Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok!lenne egy olyan gondom,hogy szétment a fűtőmotor előtét ellenállásom,és sajna nem tom hogy,hogyan lehetne kicserélni!!ki kell vennem a műszerfalat is vagy meg lehet oldani valahogyan egyszerűbben?sajna nem férek sehonnan hozzá!!utánna jártam egy két helyen és sokan azt mondták hogy bontani kell mindent!!esetleg valami rajz is sokatt segítene,hogy pontossan hol helyezkedik el!!köszönöm elöre is a segítséget!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!lenne egy olyan gondom,hogy szétment a fűtőmotor előtét ellenállásom,és sajna nem tom hogy,hogyan lehetne kicserélni!!ki kell vennem a műszerfalat is vagy meg lehet oldani valahogyan egyszerűbben?sajna nem férek sehonnan hozzá!!utánna jártam egy két helyen és sokan azt mondták hogy bontani kell mindent!!esetleg valami rajz is sokatt segítene,hogy pontossan hol helyezkedik el!!köszönöm elöre is a segítséget!!

Szia!!!! Borzasztóan!!!!!! Zavaró!!!!!!!!!!!!!!! Amikor!!!!!!!!!!!!!!!!!! Minden!!! Mondat !!!! Után felkiáltójel!!!!!!!!!!!!!!!

Van!!!

Annaál már csak az a jobbaamikormindenszóeggyüvékerül és minden vesszőésizé nélkülnézdeztel nekem nemvagyoknyelvtannácidelátod milyen nehéz

ezkiolvasninaháthogyháthogybáreztn em nálad láttam attól még zavar elnézést hogy pont hozzád írtam.

Félretéve a gonoszkodást; jó hírem van, a műszerfalat nem kell megbontanod. :) A szellőztetőmotor ellenállása magánál a szellőztetőmotornál lakik, a szélvédő előtt-alatt. Tehát kívűlről tudsz hozzáférni.

Ehhez le kell bontanod az ablaktörlőket, majd motorháztető és a szélvédő közti műanyag rácsot.

Majd:

- a motortérben az akku felőli kumikédert húzd le, az alá megy be a műanyag tálca pántja, ami az előzőleg levett szellőzőrács alatt van

- szereld le magát a tálcát, szerencsére elég flexibilis

- vedd ki a pollenszűrőt, és ha már itt vagy, cseréld is le vadonás újra

- innentől halványabbak az emlékeim: le kell venni a motor körüli műanyag házat

- majd magát a motort.

A motort valamiféle pánt tartja, azt erős lapos csavarhúzóval tudod megbontani. Az ellenállás talán ott lesz, remélem, hogy nem csak motorral együtt cserélhető.

Összerakáshoz: a motort rögzítő pántot összecsattintani egy határozott erős mozdulattal tudod - én egy fél óráig játszottam vele, mire rájöttem, milyen egyszerű is.

Amikor a műanyag házat szereled vissza, előtte pucold tisztára a környékét. Az odakerült falevél, hulló pernye, árvalányhaj ugyanis nehezen szárad ki. Részben emiatt fog párásodni az autód (másrészt ha folyadékot tárolsz az utastérben, lyukas a fűtőegységed, stb).

Ha feltetted ezt a műanyag házat, kívülről kend körbe FBS-sel, vagy valamilyen (szilikon) tömítőanyaggal, így garantáltan nem fog a motorhoz bejutni nedvesség.

Más trükk nincs, jó szerelést! :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az utasoldali a hosszabb? :blink: Nem gondoltam volna...

Igen, mert a hajtása közelebb van a vezető oldalhoz, ha egyforma távolságra lenne, egyforma lenne a kar is.

Az újabb típusoknál ahol már nem párhuzamosan mozognak, hanem egymásból nyílnak ki, ott mindkettő egyforma méretű.

