Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

nehéz erre pontos választ adni sajnos...sőt szinte lehetetlen :D olvasd végig ezt a topikot és kapsz némi képet mire számíthatsz

Én sokat jártam ilyen 1.4es 60 LE-s Astrával és nem a fogysztávsa miatt szerettem, hanem az igénytelensége miatt. Ez a motor ezzel a kasztnival városban, dugóban nem a fogyasztásban király sajna. Kicsit nehéz neki a kasztni.

Így van, ahogy redline írja, a sok elindulás nem előnyös neki, a 60LE-s motorral leginkább lendülettel lehet közlekedni, tehát hosszú távokon. Ilyen esetben viszont meghálálja 6L körüli fogyival, ill. kevés karbantartási igényével. Városba erősebbet javasolnék, talán az 1.4-esből a 82LE-s hengerenkénti injektoros (Si) változat mozgékonyabb kicsit, jobban viseli a városi közlekedést. De igazából városban a dieselek a legelőnyösebbek, azok relativ nem nagyon veszik észre a különbséget város és hosszútáv között.

Link to comment
Megosztás:

Koszonom a valaszokat.

Alapvetoen szamomra a lenyeg az, hogy a leheto leggazdasagosabban kijojjek az auto fenntartasabol. Ezert gondoltam, hogy a legkisebb motor egyreszt csokkenti a biztositas koltsegeit, masreszt fogyasztasban is talan eleg szereny korahoz kepest. Varosban ezek szerint a diesel elonyosebb ilyen szempontbol? Vegeredmenyben is: milyen motort erdemes vennem?

Link to comment
Megosztás:

Koszonom a valaszokat.

Alapvetoen szamomra a lenyeg az, hogy a leheto leggazdasagosabban kijojjek az auto fenntartasabol. Ezert gondoltam, hogy a legkisebb motor egyreszt csokkenti a biztositas koltsegeit, masreszt fogyasztasban is talan eleg szereny korahoz kepest. Varosban ezek szerint a diesel elonyosebb ilyen szempontbol? Vegeredmenyben is: milyen motort erdemes vennem?

Nem széthajtottat... B) Ilyen idős autóban elég rizikós dizliben gondolkodni, valszeg sokszázezer km-t futottak már ennyi idős korukra, de erről talán az illetékesek... :D

Nem biztos, hogy a nagyobb ccm-s motor többet is eszik, de az tény, hogy sokkal inkább lábfüggő. Pl. 2.0 16v is kihozható kíméletesen 6-7L-ből, míg egy 1.4, ha nagyon finoman használod is, max 1L-rel éri be kevesebbel, lásd aláírásomban... :D

Én nem vennék többet kis ccm-s autót, kérdés, hogy neked megéri-e kifizetni 20-25 ezerrel többet kötelezőre, hogy nyerítsenek alattad a lovak? Ha csak autókázni akarsz, akkor inkább nagy ccm, ha sokat mész, nagy önuralom + nagy ccm... :P Ma meg pesti vagy, akkor 1.0 corsa. ;)

Link to comment
Megosztás:

Alapvetoen szamomra a lenyeg az, hogy a leheto leggazdasagosabban kijojjek az auto fenntartasabol. Ezert gondoltam, hogy a legkisebb motor egyreszt csokkenti a biztositas koltsegeit, masreszt fogyasztasban is talan eleg szereny korahoz kepest.

Sajnos ez egy isszonyat méretű tévhit :D

Gondolj bele kinek egyszerűbb mozgatni ugyanazt a súlyt: egy 60 lovas vagy 100 lovas motornak? De a nagyobb moci meg ugye gyakran többet eszik :D

Varosban ezek szerint a diesel elonyosebb ilyen szempontbol? Vegeredmenyben is: milyen motort erdemes vennem?

Városban sztem jobb, de megvenni drágább és ilyen öreg dizelek tényleg elég lutrik...ha belefutsz egy döglött adagolóba tökönlövöd magad.

Link to comment
Megosztás:

akár ecotec akár nem, a 2.0 16v azért 6-7L-el maximum autóúton megy el ... városban, mintahogy nemrég kitárgyaltuk inkább 8-12 között ...

amúgy a C14SE motort keresd szerintem is.

Jól bírja a strapát, nem annyira lomha és jól is fogyaszt(hat)

Nem széthajtottat... B) Ilyen idős autóban elég rizikós dizliben gondolkodni, valszeg sokszázezer km-t futottak már ennyi idős korukra, de erről talán az illetékesek... :D

Nem biztos, hogy a nagyobb ccm-s motor többet is eszik, de az tény, hogy sokkal inkább lábfüggő. Pl. 2.0 16v is kihozható kíméletesen 6-7L-ből, míg egy 1.4, ha nagyon finoman használod is, max 1L-rel éri be kevesebbel, lásd aláírásomban... :D

Én nem vennék többet kis ccm-s autót, kérdés, hogy neked megéri-e kifizetni 20-25 ezerrel többet kötelezőre, hogy nyerítsenek alattad a lovak? Ha csak autókázni akarsz, akkor inkább nagy ccm, ha sokat mész, nagy önuralom + nagy ccm... :P Ma meg pesti vagy, akkor 1.0 corsa. ;)

Link to comment
Megosztás:

így van, a 14se az karbis

nem véletlenül nem mentem bele a részletekbe, mert olyat nem találsz :D

egyébbknét a táblázatban is látszódik a különbség a motork között

Sztem nem lehet karbis (az 14NV az), mindenesetre katalizátor nélküli, ilyen itt nincs.

