadásul eleve gyanúsabb egy régebbi,kevesebbet futott példány, mint az ugyanolyan korú, vagy még újabb, de több kilométerrel. 1M környékén azért van elég sok, ha nem kell sürgősen vásárolnod valamit, akkor meg kell nézni, és kipróbálni többet is, aztán amelyik szimpatikus, azt vásárlás előtt célszerű elvinni egy átvizsgálásra is. A hirdetésben bármit írhatnak, így amit figyelni kell a motornál, hogy az újabb Z14XEP már láncos vezérlésű, 1364 cm3, és azért általában a kocsi hátulján rajta van a twinport felirat (ezt azért általában beleírják a hirdetésbe is). Mint minden motornak, ennek is vannak persze típushibái, ezekről itt a fórumon találsz információkat, lehet elég pár oldalt visszaolvasnod ebben a topicban. A láncos vezérlés miatt az újabb állítólag hangosabb, de ezzel nincs tapasztalatom, esetleg próbálj ki egy Z14XE motorral szereltet is, és ha annyival halkabbnak véled, hogy megéri neked a többlet fogyasztást, úgy azt is választhatod.
  11. Bár 2005-ös, de lehet hogy még nem twinport motoros, erre utal a hengerűrtartalom is (ha nem írták el), mert az 1364 cm3 szokott lenni az újabbnál, illetve a twinport felirat sincs hátul. Így utólag már inkább azt venném, a kedvezőbb fogyasztás miatt, bár nem rossz a Z14XE motor sem, szerettem. Itt találod meg, milyen fogyasztásokat sikerült összehoznom vele, átlag 0,5-1 liter van a Z14XEP motor javára (pl. https://www.spritmonitor.de/en/detail/672973.html).
  12. Szárazon nem kellene, hogy töröljön. Logikusan, ha be van kapcsolva az esőérzékelős ablaktörlő, és az működésbe lép, akkor hátramenetben a hátsó is, nekem legalábbis az off kocsimban így megy, szárazon szerencsére nem töröl.
  13. Az igaz, hogy ma kezdődik, de a 24 órás ajánlatokat már meg lehet nézni online, és gondolom korábban már megnézte a készleten lévők árait.
  14. Van több márkánál ilyen, először a 2. generációs Yarisban láttam (2006), annál is csak padlóig kinyomott kuplunggal lehet indítani - ráadásul a kulcsnak se volt sok köze az indításhoz, csak egy "kapcsoló" volt, elfordítás után el lehet engedni, és addig indítózik, amíg be nem indul. Nekem a Scenic-ben az indításhoz vagy a kuplungot kell kinyomni, vagy a fékre kell lépni, de ha ez utóbbit választom, természetesen figyel arra, hogy ne legyen fokozatba kapcsolva a váltó. Mellesleg ezeket használja az elektromos kézifék oldásához is, csak gázadásra, vagy csak kuplung felengedésre, illetve ezek kombinációjára sem old ki, ha nincs sebességben. És ez már nem egy új kocsi... Az Opel rendszerét nem ismerem, G-ben nem volt ilyen, de hasonló lehet a működési elv. Csak hogy legyen tapasztalat, megpróbálnád üresben, felengedett kuplunggal, fékre lépve? Kíváncsi vagyok rá.
  15. Tudtommal az még bowdenes, a Z-s motorkódtól volt elektromos gázpedál.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.