Link to comment
Megosztás:

Kinek, hogy nyílik a csomagtér? Engem már az idegbaj kerülget, mert csak kulccsal tudom nyitni. Azaz, ha vízszintes állásban van a zár (Vectranal legalábbis az a nyitott:D:D:D), akkor sem tudom úgy kinyitni, hogy megnyomom a gombot. Mindig kulccsal lehet, úgy, hogy elfordítom jobbra és benyomom. Mi lehet a hiba forrása?

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek a segítséget! Sikerült szereznem egy gyári ablaktörlő kart, végre az is tisztázódott melyik hiányzik nekem. Kicseréltem és woalá! Tökéletesen töröl. Kár hogy a régi karom karcolásait már nem tünteti el a szélvédőről :(

Most már nem rémálom esőben kocsikázni!

Link to comment
Megosztás:

Kinek, hogy nyílik a csomagtér? Engem már az idegbaj kerülget, mert csak kulccsal tudom nyitni. Azaz, ha vízszintes állásban van a zár (Vectranal legalábbis az a nyitott:D:D:D), akkor sem tudom úgy kinyitni, hogy megnyomom a gombot. Mindig kulccsal lehet, úgy, hogy elfordítom jobbra és benyomom. Mi lehet a hiba forrása?

Szedd le a kárpitot a csomagtartó ajtóról és meglátod a szerkezetet, egy sima kör egy darab kivágással.

Meg kell nézni úgy, hogy mi történik aztán okosabbak leszünk.

Link to comment
Megosztás:

Szedd le a kárpitot a csomagtartó ajtóról és meglátod a szerkezetet, egy sima kör egy darab kivágással.

Meg kell nézni úgy, hogy mi történik aztán okosabbak leszünk.

Tegnap annyira jutottam vele (sajna csak hétvégente van időm jobban bütykölgetni), hogy meghallgattam mit csinál, mikor zárom a központival. Úgy tűnik, hogy az a motor nem működik (rosszabb esetben nincs is benne motor:S). Nem rég óta van meg a kocsi, mindig így működött. Na de majd holnap meglessük belülről.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap annyira jutottam vele (sajna csak hétvégente van időm jobban bütykölgetni), hogy meghallgattam mit csinál, mikor zárom a központival. Úgy tűnik, hogy az a motor nem működik (rosszabb esetben nincs is benne motor:S). Nem rég óta van meg a kocsi, mindig így működött. Na de majd holnap meglessük belülről.

Többféle zárszerkezet van évjárattól függően. Egyik egy csapot tol be a nyomógomb útjába (így az nem lesz benyomható), a másik pedig elhúz valamit a nyomógomb elől, ebben az estben a gomb benyomható marad, de hiába nyomod be a gombot, nem nyílik a zár.

Link to comment
Megosztás:

Többféle zárszerkezet van évjárattól függően. Egyik egy csapot tol be a nyomógomb útjába (így az nem lesz benyomható), a másik pedig elhúz valamit a nyomógomb elől, ebben az estben a gomb benyomható marad, de hiába nyomod be a gombot, nem nyílik a zár.

2 fajta zár van igen, de kívülről is felismerhető, van a '96/'97 előtti aminek a hengerzárja szintben van, illetve az utániban van egy kis perem és lyuk beljebb van ahova bedugod a kulcsot, előbbit zárás után nem lehet benyomni, utóbbit igen.

Az első változatban a motor tengelye nem engedte lenyomni a belül található tárcsát, az utóbbiban egy fészekbe ült bele a tengely és kiakasztott egy reteszt amitől szabadon tudott mozogni a betét.

A kettő nem kompatibilis egymással sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kérdésem az lenne ha homlokfalat cserélek akkor a kis "táblákat" amin a fénykód stb van akkor csak átteszem rá és kész.

Műszaki vizsgán nem szólnak érte?

