Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

azt azért csöndben megsúgnám, hogy az alapjárati motor illetve a pillangószelep koszosodása nem okozza csak 1 henger gyujtáskimaradását.......

sőt semmilyen gyujtáskimaradást.....

a gyujtás és az alapjárat szabályzásnak nem sok kapcsolata van egymáshoz...

bocs hogy beleszoltam...

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Sajnos nem vagyok otthon ezért nem tudom megnézni a hibakód listát. Ma dobott az autó egy sárga lámpát, kivillogtatva pedig egy 0304 hibakódot. A lámpa folyamatosan világít gyorsításkor pedig villog.

Azt szeretném megtudni, hogy mi ez a hibakód és, hogy mehetek-e az autóval?

Köszönöm a segítségeket!

Szia

Olvasd el az előző hozászólásomat ott a megoldás.

Írj privátot!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

azt azért csöndben megsúgnám, hogy az alapjárati motor illetve a pillangószelep koszosodása nem okozza csak 1 henger gyujtáskimaradását.......

sőt semmilyen gyujtáskimaradást.....

a gyujtás és az alapjárat szabályzásnak nem sok kapcsolata van egymáshoz...

bocs hogy beleszoltam...

Semmi gond szólj be nyugodtan! ;) Én tudom hogy jó az autó amióta ezt megcsinálták rajta, és nem te! Én megfizettem a tanuló pénzt ezért a hibáért, csupán jószándékból próbálok segíteni azokon akinek ez a problémája. A tény az hogy az autóm hibátlan, és csak 6000Ft-ba került a javítása. De aki ezt nem hiszi el, nyugodtan vegye meg a sok felesleges alkatrészt én is megtettem de nem segített! Egyébként a szerelők akik megtalálták a hibát 5évig opel szervízben dolgoztak, ebből adódóan tudják hogy mit csinálnak.

Link to comment
Megosztás:

Lejött a kerék és a nyári gumi felnivel együtt ott villog az autón:-)

Vki vélemény a megelőzésről? Tudom bezsirozni mikor felrakom stb...esetleg vmi más?

Lefesteni a hátsó dobokat vmi konszolidált színre azzal lehet vmivel jobb? A Hátsó dobok tisztítását amugy is tervezem....

Link to comment
Megosztás:

azt azért csöndben megsúgnám, hogy az alapjárati motor illetve a pillangószelep koszosodása nem okozza csak 1 henger gyujtáskimaradását.......

sőt semmilyen gyujtáskimaradást.....

a gyujtás és az alapjárat szabályzásnak nem sok kapcsolata van egymáshoz...

bocs hogy beleszoltam...

támogatom a hozzászolásodat.......... ;)

Link to comment
Megosztás:

nagykaéapács, és mag kell ütni a gumit. majd bezsirozni a felfekvő felületet hogy ne járj így...

:lol: de bejön :lol:

Köszi próbálkozom....

olyan állat vagyok nem zsíroztam le ősszel...

Én mindíg átcsiszolom picit és bezsírozom, mert anno az előzőn egyszer nekem is le kellett rugdosni a kereket.

A jobbik eset, amikor az acélkerék szorul fel. Sógoromnak az alu szorult meg, de lejött csak a tehermentesítő maradt az agyon ;) Na azt komoly volt leszedni...

Link to comment
Megosztás:

:lol: de bejön :lol:

Én mindíg átcsiszolom picit és bezsírozom, mert anno az előzőn egyszer nekem is le kellett rugdosni a kereket.

A jobbik eset, amikor az acélkerék szorul fel. Sógoromnak az alu szorult meg, de lejött csak a tehermentesítő maradt az agyon ;) Na azt komoly volt leszedni...

na az lett volna még szép ha én is igy járok...

Dobfestéssel kapcsolatban vmi hasznos dolog?

Link to comment
Megosztás:

Lejött a kerék és a nyári gumi felnivel együtt ott villog az autón:-)

Vki vélemény a megelőzésről? Tudom bezsirozni mikor felrakom stb...esetleg vmi más?

Lefesteni a hátsó dobokat vmi konszolidált színre azzal lehet vmivel jobb? A Hátsó dobok tisztítását amugy is tervezem....

Szerintem nem érdemes lefesteni, az enyémet úgy vettem, és fél óra kalapálás után sikerült szétszednem a dobot plus nem kis erőfeszítéssel. Szidtam is aki lefestette. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hát le lehet szépen festeni, de nem szabad sajnálni az időt szétszedni és úgy fújni.

így van, az én esetemben szerintem lefestették rárakták ennyi, és nem is úgy nézett ki mintha fújva lett volna, valami olcsó festék volt és elég vastagon. Érdemes utána járni, biztos van jófajta, ha nem olyan vastagon rakódik le szerintem nincs vele ilyen probléma.

