Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

On 2020. 02. 22. at 23:29, Kispotter írta:

Sziasztok!

Lenne egy érdekes problémám amire kíváncsi vagyok ki mit mond. Ma cseréltem vezérlést az ottókámon C14nz, mert itt volt az ideje, de leginkább a termosztát miatt amúgy is kicseréltem mindent. Pumpa, feszítő stb.. Na a helyzet az, hogy jelen van az tuti többször átforgattam mielőtt öszeraktam önindítóval is. Miután így is jelen volt minden és a feszítés is jó volt összeraktam teljesen aztán járattam nyitott kupakkal stb, hogy légtelenedjen a kis hőgombát is kivettem a szívósorból jött is ki levegő. Aztán elmentem próbakörre és van egy olyan furcsa jelenség amit nem tudok hova tenni.. Motorfékezéskor 4. ben is, de főleg 3. ban érezni ha 1500 és 2000 fordulat között elveszem a gázt akkor elkezd rángatni az autó pont úgy mintha nyomkodnám finoman másodperenként többször a gázt. NEm mindíg csinálja, de 10 ből 6x igen. Előkotortam a stroboszkópom már kínomban beraktam diag módban meleg a motor ahogy kell és mondom hátha, de nem. Illetve nem teljesen volt jelen, de minimális volt 3-4 mm mászott el kb. Be is állítottam, de utána sem lett jó.. Ötletek? Ilyet még nem láttam 5 éve van nálam a kocsi magam szerelem mindig, de ez most nekem új..

Szia. A fojtószelep potit állítsd be  teljesen csukot állásba 0,,564V-ra,    ez a kritikus érték.  A véghelyzetben mért 4,49V (kéne hogy legyen) nem annyira mert 4V felett kilép (wot) a motor a λ- szonda nézésből és nyitott hurokba kerül.  Ez azért fontos hogy lassú gyorsuláskor  , a alapjárat és a részterhelés közt (amik zárt hurokba dolgoznak  "1500 és 2000 fordulat között") jó legyen az átmenet!

Más : előgyújtás állítás szerviz üzemmódban  91vagy 95   oktándugóval történjen (?)  mert én kihúzottal tudom,  (c14nznél  sárga dugónál ez a 91-es oktánnak felel meg) vagy nem kell bántani?

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

8 órája, nyemi írta:

Szia. A fojtószelep potit állítsd be  teljesen csukot állásba 0,,564V-ra,    ez a kritikus érték.  A véghelyzetben mért 4,49V (kéne hogy legyen) nem annyira mert 4V felett kilép (wot) a motor a λ- szonda nézésből és nyitott hurokba kerül.  Ez azért fontos hogy lassú gyorsuláskor  , a alapjárat és a részterhelés közt (amik zárt hurokba dolgoznak  "1500 és 2000 fordulat között") jó legyen az átmenet!

Más : előgyújtás állítás szerviz üzemmódban  91vagy 95   oktándugóval történjen (?)  mert én kihúzottal tudom,  (c14nznél  sárga dugónál ez a 91-es oktánnak felel meg) vagy nem kell bántani?

Úgy tudom az oktánszám dugót nem kell bántani, maradjon ott ahol eddig volt. 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 02. 24. at 6:44, nyemi írta:

Szia. A fojtószelep potit állítsd be  teljesen csukot állásba 0,,564V-ra,    ez a kritikus érték.  A véghelyzetben mért 4,49V (kéne hogy legyen) nem annyira mert 4V felett kilép (wot) a motor a λ- szonda nézésből és nyitott hurokba kerül.  Ez azért fontos hogy lassú gyorsuláskor  , a alapjárat és a részterhelés közt (amik zárt hurokba dolgoznak  "1500 és 2000 fordulat között") jó legyen az átmenet!

Más : előgyújtás állítás szerviz üzemmódban  91vagy 95   oktándugóval történjen (?)  mert én kihúzottal tudom,  (c14nznél  sárga dugónál ez a 91-es oktánnak felel meg) vagy nem kell bántani?

Szia!
A beállítást, hogy gondolod? A gázbowdennél van egy kis csavar aminek nekiütközik a pillangószelepen egy fém ha nincs nyomva a gáz itt kell beállítani? És akkor a a teljes nyitott helyzetnél mindegy a feszültség jól értem? A lényeg, hogy 4 Volt felett legyen? 

