Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Ez nem igaz!!! Nem erőszakkal kell levenni hanem ahogy Zotya is írta a hátsó gumidugót kivéve, a lyukon benyúlva az utánállítót kell piszkálni amig visszaenged annyira, hogy ne okozzon gondot a váll.

Hát elismerem, lehet hogy ez a sazkszerű eljárás. Én minden esetre az enyémet lepofoztam róla :)

Link to comment
Megosztás:

Hát elismerem, lehet hogy ez a sazkszerű eljárás. Én minden esetre az enyémet lepofoztam róla B)

Azzal anno énis renbeteget kinlodtam...de télleg egyszerübb azon a ˝lyukon˝ keresztül megkeresni az utánállitot és visszatekerni rajta :D bár én zzért ugyis megszenvedtem vele :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel F astra karavan:

Intenzivebb fékezéskor nagyobb tempónál remeg az eleje. De nem mindig.

Én tippem féktárcsa. Más azt mondta, hogy lehet hátsó fékdob is, hogy tojás alakú és az olajnyomásra visszahat a hátsó fékdob ezért remeg az eleje.

Mi a tippetek? Az a furcsa, hogy nem mindig csinálja. Vagy fékpad megmond mindent?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel F astra karavan:

Intenzivebb fékezéskor nagyobb tempónál remeg az eleje. De nem mindig.

Én tippem féktárcsa. Más azt mondta, hogy lehet hátsó fékdob is, hogy tojás alakú és az olajnyomásra visszahat a hátsó fékdob ezért remeg az eleje.

Mi a tippetek? Az a furcsa, hogy nem mindig csinálja. Vagy fékpad megmond mindent?

Köszi

Ha tárcsa lenne, az nem csak időnként csinálja. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel F astra karavan:

Intenzivebb fékezéskor nagyobb tempónál remeg az eleje. De nem mindig.

Én tippem féktárcsa. Más azt mondta, hogy lehet hátsó fékdob is, hogy tojás alakú és az olajnyomásra visszahat a hátsó fékdob ezért remeg az eleje.

Mi a tippetek? Az a furcsa, hogy nem mindig csinálja. Vagy fékpad megmond mindent?

Köszi

Lehet az akár futómű is. Rossz lengéscsillapító, féltengely, szilentek, gömbcsuklók. Pláne ha nem mindig csinálja. Eletleg érdemes megfigyelni, hogy mi befolyásolja. pl csak akkor csinálja ha az út erre vagy arra lejt vagy kanyarban vagy csak egyenesben...

Guminyomás egyébként renben? Gumik és centírozásuk is ok?

Link to comment
Megosztás:

Lehet az akár futómű is. Rossz lengéscsillapító, féltengely, szilentek, gömbcsuklók. Pláne ha nem mindig csinálja. Eletleg érdemes megfigyelni, hogy mi befolyásolja. pl csak akkor csinálja ha az út erre vagy arra lejt vagy kanyarban vagy csak egyenesben...

Guminyomás egyébként renben? Gumik és centírozásuk is ok?

Köszi a választ!

Az igazásghoz hozzátartozik, hogy 120km/h körül picit remeg a kormány ami valószínűleg a rossz centírozás miatt van, csak még nem jutottam el gumishoz. Ez amit írok ez pedig 70-80-nál már jelentkezik erőteljesebb fékezéskor. Csak ami gyanús nekem, hogy nem mindig csinálja.

Akkor legelőször elmegyek egy gumishoz.

A gumik jók, kb. 10.000km van bennük és két évesek.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mennyit ér egy komplett ABS-es fékrendszer, minden ami kell hozzá, a 2 első féltengely is!

