Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Micsodi??? :D Persze a kúton azért adnak fogyasztáscsökkentős benzint, hogy még ritkábban menjél hozzájuk. :D

én igazából nem erre gondoltam, hanem h az országban kapható benzinek közt van adalékolásban különbség még ha 80%ban a mol-tol veszik is, és hátha vmeiknél olyan az adalék h kevesebbet kér a kocsi belőle mert rossz az íze :)

Link to comment
Megosztás:

ogabry áruld már el nekünk milyen kúton tankolsz, mert ezek a fogyasztási adatok tuti vmi jófajta fogyasztáscsökkentő adalékos benzintől származó tankolás eredményei :) én csak shellnél tankoltam eddig de ha te jobbat mondasz akkor hallgatok rád :D

Ez nem egy kút, hanem többféle. Én általában Shell-nél tankolok, ezek a mérések, olyan 100-150km-re vonatkoznak, Debrecen-Pécs viszonylatban is mértem, szintén 4,5 volt, illetve a Bp belváros, az a Debrecen-Szeged-Bp-Balassagyarmat-Debrecen körön, illetve a Debrecen-Veszprém-Debrecen körön is ugyanannyi. Ez munka kapcsán volt, amikor a cég 9 literes fogyit fizetett, így nagyon odafigyeltem a fogyasztásra. A két utóbbi út egymás utáni napon volt, és mint írtam, 100-150km-ként álltam meg tankolni, attól függött, hol van olcsó Shell kút, és mindig a harmadik kattanásig nyomtam, hogy egyforma legyen.

A 4,3 és 4,5 is olyan vezetési stílus mellett jött ki, amelyet sokan nem bírnának idegekkel, rengeteg motorfék, nagyfokú előrelátás, illetve nagyon finom gyorsítások, a motor számára elviselhető legnagyobb fokozatban. Mivel egymás után mértem a fogyikat, így nincs esélye, hogy elszámoltam volna, hiszen mindegyik mérés alacsony volt, minden kútnál nulláztam a napit, és a köv. tankolásnál néztem hozzá az elhasznált litert. Illetve ez több ezer km-re átlagolva is kevés. :D Pályán 130-nál ez is többet eszik természetesen, de azért a 7-et nem hiszem hogy eléri még nagyon megpakolva sem. 120-nál megpakolva 5 személlyel 6 litert mértem.

A kutak benzinjét illetően, annyit megjegyeznék, hogy van olyan, hogy egyes kutaknál tankolt benzin után csörög kissé a motor, de fogyasztásra nem igazán volt különbség.

Amikor nagyon keveset eszik a kocsi, az a vezetési stílus idegölő a sofőrnek, de ilyen árak mellett meg kell vele barátkozni...

Link to comment
Megosztás:

Ez nem egy kút, hanem többféle. Én általában Shell-nél tankolok, ezek a mérések, olyan 100-150km-re vonatkoznak,

Igazából valós fogyasztást sokszáz, 4-500kilóméter megtétele után szoktunk számolni. A kattanások között van úgy hogy 1 liter különbség is lehet kútfejtől, hőmérséklettől stb, ezért ha 100Km-re tankolsz rá sokkal nagyobb a hibaszázalék mintha 500kilóméter megtétele után tankolsz újra.

Link to comment
Megosztás:

Igazából valós fogyasztást sokszáz, 4-500kilóméter megtétele után szoktunk számolni. A kattanások között van úgy hogy 1 liter különbség is lehet kútfejtől, hőmérséklettől stb, ezért ha 100Km-re tankolsz rá sokkal nagyobb a hibaszázalék mintha 500kilóméter megtétele után tankolsz újra.

A 4.3 akkor is nagyon kevés. Bp. városi forgalomba, nemhogy benzines, de talán még diesel autó se nagyon van amelyik megoldja 4.3 literből 100 km-enként. Mert ha azt nézzük, hogy városba 4.3-ból kijött, akkor városon kívül, ugyan ilyen óvatos vezetéssel akkor kb. 3.5-3.8-ból megvan 100km-enként.

Link to comment
Megosztás:

Igazából valós fogyasztást sokszáz, 4-500kilóméter megtétele után szoktunk számolni. A kattanások között van úgy hogy 1 liter különbség is lehet kútfejtől, hőmérséklettől stb, ezért ha 100Km-re tankolsz rá sokkal nagyobb a hibaszázalék mintha 500kilóméter megtétele után tankolsz újra.

Mivel két nap alatt lefutottam az utolsó két említett távot, így mondhatjuk, hogy hosszútávon mértem, és ha az összes km-re számolom az összes fogyasztott litert, akkor is ugyanennyi. A pénztárcám is megérezte, szóval az bizony annyi volt. :) Egyébként annyiból kicsit csalás, hogy a Bp mérés valahol Pest előtt indult, és Vácnál ért véget, szóval arra is lehet mondani, hogy valamennyire vegyes volt.

Link to comment
Megosztás:

Mivel két nap alatt lefutottam az utolsó két említett távot, így mondhatjuk, hogy hosszútávon mértem, és ha az összes km-re számolom az összes fogyasztott litert, akkor is ugyanennyi. A pénztárcám is megérezte, szóval az bizony annyi volt. :) Egyébként annyiból kicsit csalás, hogy a Bp mérés valahol Pest előtt indult, és Vácnál ért véget, szóval arra is lehet mondani, hogy valamennyire vegyes volt.