Link to comment
Megosztás:

Szia

Akkor azt mivel tudjátok magyarázni hogy azóta hibátlan az autó.

Üdv

nem tudom. titokban meghajtották az autódat, és azóta zár a szelep, vagy lehuzták a csatit a trafóról, azóta érintkezik, vagy akármi....

de az alapjárat és az 1 hengerben gyujtáshiba... semmi köze a kettőnek egymáshoz.

egy picit tudnád a motor müködését, belátnád hogy tényleg.

mintha azt írnám hogy szar a kép a monitoromon, és azóta nem müködik a billentyüm....

Link to comment
Megosztás:

nem tudom. titokban meghajtották az autódat, és azóta zár a szelep, vagy lehuzták a csatit a trafóról, azóta érintkezik, vagy akármi....

de az alapjárat és az 1 hengerben gyujtáshiba... semmi köze a kettőnek egymáshoz.

egy picit tudnád a motor müködését, belátnád hogy tényleg.

mintha azt írnám hogy szar a kép a monitoromon, és azóta nem müködik a billentyüm....

Meghajtásról annyit 60km-en keresztül mentem 5000-es fordulaton vele injektor tisztító adalékkal kevert üzemanyaggal, de semmi változás nem töertént. A trafót pedig vagy 5x vettem ki és raktam be, + befújtam a csatlakozókat kontakt spray-vel és a hiba akkor is előjött. Az alapjárati témáról nekem se mondtak el mindent, még valamit csináltak vele de az szakmai titok ezt válaszolták. Meg kellett valami speciális műszer hozzá, amivel az alapjárati motort tudták programozni összehangolni a szívótorok működésével a szelep szabályzásával, de ezt hogy csinálták, azt nem árulták el. Biztos ott van valami megoldás mert előtte tanácstalanok voltak és egyszer csak szóltak hogy vigyem a kocsit mert a másikat megtudták csinálni az egy 1998-as Astra G volt ugyanezzel a jelenséggel azzal a különbséggel, hogy ott nem írta a computer melyik henger áll meg.

Ezt a kérdést én feltettem nekik hogy mért csak a 4. és 3. henger áll meg, erre azt válaszolták hogy egyik henger sem megy tökéletesen csak a computer pont a 3-ast és 4 est érzékeli!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nem tudom, hogy ez ugrókódos távirányító-e, de azok szoktak ilyet csinálni, ha érzékelőtávolságon kívül nyomogatva van a táv. Persze van egy bizonyos "befogási" tartománya ha jól tudom az ugrókódosnak, de egy idő után már ha kiesik a tartományból akkor nem fogja nyitni az ajtót.

Esetlegesen beragadna a gomb? Bár akkor a kis piros led jelezné, hogy állandóan megy.

Tényleg, ha kulccsal kinyitod utána be tudod zárni a távval?

vqalószinüleg kilazult a távirányitóban az elemtartó foglalat.

azt javaslom: szedd szét a kulcsot, és papirral támaszd meg az elemet ugy hogy a felső belsőrészbe hajtogass papirt. aztán nyomd össze a kulcsot, és müködni fog.

ha nem megy akkor valamikor arra gurulsz, és megcsinálom neked ;)

Sziasztok! nemtudom milyen fajta, de amikor megnyomom a gombot akkor felvillan a led. Tehát nem elem baja lehet szerintem! Szerintem csak annyi hogy kedves Apósom játszik vele. Mert énutánam sose csinálja! De azért köszönöm a jobbnál jobb ötleteket!

Link to comment
Megosztás:

Meghajtásról annyit 60km-en keresztül mentem 5000-es fordulaton vele injektor tisztító adalékkal kevert üzemanyaggal, de semmi változás nem töertént. A trafót pedig vagy 5x vettem ki és raktam be, + befújtam a csatlakozókat kontakt spray-vel és a hiba akkor is előjött. Az alapjárati témáról nekem se mondtak el mindent, még valamit csináltak vele de az szakmai titok ezt válaszolták. Meg kellett valami speciális műszer hozzá, amivel az alapjárati motort tudták programozni összehangolni a szívótorok működésével a szelep szabályzásával, de ezt hogy csinálták, azt nem árulták el. Biztos ott van valami megoldás mert előtte tanácstalanok voltak és egyszer csak szóltak hogy vigyem a kocsit mert a másikat megtudták csinálni az egy 1998-as Astra G volt ugyanezzel a jelenséggel azzal a különbséggel, hogy ott nem írta a computer melyik henger áll meg.