Zotya: A bakokat nem néztem még, de elszakadva szerintem nincsenek. Viszont az biztos odavannak, mert főleg hidegen rázkódik a kasztni nem kicsit. Csak az a baj ezzel a bontott ugyan ilyen az utángyártott meg gondolom lehet rosszab mint ami most bent van. Ha egyáltalán lehet kapni.. 

Link to comment
Megosztás:

20 perce, Kispotter írta:

Szia!
A beállítást, hogy gondolod? A gázbowdennél van egy kis csavar aminek nekiütközik a pillangószelepen egy fém ha nincs nyomva a gáz itt kell beállítani? És akkor a a teljes nyitott helyzetnél mindegy a feszültség jól értem? A lényeg, hogy 4 Volt felett legyen? 

Zotya: A bakokat nem néztem még, de elszakadva szerintem nincsenek. Viszont az biztos odavannak, mert főleg hidegen rázkódik a kasztni nem kicsit. Csak az a baj ezzel a bontott ugyan ilyen az utángyártott meg gondolom lehet rosszab mint ami most bent van. Ha egyáltalán lehet kapni.. 

Igazából a gázt nem érdemes állítani mert úgyis visszaszabályoz az alapjárati motor.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, zotya975 írta:

Igazából a gázt nem érdemes állítani mert úgyis visszaszabályoz az alapjárati motor.

Értem én csak máshogy nem áll össze a fejembe a kép, hogyan lehetne 0.564V-ot beállítani.. 
Egyébként ma pl egyszer sem csinálta.. De ahogy ismerem holnap megint fogja.. :D 
Amúgy meg van mégegy dolog ami egész télen is volt, csak nehéz elmagyarázni, de most megpróbálom. Általába hidegebb időkbe vettem észre. Reggel első indításnál szépen elindul az auto majd kb 10-20 mp után elkezd furán járni mintha nem menne minden henger majd majdnem leáll olyan mintha sebességben lenne és alapjáraton ráengedném a kuplungot, de nem teljesen és lefulladás előtt kinyomnám. Majd ezután észbe kap és visszatér a fordulatszám 1000 köré viszont ekkor még furcsán jár mintha nem menne minden henger. Majd rendbe jön. Ez majdnem minden reggeli procedúra neki igazából nem is érdekel annyira csak kíváncsi vagyok. Gondoltam AC-re 5 éve hangja van bár ennek se mindíg, de akkor alapból nehezen indulna.. Vagy esetleg injektor becsepeg, de ezt sem gonolnám. Vagy csak szimplán vég el gyengülés és hidegen nincs meg a kompresszió.. Meg még valami hideg motornál 2.ban kigyorsításnál alacsonyabb fordulaton nem nagyon akar megindulni aztán 2 ezres fordulat körül meglódul.. Ezek számomra örök rejtélyek..

Módosítva : Kispotter
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

5 perce, Kispotter írta:

Értem én csak máshogy nem áll össze a fejembe a kép, hogyan lehetne 0.564V-ot beállítani.. 

A pillangó szelep poti csavarjait fellazítva pár fokot lehet állítani magát a potmétert. Szerintem annyi szögelfordulás elég hogy be tud állítani az értéket. Alapból amikor a helyére rakod már akkor nem nullán van hanem a pillangószelep zárt állásában is már fordítja. 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, zotya975 írta:

A pillangó szelep poti csavarjait fellazítva pár fokot lehet állítani magát a potmétert. Szerintem annyi szögelfordulás elég hogy be tud állítani az értéket. Alapból amikor a helyére rakod már akkor nem nullán van hanem a pillangószelep zárt állásában is már fordítja. 

Jaaa értem. Akkor megnézem hátha.. sok reményt nem fűzök hozzá.. Közben pedig szerkesztettem ahhoz tusz valamit szólni? 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Kispotter írta:

Jaaa értem. Akkor megnézem hátha.. sok reményt nem fűzök hozzá.. Közben pedig szerkesztettem ahhoz tusz valamit szólni? 

Hát nem tudom...az AC szerintem nem csinál ilyet, attól inkább rángat meg nagy gázra befullad. Inkább gyujtás hiba vagy valami érzékelő miatt a keverék képzés. 

