Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok. menet közben a 2 első ajtónál (felső részeknél) süvít be a menetszél. Tudja valaki hogy esetleg hol lehet húzni rajta, vagy lehet e egyáltalán?

Ez engem is érdekelne.Bekentem már glicerines olajjal a gumikat az ajtónál körbe, de semmi változás.

Link to comment
Megosztás:

http://kepfeltoltes.hu/130528/P5280086_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

elkészültek a szemöldökök, Y269 színkóddal lefestve a kocsi színéhez.

Mivel ragasszam fel? Gumiám pasztát javasolták, gondoltam megkérdezlek titeket, hátha jobban benne vagytok a témában, mint én.

valami olyan kellene, amit esetleg később nyom nélkül el is tudok távolítani.

Link to comment
Megosztás:

http://kepfeltoltes.hu/130528/P5280086_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

elkészültek a szemöldökök, Y269 színkóddal lefestve a kocsi színéhez.

Mivel ragasszam fel? Gumiám pasztát javasolták, gondoltam megkérdezlek titeket, hátha jobban benne vagytok a témában, mint én.

valami olyan kellene, amit esetleg később nyom nélkül el is tudok távolítani.

szélvédőragasztóval szokták felragasztani az ilyen plusz műanyagokat.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Olvasgattam az auto foliazasrol. Szerintetek ithon meg lehetne csinalni? Nem ablakot szeretnek mert ahoz kell muszakis bizonylat romaniaba. A tetot szeretnem bevonni fekete tukorfoliaval. Lattam uzletben holegfuvot 3500 forintert es a folia se lenne draga. Szeretnem sajat kezuleg megcsinalni. Jobban elveznem a latvanyat ha tudom, hogy en csinaltam. Neztem neten videokat. Nem nagy dolog feltenni. Szoval csinaltatok mar othon ilyet?

Ja es azert ez sem rosz...

folie_carbon07_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Olvasgattam az auto foliazasrol. Szerintetek ithon meg lehetne csinalni? Nem ablakot szeretnek mert ahoz kell muszakis bizonylat romaniaba. A tetot szeretnem bevonni fekete tukorfoliaval. Lattam uzletben holegfuvot 3500 forintert es a folia se lenne draga. Szeretnem sajat kezuleg megcsinalni. Jobban elveznem a latvanyat ha tudom, hogy en csinaltam. Neztem neten videokat. Nem nagy dolog feltenni. Szoval csinaltatok mar othon ilyet?

Nem a felragasztás a macerás, hanem ami ezzel jár.

Nekem kombim van, gondolkodtam ezen én is, de tetősín le, ahhoz le kell venni belül a tetőkárpitot, + egy tető fóliázása legalább 3 emberes művelet /de inkább 5/

én karbonfóliára gondoltam, amin légcsatornák vannak, azt nem kell simítgatni, ha levegő marad alatta. Viszont a tükörfólia bonyolultabb művelet...

én letettem róla, inkább abból a pénzből felpolíroztattam az egész gépet, de egy haver Focusának tetejét, és a motorháztetőt megcsináltuk, hát iszonyat nagy cumi volt, míg szép lett... nem hiába kérnek érte húzós pénzt, ha olyan helyen csináltatod, ahol értenek is hozzá. viszont a kis felületek megcsinálhatóak szépen, a Focus belsejében ezt-azt megcsináltunk karbonmintásra, az könnyű volt. /pl a linkelt műszerfal sem lehet bonyolult, még ív sincs benne.

Link to comment
Megosztás:

http://kepfeltoltes.hu/130528/P5280086_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

elkészültek a szemöldökök, Y269 színkóddal lefestve a kocsi színéhez.

Mivel ragasszam fel? Gumiám pasztát javasolták, gondoltam megkérdezlek titeket, hátha jobban benne vagytok a témában, mint én.

valami olyan kellene, amit esetleg később nyom nélkül el is tudok távolítani.

Műszakira vedd le, mert nem szeretik.

Illetve ha valami éber rend őrére találsz, akkor az fájni fog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnálatos dolog történt vasárnap délelőtt az autóval. Összetalálkoztunk egy suzukival. így nézett ki a történet.

20130526578_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A dolog úgy kezdődött, hogy a parkolóból kitolatott egy szürke kombi (valószínű egy omega b) elém, azt kerültem ki hirtelen, és addigra a kereszteződésből bejött a szuzukis a felezőig. Nem volt már mit tenni kerültem a frontálisat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnálatos dolog történt vasárnap délelőtt az autóval. Összetalálkoztunk egy suzukival. így nézett ki a történet.

