Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Elvileg "gondozásmentes" - a gyári is ilyen volt, de abból kifogyott a desztvíz, szerintem azért ment tönkre. Most szeretném ellenőrízni a vízszintet, de hiába világítok az akksiba nem látom (valószínűleg televan most). A kupakok levannak ragasztva matricával. Aztán lehet, hogy túlaggódom magam.

Szedd le a matricát és nézz bele. Sok akku nincs teljesen lezárva, csak le vannak a kupakok ragasztva a matricával. A gondozásmentes csak egy marketingduma, minden autóakkuból fogy a víz, minél magasabb a töltőfeszültség, annál jobban. Ha néhányhavonta belenézel, és pótlod a hiányt desztillált vízzel, hogy a lemezek mindig el legyenek lepve folyadékkal, azt meghálálja az akku.

Sőt olvastam már ilyet is: 13,6 V-nak kellene lenni az üresjárati feszültségnek! (?).

Nyilvánvaló hülyeség.

Mostanság nekem is sz@rakodik az akksi. 2 hétig állt a verda és csak úgy tudtam beinditani ha azonnal adtam is rá a gyújtást. Amúgy mindig megvárom h kialudjanak a visszajelzők, aztán adom inditom. Jah! és ha már itt vagyunk, mennyire tesz jót a verdának ha betolással próbálom gyujtani?

Ha könnyen indul a motor, csak az akku gyengélkedik, akkor semmi baja nem lesz tőle. Csak ne told végig egyik háztömbtől a másikig :-)

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sőt olvastam már ilyet is: 13,6 V-nak kellene lenni az üresjárati feszültségnek! (?).

Nyugalmi feszültség elvileg.

"A töltés befejezése után fél órával mérhető un. nyugalmi feszültség 12,72 Volt, cellánként 2,12 Volt."

"Ha az akku pólusai között 12,4 V mérhető, a töltöttségi szintje: 75%

12,2 Voltnál már csak 50%, 12,0 Volt esetén pedig már csak 25%, ha 11,7 Voltot vagy kevesebbet mutat a műszer, az akku lemerültnek tekinthető."

Nyilván járó motornál meg nem méri az ember, mert akkor meg töltve van :)

Akkor egy kis statisztikai adat (35 db Z14XE-re vetítve):

(klímával szerelt)

2001-2002 között 100 A-es generátor, 55 Ah akku

2003-2004 első fele: 120 A-es generátor, 55 Ah akku

2004 második fele: 100 A-es generátor, 55 Ah akku

44Ah-s akkut tettek a 70 A-es generátorral felszerelt (klíma nélküli) kocsikba.

Ez honnan ez az adat?

Szervizben dolgozol? :)

Nekem klíma nélküli van.

Nem az a baj, hogy a 70A-es generátor nem tölti rendesen a 55Ah-s akksit?

Már csak abból ítélve, hogy az 55Ah-s akksihoz 100A-es generátorokat tettek.

Igazából az indítózás pillanatában nem igazán mérvadó a dolog, hiszen ezek a műszerek nem végeznek nagy sebességgel mintavételezést, és főleg az ember szeme sem tudná követni. Járó motornál, álló motornál jól mérnek, de az indítás közbeni terhelésingadozáskor nem mérvadó a kijelzett érték.

Igen, ez általában minden elektromos kütyünél így van, egy sima villanykapcsolásnál is a kapcsolás pillanatában megnövekszik az áram (növekszik a terhelése az áramforrásnak).

Pillanatnyilag megy az mélyebbre is, csak azt már nem jeleníti meg a műszer :)

UI.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ez honnan ez az adat?

Szervizben dolgozol? :)

Nekem klíma nélküli van.

Nem az a baj, hogy a 70A-es generátor nem tölti rendesen a 55Ah-s akksit?

Már csak abból ítélve, hogy az 55Ah-s akksihoz 100A-es generátorokat tettek.

Csak a szerelőnek vittem "bizonyítékot", mivel nála az autodata csak 70 A-es generátort írt Z14XE-re. Nálam ugye 100 A-es volt (klímás). Használtauto-n összegyűjtöttem pár rendszámot, EPC-ből ezáltal meglett az alvázszám, azt pedig beírtam ecat24-be, így kilistázta mivel lettek szerelve az autók (35 db-ot nézem így végig).

A másik kérdésre, 70A-eshez elég a 44Ah-s (kevés fogyasztó esetén). Viszont ha sok fogyasztód van 55 Ah-s akkuval, és ehhez csupán 70A-es a generátor, lehet hogy amit felvesznek a fogyasztók az akkuból (városban alapjáraton, amikor a 70A-es generátor csak pár Ampert ad le, a többi akkuból megy), a generátor nem tudja visszatölteni rövid idő alatt. De ebben is eltérőek a vélemények.