Lehet hülye kérés de inkább kérdezek :)

Köszi

Mezei vizsga állomáson fel sem nyitják a motortetőt :S Max. az NKH-nál. Eredetvizsgán kell nekik csak maximum, de ott sem biztos, mivel az alvázszám a küszöbnél van. Át teszed aztán kész. Meg, ha bele gondolsz pl. átfényezed más színre a kocsit, forgalmit kicserélteted és kész, nem fognak neked ilyen táblát legyártani.

Link to comment
Megosztás:

Én ezt tenném.... sőt, sztem az egész művelet opcionális, azoknak a kis tábláknak a megléte sem feltétlen szükséges a sikeres műszaki vizsgához, ugyanis nem tartalmaznak semmiféle, az autó kizárólagos azonosításához szükséges információt (alvázszám és motorszám is máshol van, a fényezés- és a kárpit kódja, valamint a tömegadatok meg nem relevánsak ilyen szempontból.)

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenki!

Huhh, 200 éve nem voltam itt, meg is újultunk, szép minden...

Régebben volt fekete '94-es X14XE corsám, sajna karácsonykor össze tört, eladtuk.

Nem régibe vettem egy '96osat, X12SZ-es City corsát.

Meg vagyok vele elégedve! 33kw ( 45LE ), féltem tőle hogy gyenge lesz, de kellemeset csalódtam benne.

Lenne azért 1-2 gondom vele:

- vízhőfok mérőm meg se moccan....egyszer láttam hogy szakadozgatva fel-fel menne a mutató, de feladta a harcot, azóta meg se mozdult ( így ki zártam a mutató baját )

Mit és hol ellenőrizzek? Érintkezési bajra tippeltem, ha jól sejtem akkor a hőgombába van beépítve neki az érzékelője, nem?

- hátsó ablak törlő nem megy, bekapcsolom, és semmi nem történik, nem kattan semmi relé. És valamelyik nap sikerült bepársítanom az egész autót, kiderült hogy a hátsó ablak fűtés se megy, hosszú percekig bevolt kapcsolva, sajna nem takarított semmit.

Biztosítékokat nem ellenőriztem, de lehet hogy két külön probléma miatt nem mennek....

Pár szót a motorról:

- Stabil haladásnál (pl 50-el megyek pár percen keresztül, nincs gyorsulá/lassulás) picit be "dadog" a motor ( vagy írhatom berángatásnak is), nem olyan hű-de erősen, pár rángatás után check lámpa felvillan, és megyek tovább rendesen.

Még nem cseréltem olajat, 1-2 héten belül tervezem, és benzin szűrőt is kap egy újjat.

Lehet hogy ez már elég lesz neki, tankba bele néztem, és az alja tiszta volt, benzin pumpa csatiját is ellenőriztem, nincs korrodálva. Lehet persze hogy már rosszalkodik.

Vagy ki kéne járatni a motort? Ellenőriztem a gyertyákat, barnák, de gyanús volt hogy az 1. és a 3. gyertyát szinte 1 kézzel kicsavartam, nem volt ráhúzva rendesen ! Esélyes hogy az a 2 henger szutykos lett olyan szintre hogy ilyen egyenletes sebességnél dadog?

- http://kepkezelo.com/images/xtf3bu1xux9jaombcqo8.jpg Ezen a linken látható a motor, a motor felett leszedtem azt a nagy burkolatot, és http://kepkezelo.com/images/nc3f4ideg2sulnumlr3n.jpg ezt találtam. Nem vagyok benne tisztába mi Ő :D Karburátor, de van benne 1 injektor?

Na de lényeg az, hogy mennyire gáz hogy ilyen olajos volt? Amennyire tudtam meg takarítottam persze.

Egyenlőre ennyi, tippeket/tanácsokat/kritikát bármit szívesen várok!

Köszi a hosszú olvasást !

Link to comment
Megosztás:

Esélyes,hogy lambda szonda,ha csak egyenletes haladásnál csinálja.A fedelet leszedve találsz a szívósor tetején egy egyvezetékes jeladót,az a mutató hőfok jeladója,lehet csak lecsúszott.