28.000-et megér szerintetek? :lol:

Ennyit nekem megérne. De utólagos ABS.......... Nem igen bíznám rá a dolgokat. Fék az nem játék valami gebasz lesz azt falnak mész.... :D De hát maga tudja. Annyit megér. (Pénzt!)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő a problémám:

Járó motornál sziszegő hang jön a fékpedáltól. Ha benyomom a pedált megszűnik, ha felengedem ismét hallani. Ha 3-szor erősen rálépek megszűnik kb. 5-10 mp.re

Leállítom a motort és még mindig hallani, hogy sziszeg. Ha megpumpálom és felkeményedik a pedál megszűnik a sziszegés.

(Nem rég óta csinálja, azt hittem először a fűtésboxban vmi vákum vacakol) A fékben semmi változást nem érzek. Ezért nem is értem, hogy mi a baja, gondolom a devander, de akkor miért változatlan a fékhatás?

Tapasztalt már valaki ilyet? Nem szeretnék becsapódni vhova, egy fékhiba miatt. :lol:

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ja, egy faca kis szerelgetést a cidriben......brrrrrr :lol:

elég nagy szívás volt lekalapálni is a dobot, meg akna nélkül lelazítani a kézifékkötelet :S De holnap jön ajava, mert a pofákat ki kell cserélni, aztán beállítani, fujdeutálom ezt a beállítást :S

Link to comment
Megosztás:

Még nem volt megbontva a hátulja, szóval biztos, hogy gyári. Szépen egyben elvált a vastól az egyik.

A zenyém egy tizessel öregebb mint a tied, de a hátsó fékek az elmúlt 19 évben csak tisztítást kaptak (meg új munkahengereket amikor 6 éve vettem a kocsit) .

Múlt ősszel a vizsgán mondták, hogy legközelebbre már valamit kell csinálni a dobokkal, mert kezd oválissá válni. De még elment....

Igaz, én nem használom a féket az autón, csak a gázt.

Féknek ott a motorfék! :lol: 5-3-2.

A garázsban a kézit se húzom be.

Link to comment
Megosztás:

A zenyém egy tizessel öregebb mint a tied, de a hátsó fékek az elmúlt 19 évben csak tisztítást kaptak (meg új munkahengereket amikor 6 éve vettem a kocsit) .

Múlt ősszel a vizsgán mondták, hogy legközelebbre már valamit kell csinálni a dobokkal, mert kezd oválissá válni. De még elment....

Igaz, én nem használom a féket az autón, csak a gázt.

Féknek ott a motorfék! :D 5-3-2.

A garázsban a kézit se húzom be.

Nah akkor nem vagyok egyedül! 95'ös a vas, 220ekm vall az óra, de hazudik...

Lényeg hátul komletten a gyári fék van még benne! Munkahengert nekem is cserélni kellene, mivel a jobb hátsó hangyaf@szányit ereszti az olajat.

Amikor vettem, akkor kapott előre új pofát hátra, csak tisztítva lett. Még válla sem volt a dobnak B)

Meg is lepődtem ám, mikor mondja a szerelő, hogy ez ilyen nagyon ritka, amúgy is a hivatalos szervíz szerint 120ekm-nél csere ha kell ha nem...

Mondom és mivan a szivárgásal, azt mondta ne foglalkozzak vele, így garantálja h 30ekm előtt meg ne keressem vele, mert csak pénzt vesz el a semmire!

Motorféket használok én is, denagyonutálom amikor előttem megy látom hogy dízel 2lityis és nyomkodja a féket mintha valami pénzkidobó lenne...

Kéziféket meg hiába is húznám be... Száraz talajon ha csontra behúzom akkor is elhúzza a kocsi majdnem alapjáraton :lol:,

próbáltam volna utánállítani, de a kézifék alatt a tengelyen az anya úgy rá van rohadva hogy azt csak a vasfűrész oldja :D

Majd ha meleg lesz megoldom, nem fagyoskodom ezért... Dombot nem lát ahol parkolásba kellene, májerkedni meg nem szokásom...

Link to comment
Megosztás:

Nah akkor nem vagyok egyedül! 95'ös a vas, 220ekm vall az óra, de hazudik...

