Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Sziasztok. Tegnap kezdtem el olvasgatni a fórumot, el is jutottam kb a 20. oldalig, de kezdek kicsit besokalni, úgyhogy inkább lenne pár keresetlen kérdésem. 2005-ös g astra caravánom van. és hat éve mikor vettem, nem igazán volt rálátásom a kerékméret problémára, még most sem vagyok szakértő. Lényeg hogy akkor 196/65 r15-ös téli gumikat vettem. És hát ugye az opel szervízben nem azt mondták, hogy hülyegyerek neked a 185/65-ös kell, hanem hogy melyiket kérem a 185-öst vagy a 195-öst. Gondoltam, a 195-ös szélesebb, biztosabb az út fogás. Azóta tudom hogy 195/60-as és a 186/65-ös a méretem. Szóval a fórum elején olvastam, hogy esetleges baleset esetén még problémám is lehet a nem jó méretből ezt részletezné valaki? Másik kérdésem, utóbbi egy évben, keveset használom a kocsit, (előtte se volt túljáratva) régebben olyan év 5-6000km most kb 1-2000km-t használom. és csak vagy két hete cseréltem le a téli gumikat, és a bal első kerék alig jött le. Gyári gm felni, de a féktárcsa vállára nagyon rágyógyult. Mondjuk csupa rozsda is volt ez ellen van valami hatásos vegyszer módszer, hogy ne rozsdásodjon, megzsíroztam azzal nem tettem rosszat? Van valami jobb módszer. Nem szeretnék defektet kapni mert nem tudnám leszedni attól tartok. Harmadik dolog milyen problémák adódhatnak a nem megfelelő kerékméretből, és milyen távlatban? Valaki írta a toronycsapágy tönkre menetét, hogy 200 helyett csak 150-180.000-et bír, mert ha csak ennyi akkor nekem gondolom kibír még vagy 2 évet gond nélkül, akkorra 8 éves lesz és úgy is csere elöregedés miatt... Következő kérdésem az lenne, hogy mi a véleményetek a négy évszakos gumikról, mert az ugye felezné a költségeket, és egy nyűggel kevesebb. Télen hogy teljesítenek? Balesetnél lehet e belőle gond?

üdv Viktor

Most nyáron amikor vége, akkor cserélted le a téli gumit? :)

Én is nagyon vékonyan meg szoktam kenni zsírral, úgy annyira nem rozsdásodik. Ősszel a dobokat is leveszem, s átfúlyom, mert kezdenek rozsdásodni.

Tényleg nagyon keveset használod.

4 évszakos gumi nem az igazi, se télen, se nyáron nem a legjobb... Lehet ilyen kevés használat mellett érdemes, de nemtudom. De ha csak 2e km-t használod lehet jobban kijössz ha az amúgy is rákölteni való összeget eltaxizod (biztosítás, 2 évente műszaki, olajcsere, + egyéb kötelező cserélendő dolgok)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Tegnap kezdtem el olvasgatni a fórumot, el is jutottam kb a 20. oldalig, de kezdek kicsit besokalni, úgyhogy inkább lenne pár keresetlen kérdésem. 2005-ös g astra caravánom van. és hat éve mikor vettem, nem igazán volt rálátásom a kerékméret problémára, még most sem vagyok szakértő. Lényeg hogy akkor 196/65 r15-ös téli gumikat vettem. És hát ugye az opel szervízben nem azt mondták, hogy hülyegyerek neked a 185/65-ös kell, hanem hogy melyiket kérem a 185-öst vagy a 195-öst. Gondoltam, a 195-ös szélesebb, biztosabb az út fogás. Azóta tudom hogy 195/60-as és a 186/65-ös a méretem. Szóval a fórum elején olvastam, hogy esetleges baleset esetén még problémám is lehet a nem jó méretből ezt részletezné valaki? Másik kérdésem, utóbbi egy évben, keveset használom a kocsit, (előtte se volt túljáratva) régebben olyan év 5-6000km most kb 1-2000km-t használom. és csak vagy két hete cseréltem le a téli gumikat, és a bal első kerék alig jött le. Gyári gm felni, de a féktárcsa vállára nagyon rágyógyult. Mondjuk csupa rozsda is volt ez ellen van valami hatásos vegyszer módszer, hogy ne rozsdásodjon, megzsíroztam azzal nem tettem rosszat? Van valami jobb módszer. Nem szeretnék defektet kapni mert nem tudnám leszedni attól tartok. Harmadik dolog milyen problémák adódhatnak a nem megfelelő kerékméretből, és milyen távlatban? Valaki írta a toronycsapágy tönkre menetét, hogy 200 helyett csak 150-180.000-et bír, mert ha csak ennyi akkor nekem gondolom kibír még vagy 2 évet gond nélkül, akkorra 8 éves lesz és úgy is csere elöregedés miatt... Következő kérdésem az lenne, hogy mi a véleményetek a négy évszakos gumikról, mert az ugye felezné a költségeket, és egy nyűggel kevesebb. Télen hogy teljesítenek? Balesetnél lehet e belőle gond?