A dolog úgy kezdődött, hogy a parkolóból kitolatott egy szürke kombi (valószínű egy omega B) elém, azt kerültem ki hirtelen, és addigra a kereszteződésből bejött a szuzukis a felezőig. Nem volt már mit tenni kerültem a frontálisat.

:(

És ki lett a hibás? Astra hogy néz ki?

A papirhajó az nagyon összetört....

Link to comment
Megosztás:

Műszakira vedd le, mert nem szeretik.

Illetve ha valami éber rend őrére találsz, akkor az fájni fog.

Én is e hónap elején csináltam meg a szemöldökfát és év végén meg vizsga. De én úgy odaragasztottam, hogy azt le nem szedi senki, csak darabokban. Remélem ahova hordtam eddig vizsgáztatni a kocsijaim, majd nem szedetik le. Mert ha igen, akkor szóljanak és viszem másik helyre ismerős által, ahol nem baxlatják. De én sem értem, hogy miért nem jó, hisz olyan helyre van ragasztva, ahol nem is világít a lámpatest. Nem ér bele sehol a fénytérbe. Ez nem maszk, ami a lámpa peremén fut körbe.

Mert ezt megértem, hogy kitakar és nem szabályos:

le_16019.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sógoromnak volt rajta ilyen szemöldök, műszakin neki is le kellett venni. Pedig protekció is volt, de azt mondta a vizsgabiztos, hogy azért nem tud eltekinteni tőle, mert le kell fényképezze a kocsit és nem látszódhat ilyesmi a képen. Ezért a bal oldalit levették és úgy csinálta, hogy a jobb meg ne látszódjon. Gondolom van egy rendelet, amiben szerepel, hogy a lámpaüvegre semmit nem lehet ragasztani, aztán azt kell betartani, függetlenül attól, hogy valóban nem áll a fény útjában.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szemöldök témához hozzá szólva:

Apum OFF Lanosán ON asszem kb 8-10 éve van fent lámpatakaró,azóta 4-5 ször volt műszakin,és nem hisztiztek érte,igaz autó szerelő vitte mindig műszakira,ha csak Ő meg nem kente a vizsgáztatókat.

K_p4004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nekem is le van már fényezve a szemöldök,csak fel kéne ragasztanom,de egy kicsit elszomorít ez a helyzet :( ,Júliusban viszem a futót vizsgáztatni,majd megkérdezem a szerelőt mi a helyzet ebben a témában,addig meg bent pihen a szemöldök a vitrinben. :)

Link to comment
Megosztás:

Most beszéltem egy szakival, elmondása szerint le kell szedni.

Sztem ez hülyeség.

Méghozzá azért mert a vonatkozó KÖHÉM rendeletben csak a kibocsájtott fény színére és a vetítési képre nézve vannak előírások, így amennyiben ez az átalakítás nem befolyásolja egyiket sem (azaz nem takar bele a fény útjába), akkor semmiféle alapja nincs annak hogy ne fogadnák el műszakin. Egyébként ha mégis így tennének, akkor eleve ki kéne szanálniuk az összes 916-os szériájú Alfa Romeo GTV/Spidert, mert azoknak gyárilag(!) a géptetőn vágott 2db lyukon keresztül világít a fényszórójuk, tehát eredeti állapotukban is bukniuk kéne a műszakin.

Ilyen az Alfa gépteteje felnyitott állapotban:

pics-max-17506-375098-cuoresportivo79-al

...és ilyen lecsukva:

00003893-cb096451176fe5e1.jpg

Amúgy a magyar szabályozás mindig is túl körülményes volt ami az autók műszaki állapotát és követelményeit illeti, az előírásokkal és szabályokkal mindig úgy ballagtak a valós megoldások után. Pl. eleinte kötelező volt a pótkerék is az autókban, aztán miután a Porsche jó évtizede először kihozta a 911-est gyárilag defektjavító készlettel és pótkerék nélkül, akkor hirtelen változtatni kellett a szabályokon, hiszen egy vadonatúj Porschét mégsem lehet megbuktatni műszakin... Ugyanez volt a helyzet az izzókészlettel is: azóta nem kötelező, amióta az Audi először megjelent szériában a teljes ledes világítással. Értelemszerűen akinek ilyen van az nem sok hasznát veszi az izzókészletnek, holott korábban ez is műszaki előírás volt... Egyszer talán majd eljutunk oda ami Nagy-Britanniában van: ott nagyjából annyi a követelmény hogy egy autó világítson, fékezzen, kanyarodjon és környezetvédelmi szempontból ne legyen nagyon aggályos (ne füstöljön gyárkémény módjára). Így gurulhatnak arrafelé motorizált kanapék pl...