Módosítva : gedikart
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csak a szerelőnek vittem "bizonyítékot", mivel nála az autodata csak 70 A-es generátort írt Z14XE-re. Nálam ugye 100 A-es volt (klímás). Használtauto-n összegyűjtöttem pár rendszámot, EPC-ből ezáltal meglett az alvázszám, azt pedig beírtam ecat24-be, így kilistázta mivel lettek szerelve az autók (35 db-ot nézem így végig).

A másik kérdésre, 70A-eshez elég a 44Ah-s (kevés fogyasztó esetén). Viszont ha sok fogyasztód van 55 Ah-s akkuval, és ehhez csupán 70A-es a generátor, lehet hogy amit felvesznek a fogyasztók az akkuból, azt a kis generátor nem tudja visszatölteni rövid idő alatt. De ebben is eltérőek a vélemények.

Cseles :)

Akkor két újabb adat.

Az enyém:

Z14XE/2000 klíma nélküli --> 70A-es generátor, 44Ah akksi

Ex céges:

Z14XE/2002 klímás (N'joy) --> 100A-es generátor, 55Ah akksi

Nekem extra fogyasztó (ami nem gyári tartozék) csak a riasztó van, majd megnézem a könyvben mennyi az áramfelvétele.

De nem gondolom, hogy emiatt igényelne nagyobb akksit.

Ráadásul az generátor töltése függ a fordulatszámtól.

Sok városozás, rövidtáv esetén kevesebbet tölt.

Mondjuk én hetente kéthetente megyek többet is...

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy hülye kérdés, de mivel garanciás, ha leveszem a matricát, és megsérül - a garancia ugrik?

Garanciális problémám volt egy Banner aksival. Visszavittem és az eladó egyből föltépte a kupakokat lezáró matricát és ellenőrizte a savszintet . Azt mondta, hogy ezt én otthon ne tegyem mert ugrik a garancia. Valamint még hozzátette, hogy hiába gondozásmenetes az aksi, úgyanúgy ellenőrizni kell a savszintet benne és nem árt néha egy 24 órás töltésre föltenni . Főleg ha sok a rövid városi táv! Ez az üzlet kimondottan aksiforgalmazással foglalkozik, azon belül is csak Banner-ral.

A fickónak volt egy műszere amivel ellenőrizni tudja az aksit. A végén pedig a műszer kiad egy kinyomtatott cetlit (mint a pénztárblokk) amin rajta van az aksi összes paramétere valamint, hogy jó vagy nem jó az akkumulátor. Ez alapján küldte vissza a gyárnak az aksimat.

Módosítva : gezoli
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az én aksim még a gyári, fejből nem tudom a paramétereit, a generátorét pláne.

De amiért beszállok a témába, egy kérdés.

9. évét meghaladta az akku, és eddig komoly teljesítményvesztésnek nincs jele, ami tapasztalható télen, annak egy része betudható annak is, hogy második éve elég ritkán használom a kocsit, tehát ritka és viszonylag kevés töltést kap.

Hallottam már olyan GM aksiról, ami 12 évet szolgált, de az én 9 évem is átlagon felüli, ha jól gondolom.

Kérdés, hogy ez az átlag az összes típust figyelembe véve értendő, vagy a GM-esek se tudnak többet általában, mint a többi nem gagyi márka?

Jó eséllyel a közeli jövőben cserére kerül sor, ha mások is megerősítenek benne, szívesen kifizetném a gyári aksiért azt a párezres pluszt, de ha csak kirívóan jó az én példám, akkor nem bízom benne, hogy még egyszer sikerül így belenyúlni.

Link to comment
Megosztás:

Srácok ma cumiztam egy nagyot! Régóta kerestem már baloldali elektromos tükröt és a napokban találtam is egyet a neten.

Egy nyíregyházi " tirpák kalap" bontott egy autót és volt is neki. Leírtam neki, hogy csak gyári és nem angol autóból való és épp tükörlapos érdekel. Képeket is kértem róla. Küldött is képeket és ez alapján megfelelőnek tűnt. Ma megérkezett a tükör és amikor kivettem a csomagból már akkor láttam, hogy baj van. Egy utángyártott szart küldött amire a gyári tükörborítást sem lehet rárakni. Ráadásul már kókányolt az egész, egy csavarral van rögzítve a motor a vázhoz. Szóval kuka az egész. Ezt jól benyaltam! Írtam neki egy levelet, de szerintem fölösleges volt. Kíváncsi vagyok, hogy válaszol e egyáltalán. Remélem az édesanyja gyógykezelésére költi!

Ezt csak tanulság képen írtam le.

Link to comment
Megosztás:

Nyugalmi feszültség elvileg.

"A töltés befejezése után fél órával mérhető un. nyugalmi feszültség 12,72 Volt, cellánként 2,12 Volt."

