Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Sziasztok!

Szeretnék gyári BBS felniket a kocsimra és találtam is egyet,csak szeretnék egy megerősítést az itteni hozzáértőktől arra,hogy megvegyem e/jó lenne e a kocsimra...

http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/elado_4x100_15_os_bbs_alufelni

Nyári gumihoz kellene,ami 196/60/15-ös!

Előre is köszi a válaszokat!

A mereteivel nincsen semmi gond, siman felrakhato. A gond a tehermentesitonel van. Mivel ez gyari vw felni feltetelezheto h az agymeret 57,1 mig az opele 56,5. Namost erre a meretre senki nem fog(mert nem tud) tehermentesitot gyartani. Vagy hasznalod enelkul, vagy probalkozol sorosdobozzal, vagy elviszed esztergalyoshoz a felnit es megnagyobbittatod az agyat akkorara amibe mar tudnak gyurut gyartani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék gyári BBS felniket a kocsimra és találtam is egyet,csak szeretnék egy megerősítést az itteni hozzáértőktől arra,hogy megvegyem e/jó lenne e a kocsimra...

http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/elado_4x100_15_os_bbs_alufelni

Nyári gumihoz kellene,ami 196/60/15-ös!

Előre is köszi a válaszokat!

Spzoli jól mondja. Én használtam 57,1-est. Fel lehet rakni, használható, de minden kerékcsere macera.

Vegyél 56,5-est vagy olyat, amibe tudsz rendes tehermentesítőt rakni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék gyári BBS felniket a kocsimra és találtam is egyet,csak szeretnék egy megerősítést az itteni hozzáértőktől arra,hogy megvegyem e/jó lenne e a kocsimra...

http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/elado_4x100_15_os_bbs_alufelni

Nyári gumihoz kellene,ami 196/60/15-ös!

Előre is köszi a válaszokat!

Szerintem, keresni kellene másik felnit... Így én nem tenném fel, ha meg a vételárhoz hozzáadjuk azt az összeget, amivel nagyobbra esztergáltatod az agy furatát, és veszel gyűrűket, szerintem lényegesen jobb ajánlatokat lehet találni ennél a szettnél. (csak kis türelem kell a kereséshez.)

Egyébként elismerem, az ízlés szubjektív dolog, de ha tanácsolhatok; Érdemes a használtauto.hu-n nézegetni az alufelnis G-Astrákat, ott egyszerre sokat lehet nézni, és lehet elmélkedni a kocsi formájához mi áll jól.

Ez a felni szerintem szép a 90-es évek VW-jein, viszont szerintem egy G Astrát öregít.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem, keresni kellene másik felnit... Így én nem tenném fel, ha meg a vételárhoz hozzáadjuk azt az összeget, amivel nagyobbra esztergáltatod az agy furatát, és veszel gyűrűket, szerintem lényegesen jobb ajánlatokat lehet találni ennél a szettnél. (csak kis türelem kell a kereséshez.)

Egyébként elismerem, az ízlés szubjektív dolog, de ha tanácsolhatok; Érdemes a használtauto.hu-n nézegetni az alufelnis G-Astrákat, ott egyszerre sokat lehet nézni, és lehet elmélkedni a kocsi formájához mi áll jól.

Ez a felni szerintem szép a 90-es évek VW-jein, viszont szerintem egy G Astrát öregít.

Igen ilyet fekete W Venton láttam azon jól mutat,de G Astrán nem tetsz(ik)ene,"régivágású" :D

Link to comment
Megosztás:

Olyan nagy macera nem lehet az a 0,6mm. Én simán használnám így.

Az a kicsi éppen azt okozza, hogy nem tudod vagy nehéz pont a közepére helyezni a kereket amíg meghúzod a csavart. Utána már természetesen nem gond.

Úgyhogy mindössze annyi a macera vele hogy nagyon oda kell figyelni, hogy minden csavar éppen a lyuk közepén legyen amikor meghúzod. (a csavar kúpja nem képes mindig teljesen helyrehúzni a kereket) Ha pedig picit félrement azt csak menet közben veszi észre az ember, és nem feltétlen tudni hogy melyik kerék rázza az autót. Tehát gyakorlatilag újra az egész.

De nem akarok én senkit meggyőzni, csak leírtam a tapasztalatot.

Link to comment
Megosztás:

Az a kicsi éppen azt okozza, hogy nem tudod vagy nehéz pont a közepére helyezni a kereket amíg meghúzod a csavart. Utána már természetesen nem gond.

