Jump to content
forumadmin

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések

Recommended Posts

Minden ami az Astra H dízel motorjaival kapcsolatos.

astra_h_motorok_dizel.jpg

Edited by forumadmin
Téma szétválasztás

Share this post


Link to post
Share on other sites

A helyzet a kovetkező

1.7cdti

4. sebeségi fokozatban 60-90 gyorsításnál amikor 1800-2100 között van a fordulatszám és gyorsítok akkor olyan hangjavan mintha sportkipuffogo lenne a gépen nem tudom hogy a kipuff rezonl e be és ér oda valamihez vagy mi a probléma tapasztalt valaki mar ilyet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A helyzet a kovetkező

1.7cdti

4. sebeségi fokozatban 60-90 gyorsításnál amikor 1800-2100 között van a fordulatszám és gyorsítok akkor olyan hangjavan mintha sportkipuffogo lenne a gépen nem tudom hogy a kipuff rezonl e be és ér oda valamihez vagy mi a probléma tapasztalt valaki mar ilyet?

Tavaly, a NOP-án igen.Amolyan jellegzetes ECOdiesel hangja volt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majd frissítenek egy szoftvert, és elmúlik :unsure:

Ma már nem használnak csavarhúzót, vagy kalapácsot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sziasztok!........turbó "huhogás"-sal kapcsolatban tudtok mondani vmi okosságot?...........mitől kezdett el huhogni,kell-e félnem vmi komolyabb meghibásodástól,stb....köszi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
sziasztok!........turbó "huhogás"-sal kapcsolatban tudtok mondani vmi okosságot?...........mitől kezdett el huhogni,kell-e félnem vmi komolyabb meghibásodástól,stb....köszi!

attól hogy müködik :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idézek...Azt, hogy miért terveznek többféle olajzórendszert, azt meg nem tudom mondani, de sok esetben találkozni ezzel, autótípustól függetlenül. A szűrőbetétes rendszereknél a szűrőhöz vezető olajjáratban van a visszaáramlást gátló golyós szelep, míg a fémházasoknál a szűrőkbe. Vannak autótípusok ahol mindíg a blokk olajjáratában van a szelep.(pl. Opel) Itt természetesen a fémházas sem tartalmaz szelepet.

más írta erre:

Kivéve az Opel CDTI ahol betétes a szűrő,viszont a visszacsapószelep kimaradt a tervezéskor.:-(

Egy közleményt is kiadtak a szervizeknek,hogy ne lepődjenek meg ha hidegindításkor 10mp!!!-ig sincs olajnyomás.

Én egy ilyen autóval járok nap mint nap,és 9 mp-es rekordot mértem hidegindításkor.De melegen is már 5 perec állás után is várni kell 3-4-5 mp-et mire elalszik az olajnyomilámpa.

megint más:

Kötelességemnek érzem, hogy megvédjem a kollégákat!

Ha nincs benne, annak valami oka van, és nem az, hogy nem írták fel a listára, hogy mi kell bele. Egyébként szerintem van benne.

Mellesleg minden ilyesmi gond nélkül futnak a CDTi motorok, szóval azt hiszem egyedi esetről van szó.

előző:

Nem egyedi eset,hiszen van még nálunk 3 ugyanilyen kocsi és mint ezt produkálja.Sőt a szervíz szerint a H Astrákban is ugyanez a helyzet.

Mellesleg ha egyedi eset lenne,nem adták volna ki minden márkaszervíznek ezt a közleményt.

"Ha nincs benne, annak valami oka van"

Persze,nekem eléggé marketingszagú az egész.

Későn megjövő olajnyomás-hamarabb elkopó moci-új autó vásárlása+márkaszervizek megélhetése

kérdésem lenne,hogy igaz-e ebből valami... sok dízeles van itt, ők csak tudják...vagy a szervizesek:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kérdésem lenne,hogy igaz-e ebből valami... sok dízeles van itt, ők csak tudják...vagy a szervizesek:)

Hát azt aláírom hogy az olajnyomas kijelző elég késön alszik el mérni még nem mértem. De nem hiszem hogy ebbőlkomolyabb gond lehet nem egy auto van ismerösök között CDTI motorral aki 150.000km fölött van én is már 116.000 és gond egy szálse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

és kinek milyen olajjal? mert ha a géem 5W30-assal, azon tényleg nem csodálkoznék... én most elf 5w40-est tettem bele, és abban a pillanatban ahogy beindul a motor, már tűnik is el az olaj ikon... az a genyó nullkilométeresen nem ken annyit, mint a minőségi 15e km után... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nekem 0w-30 al és 5w-30 is csinalja 10w-40 szerintem mer kicsit vastag neki de a franc se tudja elvileg az előirt a 0w-30 én most 100.000 után tértem ét azegyle vastagabra igy az5w30 :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nekem 0w-30 al és 5w-30 is csinalja 10w-40 szerintem mer kicsit vastag neki de a franc se tudja elvileg az előirt a 0w-30 én most 100.000 után tértem ét azegyle vastagabra igy az5w30 :huh:

node olaj vagy gm? :lol: milyen fajta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nekem 0w-30 al és 5w-30 is csinalja 10w-40 szerintem mer kicsit vastag neki de a franc se tudja elvileg az előirt a 0w-30 én most 100.000 után tértem ét azegyle vastagabra igy az5w30 :huh:

0-ás és 5-ös olaj között nincs érdemi különbség "vastagságban". :lol: Egyéb paraméterekben van árnyalatnyi

különbség. Így teljesen felesleges a drágább 0W-s olaj ezekbe. 5W30 vagy 5W40, minőségi :)

FPeter!

elf olajat vehetsz metabond csomagolásban, olcsóbban is. :)

TOP 5W40 10100Ft az 5L :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
0-ás és 5-ös olaj között nincs érdemi különbség "vastagságban". :huh: Egyéb paraméterekben van árnyalatnyi

különbség. Így teljesen felesleges a drágább 0W-s olaj ezekbe. 5W30 vagy 5W40, minőségi :lol:

FPeter!

elf olajat vehetsz metabond csomagolásban, olcsóbban is. :)

TOP 5W40 10100Ft az 5L :)

thx, mostmár tudom, de ez se volt lehetetlen drága, asszem 13e az 5L... következőre sztem az lesz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
node olaj vagy gm? :huh: milyen fajta?

GM et rakok bele 15.000 az is kibir. szervizben is azt kapja ugy is. nem fogok dupla trippla anyit olajra fizetni annyi különbség nincs. max metabondot fogok belerakni legközelebb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GM et rakok bele 15.000 az is kibir. szervizben is azt kapja ugy is. nem fogok dupla trippla anyit olajra fizetni annyi különbség nincs. max metabondot fogok belerakni legközelebb.

pedig van, az a különbség pont annyi, hogy sok sok mp-ig olaj nélkül csattognak a szelepek, forog a turbó, és működés közben se úgy ken, hanem ég el szépen... a normális olaj meg rendesen feltapad akárhányW-s is, nem habzik, és nem trutyiként jön ki pár ezer km után... ha a gm-el 15e-et mész, akkor a normálissal menj mondjuk 20e-et. jó olajjal nem gond, és máris behoztad a különbözetet...

Share this post


Link to post
Share on other sites
pedig van, az a különbség pont annyi, hogy sok sok mp-ig olaj nélkül csattognak a szelepek, forog a turbó, és működés közben se úgy ken, hanem ég el szépen... a normális olaj meg rendesen feltapad akárhányW-s is, nem habzik, és nem trutyiként jön ki pár ezer km után... ha a gm-el 15e-et mész, akkor a normálissal menj mondjuk 20e-et. jó olajjal nem gond, és máris behoztad a különbözetet...

Hát nem tudom. Magyarány szolva ahogy leirtad a GM az szar 8000 de 11000 a masik az már istne király. Igazaból eddig is GM volt benne soksok masodperc azért tolzas max 4 masodperc ahogy elnéztem most hideg inditasnal meg ugye nem száraz attol a motor hogy áll 5-6 orát. Eddig is GM volt bele töltve az 5w30 rol a nagyon jó ismerős is azt mondta hogy azt ajánlaná de a 10W40 azt nem ajánja GM ből.

Ez az olajtéma egy örök dilema szerintem nehezen tudom elhinni hogy az 5 liter GM ami 8000ft annyival kevesebbet tud mint amivel olcsobb mondjuk a castrol edge 14000 ja és az 4l azaz literenkénbt röpke 3 szoros árkülönbség van. Ennyivel nem lehet jobb. Na mondjuk ez az én véleményem 116.000km van a kocsiba gond nélkül és most volt neki a 4. olajcseréje 2 napja. az barátok közt is majdnem 29.000km olajcserék között. Ha annyira szar lenne a GM mar biztos behányt volna a turbó vagy valami.

Abban meg nem tudom van e valami hogy ha tul vastag olajat raksz bele akkoris elégtelen lehet a turbó kenése. nem tudom hogy hogy a 10w40t mennyire szereti az auto lehet akármilyen hiper szuper. De nem vagyok autoszerelő nem értek én hozza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hát nem tudom. Magyarány szolva ahogy leirtad a GM az szar 8000 de 11000 a masik az már istne király. Igazaból eddig is GM volt benne soksok masodperc azért tolzas max 4 masodperc ahogy elnéztem most hideg inditasnal meg ugye nem száraz attol a motor hogy áll 5-6 orát. Eddig is GM volt bele töltve az 5w30 rol a nagyon jó ismerős is azt mondta hogy azt ajánlaná de a 10W40 azt nem ajánja GM ből.