"Ha az akku pólusai között 12,4 V mérhető, a töltöttségi szintje: 75%

12,2 Voltnál már csak 50%, 12,0 Volt esetén pedig már csak 25%, ha 11,7 Voltot vagy kevesebbet mutat a műszer, az akku lemerültnek tekinthető."

Nyilván járó motornál meg nem méri az ember, mert akkor meg töltve van :)

Ez honnan ez az adat?

Szervizben dolgozol? :)

Nekem klíma nélküli van.

Nem az a baj, hogy a 70A-es generátor nem tölti rendesen a 55Ah-s akksit?

Már csak abból ítélve, hogy az 55Ah-s akksihoz 100A-es generátorokat tettek.

Igen, ez általában minden elektromos kütyünél így van, egy sima villanykapcsolásnál is a kapcsolás pillanatában megnövekszik az áram (növekszik a terhelése az áramforrásnak).

Pillanatnyilag megy az mélyebbre is, csak azt már nem jeleníti meg a műszer :)

Ha jövő héten meg lesz a DSO-m, akkor én is csinálok képet, hogy nekem a fél éves vartával milyen. ;)

Link to comment
Megosztás:

Srácok ma cumiztam egy nagyot! Régóta kerestem már baloldali elektromos tükröt és a napokban találtam is egyet a neten.

Egy nyíregyházi " tirpák ######kalap" bontott egy autót és volt is neki. Leírtam neki, hogy csak gyári és nem angol autóból való és épp tükörlapos érdekel. Képeket is kértem róla. Küldött is képeket és ez alapján megfelelőnek tűnt. Ma megérkezett a tükör és amikor kivettem a csomagból már akkor láttam, hogy baj van. Egy utángyártott szart küldött amire a gyári tükörborítást sem lehet rárakni. Ráadásul már kókányolt az egész, egy csavarral van rögzítve a motor a vázhoz. Szóval kuka az egész. Ezt jól benyaltam! Írtam neki egy levelet, de szerintem fölösleges volt. Kíváncsi vagyok, hogy válaszol e egyáltalán. Remélem az édesanyja gyógykezelésére költi!

Ezt csak tanulság képen írtam le.

Nagyon sajnálom hogy belenyúltál.

Én itt vettem jobbos elektromos fűthető bontott gyárit.

http://www.toystore.hu/pages/product_info.php?partn=200&acs=_3015_&alcs=_1152_&prod=MOP171-R&sid=-&catf=7

Van egy opel bontójuk az udvarban. Először majdnem megrendeltem az után gyártottat, de pont a bontós vette fel a telefont amikor érdeklődtem. Teljesen korrektek voltak. Adtak hozzá belső borítást, és bolhákat is.

Link to comment
Megosztás:

Az én aksim még a gyári, fejből nem tudom a paramétereit, a generátorét pláne.

De amiért beszállok a témába, egy kérdés.

9. évét meghaladta az akku, és eddig komoly teljesítményvesztésnek nincs jele, ami tapasztalható télen, annak egy része betudható annak is, hogy második éve elég ritkán használom a kocsit, tehát ritka és viszonylag kevés töltést kap.

Hallottam már olyan GM aksiról, ami 12 évet szolgált, de az én 9 évem is átlagon felüli, ha jól gondolom.

Kérdés, hogy ez az átlag az összes típust figyelembe véve értendő, vagy a GM-esek se tudnak többet általában, mint a többi nem gagyi márka?

Jó eséllyel a közeli jövőben cserére kerül sor, ha mások is megerősítenek benne, szívesen kifizetném a gyári aksiért azt a párezres pluszt, de ha csak kirívóan jó az én példám, akkor nem bízom benne, hogy még egyszer sikerül így belenyúlni.

Jók a gyári akksik, olvastam róla tesztet is valahol, illetve az előző autómban is 12 évet bírt.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nagyon sajnálom hogy belenyúltál.

Én itt vettem jobbos elektromos fűthető bontott gyárit.

http://www.toystore.hu/pages/product_info.php?partn=200&acs=_3015_&alcs=_1152_&prod=MOP171-R&sid=-&catf=7

Van egy opel bontójuk az udvarban. Először majdnem megrendeltem az után gyártottat, de pont a bontós vette fel a telefont amikor érdeklődtem. Teljesen korrektek voltak. Adtak hozzá belső borítást, és bolhákat is.

Megkérdezhetem, hogy mennyiért vetted?

Link to comment
Megosztás:

Az én aksim még a gyári, fejből nem tudom a paramétereit, a generátorét pláne.

De amiért beszállok a témába, egy kérdés.

9. évét meghaladta az akku, és eddig komoly teljesítményvesztésnek nincs jele, ami tapasztalható télen, annak egy része betudható annak is, hogy második éve elég ritkán használom a kocsit, tehát ritka és viszonylag kevés töltést kap.

