Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Akkor ti nem láttátok azt a dokumentum filmet amikor felgyujtják azt több hektárnyi ültetvényt hogy a száraz részeket elégessék, na oszt a környezet szennyezéss :D vagyis adunk a sza.nak egy pofont.na ennyit a környezet barát etanol-rol ^_^

Konkrétan Magyarországon nem kell ilyentől tartani, mert hektárnyi földek állnak parlagon kihasználatlanul.

Mifelénk szárzúzóval összezúzzák a kukoricaszárat és beleszántják a földbe...

Meg akkor nézzél meg egy kisfilmet az olajfúró tornyokról... :D

Vagy éppen azt a kutat, amit jó egy ideje nem tudnak elzárni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Autó vásárlás előtt állok és tanácsokat szeretnék kérni, főleg fogyasztásról. ^_^

Adott 2 autó (egyforma ár, 92-es mindegyik) ,egy OPEL ASTRA F 1.4 GL (néhol fényezni kell, még 6 hónap műszakival) és egy Suzuki Swift Sedan GLX 1.6 (szép állapotban, friss műszakival)

Melyiket érdemesebb megvenni?? Mennyit fogyaszt egy F-es Astra??

Köszi előre

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Autó vásárlás előtt állok és tanácsokat szeretnék kérni, főleg fogyasztásról. :D

Adott 2 autó (egyforma ár, 92-es mindegyik) ,egy OPEL ASTRA F 1.4 GL (néhol fényezni kell, még 6 hónap műszakival) és egy Suzuki Swift Sedan GLX 1.6 (szép állapotban, friss műszakival)

Melyiket érdemesebb megvenni?? Mennyit fogyaszt egy F-es Astra??

Köszi előre

Heló!

Igazából csak pár oldalt kéne átnézned, hogy nagyon sok infót kapjál ezügyben, de emiatt majd ha valaki zavar, úgyis jelzi, én inkább válaszolok a kérdésre :D

Enyém, 94es F Caraván tisztán benzinnel 1.4 82 Le-s motorral legkevesebb 6.3at benyelt, és nem volt agyon spórolva vele, igaz hosszú út volt benne jócskán.

Etanollal higítva (30%) városban ki szokott jönni 7.2 körül, legtöbb 7.4 volt, de akkor volt benne 150 km nagyon megpakolt utánfutós menet meg mindenféle gonoszság.

Pályán 140nel végig, klíma nélkül (mert az nincs ^_^ ) szintén 7.2.

Vannak akik kevesebbet írtak már itt, benzines fronton is. Annyit eszik, amennyire nyomod neki.

Talán még annyit, hogy ha 1.4, akkor jobb a 82 lovas, mint a 60as. De ez csak szerény véleményem, és mintha itt is ez a közhangulat alakult volna már ki párszor.

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen. :D Én pont 60lovast találtam :D Márcsak arra lennék kiváncsi hogy az 1.6 Suzuki többet eszik e nála ha valaki tudja azér ezt irja meg köszi :D

Kisebb, könnyebb, (papír)bódé, nagyobb motorral, suzukis váltóval (úgy rémlik keményen le vannak áttételezve, és nagyon pörögnek) Ha fogyasztásban nem is, de lámpától lámpáig biztos tuti ;) De akkor is astra ^_^

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen. :D Én pont 60lovast találtam :D Márcsak arra lennék kiváncsi hogy az 1.6 Suzuki többet eszik e nála ha valaki tudja azér ezt irja meg köszi :D

linked van az autókról? ^_^

had vessünk rá egy kukkantást.

nekem személy szerint nem kéne 1.6 akkor már valami diezel...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Autó vásárlás előtt állok és tanácsokat szeretnék kérni, főleg fogyasztásról. ^_^

Adott 2 autó (egyforma ár, 92-es mindegyik) ,egy OPEL ASTRA F 1.4 GL (néhol fényezni kell, még 6 hónap műszakival) és egy Suzuki Swift Sedan GLX 1.6 (szép állapotban, friss műszakival)

Melyiket érdemesebb megvenni?? Mennyit fogyaszt egy F-es Astra??