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Kispotter írta:

Szia!
A beállítást, hogy gondolod? A gázbowdennél van egy kis csavar aminek nekiütközik a pillangószelepen egy fém ha nincs nyomva a gáz itt kell beállítani? És akkor a a teljes nyitott helyzetnél mindegy a feszültség jól értem? A lényeg, hogy 4 Volt felett legyen? 
 

Úgy ahogy Zotya videójában látod, csak nem a motor testhez kell mérni hanem a kék és a barna közt , avagy a  fojtószelephez menő vezetékeken. ja és persze járó motornál ( vezetékbe vagy csatlakozóba  tű beszúr a kék-barnába  és ott mérek) .) Amúgy gondolom Op-com-mot nézve is lehet, aztán ha az érték nem egyezik: a két csavar meglazításával  a fojtószelep enyhe mozgatásával be kell állítani 0,564Voltot a fojtószelep alaphelyzetében (én  nem járó motornál tettem meg majd utána járónál is leellenőriztem) . Ha ezt nem engedi akkor az alsó csavar furatát   6-os fúróval  fel kell bővíteni,  így volt megoltható nálam is.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nyemi írta:

Úgy ahogy Zotya videójában látod, csak nem a motor testhez kell mérni hanem a kék és a barna közt , avagy a  fojtószelephez menő vezetékeken. ja és persze járó motornál ( vezetékbe vagy csatlakozóba  tű beszúr a kék-barnába  és ott mérek) .) Amúgy gondolom Op-com-mot nézve is lehet, aztán ha az érték nem egyezik: a két csavar meglazításával  a fojtószelep enyhe mozgatásával be kell állítani 0,564Voltot a fojtószelep alaphelyzetében (én  nem járó motornál tettem meg majd utána járónál is leellenőriztem) . Ha ezt nem engedi akkor az alsó csavar furatát   6-os fúróval  fel kell bővíteni,  így volt megoltható nálam is.

Szerintem jobb lenne opcomban nézni az értéket, az ecu úgyis a saját mérése szerint állítja be a 0 pozíciót.

De valami nem kerek itt nekem, ha jól olvastam 95-ös Corsa C14NZ, annak -szintén, ha jól tudom- nagyjából ugyanaz lehet a vezérlője, mint az x14nz-nek és ott minden gyújtás ráadáskor automatikusan méri a poti állását és azt veszi 0%-nak. Nekem pl. 0.66V.

Biztos kell ezt mechanikusan tuningolni?

Link to comment
Megosztás:

31 perce, droland írta:

Szerintem jobb lenne opcomban nézni az értéket, az ecu úgyis a saját mérése szerint állítja be a 0 pozíciót.

De valami nem kerek itt nekem, ha jól olvastam 95-ös Corsa C14NZ, annak -szintén, ha jól tudom- nagyjából ugyanaz lehet a vezérlője, mint az x14nz-nek és ott minden gyújtás ráadáskor automatikusan méri a poti állását és azt veszi 0%-nak. Nekem pl. 0.66V.

Biztos kell ezt mechanikusan tuningolni?

Nem tudom mi van vele de ma megint nagyon durván csinálta.. már a kuplungot is ki kell nyomnom.. és ugyan így megint alig akart menni hidegen, langyosan 2000-res fordulatig.. picit mintha rángatott is volna.. Arra gondoltam lehet becsepeg az injektor ezért is rángat motorféknél mert üzemanyag jut a szívósorba és ezért robban és húz a kocsi egy pillanatra. Bár akkor meg azt nem értem az alapjárat miért stabil.. De van egy endoszkóp kamerám ami wifis. Lehet leveszem a.műanyag fedelet az injektor házról és odaaplikálom, hogy lássam és megyek vele egy kört úgy.. 

Vagy minden egyes út előtt lehúzok valamit a motortérben aztán teszt úgy..

Módosítva : Kispotter
Link to comment
Megosztás:

45 perce, droland írta:

Szerintem jobb lenne opcomban nézni az értéket, az ecu úgyis a saját mérése szerint állítja be a 0 pozíciót.

De valami nem kerek itt nekem, ha jól olvastam 95-ös Corsa C14NZ, annak -szintén, ha jól tudom- nagyjából ugyanaz lehet a vezérlője, mint az x14nz-nek és ott minden gyújtás ráadáskor automatikusan méri a poti állását és azt veszi 0%-nak. Nekem pl. 0.66V.