Ez az olajtéma egy örök dilema szerintem nehezen tudom elhinni hogy az 5 liter GM ami 8000ft annyival kevesebbet tud mint amivel olcsobb mondjuk a castrol edge 14000 ja és az 4l azaz literenkénbt röpke 3 szoros árkülönbség van. Ennyivel nem lehet jobb. Na mondjuk ez az én véleményem 116.000km van a kocsiba gond nélkül és most volt neki a 4. olajcseréje 2 napja. az barátok közt is majdnem 29.000km olajcserék között. Ha annyira szar lenne a GM mar biztos behányt volna a turbó vagy valami.

Abban meg nem tudom van e valami hogy ha tul vastag olajat raksz bele akkoris elégtelen lehet a turbó kenése. nem tudom hogy hogy a 10w40t mennyire szereti az auto lehet akármilyen hiper szuper. De nem vagyok autoszerelő nem értek én hozza.

Azért az sem mind1,hol mész annyit...én, szinte csak városi rövid utakon használva a kocsit sokkal hamarabb cserélek olajat,mert sokkal jobban igénybe van véve a kocsi a sok dugóban...de ha autópályázol 100km-eket naponta,akkor valóban nem lesz annyira trutyis....

Share this post


Link to post
Share on other sites

természetesen nem a 30-50e km-től hal be opel olajjal a motor, max a turbó csapágya előbb elkopik, hidrotőkék előbb lesznek kopogósak. a ~120e km az nudli egy normális motornak, csak kérdés hogy a turbó felújítás 150, 200, 250, 300e vagy még több kilométernél esedékes, hidrotőkét mikor kell cserélni - 16 darab az 5-10-15e forintos alkatrészből már nem olyan jó móka - és még van jópár alkatrész ami meghálálja a kenést...

8e olaj + 2e szűrő + 2e munkadíj 15e km-en = 8e / 10e km

12e olaj + 2e szűrő + 2e munkadíj 20e km-en = 8e / 10e km

akkor már inkább a drágább olajat önteném bele... ha meg 10e-ért jön a metabond akkor még olcsóbb is a km költség... nézted már hogy néz ki 15-30e km után az az olaj? tegyél bele jobbat, és azt is nézd majd meg, hát van különbség. a minőségi ennyit lefutva is különbb, mint a másik újként... színe, szaga, viszkozitása, minden árulkodik, és még csak spórolásról se lehet beszélni. spórolni az 1500/5L tecsóssal lehet - de persze csak rövidtávon :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
max metabondot fogok belerakni legközelebb.

ez jó ötlet. :huh:

és ha jót akarsz magadnak, akkor max 15e km-ként cseréled.

ezen nem érdemes spórolni, ha még sokáig akarod használni az autót :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ez jó ötlet. :lol:

és ha jót akarsz magadnak, akkor max 15e km-ként cseréled.

ezen nem érdemes spórolni, ha még sokáig akarod használni az autót :)

sajnos sok ember gondolkodik úgy, hogy használja 3-4 éves koráig, addig belerak ~100e km-t, ott még úgysem jönnek ki a kopási gondok, és utána ejt rá nagyívben hogy mi lesz vele, úgyis eladja... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
sajnos sok ember gondolkodik úgy, hogy használja 3-4 éves koráig, addig belerak ~100e km-t, ott még úgysem jönnek ki a kopási gondok, és utána ejt rá nagyívben hogy mi lesz vele, úgyis eladja... :huh:

Hát igen! Mert szerinted megfizeti valaki ha drága olajat rakok bele és 15.000 cserélem. Sajnos senki. Magyar ember megnézi mennyi km van benne az nem érdekli hogy a tiédbe mondjuk 180.000 drága olaj sürü csere a masikban 200.000 visszatekerve 90-100.000km re szar olaj ritka csere természetesen egy árban van. Megfogja azt venni mert kevesebb km-et mutat az ora.

Én ugyvélem 15.000km et kifut a GM olaj is, nálam kb heti 50-60km város a többi országut, autopálya ami kb mégy 700km, Egy deka olaj nem fogyott eddig sem a 0w ből sem. Szerintem még nincs elkopva annyira.

Majd legközelebb ha lessz pénzem akkor valszeg én sem gm olajat rakok bele. Igaz amit most kiengedtek 20.000km után nem habzott nem volt rossz szaga igaz fogalmam sincs mit kell figyelni. nekem egész jonak tünt az az olaj még a szine meg fekete volt mint minden dieseles használtolaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

srácok, mennyibe kerül nagyjából egy olajcsere olyan helyen,ahol beírják a szervízkönyvbe,ha én viszem az olajat és a szűrőt is? nagyságrendileg is mondhatjátok... 5e?10e?20e? Nekem fogalmam sincs...

Share this post


Link to post
Share on other sites
srácok, mennyibe kerül nagyjából egy olajcsere olyan helyen,ahol beírják a szervízkönyvbe,ha én viszem az olajat és a szűrőt is? nagyságrendileg is mondhatjátok... 5e?10e?20e? Nekem fogalmam sincs...

Elvileg az olajcerére a szervizben 3 orát számlázhatnak le nem tudom mennyi a oradijuk de olyne 3000ft biztos van ha nem több én olyne 10-15 közé raknám kb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.