Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Barum Bravurisom volt a Calibrán, nem nagyon tudok rosszat mondani róla, meg voltam elégedve vele.

Toyo van az ismerettségi körömben, dícsérik. A Falkent nem ismerem.

falken Ziex 912 volt 3 évesen vettem 6mm mintával,hangos volt nagyon :smartass:

Akkor Barum vagy Toyo lesz. A Falkenben tetszett, hogy peremvédős, a Barumnál viszont van 2 év garancia padkázásra és defektre is, szóval úgy néz ki, hogy az lesz.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Menet közben 80-90 km/h tempónál a kormány picit ráz, valamint lassú tempójú kanyarodáskor is "szitálva" tér vissza egyenesbe. Voltam gumisnál, kicentírozta a kerekeket, de még mindig fennáll a jelenség. Szilentek, összekötők jók, most műszakizott. Mi lehet a probléma? Szálszakadásra gondolok -de nem örülnék neki-, az okozhat ilyet?

Köszi!

Elvittem a gépet egy másik gumishoz, aki megállapította, hogy a négy gumiból három szálszakadásos. Lecseréltettem mind a négyet, most jónak tűnik. Soha többé az első gumishoz. :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Ismét kérdéssel fordulok hozzátok: Elvileg a G Astra gyári mérete alufelninél 16x7J ET 35-40-ig.Amit most vettem alufelnit az 16x7,5J ET 35.A fél coll eltérés miatt ez már nem tekinthető gyári méretnek?A másik kérdésem a műbizonylattal kapcsolatos lenne:Kell hozzá-nem kell hozzá?,mert a neten mindenfélét lehet olvasni és ez nekem nagyon nem tiszta.Elvileg kérhetnék a rend éber őrei,de az én felnimhez nincs,honnan lehetne ezt beszerezni?

Link to comment
Megosztás:

Bagi, on 29 Jan 2015 - 5:07 PM, said:

Sziasztok!Ismét kérdéssel fordulok hozzátok: Elvileg a G Astra gyári mérete alufelninél 16x7J ET 35-40-ig.Amit most vettem alufelnit az 16x7,5J ET 35.A fél coll eltérés miatt ez már nem tekinthető gyári méretnek?A másik kérdésem a műbizonylattal kapcsolatos lenne:Kell hozzá-nem kell hozzá?,mert a neten mindenfélét lehet olvasni és ez nekem nagyon nem tiszta.Elvileg kérhetnék a rend éber őrei,de az én felnimhez nincs,honnan lehetne ezt beszerezni?

Én még nem láttam olyan embert, akinek műbizonylata volt a felnihez. Velem a rendőrök még nem kötekedtek a 17-es miatt, műszakira meg a télivel viszem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Ismét kérdéssel fordulok hozzátok: Elvileg a G Astra gyári mérete alufelninél 16x7J ET 35-40-ig.Amit most vettem alufelnit az 16x7,5J ET 35.A fél coll eltérés miatt ez már nem tekinthető gyári méretnek?A másik kérdésem a műbizonylattal kapcsolatos lenne:Kell hozzá-nem kell hozzá?,mert a neten mindenfélét lehet olvasni és ez nekem nagyon nem tiszta.Elvileg kérhetnék a rend éber őrei,de az én felnimhez nincs,honnan lehetne ezt beszerezni?

Link to comment
Megosztás:

Én még nem láttam olyan embert, akinek műbizonylata volt a felnihez. Velem a rendőrök még nem kötekedtek a 17-es miatt, műszakira meg a télivel viszem.

Nekem van TÜV papírom a felnimhez, igaz PDF formátumban. Még nem nyomtattam ki, mert így nem sokat ér (hitelesített fordítóirodával fordíttatni kellene, stb), de érdekes dolgokat ír: pl. benne van hogy ez a Rial Viper típusú felni ebben a méretben hitelesítve van G Astrához, le van írva hogy milyen méretű gumik és kerékcsavarok(!) kellenek hozzá, illetve az is hogy a nyomtáveltérés az előírt 2%-on belül marad.

Például csak 205/40, 215/40, és 235/40 méretű gumit rakhatok rá, és hólánccal is tilos felszerelnem ezt a típusú kereket.

Link to comment
Megosztás:

Nekem van TÜV papírom a felnimhez, igaz PDF formátumban. Még nem nyomtattam ki, mert így nem sokat ér (hitelesített fordítóirodával fordíttatni kellene, stb), de érdekes dolgokat ír: pl. benne van hogy ez a Rial Viper típusú felni ebben a méretben hitelesítve van G Astrához, le van írva hogy milyen méretű gumik és kerékcsavarok(!) kellenek hozzá, illetve az is hogy a nyomtáveltérés az előírt 2%-on belül marad.

Például csak 205/40, 215/40, és 235/40 méretű gumit rakhatok rá, és hólánccal is tilos felszerelnem ezt a típusú kereket.