Biztos kell ezt mechanikusan tuningolni?

Ebben a hozzászólásban leírtam miért érdemes ,    de még annyit leírnék hogy a c14nz és c14se  ECU-ja között az a különbség  (avagy c14se  miért nem bohóckodik az alapjárat meg ilyenek) hogy a fojtószelep érték  aktuális állapotát  a c14nz-es ecu  0,2 s  a c14se-s meg 0,8 s ként frissíti menet közben .   Ebből aztán az  adódik hogy sokkal zavarérzékenyebb a c14nz  motorvezérlője (főleg az alapjárati motor feszültség impulzusai keltette zavarfeszültség kerül a fojtószelep kék vezetékére  és ez okozza a gondot)Megoldás lehet az elektronikus fojtószelep potméter vagy a  alapjárati motor vezetékét külön vezetni  (árnyékolt kábellal )vagy egy rácsatolható ferrit gyűrűvel megszűrni .   Link:http://www.mrcarscan.com/4. Signal Analysis_TPS(Throttle Position Sensor).pdf

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 02. 23. at 12:02, zotya975 írta:

Nem tudsz róla esetleg videót csinálni? Fordulatszám függően változik a zaj, vagy mindíg ugyanolyan? 

Szia!

Csináltam róla videót de megszakad a szívem olyan csúnya a hangja... :)
MIndig ugyanaz a hang, fordulatszámtól független.
Kint a motorzaj mellett alig hallani. Illetve amit észrevettem most, hogy eléggé zörög a leömlő hővédő lemeze (nyilván szét van rohadva) de ebből az is jön, hogy amikor kapcsol a hűtés és jön ez a zaj, avalahogy az egész motor is jobban rezeg mozog.

Link a videóhoz:

9. másodperc végén kapcsol a hűtés, jön a zaj is azonnal, a motornál a nagyon fémes zaj amikor kintről videózom, az a hővédő lemez is. de valami más is van., és mintha a vezérlés felől jönne pedig... De ugye az nem lehet hogy a vízpumpa, mivel az folyamatosan keringtet. A videó végén elhallgat a zaj olyan 1:19 nél. Utána már csak kicsit traktor hangja van, de az "normális" :)

https://photos.google.com/share/AF1QipP-5whGLneCfW4MzImdxOPtpN8NiDd92bo0s0aVAckYQVDNKUqOqmycx84zHZfaJg?key=b0ZfMk9MSTNSbFZfUnpjWjlJNXJST2xraks0VkhR

Sajnos nem teljesen jól jön át, mert az alap motorzajt nagyon felhangosította a telefon, de az is igaz, hogy a motor zaja mellett kevésbé hallani, mint bentről. Ez jól átjön a videón.

Előre is köszi a tippeket ötleteket!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Dave89 írta:

Szia!

Csináltam róla videót de megszakad a szívem olyan csúnya a hangja... :)
MIndig ugyanaz a hang, fordulatszámtól független.
Kint a motorzaj mellett alig hallani. Illetve amit észrevettem most, hogy eléggé zörög a leömlő hővédő lemeze (nyilván szét van rohadva) de ebből az is jön, hogy amikor kapcsol a hűtés és jön ez a zaj, avalahogy az egész motor is jobban rezeg mozog.

Link a videóhoz:

9. másodperc végén kapcsol a hűtés, jön a zaj is azonnal, a motornál a nagyon fémes zaj amikor kintről videózom, az a hővédő lemez is. de valami más is van., és mintha a vezérlés felől jönne pedig... De ugye az nem lehet hogy a vízpumpa, mivel az folyamatosan keringtet. A videó végén elhallgat a zaj olyan 1:19 nél. Utána már csak kicsit traktor hangja van, de az "normális" :)

https://photos.google.com/share/AF1QipP-5whGLneCfW4MzImdxOPtpN8NiDd92bo0s0aVAckYQVDNKUqOqmycx84zHZfaJg?key=b0ZfMk9MSTNSbFZfUnpjWjlJNXJST2xraks0VkhR

Sajnos nem teljesen jól jön át, mert az alap motorzajt nagyon felhangosította a telefon, de az is igaz, hogy a motor zaja mellett kevésbé hallani, mint bentről. Ez jól átjön a videón.

Előre is köszi a tippeket ötleteket!

