Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

sziasztok!

Az lenne a kérdésem hozátok hogy szeretnék alufelnit vásárolni használtat és hogy olvastam olyat neten hogy osztókör modositó hogy az szerintetek mennyire jó cucc?? mert nemtudok róla jóformán semmit csak hogy rá megy másik fajta felni,pl 5x112 stb.. és hogy mekkora felnit lehet rá tenni? 19-20 as felni rá megy még? vagy ahoz már ültetni is kell az autót? ültetni nem szeretném mert A magyar utak a legjobbak itt ebben az országban! láttam még képeken hogy másnak van 18-as kereke de az ugyebár 4x100 osztókörel van felrakva.szerintetek az osztókör modositóval érdemes felrakni másik felnit amivel jól mutatna a kocsin???

válaszotokat előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Először is mindenre van megoldás, így akár 5x120-as felnit is felrakhatsz a 4x100-as lyukosztású autóra (tulajdonképpen ezért találták ki az osztókörmódosítót), de én mégis inkább azt mondanám hogy keress inkább neked megfelelő osztókörrel rendelkező felnit, vagy ha nagyon elszánt vagy akkor cserélj kerékagyat: a nagyobb motorosoké (1.8-tól felfelé) már 5x110-es 4x100 helyett, és hátul is tárcsafékes.

Az osztókörmódosító legnagyobb hátránya szerintem hogy egyben nyomtávszélesítő is mert a második szett csavarnak valahol el kell férnie (ugye agyári csavarokkal megy fel az osztókörmódosító a kerékagyadra, egy újabb szett csavarral pedig a felni az osztókörmódosítóra), és mivel emiatt elég tekintélyes tömege van, így a rugózatlan tömeg is nő, ami hamarabb tönkreteszi a futóműalkatrészeket.

Mindettől függetlenül azért az osztókörmódosító korántsem veszélyes (legalábbis ha nem vagy versenyző), hiszen sokan használják, de valahogy nekem akkor is szükségmegoldásnak tűnik...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkopott a 195/60 az alufelnimről és bizony új nyári gumit kell majd venni.

Ugyaz a méret vonzó lenne árban, viszont eléggé széthuzta a 6,5J -s Borbet felni a gumit. (Dunlop SP Sport)

Az első kérdésem az, hogy mi ennek az oka? a 6,5 coll az 165 mm, a gumi meg 195 mm, tehát még a gumi a szélesebb és nem fordítva, mégis csak a 6 collos acélfelnin néz ki normálisan (az meg csak 152 mm). Na ezt nem értem.

A másik, hogy ha nagyobb gumit pakolok rá, akkor az mennyire fogja vissza a verdát, illetve a fogyasztás hogyan alakul?

Egyáltalán észrevehető e egy 205-ös méret a 195-hoz képest? Valahol azt olvastam, hogy a gyorsuláson nem változtat jelentősen, hanem a légellenállás miatt a fogyasztáson, de a tényleges tapasztalat érdekelne.

A harmadik :) , hogy ha nem teljesen azonos a váltóméret, akkor a picivel nagyobbat vagy a kisebbet válasszam (pl. 205/55 v. 60)? Erről tapasztalatok valakinek?

Köszi:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkopott a 195/60 az alufelnimről és bizony új nyári gumit kell majd venni.

Ugyaz a méret vonzó lenne árban, viszont eléggé széthuzta a 6,5J -s Borbet felni a gumit. (Dunlop SP Sport)

Az első kérdésem az, hogy mi ennek az oka? a 6,5 coll az 165 mm, a gumi meg 195 mm, tehát még a gumi a szélesebb és nem fordítva, mégis csak a 6 collos acélfelnin néz ki normálisan (az meg csak 152 mm). Na ezt nem értem.

A másik, hogy ha nagyobb gumit pakolok rá, akkor az mennyire fogja vissza a verdát, illetve a fogyasztás hogyan alakul?

Egyáltalán észrevehető e egy 205-ös méret a 195-hoz képest? Valahol azt olvastam, hogy a gyorsuláson nem változtat jelentősen, hanem a légellenállás miatt a fogyasztáson, de a tényleges tapasztalat érdekelne.

A harmadik :) , hogy ha nem teljesen azonos a váltóméret, akkor a picivel nagyobbat vagy a kisebbet válasszam (pl. 205/55 v. 60)? Erről tapasztalatok valakinek?