Ezek szerint te sem kaptál a felnihez papírokat és letöltötted valahonnan.Honnan sikerült?Nekem Dezent Cup felnim van de lövésem sincs honnan szerezhetek hozzá pl TÜV papírt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Ismét kérdéssel fordulok hozzátok: Elvileg a G Astra gyári mérete alufelninél 16x7J ET 35-40-ig.Amit most vettem alufelnit az 16x7,5J ET 35.A fél coll eltérés miatt ez már nem tekinthető gyári méretnek?A másik kérdésem a műbizonylattal kapcsolatos lenne:Kell hozzá-nem kell hozzá?,mert a neten mindenfélét lehet olvasni és ez nekem nagyon nem tiszta.Elvileg kérhetnék a rend éber őrei,de az én felnimhez nincs,honnan lehetne ezt beszerezni?

Szia!

Szerintem semmi bajod nem lesz, ha nincs róla műbizonylat és egy formaságok. Igaz nálam 15-ös van fent, 7j széles ET38, papír nélkül, műszakin is ezzel volt, semmi gond nem volt belőle.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szerintem semmi bajod nem lesz, ha nincs róla műbizonylat és egy formaságok. Igaz nálam 15-ös van fent, 7j széles ET38, papír nélkül, műszakin is ezzel volt, semmi gond nem volt belőle.

Csak érdeklődöm,mert a neten ezzel kapcsolatban össze vissza írkálnak mindent.Szerelőmet is kérdeztem (ő is G Astra tulaj :D ),azt mondta a felni papírokkal nem kell foglalkozni,inkább az ültetésről,kidörgőről kell műbizonylat.Köszi a válaszod!! :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szerintem semmi bajod nem lesz, ha nincs róla műbizonylat és egy formaságok. Igaz nálam 15-ös van fent, 7j széles ET38, papír nélkül, műszakin is ezzel volt, semmi gond nem volt belőle.

Rendőrrel a felni miatt nem lesz gondod. És úgy gondolom műszaki vizsgán sem. A gumi más kérdés, olyan gumi kell ami jó G-astrára, mert ha vizsgáztatod, azt biztos nézik.

Link to comment
Megosztás:

No, lett a gumimon két szakadás... Nem tudom mitől lett, bár elég sokat járok vacak minőségű utakon (mondjuk lassan már csak olyan van). Nem ráz, nem üt, nem "huppog", nem ereszt. Véletlenül vettem észre mert valami Isteni indíttatás miatt ránéztem a kerekekre ma. Gondolom kuka, csak azt nem tudom hogy tegyem fel a nyári gumis pótkereket vagy használjam így?

http://app.digitalisalbum.hu/shared.image?imageid=V1ThOY44Pkb4RcELDedLRjJxW348MjXTV6S0BUQ0PNdJO0G1p5NTCA3h30GF2jBQHa844R4783fXTx8NuXIO7ngadEWu45jjpu6S&bid=1

http://app.digitalisalbum.hu/shared.image?imageid=V1Uhgiq7k0Q4c2EV8qdoLIF56jFLLKlE2ekq6477AwpSygRJ5G78WgH0c53ultnbrAG8duC7wxo5udLkoQ2YP87XV8QLRVuiR24i&bid=1

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Mikori ez a gumi? Tiszta repedezett az oldala.

Menj el gumishoz, ő meg tudja mondani, hogy ez így használható e (nem valószínű). Ha a nyári pótkereket rakod fel, akkor nagyon óvatosan, tartós használatra semmiképpen nem javasolnám (max amíg eljutszs a gumishoz). Volt rendszeresen használva a pótkereked? Ha nem, akkor egy nagyobb sebességű út során könnyen tönkre is mehet, írtak valamelyik autós oldalon erről.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Rendőrrel a felni miatt nem lesz gondod. És úgy gondolom műszaki vizsgán sem. A gumi más kérdés, olyan gumi kell ami jó G-astrára, mert ha vizsgáztatod, azt biztos nézik.

205/50 R16-ot veszek majd rá,elvileg ez váltómérete a gyárinak,de tegnap repedt be a szélvédőm uh. csúszik még a gumivétel. <_<

Link to comment
Megosztás:

No, lett a gumimon két szakadás... Nem tudom mitől lett, bár elég sokat járok vacak minőségű utakon (mondjuk lassan már csak olyan van). Nem ráz, nem üt, nem "huppog", nem ereszt. Véletlenül vettem észre mert valami Isteni indíttatás miatt ránéztem a kerekekre ma. Gondolom kuka, csak azt nem tudom hogy tegyem fel a nyári gumis pótkereket vagy használjam így?

http://app.digitalisalbum.hu/shared.image?imageid=V1ThOY44Pkb4RcELDedLRjJxW348MjXTV6S0BUQ0PNdJO0G1p5NTCA3h30GF2jBQHa844R4783fXTx8NuXIO7ngadEWu45jjpu6S&bid=1

http://app.digitalisalbum.hu/shared.image?imageid=V1Uhgiq7k0Q4c2EV8qdoLIF56jFLLKlE2ekq6477AwpSygRJ5G78WgH0c53ultnbrAG8duC7wxo5udLkoQ2YP87XV8QLRVuiR24i&bid=1

Nekem is volt ilyesmi.

