Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok.Vettem egy menetfény lámpát és szeretném felszerelni az autóra ill bekötni hogy szabályos legyen van egy bekötési leírás valaki tudna segíteni hogyan kell bekötni? Astra G.az alábbi linken van 2 bekötési rajz.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Azt tudnám mi a jó francnak kell menetfénynek relé??? annak a pár lednek??

Amúgy mi a kérdés, mert amit be linkeltél azon rajta van minden.

A leírást tudod értelmezni mi micsoda és hova megy?

Link to comment
Megosztás:

Azt tudnám mi a jó francnak kell menetfénynek relé??? annak a pár lednek??

Amúgy mi a kérdés, mert amit be linkeltél azon rajta van minden.

A leírást tudod értelmezni mi micsoda és hova megy?

Pont az a kérdés hogy mit hova kell kötni mert ez olyan hogy ha felkapcsolom a helyzetjelzőt akkor a menetfény lekapcsol.

Link to comment
Megosztás:

Azt tudnám mi a jó francnak kell menetfénynek relé??? annak a pár lednek??

Amúgy mi a kérdés, mert amit be linkeltél azon rajta van minden.

A leírást tudod értelmezni mi micsoda és hova megy?

Talán azért hogy lekapcsolja a ledet ha a tompitott fel van kapcsolva?? Bár lehet hülyeség.

Link to comment
Megosztás:

Egy relére a nagy teljesítményfelvétel miatt van rá szükség! Itt hol van nagy teljesítmény??

Nem csak a nagy teljesítményhez kell relé. Ahhoz, hogy a nappali fény kikapcsoljon amikor ráadja a helyzetjelzőt ahhoz is relé kell.

Ennyi erővel az indexbe minek relé? Az is oldalanként csak 45 watt. nem sok...

Link to comment
Megosztás:

Nem csak a nagy teljesítményhez kell relé. Ahhoz, hogy a nappali fény kikapcsoljon amikor ráadja a helyzetjelzőt ahhoz is relé kell.

Ennyi erővel az indexbe minek relé? Az is oldalanként csak 45 watt. nem sok...

Na jó ebben igazad van! de ez is milyen megoldás már, hogy addig kapja az áramot és csak fogyaszt a relé amig nem világít a menetfény... tiszta pazarlás....

Link to comment
Megosztás:

Na jó ebben igazad van! de ez is milyen megoldás már, hogy addig kapja az áramot és csak fogyaszt a relé amig nem világít a menetfény... tiszta pazarlás....

?

Nem érted sztem. Relé NC-re ráköti a menetfényt, és ha bekapcsolja a világítást, akkor behúz a tekercs, és az NC nyított lesz, lekapcsol a menetfény. Ebben mi a pazarlás?

Link to comment
Megosztás:

Valóban, az autórelé fogyasztása rendkívül "pazarló"! 12V, 80 Ohm, 0.15A, ennek a fogyasztása: 1,8W

Válassz NYÁK-ba ültethetőt, ezt forraszthatod is. 12V, 400 Ohm, 0.03A, ennek a fogyasztása: 0,36W

(ez már kevesebb, mint 4 darab LED fogyasztása...)

Lehet elektronikusan is megoldani, de az sokkal több alkatrészből állna.

Egy relét, szinte "bárki" be tud kötni. Talán, ezért kell a relé...

:smartass:

Link to comment
Megosztás:

Pont az a kérdés hogy mit hova kell kötni mert ez olyan hogy ha felkapcsolom a helyzetjelzőt akkor a menetfény lekapcsol.

Szia!

A rajzokon a számozás a következőt jelenti:

15 - gyújtásáram

58 - helyzetjelző lámpa árama

31 - test

Ez alapján a rajzokkal összevetve szerintem már könnyen érthető mit hova kell kötni. A második rajzon mondjuk kicsit félrevezető, hogy a relé 87a lábánál is fel van tüntetve a 15-ös, azt oda nem kell rákötni, azt a relé kapcsolja arra a pontra. De a rajz alapján én arra következtetek (a harmadik, szürke vezeték alapján), hogy a lámpákban van egy beépített elektronika, ami ha rákötöd a szürke vezetékre a helyzetjelző áramát elintézi az automata kikapcsolást, így igazából nem nagyon értem itt mi értelme van a relés kapcsolásnak. Szerintem az első alapján csináld, fölösleges a relé, ha anélkül is tudja a lekapcsolást. Az 58-ast a fényszórók parkírizzójának vezetékéről el tudod vinni, testet vagy rákötöd a fényszórók testjére, vagy rácsavarozod valahol a fém kasznira. 15-ös gyújtásáramot szerintem kellene, hogy találj a motortéri relés dobozban. Ez alapján már remélem el tudsz indulni. Ja, és fontos, hogy a biztosítékot semmiképpen se felejtsd ki, és a lehető legközelebb tedd ahhoz a ponthoz, ahonnan lekötöd a gyújtásáramot. Az 58-asra én annyira nem érzem fontosnak a külön biztosítékot, arra szerintem elég az ami a helyzetjelzőt amúgy is biztosítja, bár nem tudom mennyire vékony az a vezeték a DRL-en.