Köszi előre

Most mit vársz az opel fórumon? Hát persze, hogy az astra. Ha kedves az életed több esélyed van túlélni egy astrában, meg aztán több a hely is...

Az állapotra azért figyelj nagyon, mert sok roncsot árulnak.

Link to comment
Megosztás:

Most mit vársz az opel fórumon? Hát persze, hogy az astra. Ha kedves az életed több esélyed van túlélni egy astrában, meg aztán több a hely is...

Az állapotra azért figyelj nagyon, mert sok roncsot árulnak.

1.4 8szelepes ha jó állapotu gyári adat szerint városon kivül 5.1l/100km városba 8.6l/100km.

persze azért lábfüggő is a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Most mit vársz az opel fórumon? Hát persze, hogy az astra. Ha kedves az életed több esélyed van túlélni egy astrában, meg aztán több a hely is...

Az állapotra azért figyelj nagyon, mert sok roncsot árulnak.

1.4 8szelepes ha jó állapotu gyári adat szerint városon kivül 5.1l/100km városba 8.6l/100km.

persze azért lábfüggő is a dolog.

Nagyon eltünt a koma. lehet megvette a $uzukit!^_^

Link to comment
Megosztás:

Elmehetnek a nénikéjükbe azok a kutasok, akik nem ellenőrzik a nyomásmérőjüket. Mondjuk én is, hogy ott csekkolom.

Kb. 4-5 tankolás óta 8,5-9 volt az átlagfogyim, amit betudtam a melegnek, tehát a klímának. Tegnap, mielőtt elindultam volna haza, mondom lemérem már bátyám kompresszorával a keréknyomásokat, mert miért ne. Majdnem hanyatt dobtam magam: a hátsó kerekekben ~1,5, az elsőkben, meg ~1,8 volt. Most 2,3 környékére vannak belőve, azóta nem engedtek, de majd megsasolom egy párszor. Kíváncsi leszek, mikor fog kiürülni a gáztank. <_<

Link to comment
Megosztás:

Elmehetnek a nénikéjükbe azok a kutasok, akik nem ellenőrzik a nyomásmérőjüket. Mondjuk én is, hogy ott csekkolom.

Kb. 4-5 tankolás óta 8,5-9 volt az átlagfogyim, amit betudtam a melegnek, tehát a klímának. Tegnap, mielőtt elindultam volna haza, mondom lemérem már bátyám kompresszorával a keréknyomásokat, mert miért ne. Majdnem hanyatt dobtam magam: a hátsó kerekekben ~1,5, az elsőkben, meg ~1,8 volt. Most 2,3 környékére vannak belőve, azóta nem engedtek, de majd megsasolom egy párszor. Kíváncsi leszek, mikor fog kiürülni a gáztank. ;)

És nem érezted hogy az elsőkben egy-öt volt a hátsókban meg egy-nyóc? :( Azt megérzem ha a jobb hátsóm 2 alá megy <_< (sajnos szokott is... hála egy minőségi defektjavításnak :wacko: )

Link to comment
Megosztás:

És nem érezted hogy az elsőkben egy-öt volt a hátsókban meg egy-nyóc? :( Azt megérzem ha a jobb hátsóm 2 alá megy <_< (sajnos szokott is... hála egy minőségi defektjavításnak :wacko: )

Érzetre frankón nem éreztem semmit, mert úgy voltam vele, hogy a gumik OK. Nem húzott semerre sem, a mutató annyit mutatott, amennyit kell, így a tudatalattiban minden jónak volt "elraktározva". Ha csak hülyeségből nem kezdem el leméregetni, akkor még most is úgy állna!