Köszi:

Igaz hogy 195mm a gumi, de a futófelület és nem a közepe. Egyébként az a jó ha széthúzza kicsit, nekem 7,5-es felnin van a 195-ös gumi, és így néz ki jól (szerintem).

Észrevehető a szélesebb gumi, de a nagyobb átmérő az még inkább. Én 205/45R17-ről váltottam 195/45R17-re, ez átmérőben is és szélességben is kisebb. Igen nagy a különbség menetteljesítményben, sokkal élvezetesebb vezetni az autót. Gyakorlatilag nincs használhatatlan fordulatszám tartomány, bárhonnan gyorsul. Ugyanakkor többlet fogyasztás nem jelentkezett, sőt kicsit kevesebbet is eszik.

Vagyis mindenképp a kisebb átmérőt ajánlom, főleg ha szélesebbet teszel fel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igaz hogy 195mm a gumi, de a futófelület és nem a közepe. Egyébként az a jó ha széthúzza kicsit, nekem 7,5-es felnin van a 195-ös gumi, és így néz ki jól (szerintem).

Észrevehető a szélesebb gumi, de a nagyobb átmérő az még inkább. Én 205/45R17-ről váltottam 195/45R17-re, ez átmérőben is és szélességben is kisebb. Igen nagy a különbség menetteljesítményben, sokkal élvezetesebb vezetni az autót. Gyakorlatilag nincs használhatatlan fordulatszám tartomány, bárhonnan gyorsul. Ugyanakkor többlet fogyasztás nem jelentkezett, sőt kicsit kevesebbet is eszik.

Vagyis mindenképp a kisebb átmérőt ajánlom, főleg ha szélesebbet teszel fel.

Na örömmel látom hogy mást is foglalkoztat a gumikérdés ilyen aspektusból is! Én is most valami hasonló dilemma előtt állok, mert jövő szezonra mindenképp gumit kell vennem. Jelen pillanatban 215/45 R17 van rajta ami nagyobb mint a gyári előírt (az 215/40 R17 lenne), de erősen gondolkodom a 205/40 R17-en, egyrészt mert egyetértek azzal hogy jobban nézne ki, valamint a rugalmasság is cseppet javulna. Ami miatt mégis kétségeim vannak az az hogy egyrészt a mostani 215/45 és a leendő 205/40 között majd másfél centi különbség van sugárban (átmérőben 3!). A sebességmérő pontatlansága még nem is zavarna különösebben, az azonban igen hogy ehhze még hozzájön az is hogy vettem egy gewindét ami 30 és 75mm közötti mértékben ültet (30mm a minimum, amihez ha hozzáadjuk a másfél centiméternyi különbséget ami a két gumi eltérő sugárméretéből fakad, akkor az máris 45mm), valamint a kisebb átmérőjű gumi miatt még lejjebb kell tekernem a gewindét hogy ne legyen akkora hézag a kerék és a sárvédőív között (a sugárbeli különbség miatt optimálisan újabb 15mm-rel, ami tehát így már 45mm), tehát mindösszesen 60mm-rel lesz lejjebb az autó a mostani állapotnál a kisebb kerék és a futómű miatt. A kinézet még nem is zavarna, de félek hogy ilyen szinten más a dolog a használhatóság rovására menne, mert nem tudnék beállni az autóval az udvarba. Mivel a futómű már megvan és feltett szándékom be is építeni, már egyedül csak az változhat hogy akkor 205/40 lesz-e vagy 215/40 az új gumi.

Link to comment
Megosztás:

Igaz hogy 195mm a gumi, de a futófelület és nem a közepe. Egyébként az a jó ha széthúzza kicsit, nekem 7,5-es felnin van a 195-ös gumi, és így néz ki jól (szerintem).

Észrevehető a szélesebb gumi, de a nagyobb átmérő az még inkább. Én 205/45R17-ről váltottam 195/45R17-re, ez átmérőben is és szélességben is kisebb. Igen nagy a különbség menetteljesítményben, sokkal élvezetesebb vezetni az autót. Gyakorlatilag nincs használhatatlan fordulatszám tartomány, bárhonnan gyorsul. Ugyanakkor többlet fogyasztás nem jelentkezett, sőt kicsit kevesebbet is eszik.

Vagyis mindenképp a kisebb átmérőt ajánlom, főleg ha szélesebbet teszel fel.

Köszi, akkor átmérőt biztosan nem növelek.

A gumi széthuzása nem is esztétikai szempontból zavar, hanem azért, mert én úgy éreztem, hogy erősen alászedett állapotában (pl.körforgalom), nedves úton nem tapadt normálisan. A gumi is egészen máshogy kopott, mint az acélfelnin, sokkal szabálytalanabbul.