Link to comment
Megosztás:

Értem, hogy a lényeg a "lámpára semmit" de akkor ilyet lehet? Ez nem ragasztva van :D

Amúgy szerintem szép...legalábbis a szemöldöknél mutatósabb :wub:

Szép-szép, csak sokkal körülményesebb és drágább a megcsinálása.

Sztem ez hülyeség.

Méghozzá azért mert a vonatkozó KÖHÉM rendeletben csak a kibocsájtott fény színére és a vetítési képre nézve vannak előírások, így amennyiben ez az átalakítás nem befolyásolja egyiket sem (azaz nem takar bele a fény útjába), akkor semmiféle alapja nincs annak hogy ne fogadnák el műszakin. Egyébként ha mégis így tennének, akkor eleve ki kéne szanálniuk az összes 916-os szériájú Alfa Romeo GTV/Spidert, mert azoknak gyárilag(!) a géptetőn vágott 2db lyukon keresztül világít a fényszórójuk, tehát eredeti állapotukban is bukniuk kéne a műszakin.

Ilyen az Alfa gépteteje felnyitott állapotban:jpg

...és ilyen lecsukva: jpg

Amúgy a magyar szabályozás mindig is túl körülményes volt ami az autók műszaki állapotát és követelményeit illeti, az előírásokkal és szabályokkal mindig úgy ballagtak a valós megoldások után. Pl. eleinte kötelező volt a pótkerék is az autókban, aztán miután a Porsche jó évtizede először kihozta a 911-est gyárilag defektjavító készlettel és pótkerék nélkül, akkor hirtelen változtatni kellett a szabályokon, hiszen egy vadonatúj Porschét mégsem lehet megbuktatni műszakin... Ugyanez volt a helyzet az izzókészlettel is: azóta nem kötelező, amióta az Audi először megjelent szériában a teljes ledes világítással. Értelemszerűen akinek ilyen van az nem sok hasznát veszi az izzókészletnek, holott korábban ez is műszaki előírás volt... Egyszer talán majd eljutunk oda ami Nagy-Britanniában van: ott nagyjából annyi a követelmény hogy egy autó világítson, fékezzen, kanyarodjon és környezetvédelmi szempontból ne legyen nagyon aggályos (ne füstöljön gyárkémény módjára). Így gurulhatnak arrafelé motorizált kanapék pl...

Én örülnék, ha egy olyan vizsgabiztos lenne, aki nem foglalkozik ezzel. De még én is azt mondom, pedig nekem van és tetszik, hogy ami a futószalagról a gyárban legördül, az minden tekintetben más, mint amit utólag pakolunk az autóra. A DLR-rel is ez a probléma még. Az új, most forgalomba helyezendő autókon kötelező a nappali menetfény, de régebbi típusra utólag nem szerelhető fel, még akkor sem, ha minden hatályos előírásnak megfelel. Régen a pótféklámpával is ez a herce-húrca volt.

Link to comment
Megosztás:

Sztem ez hülyeség.

Méghozzá azért mert a vonatkozó KÖHÉM rendeletben csak a kibocsájtott fény színére és a vetítési képre nézve vannak előírások, így amennyiben ez az átalakítás nem befolyásolja egyiket sem (azaz nem takar bele a fény útjába), akkor semmiféle alapja nincs annak hogy ne fogadnák el műszakin. Egyébként ha mégis így tennének, akkor eleve ki kéne szanálniuk az összes 916-os szériájú Alfa Romeo GTV/Spidert, mert azoknak gyárilag(!) a géptetőn vágott 2db lyukon keresztül világít a fényszórójuk, tehát eredeti állapotukban is bukniuk kéne a műszakin.