Hát rohadt érdekes sohasem hallottam szerintem még ilyet. A vízhőtő ventit a hőgombája kapcsolja ami be van tekerve a hűtő oldalába elér egy adott fokot bekapcsolja a ventillátort, igazából itt ilyenkor más nem történik. Azt próbáltad már hogy álló motornál is van ez a hang? Ha amikor megy a venti leállítod a motort majd gyujtást kapcsolsz mennie kell amig a víz le nem hül. Vagy lehúzod a hőgombáról a csatit a hűtő oldaléban a vezérlés felől, összezárod a két pint és ekkor is mennie kell neki gyújtáson. A másik tippem hogy mivel a ventillátor nagy fogyasztó megterheli a generátort és annak a csapágya adja ki ezt a hangot. De mondjuk akkor zajongania kellene más nagy fogyasztó bekapcsolásakor is, pölö belső szellőztető motor 4-esen, hátsó ablak fűtés refi+féklámpa stb. A legelején olyan furcsa amikor elindul a hang mintha valami úgy pörögne fel tisztára olyan a kezdete. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Kispotter írta:

Nem tudom mi van vele de ma megint nagyon durván csinálta.. már a kuplungot is ki kell nyomnom.. és ugyan így megint alig akart menni hidegen, langyosan 2000-res fordulatig.. picit mintha rángatott is volna.. Arra gondoltam lehet becsepeg az injektor ezért is rángat motorféknél mert üzemanyag jut a szívósorba és ezért robban és húz a kocsi egy pillanatra. Bár akkor meg azt nem értem az alapjárat miért stabil.. De van egy endoszkóp kamerám ami wifis. Lehet leveszem a.műanyag fedelet az injektor házról és odaaplikálom, hogy lássam és megyek vele egy kört úgy.. 

Vagy minden egyes út előtt lehúzok valamit a motortérben aztán teszt úgy..

Én cseréltem ott 2db gumi gyűrűt, ráfért már és pár száz forint volt. De ezzel meg is szűnt egy problémám. (Pulzáló fordulatszám hosszabb út után).

Link to comment
Megosztás:

1 óra, droland írta:

Én cseréltem ott 2db gumi gyűrűt, ráfért már és pár száz forint volt. De ezzel meg is szűnt egy problémám. (Pulzáló fordulatszám hosszabb út után).

És hol vetted? Meg mekkorák kellenek? Berendelném előre. Bár lehet bontózom inkább komplett injektor házat azt azon próbálkozom vagy nem tudom még azt sosem szedtem szét. Illetve csak az injektor házat ott 2 db tömítést cseréltem is. Fals levegőre is gondoltam, de hiába fújkálom féktisztítóval nem változik semmit pedig arra kéne. 

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Kispotter írta:

És hol vetted? Meg mekkorák kellenek? Berendelném előre. Bár lehet bontózom inkább komplett injektor házat azt azon próbálkozom vagy nem tudom még azt sosem szedtem szét. Illetve csak az injektor házat ott 2 db tömítést cseréltem is. Fals levegőre is gondoltam, de hiába fújkálom féktisztítóval nem változik semmit pedig arra kéne. 

Nem nagyon bízom az ilyen tömítéses dolgokban, a bontós cucc is 20 éves már, ha üzemóra nincs benne annyi, akkor is állásában öregszik.

600Ft-tól már van, elvileg neked ez kellene:

https://cromax.hu/opel/corsa_b_1993-2000_/uzemanyagrendszer/porlaszto_es_karburator_reszei/befecskendezo_tomitesei/?limitstart=0

Én is fújkáltam féktisztítóval, sőt benzinnel is ecseteltem, de sosem adott semmi jelet. Az biztos, hogy a vákuumcsövek elég rosszak voltak, azt mind cseréltem és még pár alkatrészt így sok hiba megszűnt, de hidegen (<6C fok) olyan az alapjárat, mintha vödörrel öntené a benzint... De már olyan régóta volt valami baja, hogy azt sem tudom milyen, amikor jó.

Én azt javaslom -nem szakértek, csak a magam kárán tanultam meg pár dolgot-, mozgass meg mindent (ha még nem tetted), az összes csatlakozót tisztítsd meg kontakt sprayvel, (akku, generátor, testelés, gyújtás elosztó, szenzorok/jeladók..., ECU) ha kell az érintkezőket kicsit hajtsd összébb a jobb érintkezés miatt... (nekem pl. leállt az üzemi hőmérséklet elérésekor ha előtte esett az eső, mire "be-ledeztem" a hall és a gyújtó traró csatlakozóit, megszűnt... Valami azoknál történt pára és melegedés hatására...)