üdv Viktor

Négy évszakosan csak akkor vegyél, ha keveset használod az autót, és hóban, jégen nem kell használnod. Itt egy kis olvasnivaló...

Link to comment
Megosztás:

keveset használom az autót. kösz az olvasnivalót elolvasom. jégen meg tök mindegy milyen a gumi a téli se képes csodára

Ez elég erős kijelentés volt. Vagy soha nem vezettél még jégen, vagy soha nem vezettél még minőségi téli gumival szerelt autót.

Csodára valóban nem képes, de a tökmindegy alapján szerintem télen inkább buszozzál, vagy vonatozzál. Mögöttem, vagy velem szembe ne gyere. :)

Link to comment
Megosztás:

Ez elég erős kijelentés volt. Vagy soha nem vezettél még jégen, vagy soha nem vezettél még minőségi téli gumival szerelt autót.

Csodára valóban nem képes, de a tökmindegy alapján szerintem télen inkább buszozzál, vagy vonatozzál. Mögöttem, vagy velem szembe ne gyere. :)

Pedig én is így gondolom

Jégen csak szöges gumi a nyerő. Téligumi szart sem ér rajta

Ahol van jelentős kül a téiguminál, az pl eső 4-5 fokba, vagy latyak. (legalábbis én ezt vettem észre)

vezettem már nagyon drága gumival szerelt kocsival is jégen, csak azért volt jobb, mert minden elektronikai kütyü volt benne

Link to comment
Megosztás:

Pedig én is így gondolom

Jégen csak szöges gumi a nyerő. Téligumi szart sem ér rajta

Ahol van jelentős kül a téiguminál, az pl eső 4-5 fokba, vagy latyak. (legalábbis én ezt vettem észre)

vezettem már nagyon drága gumival szerelt kocsival is jégen, csak azért volt jobb, mert minden elektronikai kütyü volt benne

Én abból indulok ki, hogy adott emelkedőn adott autóval adott jég felületen nyári gumival csak lendületből tudtam feljönni, téli gumival meg álló helyből elindult.

Így számomra egyértelmű a különbség. Nyílván ha indulásnál segít, akkor a megállásban is.

Link to comment
Megosztás:

elolvastam a cikket, itt a konklúziója:

"Akkor kinek való?

A négyévszakos abroncs annak jelenthet ésszerű alternatívát, aki:

- járművét csak keveset (évi 8- 10000 km) és kisebb távolságok megtételére használja. (pl. városon belül, közeli munkahely eléréséhez stb.)

