Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

sziasztok

segítségeteket szeretném kérni.Az lenne a problémám Z16XEP  hogy hideg motornál nagyon nehezen indul be,kb 5 öt teker mire beröffen,valamelyik nap ott is hagyot es kb fél óra szenvedés után indult be.vadi új gyújtótrafó vadi új gyertyák,az önindító is megfelelő áramot vesz fel,a benzin részével sincs probléma.mitől lehet ez ?valakinek volt már hasonló baja vele? köszi a segítséget.ja és még egy valami ha ráadom a gyújtást a szervizkulcs folyamatosan világit ha beinditom kialszik.nem villog smi csak ráadott gyújtásnál folyamatosan világít.ez hiba lenne vagy az olajcserét jelzi?most volt olaj cserélve de hogy lehet azt kiütni ha az a baj.

köszi

Link to comment
Megosztás:

A benzinszűrő továbbra sincs meg az 1.6XEP -nél akkor nincs is neki, úgy néz ki. Ha már itt vagyok, tapasztalt már valaki olyat, hogy csak egyesben induláskor ráz, remeg az eleje, nem úgy amikor kevést gázt adok, mert nagy gáznál is ráz. Ha melegszik a motor nagyjából elhagyja, de nem teljesen. Nyáron amikor nagyon meleg van, üzemmelegen is csinálja. Évek óta ezt csinálja. Nem kuplung, az szépen kiemel, nem csúszik. 1x egy autószerelő azt mondta a motor felfüggesztő bak lehet, de akkor az mindíg csinálná. Nem tudom mi lehet.

Link to comment
Megosztás:

A benzinszűrő továbbra sincs meg az 1.6XEP -nél akkor nincs is neki, úgy néz ki. Ha már itt vagyok, tapasztalt már valaki olyat, hogy csak egyesben induláskor ráz, remeg az eleje, nem úgy amikor kevést gázt adok, mert nagy gáznál is ráz. Ha melegszik a motor nagyjából elhagyja, de nem teljesen. Nyáron amikor nagyon meleg van, üzemmelegen is csinálja. Évek óta ezt csinálja. Nem kuplung, az szépen kiemel, nem csúszik. 1x egy autószerelő azt mondta a motor felfüggesztő bak lehet, de akkor az mindíg csinálná. Nem tudom mi lehet.

Mikori a géped?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy a H astraban a BC, vagy az elektronika hol/hogyan méri a hűtővíz szintjét?

Régen GSI-m volt, abban emlékszem az úszóval szenvedtem sokat, itt viszont nincsen a kupakban ilyesmi...

 

Szóval az autó rendszeresen kiírja, hogy "Coolant level" (ha pontosan emlékszem a szövegre), víz viszont rendesen van benne, pont szintig.

 

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy a H astraban a BC, vagy az elektronika hol/hogyan méri a hűtővíz szintjét?

Régen GSI-m volt, abban emlékszem az úszóval szenvedtem sokat, itt viszont nincsen a kupakban ilyesmi...

 

Szóval az autó rendszeresen kiírja, hogy "Coolant level" (ha pontosan emlékszem a szövegre), víz viszont rendesen van benne, pont szintig.

 

Köszönöm!

Szia! Én már jártam így! Sajnos a tartályt cserélni kell, tönkrement az érzékelő. A tartály oldalán beépítve van egy szintérzékelő azt külön nem lehet kapni, próbáltam én is ,sajnos csak komplett.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

" tapasztalt már valaki olyat, hogy csak egyesben induláskor ráz, remeg az eleje, nem úgy amikor kevést gázt adok, mert nagy gáznál is ráz. Ha melegszik a motor nagyjából elhagyja, de nem teljesen. Nyáron amikor nagyon meleg van, üzemmelegen is csinálja. Évek óta ezt csinálja. Nem kuplung, az szépen kiemel, nem csúszik. 1x egy autószerelő azt mondta a motor felfüggesztő bak lehet, de akkor az mindíg csinálná." Nem tudom mi lehet. 2005.12-i az autó esetleg valaki tud erre magyarázatot? tudom kérdeztem már, de most amúgy is viszem szerelőhöz..