 

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

19 órája, Kispotter írta:

Nem tudom mi van vele de ma megint nagyon durván csinálta.. már a kuplungot is ki kell nyomnom.. és ugyan így megint alig akart menni hidegen, langyosan 2000-res fordulatig.. picit mintha rángatott is volna.. Arra gondoltam lehet becsepeg az injektor ezért is rángat motorféknél mert üzemanyag jut a szívósorba és ezért robban és húz a kocsi egy pillanatra. Bár akkor meg azt nem értem az alapjárat miért stabil.. De van egy endoszkóp kamerám ami wifis. Lehet leveszem a.műanyag fedelet az injektor házról és odaaplikálom, hogy lássam és megyek vele egy kört úgy.. 

Vagy minden egyes út előtt lehúzok valamit a motortérben aztán teszt úgy..

Hasonlót -úgy 5-6 éve- nekem is produkált, de főképp leálláskor/erősebb motorféknél (pl. lámpáknál), le akart fulladni, már akkor opcomoztattam, de az emberke nem jött rá a problémára, aztán kiderült, hogy a középső dob belseje teljesen szétporladt/rohadt már. Hangján semmi nem volt észrevehető. Pontos okot, nem tudok, valószínűleg az történhetett, hogy a szétporladt fémdarabok (részben) eltömítették a kipufogó rendszert, főleg fékezéskor meglódultak előre a csőben, leszűkítve azt, ezért (valószínűleg) befolyásolta a lambda szonda értékét is... A dob cseréje után megszűnt ez a probléma. Kiönthető volt a teljes tartalma, a porszerű anyagtól a nagyobb darabokig minden volt benne.

Csak ötletként, nekem hosszú idő után oldódott meg ezzel a problémám...

 

 

Módosítva : droland
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

23 órája, Dave89 írta:

Szia!

Csináltam róla videót de megszakad a szívem olyan csúnya a hangja... :)
MIndig ugyanaz a hang, fordulatszámtól független.
Kint a motorzaj mellett alig hallani. Illetve amit észrevettem most, hogy eléggé zörög a leömlő hővédő lemeze (nyilván szét van rohadva) de ebből az is jön, hogy amikor kapcsol a hűtés és jön ez a zaj, avalahogy az egész motor is jobban rezeg mozog.

Link a videóhoz:

9. másodperc végén kapcsol a hűtés, jön a zaj is azonnal, a motornál a nagyon fémes zaj amikor kintről videózom, az a hővédő lemez is. de valami más is van., és mintha a vezérlés felől jönne pedig... De ugye az nem lehet hogy a vízpumpa, mivel az folyamatosan keringtet. A videó végén elhallgat a zaj olyan 1:19 nél. Utána már csak kicsit traktor hangja van, de az "normális" :)

https://photos.google.com/share/AF1QipP-5whGLneCfW4MzImdxOPtpN8NiDd92bo0s0aVAckYQVDNKUqOqmycx84zHZfaJg?key=b0ZfMk9MSTNSbFZfUnpjWjlJNXJST2xraks0VkhR

Sajnos nem teljesen jól jön át, mert az alap motorzajt nagyon felhangosította a telefon, de az is igaz, hogy a motor zaja mellett kevésbé hallani, mint bentről. Ez jól átjön a videón.

Előre is köszi a tippeket ötleteket!

Videóról az jön át hogy a hang előlről jön a hűtőventi környékéről .  Lehet nem gyanakszol a hűtő ventire pedig ott lesz szerintem valami , csináld azt amit zotya írt, hőgomba csatit össze kötöd és gyújtás rá adva motor járás nélkül mennie kell a ventinek, nézd meg hogy nem-e ér bele esetleg a házba a venti lapátja egy kicsit, vagy valami be van oda szorulva. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

21 órája, droland írta:

Én cseréltem ott 2db gumi gyűrűt, ráfért már és pár száz forint volt. De ezzel meg is szűnt egy problémám. (Pulzáló fordulatszám hosszabb út után).