Úgyhogy mindössze annyi a macera vele hogy nagyon oda kell figyelni, hogy minden csavar éppen a lyuk közepén legyen amikor meghúzod. (a csavar kúpja nem képes mindig teljesen helyrehúzni a kereket) Ha pedig picit félrement azt csak menet közben veszi észre az ember, és nem feltétlen tudni hogy melyik kerék rázza az autót. Tehát gyakorlatilag újra az egész.

De nem akarok én senkit meggyőzni, csak leírtam a tapasztalatot.

Jogos amit mondasz, de aki már kicsit jártas a dologban, annak egyáltalán nem gond jól felrakni. Én mindig kézzel tekerem be a csavarokat, miközben kicsit mozgatom a kereket. Utána több lépcsőben húzom meg.

Link to comment
Megosztás:

Ez a BBS III talán igen, de volt hasonló BBS gyárilag is Astrán, az RX:

bbs-rx-258-54421.jpg

De ez a felni nagyon nem ugyan az.... Vagy 2"-al nagyobb is, peres rajta a gumi, és a felni peremen nincs hely a külső súlyoknak, hanem rejtett súlyozású

U.i.: Azért a másik gyári opc felni szebb :)

Módosítva : merenyi85
Link to comment
Megosztás:

Találtam egy ilyet: http://olx.hu/hirdetes/aez-4x100-r17-polir-peremmel-205-40-gumival-ID2ekEr.html#80ebfb5a4e

Elvileg felmegy nekem is, csak a gumival vannak aggályaim, mert a váltóméret a 205/45 R17 lenne...mennyire befolyásolná negatívan az, hogy ez 40-es?

Köszi!

Többet fog pörögni valamivel ugyanazon sebesség mellett, szerintem csak akkor lesz zavaró, ha sokat pályázol.

Viszont nagy lesz a rés is a gumi teteje és a sárvédőív között, ami nem néz ki jól.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Találtam egy ilyet: http://olx.hu/hirdetes/aez-4x100-r17-polir-peremmel-205-40-gumival-ID2ekEr.html#80ebfb5a4e

Elvileg felmegy nekem is, csak a gumival vannak aggályaim, mert a váltóméret a 205/45 R17 lenne...mennyire befolyásolná negatívan az, hogy ez 40-es?

Köszi!

Váltóméret kalkulátor. Átmérőben a gyári 195/60 R15-höz képest átmérőben csak 1,9cm van. Az nem jelentős, nem lesz feltűnően nagyobb a kerékjárat. Mikor a sebmérő 100-at mutat, az valójában csak 96,88Km/ óra.

Módosítva : Probert
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Váltóméret kalkulátor. Átmérőben a gyári 195/60 R15-höz képest átmérőben csak 1,9cm van. Az nem jelentős, nem lesz feltűnően nagyobb a kerékjárat. Mikor a sebmérő 100-at mutat, az valójában csak 96,88Km/ óra.

19mm az nem kevés. Nekem a 195/45R17-tel is elég nagy lett a rés a kerék fölött.

Attól függetlenül én megvenném, ha tetszik.

Link to comment
Megosztás:

19mm az nem kevés. Nekem a 195/45R17-tel is elég nagy lett a rés a kerék fölött.

Attól függetlenül én megvenném, ha tetszik.

Volt itt a fórumon, aki 195/60 R15 helyett 195/65 R15-öt rakott fel, hogy lufballonosabb, komfortosabb legyen. Az is 2cm-es eltérés.

Link to comment
Megosztás:

Használ valaki H astra 16" acélfelnit a G astrán ?

Most tervezek egy garnitúrát beszerezni az alufelnik helyett...

Én csak felpróbáltam az enyémre faterét, amikor csináltam a hátsódob rozsdátlanítást és szerintem jól néz ki rajt (használatról nem tudom beszámolni), attól függetlenül, hogy nem alu és 205/55-ös gumival van rajt. A gyári ET-je a 4x100-asnak 37, ezért szépen terpeszt. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Elég nagy dilemmába vagyok alufelni vásárlás ügyben.

Van 3 kiszemelt áldozat és nem tudok dönteni:

- 17" gyári corsa opc felni 215/45-ös 6mm-es conti gumikkal - 110e+futár

- 16" szintén Opel Alessio F1-es felni 205/55-ös kb. 5000km-es dunlop gumikkal - 90e+futár

- 16" off VW AEZ felni, ez helyben van és csak felni - kb. 45e. (a pereme kettőnek picit nyúzott)

Kb. ez a sorrend magamban és az érvek:

Az első nagyon tetszik, mert tényleg gyári felni és nagyon jól mutatna az astrán (láttam képet), csak a gumiktól félek, hogy nagy lesz az autóra, na nem azért, hogy nem megy rá hanem ezért, hogy lomha lesz vele az autó és lehet erősen megugrik a fogyasztásom is, nem beszélve a futóművem megterheléséről (sajnos nem a legjobb utakon járok.. :( )

A második egy jóval barátibb méretekkel rendelkező, de viszont az autón kevésbé jól mutató darab.