Központi injektornak hívják. Mivel oda van vezetve a kartergáz és ha soha nem volt takarítva akkor 15év után így szokott kinézni,ha nem füstöl a motor akkor nincs baj ezzel.

A VW olajsapka üt.

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenki!

Huhh, 200 éve nem voltam itt, meg is újultunk, szép minden...

Régebben volt fekete '94-es X14XE corsám, sajna karácsonykor össze tört, eladtuk.

Nem régibe vettem egy '96osat, X12SZ-es City corsát.

Meg vagyok vele elégedve! 33kw ( 45LE ), féltem tőle hogy gyenge lesz, de kellemeset csalódtam benne.

Lenne azért 1-2 gondom vele:

- vízhőfok mérőm meg se moccan....egyszer láttam hogy szakadozgatva fel-fel menne a mutató, de feladta a harcot, azóta meg se mozdult ( így ki zártam a mutató baját )

Mit és hol ellenőrizzek? Érintkezési bajra tippeltem, ha jól sejtem akkor a hőgombába van beépítve neki az érzékelője, nem?

- hátsó ablak törlő nem megy, bekapcsolom, és semmi nem történik, nem kattan semmi relé. És valamelyik nap sikerült bepársítanom az egész autót, kiderült hogy a hátsó ablak fűtés se megy, hosszú percekig bevolt kapcsolva, sajna nem takarított semmit.

Biztosítékokat nem ellenőriztem, de lehet hogy két külön probléma miatt nem mennek....

Pár szót a motorról:

- Stabil haladásnál (pl 50-el megyek pár percen keresztül, nincs gyorsulá/lassulás) picit be "dadog" a motor ( vagy írhatom berángatásnak is), nem olyan hű-de erősen, pár rángatás után check lámpa felvillan, és megyek tovább rendesen.

Még nem cseréltem olajat, 1-2 héten belül tervezem, és benzin szűrőt is kap egy újjat.

Lehet hogy ez már elég lesz neki, tankba bele néztem, és az alja tiszta volt, benzin pumpa csatiját is ellenőriztem, nincs korrodálva. Lehet persze hogy már rosszalkodik.

Vagy ki kéne járatni a motort? Ellenőriztem a gyertyákat, barnák, de gyanús volt hogy az 1. és a 3. gyertyát szinte 1 kézzel kicsavartam, nem volt ráhúzva rendesen ! Esélyes hogy az a 2 henger szutykos lett olyan szintre hogy ilyen egyenletes sebességnél dadog?

- http://kepkezelo.com/images/xtf3bu1xux9jaombcqo8.jpg Ezen a linken látható a motor, a motor felett leszedtem azt a nagy burkolatot, és http://kepkezelo.com/images/nc3f4ideg2sulnumlr3n.jpg ezt találtam. Nem vagyok benne tisztába mi Ő :D Karburátor, de van benne 1 injektor?

Na de lényeg az, hogy mennyire gáz hogy ilyen olajos volt? Amennyire tudtam meg takarítottam persze.

Egyenlőre ennyi, tippeket/tanácsokat/kritikát bármit szívesen várok!

Köszi a hosszú olvasást !

Vízhőfok a szívócsonk tetején van bal oldalt, egy kis saru megy rá, vagy kontakt hiba, vagy csere, az árak kb 1500 ft.

Hátsó ablaktörlővel kapcsolatban először a relét kell kivenni (takaró fedőn látni melyik) megnézni, hogy behúz-e és hogy át is adja-e a villanyt. Utána motort kell megnézni, akár direktben ráadni a villanyt.

Hátsó ablakfűtéssel én is szívtam már, van egy csatlakozó a C oszlopon alul, tehát ha a csomagtartóban a bal oldali műanyagot lebontod, fel van rakva a kasztnira, abban megy középen egy vezeték, a csatlakozó be szokott oxidálódni és emiatt nem megy a fűtés, és kivágtam és összeforrasztottam, kiszedve úgysem lesz.