Na mindegy, ha tényleg annyira visszafogja az az egy cm különbség, akkor ugyis marad a 195-ös. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lehet hogy benéztem a felnimet opel astra G 4*100 alu felni et 37 16"205*55 nagyon szép a kocsin de ha 4 ülünk benne hátul a nagyobb huplikon mintha felütne és talán ki is lóg egy kicsit. Mit gondoltok vegyek rá 195*55 gumit vagy haggyam így? Előre is köszi a véleményeteket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lehet hogy benéztem a felnimet opel astra G 4*100 alu felni et 37 16"205*55 nagyon szép a kocsin de ha 4 ülünk benne hátul a nagyobb huplikon mintha felütne és talán ki is lóg egy kicsit. Mit gondoltok vegyek rá 195*55 gumit vagy haggyam így? Előre is köszi a véleményeteket.

Link to comment
Megosztás:

Na örömmel látom hogy mást is foglalkoztat a gumikérdés ilyen aspektusból is! Én is most valami hasonló dilemma előtt állok, mert jövő szezonra mindenképp gumit kell vennem. Jelen pillanatban 215/45 R17 van rajta ami nagyobb mint a gyári előírt (az 215/40 R17 lenne), de erősen gondolkodom a 205/40 R17-en, egyrészt mert egyetértek azzal hogy jobban nézne ki, valamint a rugalmasság is cseppet javulna. Ami miatt mégis kétségeim vannak az az hogy egyrészt a mostani 215/45 és a leendő 205/40 között majd másfél centi különbség van sugárban (átmérőben 3!). A sebességmérő pontatlansága még nem is zavarna különösebben, az azonban igen hogy ehhze még hozzájön az is hogy vettem egy gewindét ami 30 és 75mm közötti mértékben ültet (30mm a minimum, amihez ha hozzáadjuk a másfél centiméternyi különbséget ami a két gumi eltérő sugárméretéből fakad, akkor az máris 45mm), valamint a kisebb átmérőjű gumi miatt még lejjebb kell tekernem a gewindét hogy ne legyen akkora hézag a kerék és a sárvédőív között (a sugárbeli különbség miatt optimálisan újabb 15mm-rel, ami tehát így már 45mm), tehát mindösszesen 60mm-rel lesz lejjebb az autó a mostani állapotnál a kisebb kerék és a futómű miatt. A kinézet még nem is zavarna, de félek hogy ilyen szinten más a dolog a használhatóság rovására menne, mert nem tudnék beállni az autóval az udvarba. Mivel a futómű már megvan és feltett szándékom be is építeni, már egyedül csak az változhat hogy akkor 205/40 lesz-e vagy 215/40 az új gumi.

A sebességmérőd most pontatlan, legalábbis ha a gyári méret 215/40, akkor jelenleg 21mm-rel nagyobb a kereked.

De persze ez nem gond, egyszer megy az ember GPS-sel, megnézi mennyit csal az óra 50-90-130 -nál, aztán kész.

Az ültetés problémája valóban fenn áll, viszont a rugalmasság nem "cseppet" javulna, ebben biztos vagyok. Én kerék váltás óta egy más autóban ülök.

Kompromisszumként a 205/45R17 nem merült fel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lehet hogy benéztem a felnimet opel astra G 4*100 alu felni et 37 16"205*55 nagyon szép a kocsin de ha 4 ülünk benne hátul a nagyobb huplikon mintha felütne és talán ki is lóg egy kicsit. Mit gondoltok vegyek rá 195*55 gumit vagy haggyam így? Előre is köszi a véleményeteket.

Én vennék rá 195/55-öst.

Link to comment
Megosztás:

A sebességmérőd most pontatlan, legalábbis ha a gyári méret 215/40, akkor jelenleg 21mm-rel nagyobb a kereked.

De persze ez nem gond, egyszer megy az ember GPS-sel, megnézi mennyit csal az óra 50-90-130 -nál, aztán kész.

Az ültetés problémája valóban fenn áll, viszont a rugalmasság nem "cseppet" javulna, ebben biztos vagyok. Én kerék váltás óta egy más autóban ülök.

Kompromisszumként a 205/45R17 nem merült fel?

A sebességmérőm most pontos (GPS-szel mérve) gyárilag ugyanis siet az autó eredeti gumiméretével.