A harmadikra meg olyan gumit veszek amilyet akarok (205/45-re gondoltam, tudom nem váltóméret) plusz központosító gyűrű is kell még bele, de ez a verzió se állna meg 100 alatt (használt gumival).

Szerintetek?

Módosítva : pszaby
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Elég nagy dilemmába vagyok alufelni vásárlás ügyben.

Van 3 kiszemelt áldozat és nem tudok dönteni:

- 17" gyári corsa opc felni 215/45-ös 6mm-es conti gumikkal - 110e+futár

- 16" szintén Opel Alessio F1-es felni 205/55-ös kb. 5000km-es dunlop gumikkal - 90e+futár

- 16" off VW AEZ felni, ez helyben van és csak felni - kb. 45e. (a pereme kettőnek picit nyúzott)

Kb. ez a sorrend magamban és az érvek:

Az első nagyon tetszik, mert tényleg gyári felni és nagyon jól mutatna az astrán (láttam képet), csak a gumiktól félek, hogy nagy lesz az autóra, na nem azért, hogy nem megy rá hanem ezért, hogy lomha lesz vele az autó és lehet erősen megugrik a fogyasztásom is, nem beszélve a futóművem megterheléséről (sajnos nem a legjobb utakon járok.. :( )

A második egy jóval barátibb méretekkel rendelkező, de viszont az autón kevésbé jól mutató darab.

A harmadikra meg olyan gumit veszek amilyet akarok (205/45-re gondoltam, tudom nem váltóméret) plusz központosító gyűrű is kell még bele, de ez a verzió se állna meg 100 alatt (használt gumival).

Szerintetek?

Én a 17"-os Corsa OPC-t venném. A gumit meg kissebbre cseréled, majd, ha váltásra kerül a sor. Váltómérete a gyári 195/60 R15-nek. (Váltóméret kalkulátor)

Módosítva : Probert
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Elég nagy dilemmába vagyok alufelni vásárlás ügyben.

Van 3 kiszemelt áldozat és nem tudok dönteni:

- 17" gyári corsa opc felni 215/45-ös 6mm-es conti gumikkal - 110e+futár

- 16" szintén Opel Alessio F1-es felni 205/55-ös kb. 5000km-es dunlop gumikkal - 90e+futár

- 16" off VW AEZ felni, ez helyben van és csak felni - kb. 45e. (a pereme kettőnek picit nyúzott)

Kb. ez a sorrend magamban és az érvek:

Az első nagyon tetszik, mert tényleg gyári felni és nagyon jól mutatna az astrán (láttam képet), csak a gumiktól félek, hogy nagy lesz az autóra, na nem azért, hogy nem megy rá hanem ezért, hogy lomha lesz vele az autó és lehet erősen megugrik a fogyasztásom is, nem beszélve a futóművem megterheléséről (sajnos nem a legjobb utakon járok.. :( )

A második egy jóval barátibb méretekkel rendelkező, de viszont az autón kevésbé jól mutató darab.

A harmadikra meg olyan gumit veszek amilyet akarok (205/45-re gondoltam, tudom nem váltóméret) plusz központosító gyűrű is kell még bele, de ez a verzió se állna meg 100 alatt (használt gumival).

Szerintetek?

Én most vettem gyári alufelniket. Ilyet mint ami a hirdetésben van csak 4x100-ast.

http://olx.hu/hirdetes/opel-16-os-gyari-irmscher-alufelni-gumikkal-astra-g-astra-h-zafira-a-ID2eKl3.html#c99afb9468

Ha választani kellene akkor csakis gyári felni. Egy baja van annak amit írtál, hogy 17"-os. Nagyon vigyázni kell rá! Elég a 16"-os.

Szerintem az opel gyári felnik nagyon szépek. Most már van belőlük választék is. Nem írtad az osztókör méretét, de itt van két hirdetés is.

http://olx.hu/hirdetes/elado-16-os-gyari-opel-alufelnik-4x100-ID2bqGN.html#d7cecefc55

http://olx.hu/hirdetes/16-gyari-opel-4x100-hasznalt-alufelni-garnitura-ID2hsGX.html#a9bea5f2f8

Nekem volt Alessio felnim, nem egy erős fajta. Sok sérülés volt rajta.

VW ezt javítani kellene. Elvetném.

Ha gondolod akkor küldhetek képet az autómról a 16"-os felnikkel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.