Ezt a kérdést én feltettem nekik hogy mért csak a 4. és 3. henger áll meg, erre azt válaszolták hogy egyik henger sem megy tökéletesen csak a computer pont a 3-ast és 4 est érzékeli!

milyen autód van?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem érdemes lefesteni, az enyémet úgy vettem, és fél óra kalapálás után sikerült szétszednem a dobot plus nem kis erőfeszítéssel. Szidtam is aki lefestette. ;)

Én ma lefújtam vékonyan az agyat, és a dobot, ahol rozsdás volt, idegesített, ott vöröslik a rozsda, igaz az első kerekeknél is, de ott a menet miatt hagytam.....

Link to comment
Megosztás:

Én ma lefújtam vékonyan az agyat, és a dobot, ahol rozsdás volt, idegesített, ott vöröslik a rozsda, igaz az első kerekeknél is, de ott a menet miatt hagytam.....

Másik dolog, meg amikor a bal első kereket levettem, akkor a váltónál, a féltengelynél, nagyon vékonyan olajos volt.....

Azt az olajat lefújtam féktisztító sprayvel.... Még a kocsi nincs 1.5 éves... Érdemes ezzel foglalkozni, ha megint olajos lesz? De csak nagyon vékonyan olyan, foglalkoznak azzal? Másik oldalt is néztem, ott száraz volt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! nemtudom milyen fajta, de amikor megnyomom a gombot akkor felvillan a led. Tehát nem elem baja lehet szerintem! Szerintem csak annyi hogy kedves Apósom játszik vele. Mert énutánam sose csinálja! De azért köszönöm a jobbnál jobb ötleteket!

helló

lehet, hogy eltörött egy kis érintkeződ, ami az elemet meg azt a kis lapot köti össze, nekem is el van törve, és amikor felismertetem vele a kulcsot, akkor működik, viszont ha kicsit elmozdul, akkor elfelejti, de a kulcs továbbra is villog, ha megnyomom. próbáld meg, hogy a másik kulccsal is csinálja-e

üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! nemtudom milyen fajta, de amikor megnyomom a gombot akkor felvillan a led. Tehát nem elem baja lehet szerintem! Szerintem csak annyi hogy kedves Apósom játszik vele. Mert énutánam sose csinálja! De azért köszönöm a jobbnál jobb ötleteket!

A probléma nekem abból adódott, hogy elegendő egy rövidke feszültség kimaradás és elfelejti a kódot. Pl elemcsere estén is be kell kódolni. Nekem az eloxidálódott érintkezők miatt néha volt kimaradás. Először azt hittem, hogy lemerült az elem, de csere után is ez volt a jelenség. Sajna nekem nincs benne lámpa, így aztán nem tudtam, hogy mi van. Aztán némi gondolkodás és szemrevételezéd után megszületett a megoldás. Te is megpucolhatod, azzal semmit nem veszítesz.

Link to comment
Megosztás:

na, ahogy ígértem, itt van a leírás az EGR szelep tisztításáról.

Moci: z14xe

Cak hideg motornál állj neki! Az akku sarut nem vettem le, de a kulcs sem volt a gyújtáskapcsolóban.

Összeszerelés után nem jelzett hibát a műszerfal.

Első lépés a motor burkolatának eltávolítása:

1. csavard ki a csavarokat

2. enyhén húzd maga felé a burkolatot.

http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875341.jpg

http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875420.jpg

Először egy rövid csavarhúzó segítségével nyomd fel a pöcköt és húzd szét a csatlakozót.(nem egyszerű jól eltalálni..)

A két torx csavar izomból van rögzítve, csak megfelelő szerszámmal állj neki.

Ha lelazítottad, figyelj az alátétre nehogy leessen, majd vedd kézbe az EGR szelepet.

http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875491.jpg

http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875620.jpg

Én festékboltban vettem denaturált szeszt (etilalkohol) és kevertem bele egy kevés benzint= bioetanol ;)

A nyitást nem végeztem el, mert nem találtam megfelelő leírást hozzá..szóval csak úgy belaraktam ázni.

Ha valaki tudna mondani egy linket, ahol megtudom nézni a lábkiosztásokat a nyitáshoz megköszönném!

Egy hirtelen utazás miatt nem tudtam kivárni az egy éjszaka áztatást..szóval legyártottam az alátét alapján rozsdamentes lemezből a lezárást, majd rögzítettem (a torxokat lecseréltem normál csavarra) , csati vissza. s nem rángatott... :lol: jippijé, bár csak 40km mentem..

Megjegyzés: ez egyik csavart, ami csak a lemezt és az alátétet rögzíti, rövidebbre cseréltem. A másik rögzíti az EGR-t, de figyelni kell, hogy a közepe ne feküdjön fel a félrefordított állapotban.

http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/64..._1238875659.jpg

Szóval egyenlőre marad így, aztán később visszatérünk a tisztításra mert nemsokára itt a zöldkártya.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.