Link to comment
Megosztás:

Ezt én is olvastam!

Sajnos akkora a káosz a sz@ros biliben, hogy az nem emberi!

Most voltunk 3 hetet a horvátoknál repülni Mi-171-essel. Apukám, el sem hiszem, hogy a háború után így föl lehet állni.

Kihasználták az orosz államadósságot, annyi gépük van mint nekünk 15 évvel ezelőtt.

Az autópálya Letenyétől-Zadarig olyan minőségű mint a Hungaroring.

Összeszámoltam, 11db alagúton mentünk át ami összesen kb. 13km volt.

Bár a háború nyomai még mindig látszódnak, de van törekvés. Itt is vannak szegényebb részek, de az emberek igyekszenek és derűsen látják a jövőt. És ami nem hátrány, egy darab cigót nem láttam!

Szóval nagyon messze vagyunk még attól, hogy nekünk új gépeink legyenek, örülhetünk, ha a meglévőket felújítják.

Pedig jön ám a gond. Pénteken Szolnokon járt Áder János és a Katasztrófavédelmi Igazgató. A polgármesterünkkel tárgyaltak az esetleges árvízi védekezésről.

Rengeteg helyen jártam gátat erősíteni helikopterrel, de az idén szerintem nem fogok. Nem azért mert nem lenne rá szükség!

Link to comment
Megosztás:

Elég jó fénye van meg jó helyen is van. sztem akkor rosszúl van kötve.

Próbálgatni kell sok tévedés nem lehet.

Amúgy miért nyomatjátok ezeket a nappali menetfényeket?

Az oké, hogy megspórolsz vele ~100W-ot, de gondolom itt a lényeg, hogy menő legyen a kocsi.... Amúgy a tompított fénye jobb, mint ezek szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy miért nyomatjátok ezeket a nappali menetfényeket?

Az oké, hogy megspórolsz vele ~100W-ot, de gondolom itt a lényeg, hogy menő legyen a kocsi.... Amúgy a tompított fénye jobb, mint ezek szerintem.

Csak optikai "tuning", értelme nem sok van...

Link to comment
Megosztás:

Ezt én is olvastam!

Sajnos akkora a káosz a sz@ros biliben, hogy az nem emberi!

Most voltunk 3 hetet a horvátoknál repülni Mi-171-essel. Apukám, el sem hiszem, hogy a háború után így föl lehet állni.

Kihasználták az orosz államadósságot, annyi gépük van mint nekünk 15 évvel ezelőtt.

Az autópálya Letenyétől-Zadarig olyan minőségű mint a Hungaroring.

Összeszámoltam, 11db alagúton mentünk át ami összesen kb. 13km volt.

Bár a háború nyomai még mindig látszódnak, de van törekvés. Itt is vannak szegényebb részek, de az emberek igyekszenek és derűsen látják a jövőt. És ami nem hátrány, egy darab cigót nem láttam!

Szóval nagyon messze vagyunk még attól, hogy nekünk új gépeink legyenek, örülhetünk, ha a meglévőket felújítják.

Pedig jön ám a gond. Pénteken Szolnokon járt Áder János és a Katasztrófavédelmi Igazgató. A polgármesterünkkel tárgyaltak az esetleges árvízi védekezésről.

Rengeteg helyen jártam gátat erősíteni helikopterrel, de az idén szerintem nem fogok. Nem azért mert nem lenne rá szükség!

Tudom, nem Te tehetsz róla, és nem bántásból mondom, de ha békeidőben árvízi védekezésre se lehet használni a maradék flottát, akkor mi a fenének van egyáltalán? Le kell őket adni lomtalanításkor... Még az a legolcsóbb...

Vagy normálisan szinten tartani, a pénzt rendesen rákölteni, nem a tábornok urak maszek seftjeibe tenni...

Link to comment
Megosztás:

Tudom, nem Te tehetsz róla, és nem bántásból mondom, de ha békeidőben árvízi védekezésre se lehet használni a maradék flottát, akkor mi a fenének van egyáltalán? Le kell őket adni lomtalanításkor... Még az a legolcsóbb...

Vagy normálisan szinten tartani, a pénzt rendesen rákölteni, nem a tábornok urak maszek seftjeibe tenni...

Az utolsó mondatod a helyt álló!

Link to comment
Megosztás:

Egy hete kaptam egy kis kavicsütést a szélvédőmre, amit ma az egyik nagy szélvédős műhelyben megcsináltattam. Jól sikerült a szakszerű javítás, meg kicsi nyom volt, amúgy sem problémás helyen, de mégis megfogalmazódott bennem egy kérdés:

Van különbség a gyári GM logós Pilkington márkájú szélvédő között, és az egyébként ugyan olyan színű és mintájú, az általam látogatott szerviznél forgalmazott GM logo nélküli Pilkington szélvédő között?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.