Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Nem írtál hülyeséget, így van ahogy mondod! :lol:

Csak a terelők mozognak! :excl:

Amúgy ma hajnalba kipróbáltam: 5,5 km kellett fokban, hogy meleget fújjon! :lol:

Fogyasztásban nincs különbség, hogy rá van-e tekerve egyből, vagy sem... :lol:

http://kepfeltoltes.hu/101128/cs__www.kepf...s.hu_.jpg"]Íme a fotó! Lát valaki ezen csapot? :(

Akkor sem látnád, ha lenne. A tuloldalon kellene keresni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

dani89rk hány lovas a tiéd? :(

Má csak a fogyi miatt meg a hétvégén jutott az eszembe hogy tapasztaltam olyat is ha pl 250-300km-ernél tankoltam gázt akkor kevesebb volt a fogyasztásom mint amikor 400-420nál tankoltam meg, itt gonolok a gáztartály nyomásra vagy nem is tudom, bár lehet hogy tök véletlen volt (ugyan azon az útszakaszon ugyan azzal a tempóval használva). :excl:

Link to comment
Megosztás:

Arra ne gondolj, mert cseppfolyós gáz kerül bele, hacsak a tiéd nem CNG! :( :lol:

Csak arra gondoltam hogy ha pl 40liter van egy tartályba kinyitva hamarabb kijön, ha meg csak 2-3liter van benne jobban meg kell nyitni hogy kijöjjön ugyan azzal a sebességgel! Bár lehet furán gondoltam :lol:

Pl egy matracot is ha leengedek az elején még magától kijön a levegő a végét meg úgy kell belőle kinyomkolászni :excl:

Link to comment
Megosztás:

Csak arra gondoltam hogy ha pl 40liter van egy tartályba kinyitva hamarabb kijön, ha meg csak 2-3liter van benne jobban meg kell nyitni hogy kijöjjön ugyan azzal a sebességgel! Bár lehet furán gondoltam :(

Pl egy matracot is ha leengedek az elején még magától kijön a levegő a végét meg úgy kell belőle kinyomkolászni :excl:

Az autó gáztartálya nem szódásüveg! A PB gáz nyomása kizárólag a hőmérséklettől függ.

Link to comment
Megosztás:

Az autó gáztartálya nem szódásüveg! A PB gáz nyomása kizárólag a hőmérséklettől függ.

Szóval azért lehet hidegben több a fogyasztása? márhogy arra gondolok hogy a motor meleg viszont gondolom a csomitartóba meg nincs annyira meleg akkor lehet hogy gyenbébben áramlik a gáz és ugyan ahoz sebességhez jobban kell nyomni a gázt? :excl:

Link to comment
Megosztás:

Szóval azért lehet hidegben több a fogyasztása? márhogy arra gondolok hogy a motor meleg viszont gondolom a csomitartóba meg nincs annyira meleg akkor lehet hogy gyenbébben áramlik a gáz és ugyan ahoz sebességhez jobban kell nyomni a gázt? :excl:

Endre, csekkdisz. :( Ha kideríted, hogy a gázszelepek mekkora nyomást kérnek, akkor meg is válaszoltad magad. A reduktorba még folyékony, onnan viszont már gáz halmazállapotú az LPG. És ekkor jön az, hogy:

Elpárolgása során a térfogata kb. 230-szorosára növekedik, és erősen lehűti a környezetét, amelyből párolgáskor hőt von el.

Ezért kell a reduktort melegíteni.

Link to comment
Megosztás:

Endre, csekkdisz. :lol: Ha kideríted, hogy a gázszelepek mekkora nyomást kérnek, akkor meg is válaszoltad magad. A reduktorba még folyékony, onnan viszont már gáz halmazállapotú az LPG. És ekkor jön az, hogy:

Ezért kell a reduktort melegíteni.

Ilyet már én is halottam!Nemtudom mi igaz belőle, bár azért gondolom ennél jobban megcsinálnak egy riasztót...Lehet hogy a "gagyibb" riasztóknál ilyen működik, de egy valamire való riasztót azért gondolom "normálisan" megcsinálnak :(

Köszi! :excl:

Link to comment
Megosztás:

hogy a 95-ös oktánszámú benzin sűrűsége átlagosan 0,76 g/cm3, míg az LPG (amelynek oktánszáma átlagosan 106-nak vehető) 0,53 g/cm3.

juhúúú :lol:

a gázüzemre való átkapcsolás csak a 30°C környékén történik, hogy a fent említett elfagyás alacsony külső hőmérsékletnél elkerülhetővé váljon.

Meddig kéne járatni az autót hogy 30'C legyen a hőmérséklete? mert pl nyáron már indítás után 200méterre nyomom is a fordulatot neki hogy átkapcsoljon 2000-nél a gázra, de így télen?

vagy pl az előző autómnál amíg nem volt konkrétan fagy csak hó, simán gázzal indítottam, lehet nem tett jót neki? Bár nem dermendt le. Viszont az Astrára jobban vigyáznék csak akkor kb mennyit kéne járatnom hogy meleg legyen? vagy elég az a kb beindítom öv becsatolás világítás fél perc járatás azt 300-400méter után már a gáz? :( vagy ez gáz? :excl:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ.Hát ha nem nyomom 9 alá nem megy :S hameg nyomom 11 töl felfele............. Benzinkutasok azt hiszik világutazó vagyok mert szinte minden nap kell bele tankolni. :excl:

Hali!

Nem lehet esetleg, hogy a lambdaszonda bexart-vagy a végét járja?

Az is okozhat túlfogyasztást.

Nekem még pályán sem sikerült 7.3l-nél többet megetetnem az Astrámmal 4 személlyel+csomaggal.