Enyém is elkezdte ma csinálni a pulzálást , szóval hagyjad. Már én  is mechanikus hibára tudok csak gondolni

5 órája, droland írta:

Hasonlót -úgy 5-6 éve- nekem is produkált, de főképp leálláskor/erősebb motorféknél (pl. lámpáknál), le akart fulladni, már akkor opcomoztattam, de az emberke nem jött rá a problémára, aztán kiderült, hogy a középső dob belseje teljesen szétporladt/rohadt már. Hangján semmi nem volt észrevehető. Pontos okot, nem tudok, valószínűleg az történhetett, hogy a szétporladt fémdarabok (részben) eltömítették a kipufogó rendszert, főleg fékezéskor meglódultak előre a csőben, leszűkítve azt, ezért (valószínűleg) befolyásolta a lambda szonda értékét is... A dob cseréje után megszűnt ez a probléma. Kiönthető volt a teljes tartalma, a porszerű anyagtól a nagyobb darabokig minden volt benne.

Csak ötletként, nekem hosszú idő után oldódott meg ezzel a problémám...

 

 

Szóval kipufogó rendszer lenne?   Mondjuk az enyém elég halknak tűnik.   Az biztos, hogy a motor egy szivattyú is egyben,  ha  a kimenő oldalon egy fojtás képződik az bőven kihat a szívó oldalra is.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, zotya975 írta:

Hát rohadt érdekes sohasem hallottam szerintem még ilyet. A vízhőtő ventit a hőgombája kapcsolja ami be van tekerve a hűtő oldalába elér egy adott fokot bekapcsolja a ventillátort, igazából itt ilyenkor más nem történik. Azt próbáltad már hogy álló motornál is van ez a hang? Ha amikor megy a venti leállítod a motort majd gyujtást kapcsolsz mennie kell amig a víz le nem hül. Vagy lehúzod a hőgombáról a csatit a hűtő oldaléban a vezérlés felől, összezárod a két pint és ekkor is mennie kell neki gyújtáson. A másik tippem hogy mivel a ventillátor nagy fogyasztó megterheli a generátort és annak a csapágya adja ki ezt a hangot. De mondjuk akkor zajongania kellene más nagy fogyasztó bekapcsolásakor is, pölö belső szellőztető motor 4-esen, hátsó ablak fűtés refi+féklámpa stb. A legelején olyan furcsa amikor elindul a hang mintha valami úgy pörögne fel tisztára olyan a kezdete. 

Köszi a tippet. Sokat segítettél! :) Láma vagyok, de sajnos az autó elejét még nem bontottam sose. Nem tudtam hogy két ventillatorom van. Amikor rövidrezártam már könnyen megtaláltam hogy honnan jön a zorges. A klíma hűtőn elölről a lökhárító mellett szorosan van egy kisebb venti, na az zörög nagyon. Azt nehéz cserélni? Le tudjátok írni a lépéseket még a szükséges szerszámokat? :) Megint köszi!!!!

Link to comment
Megosztás:

5 perce, Dave89 írta:

Köszi a tippet. Sokat segítettél! :) Láma vagyok, de sajnos az autó elejét még nem bontottam sose. Nem tudtam hogy két ventillatorom van. Amikor rövidrezártam már könnyen megtaláltam hogy honnan jön a zorges. A klíma hűtőn elölről a lökhárító mellett szorosan van egy kisebb venti, na az zörög nagyon. Azt nehéz cserélni? Le tudjátok írni a lépéseket még a szükséges szerszámokat? :) Megint köszi!!!!

Hát azt nem tudom hogy a tiéden hogyan jön ki, nekem az f astrán nem volt klíma így a klíma venti sem. Zafirán kijött a zárhíd előtt különösebb bontás nélkül. Nekem inkább csak zúgott azért cseréltem. 

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, droland írta:

Hasonlót -úgy 5-6 éve- nekem is produkált, de főképp leálláskor/erősebb motorféknél (pl. lámpáknál), le akart fulladni, már akkor opcomoztattam, de az emberke nem jött rá a problémára, aztán kiderült, hogy a középső dob belseje teljesen szétporladt/rohadt már. Hangján semmi nem volt észrevehető. Pontos okot, nem tudok, valószínűleg az történhetett, hogy a szétporladt fémdarabok (részben) eltömítették a kipufogó rendszert, főleg fékezéskor meglódultak előre a csőben, leszűkítve azt, ezért (valószínűleg) befolyásolta a lambda szonda értékét is... A dob cseréje után megszűnt ez a probléma. Kiönthető volt a teljes tartalma, a porszerű anyagtól a nagyobb darabokig minden volt benne.