Akkor gyóvan. :D

Link to comment
Megosztás:

Bp belváros 4.3???????????????????????????????

Ezt még a dieselek is megirigyelnék

43,1 L gázolajjal 986 Km => 4,37 L/100 Km

Ennyi lett a mostani fogyim, mindenféle adalék nélkül! :)

Ja, és ebben tényleg volt pár dugó, meg 4 személy + fullra pakolva gyümölccsel, zöldséggel - viztük a családnak. :D

A 4.3 akkor is nagyon kevés. Bp. városi forgalomba, nemhogy benzines, de talán még diesel autó se nagyon van amelyik megoldja 4.3 literből 100 km-enként. Mert ha azt nézzük, hogy városba 4.3-ból kijött, akkor városon kívül, ugyan ilyen óvatos vezetéssel akkor kb. 3.5-3.8-ból megvan 100km-enként.

Városba , hangsúlyozom CSAK városban nem jön ki az enyém sem 4.4-ből, kell neki simán az 5 L, sőőt ! :)

Az egyik ismerősömnek is "ilyen a fogyasztása" neki is kijön 4.5ből 5 személlyel a c14se! Biztos ugyanonnan vették...

nah perszeee :lol: ;)

Amikor mértük 500 km-en nekem 4.6-ra jött ki 5 személlyel, neki meg 6.7-re 3 személlyel :D valahogy biztosan épp akkor romlott el valami! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne (X17DTL),, hogy decemberbe kapott egy motorgenerált, új kuplunk, új lengéscsillapítók, felújított adagoló, új fékek, és azóta bárhogy használom, ha folyamatosan padlóig nyomom a gázt, ha nagypapásan vezetek, ha 1 km-et teszek meg ha 100-at akkoris 9 Literes a fogyasztásom, jah gyertyák is újjak, porlasztócsúcsok pedig rendbe vannak. Szerintetek mi lehet a probléma, és hogy lehetne orvosolni? Várom a választotokat, mert 500km = 50 liter kicsit már húzós még a pénztárcámnak is.....:) Köszönöm a segítségeteket előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne (X17DTL),, hogy decemberbe kapott egy motorgenerált, új kuplunk, új lengéscsillapítók, felújított adagoló, új fékek, és azóta bárhogy használom, ha folyamatosan padlóig nyomom a gázt, ha nagypapásan vezetek, ha 1 km-et teszek meg ha 100-at akkoris 9 Literes a fogyasztásom, jah gyertyák is újjak, porlasztócsúcsok pedig rendbe vannak. Szerintetek mi lehet a probléma, és hogy lehetne orvosolni? Várom a választotokat, mert 500km = 50 liter kicsit már húzós még a pénztárcámnak is.....:) Köszönöm a segítségeteket előre is!

Nem állították be az adagolót és/vagy a csúcsokat a csere után.

Link to comment
Megosztás:

Nem állították be az adagolót és/vagy a csúcsokat a csere után.

Hát ennél a kocsinál már minden lehetséges! :) kéne budapesten (XVIII-XIX-ik kerület környékén egy MEGBÍZHATÓ adagolós, mert én voltam már kettőnél és finoman szólva elkért egy vagyont a semmiért....esetleg ajánlani tudsz valamit?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne (X17DTL),, hogy decemberbe kapott egy motorgenerált, új kuplunk, új lengéscsillapítók, felújított adagoló, új fékek, és azóta bárhogy használom, ha folyamatosan padlóig nyomom a gázt, ha nagypapásan vezetek, ha 1 km-et teszek meg ha 100-at akkoris 9 Literes a fogyasztásom, jah gyertyák is újjak, porlasztócsúcsok pedig rendbe vannak. Szerintetek mi lehet a probléma, és hogy lehetne orvosolni? Várom a választotokat, mert 500km = 50 liter kicsit már húzós még a pénztárcámnak is.....:D Köszönöm a segítségeteket előre is!

Az igen! :D :D

Pont a duplája az enyémnek, és ez meg fel sincs újítva... :)

Link to comment
Megosztás:

Vagy szerezz egy bontott adagolót kölcsönbe, és kiderül, hogy az-e a baj, vagy nem. (persze ez nem egyszerű feladat)

az hagyján még hogy kölcsönbe, de bontottan? ehhez a motorhoz? :) környékemen van 5 opel bontó, és ha az egyikbe találok egy tetves csavart a kocsihoz már boldog lehetek....ehhez a motorhoz egyik tetves bontóban sincs semmi...

Link to comment
Megosztás:

1047 Budapest Budapest, Vasvári Pál utca 24.

06-1-379-6470, 06-30-852-2042

Tudom, Újpest, de Ölei-mester nekem egész szépen ráncba szedte, még azt is amit csak azért tartottam, hogy legyen mit lecserélni :) :D

köszönöm, ez akkor vésztartaléknak nagyon is jólesz, ha ma/holnap nemtalálok semmit, akkor felzaklatom először telefonon, egyébként egy adagolós felújítás átlagosan mennyi idő és mennyi pénzbe fáj?

Link to comment
Megosztás:

köszönöm, ez akkor vésztartaléknak nagyon is jólesz, ha ma/holnap nemtalálok semmit, akkor felzaklatom először telefonon, egyébként egy adagolós felújítás átlagosan mennyi idő és mennyi pénzbe fáj?

Első körben lehet csak be kell állítani, az nem hiszem, hogy drága dolog.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.