Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

esetleg nincs be van kapcsolva a belső levegő keringtetés?

azt tudod hogy kb 4fok alatt nem működik a klíma (csak akkor ha már átmelegedett a hőcserélő)

Nincs bekapcsolva a belső levegő keringetés.

Nem tudom mennyi idő után melegszik át a hőcserélő, de ha mondjuk kb 5 perce megy a motor és utána beindítom a klímát max fújással, akkor másodpercek alatt eltűnik a pára. Ha mikor már érzem hogy jó meleg van az autóban, és kikapcsolom a klimát, megint elkezd párásodni, még akkor is ha hagyom a melegítést. Semmi más csak a klíma szünteti meg a párát.

Ez normális?

Link to comment
Megosztás:

Nincs bekapcsolva a belső levegő keringetés.

Nem tudom mennyi idő után melegszik át a hőcserélő, de ha mondjuk kb 5 perce megy a motor és utána beindítom a klímát max fújással, akkor másodpercek alatt eltűnik a pára. Ha mikor már érzem hogy jó meleg van az autóban, és kikapcsolom a klimát, megint elkezd párásodni, még akkor is ha hagyom a melegítést. Semmi más csak a klíma szünteti meg a párát.

Ez normális?

szerintem nem normális..

nem folyik a radiátorod??

vagy nincs e eldugulva a kondenzvíz kivezetőd??

szőnyeg nem túl nedves?

Link to comment
Megosztás:

szerintem nem normális..

nem folyik a radiátorod??

vagy nincs e eldugulva a kondenzvíz kivezetőd??

szőnyeg nem túl nedves?

A radiátor új, biztos nem folyik mert teremgarázsban parkolok és biztos észrevenném ha bármi folyna.

A szőnyegek nem vizesek, semmi nem vizes gyakorlatilag amikor beülök az autóba.

Ha már bemelegedett a motor és meleg levegőt fúj a légfúvó, annak már el kellene tüntetnie a párát? Próbáltam én már 2es erősséggel, meg 4-esen is, fél óra vezetésnyi idő alatt mind tekergettem a langyos-meleg fokozatokban, a végén amikor már alíg lehett kilátni bekapcsoltam a légkondit, de akkor már az sem tudta egyből eltüntetni.

Amúgy az imént említett példában két felnőtt meg egy 3 éves gyerkőc ült az autóban.

Link to comment
Megosztás:

Nincs bekapcsolva a belső levegő keringetés.

Nem tudom mennyi idő után melegszik át a hőcserélő, de ha mondjuk kb 5 perce megy a motor és utána beindítom a klímát max fújással, akkor másodpercek alatt eltűnik a pára. Ha mikor már érzem hogy jó meleg van az autóban, és kikapcsolom a klimát, megint elkezd párásodni, még akkor is ha hagyom a melegítést. Semmi más csak a klíma szünteti meg a párát.

Ez normális?

Szia!

Lehet neked is tönkre ment a zsalu a ventilátornál. Itt részletesen ki van fejtve a probléma: https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes

Link to comment
Megosztás:

Ez nem tudom pontosan hol van, de nem a klímaberendezés tartozéka? Mert ha nem használom a klímát, akkor gondolom ennek nincs semmi szerepe, nem?

ha áll a tálcába a víz és nem tud kifolyni akkor az ott párolog...

de az is egy lehetőség amit írtak előttem

Link to comment
Megosztás:

Na ezt elfogadható magyarázatnak értelmezem.

Szerinted olyan aki még soha nem szerelt semit az autón, van esély, hogy ezt megjavítatja? Én kétlem. :)

Szerinted ennek kb mennyibe fájhat a javítása?

Annyit te is biztosan meg tudsz tenni, hogy kiveszed a kesztyűtartót (6 db csavar fogja körben, ha lenyitod látszik), mögötte látni fogod a fűtőmotort, annak a tetején van ez a bizonyos zsalu. Itt a ventilátor tetején van egy rácsos rész (ezen szívja a belső levegőt) amin ha belátsz a szellőzőcsőbe, vagyis nincs lezárva, miközben a belső keringetés ki van kapcsolva, akkor biztos, hogy ez a baj, nem kintről szívja a levegőt, hanem a belsőt kevergeti körbe-körbe, és ezért párásodsz.

Ennek a javítása amennyiben ez a probléma úgy néz ki, hogy vagy a zsalumozgató motort kell cserélni, ha az halt meg, vagy ha a mechanikát törte el akkor azt javítani/cserélni lehetőség szerint. Hogy ezek mennyibe kerülnek fogalmam sincs. De átmeneti megoldásként a kis motor levétele után kézzel át lehet nyitni külső levegőre, és akkor legalább nem párásodik.

Link to comment
Megosztás:

Na ezt elfogadható magyarázatnak értelmezem.

Szerinted olyan aki még soha nem szerelt semit az autón, van esély, hogy ezt megjavítatja? Én kétlem. :)

Szerinted ennek kb mennyibe fájhat a javítása?

A márkaszerviz elismerte annak idején, hogy a G Astrák egyik gyári hibája a csappantyú törés.