Link to comment
Megosztás:

Segtsetek légyszi, hogy hogyan tudnám a legkisebb fogyasztást kihozni a kocsimból? Úgy értem, milyen vezetési stílussal? (nem átépítéssel)

Mert ha nem pörgetem, akkor azért fogyaszt sokat mert erölködik, ha lassan gyorsítok akkor sokáig tart a gyosulás...

Hol váltsak, hogy a legkevesebbet fogyassza? Azt mondta a szerelőm, hogy ha túl alacsony a fordulat, akkor is fogyaszthat sokat, ez nem dízel. (X20XEV)

Ki akarom próbálni, hogy mi a minimum amit ki tudok hozni és hogy az sok e? Van e valami gond, keressem e a hibát, vagy ez ennyi és kész? 11-12L városban, de nem nagyon finomkodok,dinamikusan megyek 4000 fölé nem megyek, de már ez is gyorsnak érzem a többi közlekedőhöz képest.

Úgy gondolom, hogy rövid 1-es, aztán lassú gyorsítással hosszú 2-es, majd 3-as szintén lassú gyorsítással. Vagy hogy legyen?

Link to comment
Megosztás:

Segtsetek légyszi, hogy hogyan tudnám a legkisebb fogyasztást kihozni a kocsimból? Úgy értem, milyen vezetési stílussal? (nem átépítéssel)

Mert ha nem pörgetem, akkor azért fogyaszt sokat mert erölködik, ha lassan gyorsítok akkor sokáig tart a gyosulás...

Hol váltsak, hogy a legkevesebbet fogyassza? Azt mondta a szerelőm, hogy ha túl alacsony a fordulat, akkor is fogyaszthat sokat, ez nem dízel. (X20XEV)

Ki akarom próbálni, hogy mi a minimum amit ki tudok hozni és hogy az sok e? Van e valami gond, keressem e a hibát, vagy ez ennyi és kész? 11-12L városban, de nem nagyon finomkodok,dinamikusan megyek 4000 fölé nem megyek, de már ez is gyorsnak érzem a többi közlekedőhöz képest.

Úgy gondolom, hogy rövid 1-es, aztán lassú gyorsítással hosszú 2-es, majd 3-as szintén lassú gyorsítással. Vagy hogy legyen?

Motorfékezz amennyit csak tudsz, és tényleg ne válts 3000 alatt szerintem. Egyébként meg van BC-d figyeld és tapasztald ki.

De attól függ merre és mikor jársz. Dugóban nincs igazán jó megoldás ahogy tapasztaltam.....Kolossy-Árpád 1-2-fék-1-2-fék-1-fék-1-fék-1-2-fék......de az sem jó, hogy 4000-en megyek fel az Árpád-hídra és amit fennvagyok trepni :D

De szerintem ezzel a motorral városban nem lehet sokat spórolni, hacsak nem valami peremkerületbne közlekedsz és mindig szembe a forgalommal.

Link to comment
Megosztás:

Nem széthajtottat... B) Ilyen idős autóban elég rizikós dizliben gondolkodni, valszeg sokszázezer km-t futottak már ennyi idős korukra, de erről talán az illetékesek... :D

Nem biztos, hogy a nagyobb ccm-s motor többet is eszik, de az tény, hogy sokkal inkább lábfüggő. Pl. 2.0 16v is kihozható kíméletesen 6-7L-ből, míg egy 1.4, ha nagyon finoman használod is, max 1L-rel éri be kevesebbel, lásd aláírásomban... :D

Én nem vennék többet kis ccm-s autót, kérdés, hogy neked megéri-e kifizetni 20-25 ezerrel többet kötelezőre, hogy nyerítsenek alattad a lovak? Ha csak autókázni akarsz, akkor inkább nagy ccm, ha sokat mész, nagy önuralom + nagy ccm... :P Ma meg pesti vagy, akkor 1.0 corsa. ;)

az 1.6-16V motorral szerelt astrák mennyit esznek városban , normál vezetési stílus mellett ? erre lennék kíváncsi ,kinek mi a tapasztalata ?

Link to comment
Megosztás:

az 1.6-16V motorral szerelt astrák mennyit esznek városban , normál vezetési stílus mellett ? erre lennék kíváncsi ,kinek mi a tapasztalata ?

Nekem annó Pécsen normál stílusban 8L körül alakult, naponta 80-100km-t mentem a városban :D

Ha sok benne a hideg rövidtáv, mehet ennél sokkal feljebb is :P

Vegyesben 7-8 között volt, attól függ, mennyire siettem :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.