Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ki volt az a marha állat aki egy ilyen motorba 5w40-es olajat tett? Olajcsere, azonnal. Olajból mindenki másra esküszik, mi már több mint 15 éve csak castrollal járunk, az a baj vele csak, hogy nagyon hamisítják. Ha 6-7ezer ft-nál olcsóbb a 4 liter, akkor az már gyanús.

Én is vagyok olyan "marha állat", hogy ilyen olajat teszek bele, de nekem semmi bajom nincs vele. A legkevésbé hiszem, hogy az olaj miatt van, csak hidegen van jelentősebb eltérés a 10W-40 és az 5W-40 között. Szerintem lehet, hogy eldugult egy olajjárat és nem ken megfeleően.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én is vagyok olyan "marha állat", hogy ilyen olajat teszek bele, de nekem semmi bajom nincs vele. A legkevésbé hiszem, hogy az olaj miatt van, csak hidegen van jelentősebb eltérés a 10W-40 és az 5W-40 között. Szerintem lehet, hogy eldugult egy olajjárat és nem ken megfeleően.

Alapvetően én sem zártam volna ki más meghibásodást, de olyan hirtelen volt a váltás, hogy egyértelműnek tűnt, hogy ott lett elbaltázva valami, egyébként liqui molly olajat tettek bele. Vettem Castrolt, hétfőn cseréltetem is.

Egyébként van előnye a 5w40-nek a 10w40-nel összehasonlítva? Mármint gondolom van valami ok, amiért te ezt használod.

Link to comment
Megosztás:

Én meg azt vettem észre hogy az olajcsere óta nem nagyon látom az indításkor a nagy kék füstöt. Nem nagyon értem, lehet csak véletlen összefüggés a szelepszárszimeringbe vagy a gyűrűbe nemigen épül vissza anyag. Lehet csak pont úgy állt meg a motor hogy a szelep kevésbé kopott része volt a szimeringnél vagy tudomisén.

Link to comment
Megosztás:

Alapvetően én sem zártam volna ki más meghibásodást, de olyan hirtelen volt a váltás, hogy egyértelműnek tűnt, hogy ott lett elbaltázva valami, egyébként liqui molly olajat tettek bele. Vettem Castrolt, hétfőn cseréltetem is.

Egyébként van előnye a 5w40-nek a 10w40-nel összehasonlítva? Mármint gondolom van valami ok, amiért te ezt használod.

Hát ez érdekes most, hogy írod az olaj Liqui Moly, a szüleim autóján, ami c14se, tavaly nyáron tapasztaltam, hogy üzemmelegen néha-néha becsörögtek a hidrotőkék. Abban is akkor még Liqui Moly volt. Az idén más van benne azt hiszem Total és nem tapasztaltam ugyanezt a jelenséget. Lehet, hogy mégis olaj van a dologban? Majd kiderül. Egyébként eddigi olvasataim szerint ha viszkozitást váltasz akkor célszerű az eddig is használt márkán belül választani más viszkozitást, ha viszont márkát is váltasz akkor célszerű olajcsere előtt átmosatni a rendszert, bár a régi motoroknál nem szokták javasolni a feloldódó lerakódások miatt amik elzárhatják az olajjáratokat, de ha mindíg rendesen karbantartott volt a motor akkor elvileg ez sem okozhat problémát.

Az 5w olaj előnye, hogy hidegen hígabb és ezért kisebb ellenállást fejt ki a motorra ezáltal könnyebben indul, valamint a hígabb olaj indítás után gyorsabban eljut a kenési helyekre. Az 5w-s olajak többnyire szintetikusak vagy minimális ásványolaj mennyiséget tartalmaznak és ez növeli az olaj ellenálló képességét, élettartamát, javítja tulajdonságait, gyakorlatilag a szintetikus olaj nem okoz lerakódást. Ha megnézed az 5w-s olajak sokkal több gyártói követelménynek specifikációnak megfelelnek, nem véletlenül.

Link to comment
Megosztás:

Én meg azt vettem észre hogy az olajcsere óta nem nagyon látom az indításkor a nagy kék füstöt. Nem nagyon értem, lehet csak véletlen összefüggés a szelepszárszimeringbe vagy a gyűrűbe nemigen épül vissza anyag. Lehet csak pont úgy állt meg a motor hogy a szelep kevésbé kopott része volt a szimeringnél vagy tudomisén.

Vagy pedig az elhasznált olajad nagyon felhígult már.

Link to comment
Megosztás:

Heló.