Lehet is kapni megerősített csappantyút, de nem olcsó! Nem ugyanaz a Behr és Delphi klímához!

http://cromax.hu/300...tra-g-1998-2009

Link to comment
Megosztás:

A márkaszerviz elismerte annak idején, hogy a G Astrák egyik gyári hibája a csappantyú törés.

Lehet is kapni megerősített csappantyút, de nem olcsó! Nem ugyanaz a Behr és Delphi klímához!

http://cromax.hu/300...tra-g-1998-2009

Erre miért nem tudtak visszahívást intézni?

A Behre és a Delphire rá lehetett volna kenni. Érdekes a mi vevőnk ezt megcsinálja...

Jah, és a japánok mindenre intéznek visszahívást...

Link to comment
Megosztás:

A Behr rendszerű fűtésnél nem is csappantyú van, hanem ilyen félgömbszerű valami mozdul el attól függően hogy belső levegő keringetésre van állítva, avagy kintről szívja a levegőt. Ezért a Behr-nek nem is jellemzője a csappantyútörés, ott inkább a mozgató rudazat szokott eltörni vagy szétakadni.

Link to comment
Megosztás:

Erre miért nem tudtak visszahívást intézni?

A Behre és a Delphire rá lehetett volna kenni. Érdekes a mi vevőnk ezt megcsinálja...

Jah, és a japánok mindenre intéznek visszahívást...

Mert sokkal nagyobb költség egy ilyen "pitiáner" valami miatt tömeges viszsahívást bejelenteni, mint annak a néhány felhasználónak gariban kicserélni a hibás alkatrészt akiknek ez garanciaidő alatt meghibásodott. Ráadásul ez nem is akkora hiba hogy rombolná a márka hírnevét, sőt, sokan észre sem veszik...

Link to comment
Megosztás:

:D :D :D

ha ráérek és van is kedvem és tudom a választ akkor segítek :)

vagy csak simán behányok valamit :D

Azért írtam hogy egyáltalán nem baj, szívesen fogadjuk a jó tanácsokat! :icon1: Főleg mikor a ködlámpát beépítő egyén a tesztelésnél b@szik bekapcsolni a gyújtást :omg:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az utóbbi időben 3 problémám akadt, ebből kettő igencsak komoly lehet, a maradék egy az nem vészes csak idegesítő.

Kezdem a 2 vélt legrosszabbal. (az autó 02. Z14xe 192E bevallott km. nem biztos, hogy valós)

Kezdem az elejénél.

Utóbbi időben mióta hidegebbek vannak, csattognak a hidrotőkék indításnál, (én szerintem) de mire vissza esik a fordulat az emelt alapjáratra el is múlik tehát

nem csinálja sokáig pár mp és kész. Olaj az novemberben lett cserélve GM 5w30 mindig ezzel megy. Legalábbis mióta nálam van 5 éve.

A másik ami már kicsit idegesítőbb:

Eleinte csak tolatásnál jött elő ez a jelenség, mégpedig amikor engedem fel a kuplungot és ott ahol érezhetően már fog a kuplung de még csúszik akkor előjön egy olyasmi hang mint az eszterga gépnél. Nem sokáig de hallható. Ez kezdődött 4 5 hónapja és csak tolatásnál, mindegy, hogy kicsi vagy nagyobb gázzal egyaránt csinálja. Az elmúlt 2 3 héten ez kezdett erősödni, hogy már egyesben elindulásnál is csinálja, de van, hogy még 3 ból 4 be váltáskor is előjön, de ugye ott nagyon rövid időre meg a pedálon érezhető kicsit (nem olyan mint amilyennek kéne lennie). Egyszer megpróbáltam előcsalni a hangot váltáskor is hosszabb időre 2 ből 3 ba váltáskor és akkor is elő jött, de nem arányos a fordulatszámmal ugyan az a hang jön elő alacsony és magasabb fordulaton is. A kuplung holtjáték teljesen jó nem csúszkál, meg semmi ilyesmi a pedál is finom puha. A kinyomócsapágynak már néha van kis kerregése, de az hol előjön hol nem.

Ez mi lehet? Meg kéne kuplungozni a gépet esetleg? Vagy ez lehet váltó hiba is?

A harmadik az előbbihez képest jelentéktelen, de idegesítő. A kesztyűtartó ajtajában van az a határoló műanyag ami megtartja közép állásban, az eltört nagyon idegesítő amikor az rezonál. Lehet azt cserélni vagy javítani? esetleg érdemes a ragasztással próbálkozni?

Link to comment
Megosztás:

A harmadik az előbbihez képest jelentéktelen, de idegesítő. A kesztyűtartó ajtajában van az a határoló műanyag ami megtartja közép állásban, az eltört nagyon idegesítő amikor az rezonál. Lehet azt cserélni vagy javítani? esetleg érdemes a ragasztással próbálkozni?

Szia!

Lehet kapni zsanért hozzá: http://cromax.hu/290000000-utasterbelsoter/291490000-muszerfal-es-alkatreszei/291490460-kesztyutarto-alkatreszei/314170-kesztyutarto-zsaner-opel-astra-g

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.