- extrém körülmények között (hó, jég, fagyos út, ónos eső) tudja nélkülözni az autót, mert nem éri meg téligumi nélkül kockáztatni."

nos a futásteljesítmény bele fér, 90%-ban városban kisebb távolságokra használom, jég, fagyos út, ónos eső ott a télivel is csak a szerencsén múlik ha nagyobb sebességgel közlekedik az ember, így megint csak a fene se tudja tavaly télen szinte csak egy pesti útra vettem elő a kocsit meg vagy ötször elmentem a boltba vele mert fáztam és relatíve sokat vásároltam

pl.: most karácsony után 130-140-el jöttem végig az autópályán téli gumival, mindenki 80-90-el tötymörgött a szélsőben, mert gyöngyöstól debrecenig csesztek letakarítani a pályát. egyszer kellett erőteljesebben lassítanom egy okoska miatt aki úgy gondolta, majd ő lesz a jani 100-zzal a belsősávban, csak épp azt nem nézte hogy más már jön nagyobb tempóval mögötte, mivel csak havas volt az út nem jeges nem volt gond és én is inkább a télit részesíteném előnyben, a gumi kopás nem nagy gond a futás teljesítmény miatt, nekem hamarabb öregszik el mint hogy elkopna a hatodik éves téli gumimban, van kb 10.000km se, és egyenesben nincs is vele semmi gond, igazából csak azért cseréltem le a nyárira, mert a kétsávos körforgalomban kicsit idegesebben viselkedett mint számítottam rá. kissé keresztbe brodszájdolt de uralhatóan, igaz nem finomkodtam a gázzal de valszeg az volt az igazi problem, hogy ballonosabb a gumi a nem megfelelő méretből adódóan. a gumi egyébként jó kondiban van a szomszéd szerelő, meg tavaly a gumis is majdnem újnak nézte, mikor mosás és szilikonos gumi ápolás után látta mert kb 5mm a profilmélysége

de a többi kérdésemre, jobban érdekelne a válaszotok

1, mit okoz a nem megfelelő gumi méret és milyen távlatban??? (195/60 helyett 195/65 r15 )

2, esetleges balesetnél milyen következménye lehet abból, hogy a fenti méreteltérést használom

3, esetleges balesetnél milyen következménye lehet abból, hogy nyáron is téli gumit vagy 4 évszakosat használok (télen)

az igazi különbséget szerintem csak személyes tapasztalatból lehet levonni, az hogy egy újságíró ír egy cikket arról hogy mit mond neki a gumis haver.... a vezetéstechnikai pályán kéne kipróbálni a négy évszakos gumival a különbséget a téli illetve nyárihoz képest

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag volt 14 collos felnivel G Astra?

Azért kérdezem,mert most lenne olcsón 14- es felni és akkor arra vennék egy garnitúra téligumit.

Persze a váltóméretre figyelek,úgy néztem ki,hogy a 185/65 R15 helyett pl. a 175/75R14 lenne a jó.

Mert a télinek vékonyabbnak kell lenni!

Link to comment
Megosztás:

Most nyáron amikor vége, akkor cserélted le a téli gumit? :D

Én is nagyon vékonyan meg szoktam kenni zsírral, úgy annyira nem rozsdásodik. Ősszel a dobokat is leveszem, s átfúlyom, mert kezdenek rozsdásodni.

Tényleg nagyon keveset használod.

4 évszakos gumi nem az igazi, se télen, se nyáron nem a legjobb... Lehet ilyen kevés használat mellett érdemes, de nemtudom. De ha csak 2e km-t használod lehet jobban kijössz ha az amúgy is rákölteni való összeget eltaxizod (biztosítás, 2 évente műszaki, olajcsere, + egyéb kötelező cserélendő dolgok)