Az csak simán repedezett volt, pedig a barázda még volt vagy 5 mm.

Szintén téli, szintén Matador...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mikori ez a gumi? Tiszta repedezett az oldala.

Menj el gumishoz, ő meg tudja mondani, hogy ez így használható e (nem valószínű). Ha a nyári pótkereket rakod fel, akkor nagyon óvatosan, tartós használatra semmiképpen nem javasolnám (max amíg eljutszs a gumishoz). Volt rendszeresen használva a pótkereked? Ha nem, akkor egy nagyobb sebességű út során könnyen tönkre is mehet, írtak valamelyik autós oldalon erről.

7 éves a gumi... Még nem is láttam a pótkereket (nem néztem meg alaposabban a megvásárlás óta), a nyomás mondjuk be van rajta állítva. Egyelőre így megyek vele (rövid városi távok), bár most egy darabig a garázsban áll a kocsi mert vmi vírus miatt kidőltem...

Nekem is volt ilyesmi.

Az csak simán repedezett volt, pedig a barázda még volt vagy 5 mm.

Szintén téli, szintén Matador...

Gumisnak mutattad?

Link to comment
Megosztás:

Inkább lecseréltem. Ez már régebben volt.

Amíg nem ilyen, nem kell izgulni :D

Asszem az valami 4-5 éves volt...

Egyébként néztem a pótkereket, szerintem még a gyári. Érintetlen, eredeti állapotú, leápolt. Kora ellenére nem repedezett...

Mivel sose látott UV-t, így az hibátlan.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Szerintem egy Nokian Line nyárigumi jobb választás lenne... Persze erősen pénztárca függő a dolog,de a fentebb felsoroltakhoz képest szerintem többet nyújt! Csak pozitív tapasztalataim vannak vele! :icon1:

A nagy teljesítményű gépkocsikhoz és a gyorsan változó útviszonyokhoz fejlesztették ki.
A nedves útviszonyokon is biztosítani tudja a maximális tapadást illetve a menetstabilitást.
Az új Cross-Block lamellák, a túlfolyó mintázatárkok teszik lehetővé, hogy pontosan tudjon reagálni a gépjárművezető manővereire a csúszós, nedves utakon egyaránt.
Jellemzői:
- Pontos, stabil az időjárási körülmények hirtelen megváltozása esetén is
- Egyedülálló tapadás és biztonság nedves utakon
- Komfort és hatékonyság

Téli papucsaim is Nokian WR D3 eddig használtam pirellit, klebert, barumot de magasan veri mind!

Persze léteznek jobb papucsok is,csak nem a 18.000-20.000 ft-os sávban....

De ez csak egy vélemény a sok közül,bocs ha hosszú voltam!!! :D

Módosítva : hood 21
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nyári gumi vásárlás előtt állok, és több márkát is kinéztem: Hankook K425, Barum Bravuris 2, Toyo Nanoenergy 2, Firestone Tz300, Falken Z914.

Szerintetek melyiket vegyem pro és kontra, mert árban kb. azonosak?

Köszi

Hankook K425-öt vettem tavaly, nem volt gondom vele. Csendes, tapad - bár nem vagyok a versenyző alkat. Ráadásul azzal 0,5 literrel kevesebbet evett a kocsi, mint a gyári Dunloppal - bár azt majdnem bármivel, majdnem bármiben könnyű lepipálni. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nyári gumit tervezek venni áprilisban.

Ki mi re szavazna a következők közül?

Continental

ContiEco Contact 5

Michelin

Energy Saver +

Áruk kb ugyan az. Dunlopot nem veszek semmiképen. Fuldával vannak negatív tapasztalataim.

Vredestein 6 év alatt megkeményedett.

Szerintetek?

Köszi!

én Continental-t vennék, a Michelin nekem gyorsan kopott.

igaz még nem volt continental gumim, de a michelinből volt több fajta is, és igaz, hogy nagyon jó gumi, de cserébe gyorsan kopott.

legalább is nekem ez a tapasztalatom.

speciel én megnézném a Pirelliket is, személyes kedvencem, jelenleg a nyáriak P6-os szettek, nekem nagyon beváltak,

mind tapadás,mind tartósság tekintetében, bár nekem kicsit hangosak.

leghalkabb a dunlop volt de már nem emlékszem melyik széria,és 13-as méretben :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.