Olaj vizesedési problémáim voltak eddig, elég sűrűn mostam a tartályt. most az utolsó 500 km-en viszont nem jött olaj a vízbe. Valakinek ötlet? Lehet hogy eddig csak a rendszerbe maradt trutymót hordta fel?

Hát az olaj elég makacs dolog nehezen tűnik el a vízből, ha többet nem jelentkezik akkor szerintem csak a maradék volt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Egy nagyon gyors kérdésem lenne. Nem teljesen a témába vág, de a motorba tartozik bele leginkább.
Szóval van egy 1994-es opel Astra F-es szériából nekem. 1.6 benzines. X16SZ motorkódú.
A helyzet a következő:
Eleve sok a fogyasztása, ami számszerűleg 10 fölött.. bőven. (És nem EGYSZER lett lemérve.)
Ma mentem pályán vele. (Hatvan - Miskolc) 120km/h-val 3500-as fordulaton, és úgy is megette kb a 10 litert .. plusz minusz 1-2.
Ez a fogyasztása.
A másik dolog, hogy az alapjárati motor már a 4. van benne. a gyári 8-900-as fordulat helyett 1000-1500 között ingadozik az alapjárat össze vissza. Ilyenkor kigyullad a motor diagnosztikai lámpa. De egy Gem kapoccsal kiolvastam belőle a motorhibát, és tényleg az alapjárati motort írta ki. Egyszer szerelő által kiszedtük belőle, és azon vagy bentebb, vagy kintebb tekertünk, a kis rugón. (már nem emlékszek) Ekkor helyre ált, és olyan volt, mint egy óra. DE! 2-3 hét mulva megint szar.
Tavaly nyáron lett cserélve rajta olajteknő illetve szelepfedél tömítés. Most egy megint taknyolja ki az olajat, a második, és a harmadik hengernél látni jobban hogy van folyás. (KB 1000 km-el ezelőtt volt nagyszervíz rajta. Az összes szűrő ami van benne, és 10W40-es Castrol motor olaj. )
Most annyi motorolaj van a kocsiba, hogy a nívó pálcát sem éri el. De érdekes hogy nem gyullad ki a műszerfalon a lámpa hogy nem megfelelő a kenés.
És kb 2-3 perc múlva mikor jár a motor (ingadozó alapjárattal) elkezdi igen melegíteni a vizet. És kb 5 perc mulva kapcsol a hűtő ventillátor is.
KÉRDÉSEM a következő.
Szerintem ez a motor már kuka. Abba gondolkodok, hogy egy komplett motort kellene a kocsiba venni, váltóval együtt. (gondolom hogy olcsóbb lenne, mint megcsináltatni a mostanit.) Hol érdemes keresgetni. Interneten, illetve a Jászság közelében valaki valami jó opel bontót tud-e.
Illetve hogy milyen motorkódút érdemes nézni. (benzinesbe) Melyik az amelyik jónak mondható.

Minden választ szívesen veszek.
Kicsit sok lett így egybe, hirtelen, de most S.O.S. van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő lene a probémám ami egy 1996-os X16XEL motor kódu Opel Vectr B autónál jelent meg. A kocsi immáron 7 év a tulajdonomban van nincs széthajtva, költöttem rá becsülettel mind a motorra mind a karosszériára. A hiba pár hete jelentkezett az alapjárat nem akart visszaesni 1500/min fordulatról, sőt valamikor felpörögtt egészen 4-5000-ig. Na gépháztető nyit ellenőrzéskor a pillnagószelep háznál lévő gumicső elrepedve, új megrendelve csere, azért a pillangószelep ház kivéve kipucolva, alapjárati motor szintén. Kis használat pár nap semmi gond, majd ismét terhelést követően váltásnál az alapjárat megragadt 1500-on stabilna, majd random ismét fel 4-5000/min-ig. Hibakód nem volt, gondoltam az alapjárati motor, ezért kivettem kaptam kölcsön egy tuti jót, betesz, hiba nincs, ismét eltelik kis idő és a megint elkezdi. Az érdekesség ha ezt csinálja nincs hibakód és ha menet közben leállítom a motort várok 2-3 sec-et ismét öndítóval indít az alapjárat megint stabil 800-1000/min. A hiba előtt megfigyeltem némi rángatást ha nem megfelelő tartományban váltok el/vissza. A kartergáz csöveket néztem azokkal elviekben semmi gond, vagyis nem látok szakadást repedést. AGR szelepet kiktattam ( kihúztam a csatlakozót ) de ugyan úgy megvolt a hiba és bónuszként ekkor jött egy hibalámpa, AGR visszaköt és semmi hibalámpa de az alapjárat akkor is magas, sőt valamikor az egekbe szökik. A kocsiban 222 ezer km van, 175 ezer km-nél vezérlés és gyertya cserélve, lamda sonda még mikor 2007-ben megvettem. Mi lehet a gond, mert már tanácstalan vagyok teljesen, véleményem szerint nem elektromos hiba, mert akkor hibakód lenne.