+ egyéb kötelező cserélendő dolgok nem jellemző most "fordult" bele az óra a 28.000-be eddig olaj cseréken kívül nem kellet semmit se cserélni pluszban, csak a kerekeket tavasszal meg ősszel :) illetve a négy éves szerviznél cseréltettem a gyertyákat de azóta most lecseréltettem a szomszéddal az olajat_szűrőt tavasszal, a levegő meg pollen szűrőt eddig is én cseréltem, ja a tompított izzókat cseréltem kb ennyi olajcserét legközelebb már én is meg tudom csinálni a tavasszal a vizsgán csont nélkül át ment csak egy alvázmosást csináltattam a srác mondta is hogy milyen zsír állapotban van, hogy még nem látott ilyen jó állapotban kormányt :D a bal tompítottat mondta hogy be kellene állítani, mert az nem az igazi, de ha engem nem zavar akkor az is jó

a taxizás kicsit drága, évi 50eft bele kell hogy férjen azért egy fél évi buszbérletet kapnék, a busz meg nem arra jár amerre nekem kéne szal elég rossz befektetés a benya drága, így csak akkor használom amikor kell egy másfél milkós kocsit felesleges elpocsékolni csak hogy másnak jó legyen, meg hogy jól lehúzzon, mikor meg nekem kellene akkor meg én szívjak. egyébként meg bringázok a nyáron legalább mozgok. tegnap voltam kint a kertben, a kocsi kihasználtsága nőni fog, mert járnom kell majd gazt kaszálni vele mint régen :D

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag volt 14 collos felnivel G Astra?

Azért kérdezem,mert most lenne olcsón 14- es felni és akkor arra vennék egy garnitúra téligumit.

Persze a váltóméretre figyelek,úgy néztem ki,hogy a 185/65 R15 helyett pl. a 175/75R14 lenne a jó.

Mert a télinek vékonyabbnak kell lenni!

volt a kezelési útmutató szerint legalábbis

Link to comment
Megosztás:

Ez elég erős kijelentés volt. Vagy soha nem vezettél még jégen, vagy soha nem vezettél még minőségi téli gumival szerelt autót.

Csodára valóban nem képes, de a tökmindegy alapján szerintem télen inkább buszozzál, vagy vonatozzál. Mögöttem, vagy velem szembe ne gyere. :D

nos nagy tévedésben vagy, igaz nem 10.000km-ereket évente, de az elmúlt 10évben használtam kocsit télen nyáron téli gumival (télen), és a jégen a téli gumi se tud mindent. Ok a nyárinál jobb de jégen csak a szerencsén múlik minden ott valóban csak a szöges gumi a megoldás. vezettem már én is nem egyszer jégen meg ónos esőben is téli gumival, de ott nem a téli gumin múlott, hanem inkább az abs-en meg a rutinon mikor necces volt a helyzet

Nem vagyok kamikaze, tehát szembe biztos nem, mögéd csak debrecenben pesten (ritkábban) vagy az autópályán kerülhetek, de a pályán nem kell aggódnod, mert valszeg gyorsan magam mögé utasítalak sebességet betartva :) a buszozást csak ritkán űzött sport közé sorolom évente 1-2 alkalom

Link to comment
Megosztás:

nos nagy tévedésben vagy, igaz nem 10.000km-ereket évente, de az elmúlt 10évben használtam kocsit télen nyáron téli gumival (télen), és a jégen a téli gumi se tud mindent. Ok a nyárinál jobb de jégen csak a szerencsén múlik minden ott valóban csak a szöges gumi a megoldás. vezettem már én is nem egyszer jégen meg ónos esőben is téli gumival, de ott nem a téli gumin múlott, hanem inkább az abs-en meg a rutinon mikor necces volt a helyzet

:) Nem akarok kötözködni. De ha neked a szerencsén múlik, hogy épségben megérkezel valahova.....

És te is írod most hogy a nyárinál jobb a téli jégen.... én is ezt mondom....

Nagyon nem értem mi a kérdés...

Nyárra nyárit, télire télit. Szerintem elég egyszerű ez.

Ha nagyon keveset mész, és spórolni akarsz, akkor legyen végig téli az autón. 4 évszakos személyes tapasztalatom szerint (Michelin) sosem jó.

És kérlek havon ne közlekedj 140-el ha mások 80-90-el mennek. Ha így mész az valóban szerencse dolga lesz. :D

Balesetnél az számít hogy útviszonyoknak megfelelően mentél-e, nem az hogy 195/60 vagy 195/65-ös gumi van-e az autón.