Lényeg hátul komletten a gyári fék van még benne! Munkahengert nekem is cserélni kellene, mivel a jobb hátsó hangyaf@szányit ereszti az olajat.

Amikor vettem, akkor kapott előre új pofát hátra, csak tisztítva lett. Még válla sem volt a dobnak B)

Meg is lepődtem ám, mikor mondja a szerelő, hogy ez ilyen nagyon ritka, amúgy is a hivatalos szervíz szerint 120ekm-nél csere ha kell ha nem...

Mondom és mivan a szivárgásal, azt mondta ne foglalkozzak vele, így garantálja h 30ekm előtt meg ne keressem vele, mert csak pénzt vesz el a semmire!

Motorféket használok én is, denagyonutálom amikor előttem megy látom hogy dízel 2lityis és nyomkodja a féket mintha valami pénzkidobó lenne...

Kéziféket meg hiába is húznám be... Száraz talajon ha csontra behúzom akkor is elhúzza a kocsi majdnem alapjáraton :lol:,

próbáltam volna utánállítani, de a kézifék alatt a tengelyen az anya úgy rá van rohadva hogy azt csak a vasfűrész oldja :D

Majd ha meleg lesz megoldom, nem fagyoskodom ezért... Dombot nem lát ahol parkolásba kellene, májerkedni meg nem szokásom...

Nem vagytok egyedül. Kézit én se használok, csak max hóban másodlagos funkcióként és a hátsó dob és pofák is gyáriak még, de a jobb hátsóban már cserélt a munkahenger. :D Motorfék rulez. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő a problémám:

Járó motornál sziszegő hang jön a fékpedáltól. Ha benyomom a pedált megszűnik, ha felengedem ismét hallani. Ha 3-szor erősen rálépek megszűnik kb. 5-10 mp.re

Leállítom a motort és még mindig hallani, hogy sziszeg. Ha megpumpálom és felkeményedik a pedál megszűnik a sziszegés.

(Nem rég óta csinálja, azt hittem először a fűtésboxban vmi vákum vacakol) A fékben semmi változást nem érzek. Ezért nem is értem, hogy mi a baja, gondolom a devander, de akkor miért változatlan a fékhatás?

Tapasztalt már valaki ilyet? Nem szeretnék becsapódni vhova, egy fékhiba miatt. :lol:

Előre is köszönöm!

Pedig valahol a fékrásegítő környékén van lyuk, azért sziszeg, mert szívja be a levegőt. Nem csökken a fékhatás, mert még bőven termel elég vákumot a szivattyú így is. Benzinesen féktisztítóval szoktuk keresni a rést, gondolom ennek nálad nincs értelme. :D

Link to comment
Megosztás:

elég nagy szívás volt lekalapálni is a dobot, meg akna nélkül lelazítani a kézifékkötelet :S De holnap jön ajava, mert a pofákat ki kell cserélni, aztán beállítani, fujdeutálom ezt a beállítást :S

Mi a gond ezzel a beállítással? Hiszen azért van az utánállító. Én szépen összeraktam teljesen összetekerve az utánállítót majd párszot megrángattam a kéziféket és már be is állította magát az utánállító. Nekem még sosem kellett ezzel pöcsölnöm más autóknál sem. Az utánállítót mindíg rendesen letakarítottam a menetet haloványan bezsíroztam és láss csodát működik az utánállító. Most legutóbb fater thaliájában is így csináltam pedig mindenki azt mondja szar és úgysem működik az utánállító, de nekem mégis.... :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Nah akkor nem vagyok egyedül! 95'ös a vas, 220ekm vall az óra, de hazudik...

Lényeg hátul komletten a gyári fék van még benne! Munkahengert nekem is cserélni kellene, mivel a jobb hátsó hangyaf@szányit ereszti az olajat.

Amikor vettem, akkor kapott előre új pofát hátra, csak tisztítva lett. Még válla sem volt a dobnak :D

Meg is lepődtem ám, mikor mondja a szerelő, hogy ez ilyen nagyon ritka, amúgy is a hivatalos szervíz szerint 120ekm-nél csere ha kell ha nem...