De volt 5.2l/100km is egyedül utazva 90-el 230km távolságra...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Most kipróbáltam,hogy megtankolom sima 95-tel így hidegebb időben téli gumival is.

Ugyanilyen körülmények között 2hete 5.7-et kért 100-as vpowerből,a mostani tankolásom végeredménye 20.2liter lett 297km-en(6.8l/100km).Tehát 1.1literrel kért kevesebbet 100-as ból :lol: Ugyanazon az útvonalon,mondjuk pár fokkal melegebb volt még akkor.

Piros kútfejből tankoltam megint,mert érezhetően gyengébb volt 95-tel.Utánaolvasva azt találtam,hogy kb.amennyivel csökken a fogyasztás annyival nő a teljesítmény.

Csak kopogásérzékelős motoroknál működik a "varázslat" vagy esetleg nz nél az előgyújtás előbbre állításával lehet eljátszani.Az én motoromnál(X12SZ) benne van a kézikönyvben,hogy 98superrel is megy,tehát addig tudja állítani az előgyújtást,a kézikönyv szerint az nz-be 91,95 való.De nyilván a vpowernek nem csak az oktánszáma hanem az energiatartalma is magasabb lehet.

De az is benne van a pakliban,hogy a battán lehet teljesen megfelel minden szabványnak a 95ös,de mire a kútfejhez ér....

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Most kipróbáltam,hogy megtankolom sima 95-tel így hidegebb időben téli gumival is.

Ugyanilyen körülmények között 2hete 5.7-et kért 100-as vpowerből,a mostani tankolásom végeredménye 20.2liter lett 297km-en(6.8l/100km).Tehát 1.1literrel kért kevesebbet 100-as ból :lol: Ugyanazon az útvonalon,mondjuk pár fokkal melegebb volt még akkor.

Piros kútfejből tankoltam megint,mert érezhetően gyengébb volt 95-tel.Utánaolvasva azt találtam,hogy kb.amennyivel csökken a fogyasztás annyival nő a teljesítmény.

Csak kopogásérzékelős motoroknál működik a "varázslat" vagy esetleg nz nél az előgyújtás előbbre állításával lehet eljátszani.Az én motoromnál(X12SZ) benne van a kézikönyvben,hogy 98superrel is megy,tehát addig tudja állítani az előgyújtást,a kézikönyv szerint az nz-be 91,95 való.De nyilván a vpowernek nem csak az oktánszáma hanem az energiatartalma is magasabb lehet.

De az is benne van a pakliban,hogy a battán lehet teljesen megfelel minden szabványnak a 95ös,de mire a kútfejhez ér....

Nekem is ilyesmi lett az eredmény OMV Carrera 100-al. Sima 95-ből 8,2 lett az előző mérés ,ezzel most 7,6.Most hidegebb is van ráadásul.

Város/országút arány egyforma volt mindkettőnél.Jelenleg carrera 95-tel szaladgálok,állítólag ebből is kevesebbet kell,hogy egyen,de olcsóbb is.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyesmi lett az eredmény OMV Carrera 100-al. Sima 95-ből 8,2 lett az előző mérés ,ezzel most 7,6.Most hidegebb is van ráadásul.

Város/országút arány egyforma volt mindkettőnél.Jelenleg carrera 95-tel szaladgálok,állítólag ebből is kevesebbet kell,hogy egyen,de olcsóbb is.

Huuh én most elvagyok maradva nálunk OMW-nél Super 95 ből és Carrera95 ből tudok választani és a Carrera az jóval drágább mint a Super ezek szerint van még a Carreranal is drágább OMWéknél?? :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Huuh én most elvagyok maradva nálunk OMW-nél Super 95 ből és Carrera95 ből tudok választani és a Carrera az jóval drágább mint a Super ezek szerint van még a Carreranal is drágább OMWéknél?? :lol: :)

Van super 95 átlagáron,

Carrera 95 drágább kb 10-15 forintal

Carrera 100 370 forint körül.

Felénk 2 db kút van,egyiken super 95+carrera 95 van,

a másikon super 95 + carrera 100 .:lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Most kipróbáltam,hogy megtankolom sima 95-tel így hidegebb időben téli gumival is.

Ugyanilyen körülmények között 2hete 5.7-et kért 100-as vpowerből,a mostani tankolásom végeredménye 20.2liter lett 297km-en(6.8l/100km).Tehát 1.1literrel kért kevesebbet 100-as ból :lol: Ugyanazon az útvonalon,mondjuk pár fokkal melegebb volt még akkor.

Piros kútfejből tankoltam megint,mert érezhetően gyengébb volt 95-tel.Utánaolvasva azt találtam,hogy kb.amennyivel csökken a fogyasztás annyival nő a teljesítmény.

Csak kopogásérzékelős motoroknál működik a "varázslat" vagy esetleg nz nél az előgyújtás előbbre állításával lehet eljátszani.Az én motoromnál(X12SZ) benne van a kézikönyvben,hogy 98superrel is megy,tehát addig tudja állítani az előgyújtást,a kézikönyv szerint az nz-be 91,95 való.De nyilván a vpowernek nem csak az oktánszáma hanem az energiatartalma is magasabb lehet.

De az is benne van a pakliban,hogy a battán lehet teljesen megfelel minden szabványnak a 95ös,de mire a kútfejhez ér....

amennyivel csökken a fogyasztás annyival nő a teljesítmény

20%-kal a teljesítmény? Ne má' :lol:

vpowernek nem csak az oktánszáma hanem az energiatartalma is magasabb lehet.

A magasabb oktánszám a kompressziótűrést jelenti. Nagyobb sűrítésű motor jobb hatásfokkal tudja használni.

Mostanában sűrűn változnak a hőmérsékleti körülmények. Szerintem itt keresendő az eltérés nagy része.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.