Motorral kapcsolatban ha a check lámpád felvillan ki kell villogtatni mert valószínű tudja mi a baja, csak meg kell kérdezni. :)

Részletesen:

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/38/hibakod_kiolvasas__kivillogtatas_

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat !

Egyenlőre a vízhőfok mérővel játszok, nem vagyok benne 100%os hogy meg találtam őt :s

kapcsolási rajz szerint barna-fehér, vagy barna a vezeték (elméletileg)

1. találatom http://kepkezelo.com/images/8f3m61k6lgbva2pp3xef.jpg (ujjam alatt) , http://kepkezelo.com/images/97pextheoidhnuee4wp.jpg ez 1 vezetékes, bele megy 1 csatlakozóba ami rá kapaszkodik a vasra, a csatlakozót szét szedtem, nem tűnt korrodáltnak. csatlakozóból megy 1 vezeték még, fekete, de ez vastagabb, és nem tudom követni hogy hová megy, valahova alulra

2. találatom http://kepkezelo.com/images/xbooo0d3wahyc8r8y22r.jpg ujjam fölött rögtön, nem bírom leszedni, de azt tudom hogy barna + kék vezeték van benne Ő rá tippelek

3. találat http://kepkezelo.com/images/5c9iw51b68xqvw44dimi.jpg ez a kis árva csak úgy lóg ott, nem találtam semmi neki való helyet, viszont ő is 1 vezetékes

+1 bónusz a lambda szondáról, http://kepkezelo.com/images/rmz7ejh7sdw3zlf9sxmv.jpg vezetékét nézve újszerűnek tűnik, aztán kitudja

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat !

Egyenlőre a vízhőfok mérővel játszok, nem vagyok benne 100%os hogy meg találtam őt :s

kapcsolási rajz szerint barna-fehér, vagy barna a vezeték (elméletileg)

1. találatom http://kepkezelo.com/images/8f3m61k6lgbva2pp3xef.jpg (ujjam alatt) , http://kepkezelo.com/images/97pextheoidhnuee4wp.jpg ez 1 vezetékes, bele megy 1 csatlakozóba ami rá kapaszkodik a vasra, a csatlakozót szét szedtem, nem tűnt korrodáltnak. csatlakozóból megy 1 vezeték még, fekete, de ez vastagabb, és nem tudom követni hogy hová megy, valahova alulra

2. találatom http://kepkezelo.com/images/xbooo0d3wahyc8r8y22r.jpg ujjam fölött rögtön, nem bírom leszedni, de azt tudom hogy barna + kék vezeték van benne Ő rá tippelek

3. találat http://kepkezelo.com/images/5c9iw51b68xqvw44dimi.jpg ez a kis árva csak úgy lóg ott, nem találtam semmi neki való helyet, viszont ő is 1 vezetékes

+1 bónusz a lambda szondáról, http://kepkezelo.com/images/rmz7ejh7sdw3zlf9sxmv.jpg vezetékét nézve újszerűnek tűnik, aztán kitudja

3. kép a nyerő, pont a kábelköteg takarásában van az érzékelő, csak egy kis érintkező fog kilógni amire pont rácsúszik a saru.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na köszönöm mindenkinek, valszeg meg van a helye a sarunak, lehetett rajta 1 műanyag cucc, ami már nincs rajta, lentebb találtam pár szilánkot ami meg maradt belőle

Egyenlőre nem csináltam vele semmit, oda tartottam, és gyújtásnál figyeltük reagál e valamit, nem ragált. Majd ha mentem kocsival és haza értem vele akkor megint oda próbálom, meleg víznél cska meg indul :D

Meg találtam a csatlakozót bal oldalt hátul a műanyag alatt, iszonyatosan bevan korrodálva, a "fiú" részét letudtam takarítani lapos csavarhúzóval, a lány részét is piszkálgattam picivel, de hát ugyan úgy semmi.

Egyenlőre marad így, köszönöm szépen még egyszer !

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.