205/45 R17 azért nem kell, mert elsősorban éppen az alacsony oldalfalmagasságra utazok (a futófelület szélessége csak másodsorban játszik), annál meg még a 215/40 is jobb ilyen téren.

Link to comment
Megosztás:

T Janó32!

"... mennyre ..."

Semennyire.

A méret 195/60 R15.

T mantec!

"...A méret 195/60 R15..."

Mint írtam, tudom hogy nem váltóméret. Tudom, hogy átmérőben +19,5mm (sugárban 8,xmm) Arra lennék kíváncsi, hogy miben okozna problémát ez a 2cm-es méret differencia (ha egyáltalán okozna). Ennyi eltérés miként hathat a futómű geometriára, milyen alkatrészt terhel esetleg túl, beleérhet-e a bobba...

Ezen kérdésekre kérnék Tőled választ, így talán érthetőbb hogy mit kérdeztem. (Google-ben mindenki más is képes megnézni a valós méretet, de a valós hozzáértés már más kérdés...)

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mennyire jó/nem jó ötlet 195/65 R15-ös gumit tenni a G Astra-ra? (Tudom hogy nem váltóméret, de most épp egy ilyen szett került látókörömbe...)

Nekem az van fent 2 éve, még egy szezont elmegy (hacsak nem sikerül addig találnom valami frankó 16"-os alufelnit), eddig semmi rosszat nem mondhatok róla. Mindenki ragaszkodik a gyári mérethez (ami természetesen helyes), viszont még senkitől sem hallottam saját tapasztalat alapján, hogy mi baja lenne, ha nem gyári gumit pakolnak fel. Mindenki csak googleból hallja, vagy ismerősnek az unokatestvérének a haverjától.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mindenki ragaszkodik a gyári mérethez (ami természetesen helyes), viszont még senkitől sem hallottam saját tapasztalat alapján, hogy mi baja lenne, ha nem gyári gumit pakolnak fel.

Kérlek, ha csak ez kell, én leírhatom hogy mit tapasztaltam a 215/45 R17-el ami már harmadik éve van fent a gyárilag javasolt 215/40 helyett, de elég rövid válasz lesz: konkrétan semmit. Nem dőlt össze a világ, semmi baj nem történt, az Astra is vígan gurul még és én sem követtem el szeppukut a botorságom következtében beütött váratlan meghibásodás miatt. És hogy miért ezt a méretet használom? Mert ez volt a felnin amikor vettem. Ennyi. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A sebességmérőd most pontatlan, legalábbis ha a gyári méret 215/40, akkor jelenleg 21mm-rel nagyobb a kereked.

De persze ez nem gond, egyszer megy az ember GPS-sel, megnézi mennyit csal az óra 50-90-130 -nál, aztán kész.

Az ültetés problémája valóban fenn áll, viszont a rugalmasság nem "cseppet" javulna, ebben biztos vagyok. Én kerék váltás óta egy más autóban ülök.

Kompromisszumként a 205/45R17 nem merült fel?

Komolyan mondom, meghoztátok a kedvem egy kisebb és keskenyebb gummához... :D

Link to comment
Megosztás:

gondolkodom a futómű ültetésen,a kerék méretem 15" 7J ET38 195/60 gyári méretű gumikkal

30/30mm-es ültetésre gondoltam,Eibach Pro kit rugóval,mondanátok tapasztalatokat(pl.komfort,stabilitás)

esetleg elbírna-e 40/40mm-t?

Más márkájú rugókkal van-e tapasztalat?

Nekem volt FK a Calibrában. A stabilitás remek volt, komfortról ellenben nem nagyon lehetett beszélni. Gyári gumikkal kicsit más lesz a helyzet, nem lesz annyira kemény.

Elbírja a 4-centit is.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az van fent 2 éve, még egy szezont elmegy (hacsak nem sikerül addig találnom valami frankó 16"-os alufelnit), eddig semmi rosszat nem mondhatok róla. Mindenki ragaszkodik a gyári mérethez (ami természetesen helyes), viszont még senkitől sem hallottam saját tapasztalat alapján, hogy mi baja lenne, ha nem gyári gumit pakolnak fel. Mindenki csak googleból hallja, vagy ismerősnek az unokatestvérének a haverjától.

Nekem saját tapasztalatom van több autóval. Mindig lecserélem a magasabb oldalfalú gumit alacsonyabbra, mert a stabilitásnak és a dinamikának is jót tesz. Ugyanakkor a fogyasztásban nem éreztem soha hátrányát.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.