Ilyen az Alfa gépteteje felnyitott állapotban:

...és ilyen lecsukva:

Részben igazad van, de azért a gyári megoldásokat nem lehet egy kalap alá venni az utólagosakkal. Mert egyrészt az autógyár megteheti, hogy takarásokat alkalmaz, hiszen ők tervezik a lámpát az adott kasznihoz, ezt számításba tudják venni. Ha viszont utólagosan teszel rá valamit, azt a tervezőasztalnál nyilván nem tudták számításba venni, kedvezőtlenül befolyásolhatja a fényszóró működését, ezért lehet kategorikusan tiltva hogy te bármilyen módon hozzányúlj, függetlenül attól, hogy a G Astrán nyilvánvalóan látszik, hogy semmibe nem takar bele. És biztosan lehet valami előírás erre vonatkozóan is, mert úgy tűnik nem csak az én tapasztalatom az, hogy leszedetik, valami alapja biztos van.

A másik dolog pedig, hogy az autógyáraknak azért többet megengednek. Egy teherautó szervizben dolgoztam régen, ott mesélte az egyik sofőr miután visszahozott műszakiról egy (ha jól emlékszem) Volvo kamiont, hogy belekötöttek a gyári (!) helyzetjelző lámpába az első lökhárító két oldalán, mert a fehér mellett sárgát is világított előre. Már épp szedte volna ki az izzókat, amikor szaladt a vizsgabiztos, hogy bocsi, tévedtek, a Volvo-nak erre típusengedélye van. Ilyen is van.

Szép-szép, csak sokkal körülményesebb és drágább a megcsinálása.

Én örülnék, ha egy olyan vizsgabiztos lenne, aki nem foglalkozik ezzel. De még én is azt mondom, pedig nekem van és tetszik, hogy ami a futószalagról a gyárban legördül, az minden tekintetben más, mint amit utólag pakolunk az autóra. A DLR-rel is ez a probléma még. Az új, most forgalomba helyezendő autókon kötelező a nappali menetfény, de régebbi típusra utólag nem szerelhető fel, még akkor sem, ha minden hatályos előírásnak megfelel. Régen a pótféklámpával is ez a herce-húrca volt.

Ezt rosszul tudod, DRL-t lehet utólag is flszerelni, csak az előírásoknak megfelelő, jóváhagyási jellel ellátottnak kell lennie, és az előírásoknak megfelelően kell elhelyezni, és bekötni.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!Ültetéssel kapcsolatban kérdezném véleményeteket!Melyiket ajánlanátok?Csak rugó vagy állítható futómű!? Kinek mi a véleménye??Ki milyet használt/használ?Árban tudom a komplett állítható drágább!Sőt mindegyik fajtából milyen márkával is érdemes foglalkozni!Persze tudom itt is vannak árak rendesen kevéstől sokig! :) Szóval várok mindenféle megnyilvánulást!És esetleg ha van valakinek eladó szívesen meghallgatnám!!!! Thx srácok!!! ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezt rosszul tudod, DRL-t lehet utólag is flszerelni, csak az előírásoknak megfelelő, jóváhagyási jellel ellátottnak kell lennie, és az előírásoknak megfelelően kell elhelyezni, és bekötni.

Nem lehet. Elmentem oda ahol vizsgáztatni szoktam és a debreceni KPM-hez is, a Bartók Béla úton, és ott egy-egy vizsgabiztost kérdeztem meg. Ők mondták, hogy ha az autónak gyárban beszerelt DLR-je van, akkor rendben, de utólag semmilyen nem szerelhető be. Ha "E" jeles és előírásoknak megfelelően van felrakva és a szerint működik is, akkor sem. Ez volt az év elején. Na most nem hiszem, hogy az azóta eltelt idő óta ekkorát fordult volna a világ kis hazánkban.

Link to comment
Megosztás:

Szép-szép, csak sokkal körülményesebb és drágább a megcsinálása.

Én örülnék, ha egy olyan vizsgabiztos lenne, aki nem foglalkozik ezzel. De még én is azt mondom, pedig nekem van és tetszik, hogy ami a futószalagról a gyárban legördül, az minden tekintetben más, mint amit utólag pakolunk az autóra. A DLR-rel is ez a probléma még. Az új, most forgalomba helyezendő autókon kötelező a nappali menetfény, de régebbi típusra utólag nem szerelhető fel, még akkor sem, ha minden hatályos előírásnak megfelel. Régen a pótféklámpával is ez a herce-húrca volt.

55/A. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

(1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.

55/B. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek

(1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

Link to comment
Megosztás:

55/A. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

(1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.

55/B. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek

(1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;

B) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.

(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.

Nekem is meg van az összes leírás és rendelet. Vittem is mindkét helyre, de nem érdekelte. Sajnos a gyakorlat mást mutat, mint az elmélet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.