Link to comment
Megosztás:

Nagyon eltünt a koma. lehet megvette a $uzukit!<_<

Nem tüntem el, astrát vettem meg azóta azzal vagyok elfoglalva... jó döntés volt, női tulajtól, kaszni munka van rajt bőven bár pont kasznis lettem.... ezen kívül 1 kerékcsapágy 1 kuplungtárcsa és 1 olajcsere.. semmi több. 160ér simán megérte :wacko: Fogyasztása 7- ha nagyon nyomom 8 .. ezt azér picit sokallom. Ja és 93-as 60LE , belül patika :(

Link to comment
Megosztás:

Nem tüntem el, astrát vettem meg azóta azzal vagyok elfoglalva... jó döntés volt, női tulajtól, kaszni munka van rajt bőven bár pont kasznis lettem.... ezen kívül 1 kerékcsapágy 1 kuplungtárcsa és 1 olajcsere.. semmi több. 160ér simán megérte ;) Fogyasztása 7- ha nagyon nyomom 8 .. ezt azér picit sokallom. Ja és 93-as 60LE , belül patika ;)

Egyértelmű. <_< :wacko: :(

Link to comment
Megosztás:

Amióta nemrég visszatérően csörgött az autó motorja - mint kiderült csak egy bizonyos benzinkút nyálától (Piliscsaba, magánkút), kicsit beleártottam magam jobban az üzemanyagtémákba.

Olvasok mostanában az üzemanyagok kéntartalmáról, egy helyen azt írják hogy a nagyobb kéntartalom káros a motornak, máshol azt írják hogy semmi baja se lesz tőle, illetve olvasom azt hogy annál jobb minőségű a benzin minél alacsonyabb a kéntartalma, az omv-nél pl. nulla, máshol 5-10 ppm.

Érdemes ezzel foglalkozni? Van jelentősége?

Link to comment
Megosztás:

...Olvasok mostanában az üzemanyagok kéntartalmáról, egy helyen azt írják hogy a nagyobb kéntartalom káros a motornak...

Mivel a kén maró hatással is rendelkezik.. <_<

Link to comment
Megosztás:

Igen, csak nem tudtam, hogy abban a koncentrációban, ami a mostani magyar üzemanyagokban (hivatalosan) jelen van, érdemes-e vele foglalkozni, vagy mindegy hogy 10 ppm vagy nulla.

Olyat olvastam, hogy ukrán benzinben lényegesen nagyobb a kéntartalom, de az igazságtartalmát nem tudom ellenőrizni, mert sose jártam feléjük.

Link to comment
Megosztás:

Tény hogy a kéntartalmat csak két éve kezdték törvényi szinten csökkenteni a benzinben, persze nem tartóssági hanem környezetvédelmi okokból. A kilencvenes években kb. ötvenszer ennyi volt a kéntartalom. És akkor is mentek az autók.

Kíváncsi lennék egy szakavatott ember véleményére.

Link to comment
Megosztás:

Tény hogy a kéntartalmat csak két éve kezdték törvényi szinten csökkenteni a benzinben, persze nem tartóssági hanem környezetvédelmi okokból. A kilencvenes években kb. ötvenszer ennyi volt a kéntartalom. És akkor is mentek az autók.

Kíváncsi lennék egy szakavatott ember véleményére.

Volt is savas eső bőven.

Link to comment
Megosztás:

Volt is savas eső bőven.

Oké hát az egy más kérdés. Persze baromira nem elhanyagolható.

Nekem igazából csak az ontopic része az ami kérdés, hogy az alacsony kéntartalmat hogyan tolerálja egy öregebb motor? Van-e hatása a fogyasztásra, élettartamra?

Nekem kicsit leegyszerűsített az a következtetés, hogy alacsony kéntartalom -> jobb minőség -> jobb fogyasztás, hosszabb élettartam. Nem vagyok biztos benne, hogy ez minden motorra egyformán igaz. Persze simán meggyőzhető vagyok az ellenkezőjéről.

Valahol belül az a verzió alakult ki bennem, hogy a régebbi konstrukcióknak nem árt a kénmentesség, igaz nem is lesz tőle jobb se az élettartama, se a fogyasztása, innentől fogva miért ne tegyek jót a környezetemmel?

Link to comment
Megosztás:

Kén nem inkább a gázolaj adaléka?

Találtam egy ilyet, ami a benzin kéntartalmának csökkentéséről szól, igazából az első oldalon a táblázat az érdekes, a régi és az új értékeket tartalmazza az egyes országokban. A többi része már a technika.

A gázolajban alapesetben tudomásom szerint nagyobb a kéntartalom, ez tény. De van olyan kúthálózat, aki a gázolaját is kénmentesnek tünteti fel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.