Mondom és mivan a szivárgásal, azt mondta ne foglalkozzak vele, így garantálja h 30ekm előtt meg ne keressem vele, mert csak pénzt vesz el a semmire!

Motorféket használok én is, denagyonutálom amikor előttem megy látom hogy dízel 2lityis és nyomkodja a féket mintha valami pénzkidobó lenne...

Kéziféket meg hiába is húznám be... Száraz talajon ha csontra behúzom akkor is elhúzza a kocsi majdnem alapjáraton :lol:,

próbáltam volna utánállítani, de a kézifék alatt a tengelyen az anya úgy rá van rohadva hogy azt csak a vasfűrész oldja :D

Majd ha meleg lesz megoldom, nem fagyoskodom ezért... Dombot nem lát ahol parkolásba kellene, májerkedni meg nem szokásom...

Az nem egészséges!

Nekem 3 kattra blokkol.

Bár kattogást tőlem senki se hallhat, mert úgy tanultam anno az oktatómtól, hogy a kézifék nem azért van, hogy mint a tücsök azon ciripeljünk! B)

Behúzás benyomott gombbal, utána gombot kienged!

Link to comment
Megosztás:

Az nem egészséges!

Nekem 3 kattra blokkol.

Bár kattogást tőlem senki se hallhat, mert úgy tanultam anno az oktatómtól, hogy a kézifék nem azért van, hogy mint a tücsök azon ciripeljünk! :lol:

Behúzás benyomott gombbal, utána gombot kienged!

Igy télen nekemis 3-4 kattanás :D "ciripelni" én sem szoktam :D bár birom mikor parkolóban megállnak sokan, kézifék 8-9 kattanás után fog, és szépen végighúzzák kattogva B) jókat szoktam rajtuk röhögni :D

Link to comment
Megosztás:

Mi a gond ezzel a beállítással? Hiszen azért van az utánállító. Én szépen összeraktam teljesen összetekerve az utánállítót majd párszot megrángattam a kéziféket és már be is állította magát az utánállító. Nekem még sosem kellett ezzel pöcsölnöm más autóknál sem. Az utánállítót mindíg rendesen letakarítottam a menetet haloványan bezsíroztam és láss csodát működik az utánállító. Most legutóbb fater thaliájában is így csináltam pedig mindenki azt mondja szar és úgysem működik az utánállító, de nekem mégis.... :lol: :D

Pedig nekem sem vált be amikor csak úgy összeraktam, hogy majd beállítja magát, az volt a baj, hogy új pofável két fognyi különbség is sokat számított. Ha az egyik oldal átugrott a másik meg pont nem nem volt egyfoma a fékhatás.

Link to comment
Megosztás:

Pedig nekem sem vált be amikor csak úgy összeraktam, hogy majd beállítja magát, az volt a baj, hogy új pofável két fognyi különbség is sokat számított. Ha az egyik oldal átugrott a másik meg pont nem nem volt egyfoma a fékhatás.

Pedig fékhatásra nem lenne szabad, hogy hatással legyen. Max a pedálút nagyobb ha nem állít utána. A fékerő úgy is csak akkor alakul ki amikor minden fékpofa eléri a dobot. Persze új pofákkal amik még nincsenek bekopva bármi lehet még jó utánállítóval is.

Link to comment
Megosztás:

Pedig valahol a fékrásegítő környékén van lyuk, azért sziszeg, mert szívja be a levegőt. Nem csökken a fékhatás, mert még bőven termel elég vákumot a szivattyú így is. Benzinesen féktisztítóval szoktuk keresni a rést, gondolom ennek nálad nincs értelme. :D

Köszi!

És a devander lehet javítani házilag vagy van egyáltalán valaki aki megtudja csinálni? Esetleg marad a bontó és a rizikó, hogy az sem bírja sokáig :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.