Csak ötletként, nekem hosszú idő után oldódott meg ezzel a problémám...

 

 

Nekem teljesen új a kipufgóm fél éves kb. Nekem kilukadt meg menet közben a hátsó dobot elhagytam.. :D 
Amúgy 1 napja lehúzott potival megyek a kocsival és azt kell mondjam nagyon jó a verda! Nincs reggeli madjnem leállás sem bár lehet azért nincs, mert mióta levan húzva a poti 2000-res fordulaton indul és ott is marad amíg hideg. Viszont menet közben rángatás abszolút nincsen. szépen motorfékez ahogy kell. Úgyhogy ma le is szereltem róla a potit és méregettem műszerrel, de én hibátlannak mérem szépen változik az ellenállása nincsenek kiugró értékek sem szóval holnap be fogom állítani a javallot feszültség értéket aztán meglátjuk. Csak azt nem tudom eldönteni az opcomban figyeljem vagy közvetlen a potinál. Mert mindkettőt nézni fogom, de majdnem tuti biztos vagyok benne, hogy nem fog a két feszütség megeggyezni. Ezen kívül az injektorhoz, és az injektorházhoz megrendelek minden tömítést és kicseréltem. Bár az injektor ház 2 tömítését kb 1 éve cseréltem, de mindegy nem drága. Szerintem szét szedem a benzinnyomás szabályzót is hátha látok benne valami érdekeset csak el ne csesszem.. 

Amúgy így lehúzott potival vajon lambda szabályzás van?  És figyeli az ecu a maradék érzékelőket? Vagy ilyenkor vészprogi van és alapérték mindenre mint mikor gyújtást állítok? 

 

Szerk: megnéztem a potin a cikkszámot és mindenhol A corsát hoz ki rá c12nz. Sehol nem írja az én motoromat. Szóval lehet nem is ehhez való.. bár eddig is működött valahogy szóval nem tudom..

Módosítva : Kispotter
Link to comment
Megosztás:

6 órája, Kispotter írta:

Nekem teljesen új a kipufgóm fél éves kb. Nekem kilukadt meg menet közben a hátsó dobot elhagytam.. :D 
Amúgy 1 napja lehúzott potival megyek a kocsival és azt kell mondjam nagyon jó a verda! Nincs reggeli madjnem leállás sem bár lehet azért nincs, mert mióta levan húzva a poti 2000-res fordulaton indul és ott is marad amíg hideg. Viszont menet közben rángatás abszolút nincsen. szépen motorfékez ahogy kell. Úgyhogy ma le is szereltem róla a potit és méregettem műszerrel, de én hibátlannak mérem szépen változik az ellenállása nincsenek kiugró értékek sem szóval holnap be fogom állítani a javallot feszültség értéket aztán meglátjuk. Csak azt nem tudom eldönteni az opcomban figyeljem vagy közvetlen a potinál. Mert mindkettőt nézni fogom, de majdnem tuti biztos vagyok benne, hogy nem fog a két feszütség megeggyezni. Ezen kívül az injektorhoz, és az injektorházhoz megrendelek minden tömítést és kicseréltem. Bár az injektor ház 2 tömítését kb 1 éve cseréltem, de mindegy nem drága. Szerintem szét szedem a benzinnyomás szabályzót is hátha látok benne valami érdekeset csak el ne csesszem.. 

Amúgy így lehúzott potival vajon lambda szabályzás van?  És figyeli az ecu a maradék érzékelőket? Vagy ilyenkor vészprogi van és alapérték mindenre mint mikor gyújtást állítok? 

 

Szerk: megnéztem a potin a cikkszámot és mindenhol A corsát hoz ki rá c12nz. Sehol nem írja az én motoromat. Szóval lehet nem is ehhez való.. bár eddig is működött valahogy szóval nem tudom..

Szerintem vészprogramon fut, de csak ezt az egy értéket nem figyeli és ad neki egy középértéket. Legalábbis az SE-n nekem amikor gond volt vele hibalámpával közlekedtem igaz gyengébb volt a motor. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.