Hallottam már olyan GM aksiról, ami 12 évet szolgált, de az én 9 évem is átlagon felüli, ha jól gondolom.

Kérdés, hogy ez az átlag az összes típust figyelembe véve értendő, vagy a GM-esek se tudnak többet általában, mint a többi nem gagyi márka?

Jó eséllyel a közeli jövőben cserére kerül sor, ha mások is megerősítenek benne, szívesen kifizetném a gyári aksiért azt a párezres pluszt, de ha csak kirívóan jó az én példám, akkor nem bízom benne, hogy még egyszer sikerül így belenyúlni.

Jók a gyári akksik, olvastam róla tesztet is valahol, illetve az előző autómban is 12 évet bírt.

Csak a gyárban beszerelt gyári akksi bírja ilyen jól, vagy amit utólag tesznek bele (gyárit), még az is ilyen f*sza?

Cserélt már valaki gyárit gyárira? :)

És hol lehet ilyen gyári akksit kapni?

Akkukereskedések honlapján nem találtam :P

Ha azt nézem, hogy kb nem tudom mennyi ideig marad nálam az autó (de reményeim szerint nem 8-9 évig), akkor lehet egy kisebb élettartamú (4-5 év) akksi is elég :)

Majd tesz bele a következő tulaj :)

Ha jövő héten meg lesz a DSO-m, akkor én is csinálok képet, hogy nekem a fél éves vartával milyen. ;)

DSO WTF?

Nekem a tigázt hozta fel a gugli :D

Okosabban keresve valami Delphi OBD küytü is feljött... :)

Link to comment
Megosztás:

Hát én nem kísérleteznék ilyennel. Az áram vagy sok vagy kevés és egy laptop, vagy tablet nem biztos, hogy jól viseli az ilyen ingadozást.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én sem kísérleteznék vele. Ami sok mindenhez jó, az semmihez sem igazán. Én már fáztam rá univerzális laptop töltővel, igaz 220-as volt. Majdnem kigyulladt. Jobban jársz, ha veszel egy 12V-220V invertert. Ennyiért már azt is kapsz. Én kb 10 éve használok a kocsimban, és mindent az eredeti 220-as töltőjével töltök.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én sem kísérleteznék vele. Ami sok mindenhez jó, az semmihez sem igazán. Én már fáztam rá univerzális laptop töltővel, igaz 220-as volt. Majdnem kigyulladt. Jobban jársz, ha veszel egy 12V-220V invertert. Ennyiért már azt is kapsz. Én kb 10 éve használok a kocsimban, és mindent az eredeti 220-as töltőjével töltök.

Nem tudok dönteni, most találtam egy ilyet a laptophoz.

https://makrotex.hu/Dell-Latitude-D620-laptop-autos-tolto-65W.html

Link to comment
Megosztás:

Nem tudok dönteni, most találtam egy ilyet a laptophoz.

https://makrotex.hu/Dell-Latitude-D620-laptop-autos-tolto-65W.html

Ha most lennék ilyen gondban, én ezt venném meg inkább

http://www.kabelvilag.hu/Whitenergy-12-V-230-V-200-W-autos-inverter

Nekem 130W-os van a kocsiban kb 5 éve használom szinte napi szinten. Arra kell vigyázni, hogy mielőtt ráadod vagy leveszed a gyújtást kapcsold ki, utána mehet. Én sajnos az előzőt úgy nyírtam ki, hogy ere nem figyeltem.

Szerintem bármelyik elektromos kütyü akkumulátorának a saját hálózati töltője az ideális.

És ezzel szinte bármi egyebet is tudsz használni a kocsiban.

De kinek a pap, kinek a papné !

Amúgy mivel sokat vagyok úton, egy ilyet is hordok magammal

http://www.notebook-alkatresz.hu/hu/kulso_akkumulator/allday_5600_white

Mindenhez jó, amit USB-n keresztül lehet tölteni. Egy átlagos mobilt 4X, egy komolyabb GPS-t 3X, de a 10"-os tabletemet is egyszer fullra lehet tölteni vele.

Módosítva : demura
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csak a gyárban beszerelt gyári akksi bírja ilyen jól, vagy amit utólag tesznek bele (gyárit), még az is ilyen f*sza?

Cserélt már valaki gyárit gyárira? :)

És hol lehet ilyen gyári akksit kapni?

Akkukereskedések honlapján nem találtam :P

Ez jó kérdés, erre nem is gondoltam.

Pl. a Csergőnél kapható GM, kép alapján ugyanannak tűnik, mint a gyárilag beépített, persze előfordulhat, hogy nem mindegy, melyik gyárban készült.

Ezeket az árakat nézve még azt sem mondhatni, hogy drágább, mint más ismert márkák.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.