Köszi a leendő válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

EMBEREK!

Attól, hogy valaki lehúzza az EGR szelepről a csatit, nincs megoldva a gond.

Ugyanis, ha nem zár rendesen, akkor lehúzott csatlakozóval sem fog zárni rendesen! És általában az a gond, hogy nem zár rendesen és ettől megbolydul a motor működése.

Lemezzel kell lezárni, ahhoz, hogy teljesen ki legyen iktatva!!!!!

Bocsi, csak már párszor olvasta, hogy le lett húzva...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Ma voltam különböző jelenségek (motor rángat, check engine világít) után egy emberkénél, aki kiolvasta nekem az ECU-t. {Opel Astra 1.6 16V 97'}
A hibáknak a következőket hozta ki:
- Lambda szonda

- Főtengely jeladó
Ezeket szeretném cserélni, újakra, ki milyen márkát választana? Van valakinek valamilyen tapasztalata ez ügyben?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Egy nagyon gyors kérdésem lenne. Nem teljesen a témába vág, de a motorba tartozik bele leginkább.

Szóval van egy 1994-es opel Astra F-es szériából nekem. 1.6 benzines. X16SZ motorkódú.

A helyzet a következő:

Eleve sok a fogyasztása, ami számszerűleg 10 fölött.. bőven. (És nem EGYSZER lett lemérve.)

Ma mentem pályán vele. (Hatvan - Miskolc) 120km/h-val 3500-as fordulaton, és úgy is megette kb a 10 litert .. plusz minusz 1-2.

Ez a fogyasztása.

A másik dolog, hogy az alapjárati motor már a 4. van benne. a gyári 8-900-as fordulat helyett 1000-1500 között ingadozik az alapjárat össze vissza. Ilyenkor kigyullad a motor diagnosztikai lámpa. De egy Gem kapoccsal kiolvastam belőle a motorhibát, és tényleg az alapjárati motort írta ki. Egyszer szerelő által kiszedtük belőle, és azon vagy bentebb, vagy kintebb tekertünk, a kis rugón. (már nem emlékszek) Ekkor helyre ált, és olyan volt, mint egy óra. DE! 2-3 hét mulva megint szar.

Tavaly nyáron lett cserélve rajta olajteknő illetve szelepfedél tömítés. Most egy megint taknyolja ki az olajat, a második, és a harmadik hengernél látni jobban hogy van folyás. (KB 1000 km-el ezelőtt volt nagyszervíz rajta. Az összes szűrő ami van benne, és 10W40-es Castrol motor olaj. )

Most annyi motorolaj van a kocsiba, hogy a nívó pálcát sem éri el. De érdekes hogy nem gyullad ki a műszerfalon a lámpa hogy nem megfelelő a kenés.

És kb 2-3 perc múlva mikor jár a motor (ingadozó alapjárattal) elkezdi igen melegíteni a vizet. És kb 5 perc mulva kapcsol a hűtő ventillátor is.

KÉRDÉSEM a következő.

Szerintem ez a motor már kuka. Abba gondolkodok, hogy egy komplett motort kellene a kocsiba venni, váltóval együtt. (gondolom hogy olcsóbb lenne, mint megcsináltatni a mostanit.) Hol érdemes keresgetni. Interneten, illetve a Jászság közelében valaki valami jó opel bontót tud-e.

Illetve hogy milyen motorkódút érdemes nézni. (benzinesbe) Melyik az amelyik jónak mondható.

Minden választ szívesen veszek.

Kicsit sok lett így egybe, hirtelen, de most S.O.S. van.