Link to comment
Megosztás:

Én abból indulok ki, hogy adott emelkedőn adott autóval adott jég felületen nyári gumival csak lendületből tudtam feljönni, téli gumival meg álló helyből elindult.

Így számomra egyértelmű a különbség. Nyílván ha indulásnál segít, akkor a megállásban is.

télen ha van téli gumid, nem is értem mit szórakozol nyárival. jégen meg főleg.

Link to comment
Megosztás:

:) Nem akarok kötözködni. De ha neked a szerencsén múlik, hogy épségben megérkezel valahova.....

Ha nagyon keveset mész, és spórolni akarsz, akkor legyen végig téli az autón. 4 évszakos személyes tapasztalatom szerint (Michelin) sosem jó.

És kérlek havon ne közlekedj 140-el ha mások 80-90-el mennek. Ha így mész az valóban szerencse dolga lesz. :D

Balesetnél az számít hogy útviszonyoknak megfelelően mentél-e, nem az hogy 195/60 vagy 195/65-ös gumi van-e az autón.

félre értesz. elég jól fel tudom mérni az útviszonyokat. különben én se mennék a sebességeket betartva, gyorsabban mint egy mazsola. nekem "is" michelin téli gumim van és igen spórolás miatt kérdezem amit kérdezek, én is a télit részesítem előnyben. de jégnél sok minden bizony a szerencsén múlik. sőt manapság már szinte bármikor, ha mások vezetését veszem alapul. régebben szabályokat betartva, 2-3 km-t nem tudtam úgy megtenni, hogy ne nekem kellet volna két három figyelmetlen ember hibája miatt korrigálnom, hogy elkerüljük a csattanást. mostanában ritkábban használom az autót, de a közlekedési morál azóta se javult. én eddig kb háromszor csináltam olyan hülyeséget amit utólag végig gondolva azt mondtam, hogy bakker ez azért nagyon necces volt, baleset egyikből se lett. de nyugodtan mondhatom, hogy minden egyes ilyen necces alkalomra jut 30-50 esetet amit az én lélekjelenlétem miatt úsztunk meg másokkal kocc és sérülés nélkül

Link to comment
Megosztás:

:D Mai szórakozásom megvolt. Köszi! Ha az ember egy szint alatt leáll vitatkozni, csak veszíthet. Én részemről a témát kimerítettem. További jó szórakozást! :)

öreg ne legyél már magadtól így elszállva. nem vagy te olyan színvonalas ember.

Link to comment
Megosztás:

Tyű a hétszázát, betyár puskaporos itt a hangulat!

Na szóval:

A fene megette, ha a jeges úton csak a szerencsére bízza magát az ember.

Az egyetlen tényező ami a szerencséhez köthető, az a szembejövő.

Azt pedig senki sem mondta, hogy a téli gumi csodát tesz.

Elég, ha 20 méterről 18-ra csökken a fékút. 2 méteren sok minden történhet.

Azt mondod. Astro, hogy inkább az elektronikán meg az ABS-en múlik a dolog.

De vajon mennyivel kezd hamarabb dolgozni az ABS, nyári gumival a jégen.

Link to comment
Megosztás:

Tyű a hétszázát, betyár puskaporos itt a hangulat!

Na szóval:

A fene megette, ha a jeges úton csak a szerencsére bízza magát az ember.

Az egyetlen tényező ami a szerencséhez köthető, az a szembejövő.

Azt pedig senki sem mondta, hogy a téli gumi csodát tesz.

Elég, ha 20 méterről 18-ra csökken a fékút. 2 méteren sok minden történhet.

Azt mondod. Astro, hogy inkább az elektronikán meg az ABS-en múlik a dolog.

De vajon mennyivel kezd hamarabb dolgozni az ABS, nyári gumival a jégen.

Jégen már szinte azonnal dolgozik. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.