Az alapjárati motor ugye elektormos állítású a motorvezérlő szabályozza ezzel az alapjárati fordulatszámot . Kézzel nem lehet beállítani a kúpot tekergetni nem is szabad. Sokszor keverik a szerelők és még néhány bolt is az 1.4-1.6 alapjárati mocikat, az 1.4-nek csonka gúla a kúpja az 1.6-nak kúpos végű, ezt is érdemes megnézni jó lett-e belerakva. Illzev még azt hogy megvan-e alatta a tömítő gyűrű. A fogyasztás konkrétan hogyan lett mérve? Az olajnyomás visszajelző nem helyettesíti az olajpálca nézegetéssét, alapból arra való ha bármi okból megszűnik az olajnyomás a vezető ezt észrevegye. Nagyon kis mennyiségnél talán 1--2 liternél villan csak fel, de akkor már csattognak a hidrotőkék (második hozzászólásod) és nagyon nem teszünk jót a motornak az alacsony olajszintel. Az opel motor szelepemelő hidrotőkével van szerelve a szelep nem nyit normálisan ha nincs elegendő olaj a rendszerben akár ez is lehet a melegedés oka.

Sziasztok!

Ma voltam különböző jelenségek (motor rángat, check engine világít) után egy emberkénél, aki kiolvasta nekem az ECU-t. {Opel Astra 1.6 16V 97'}

A hibáknak a következőket hozta ki:

- Lambda szonda

- Főtengely jeladó

Ezeket szeretném cserélni, újakra, ki milyen márkát választana? Van valakinek valamilyen tapasztalata ez ügyben?

Előre is köszönöm!

Azért mielőtt szondát cseréltek, deritsétek ki hogy valójában miért panaszkodik, mert például egy 44-es keverék túl szegény hibakód nem biztos hogy a szonda cseréjével elmúlik, lehet hogy a keverék tényleg túl szegény más okból (csak egy példa volt)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Szerintetek mitől van az,lehetséges hogy természetes jelenség, hideg motornál melegítés üzemben, szivatón, jóval fürgébb pörgősebb erősebb az autóm mint már melegen. Ugy lomha tetü. X14nz 8 szelep. Tudom hogy 60 ló de ez szerintem tetvebb mint a többi 2001 es kiadás isten tudja mennyi kilométer.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Szerintetek mitől van az,lehetséges hogy természetes jelenség, hideg motornál melegítés üzemben, szivatón, jóval fürgébb pörgősebb erősebb az autóm mint már melegen. Ugy lomha tetü. X14nz 8 szelep. Tudom hogy 60 ló de ez szerintem tetvebb mint a többi 2001 es kiadás isten tudja mennyi kilométer.

hidegen több anyagot kap

Link to comment
Megosztás:

Köszi megnézem a szelepet a légszűrő házban, egy vákumcső megy rá, nem tudjátok mi a vezérlés elve? Az injektorház tetején van abova becsatlakozik a nagy fekete köcsögben egy szelep, valami passzív membrán ami a levegő sűrűségének hatására nyit zár? Ez csak az elméletem. Lehet marhaság.

Link to comment
Megosztás:

Semmi értelme nincs kb. Az lpg-s időszak előtt úgy használtam télen-nyáron, hogy kintről (a lökhárító mögül) kapta a levegőt, indult, ment pöciröfi.

Án meg kibeleztem a dobozt tettem egy tőőcsért a hűtőrács mögé és a menetszelet bevezettem a motorba kissé feltöltve azt. Lófa* hatása van neki :D , télre majd visszaalakítom.

A fekete köcsögben egy kis termosztát van, ami a hőmérséklettől függően adja vagy veszi el a vákumot az alsó - légszűrőházban lévő -membrántól. Próbáld meg, hogy kiakasztod a "hideg" oldal felé, azaz hogy ne a motortérből szívja a levegőt, a vákumcsöveket meg dugózd le.

Pont itt ír róla lengyelül: http://astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/285-diagnostyka-termozaworu-powietrza-dolotowego-opel-astra-f

Módosítva : Bundee
Link to comment
Megosztás:

Túl nagy jelentősége nemigen van szerintem. Pontosabban én nem vettem észre különbséget a melegedési szakaszban, csak utána, hogy nem ment a kocsi.
Viszont az foglalkoztat, hogy az Astrába ugye a fékszervó csövén két kicsi leágazás van. Az egyik a szénszűrő felé (az ufóba, ami a Vectrába nincs), a másik pedig a belső keringtetés szelepéhez. Namost az utóbbin állandó vákuum van? Mert én ezt az légszűrőházbeli útváltó csappantyút egy mágnesszeleppel szeretném kapcsolni (benzin-gáz üzemhez). Viszont a szénszűrő felé menő csövön alapjáraton van "rendes" vákuum, az AGR szelep csövén meg gázadásra. Ebből szeretnék valamit összehozni :)

Annyi a lényege hogy télen a kipufogótól szívja a meleg levegőt a gyorsabb bemelegedés miatt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.