Link to comment
Megosztás:

" tapasztalt már valaki olyat, hogy csak egyesben induláskor ráz, remeg az eleje, nem úgy amikor kevést gázt adok, mert nagy gáznál is ráz. Ha melegszik a motor nagyjából elhagyja, de nem teljesen. Nyáron amikor nagyon meleg van, üzemmelegen is csinálja. Évek óta ezt csinálja. Nem kuplung, az szépen kiemel, nem csúszik. 1x egy autószerelő azt mondta a motor felfüggesztő bak lehet, de akkor az mindíg csinálná." Nem tudom mi lehet. 2005.12-i az autó esetleg valaki tud erre magyarázatot? tudom kérdeztem már, de most amúgy is viszem szerelőhöz..

Nekem is csinál hasonló rázkódásokat, remegéseket leginkább intenzív gyorsításnál és 1-2-3 sebességekben. Nekem is azt mondta egy szerelő, hogy motortartó bak, miután lelazította, majd meghúzta őket. Kissé nehezen hiszem, mert az én autóm csak 3,5 éves, Igaz a futott km teljesen bizonytalan, 120-150-re tippelek. És A16XER a motorkódom. Majd írd meg mi volt a szerelőnél!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csinál hasonló rázkódásokat, remegéseket leginkább intenzív gyorsításnál és 1-2-3 sebességekben. Nekem is azt mondta egy szerelő, hogy motortartó bak, miután lelazította, majd meghúzta őket. Kissé nehezen hiszem, mert az én autóm csak 3,5 éves, Igaz a futott km teljesen bizonytalan, 120-150-re tippelek. És A16XER a motorkódom. Majd írd meg mi volt a szerelőnél!

Ezek szerint nem oldotta meg a problémát a bakok piszkálása? 121e km van az autómban. Jah és kb 6 éve ilyen már!! tehát már 4 évesen elkezdte a rázást, könnyen lehet Nálad is ua. a probléma. Nem lett rosszabb, tehát nem felfüggesztés, váltó, kuplung, csak most már igencsak idegesít.

Módosítva : klaca78
Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint nem oldotta meg a problémát a bakok piszkálása? 121e km van az autómban. Jah és kb 6 éve ilyen már!! tehát már 4 évesen elkezdte a rázást, könnyen lehet Nálad is ua. a probléma. Nem lett rosszabb, tehát nem felfüggesztés, váltó, kuplung, csak most már igencsak idegesít.

Semmit sem oldott meg, de valahogy nem is hiszem, hogy ez a baja. A rázkódáson kívül még a váltásoknál (főleg visszafelé) elég nagyot ránt, lehet hogy összefügg a két dolog. Egyébként nézegettem az árakat 4000-32000-ig terjed a skála egy oldalsó bak esetén.

Link to comment
Megosztás:

" tapasztalt már valaki olyat, hogy csak egyesben induláskor ráz, remeg az eleje, nem úgy amikor kevést gázt adok, mert nagy gáznál is ráz. Ha melegszik a motor nagyjából elhagyja, de nem teljesen. Nyáron amikor nagyon meleg van, üzemmelegen is csinálja. Évek óta ezt csinálja. Nem kuplung, az szépen kiemel, nem csúszik. 1x egy autószerelő azt mondta a motor felfüggesztő bak lehet, de akkor az mindíg csinálná." Nem tudom mi lehet. 2005.12-i az autó esetleg valaki tud erre magyarázatot? tudom kérdeztem már, de most amúgy is viszem szerelőhöz..

Nekem is ezt csinálja újkora óta, de szerencsére csak napi első 1-2 elinduláskor, melegen csak hátramenetben.

Még újkorában visszavitte ezzel apósom, de lerázták hogy ez (az összes) ilyen. Úgy látszik azóta is :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy a H astraban a BC, vagy az elektronika hol/hogyan méri a hűtővíz szintjét?

Régen GSI-m volt, abban emlékszem az úszóval szenvedtem sokat, itt viszont nincsen a kupakban ilyesmi...

 

Szóval az autó rendszeresen kiírja, hogy "Coolant level" (ha pontosan emlékszem a szövegre), víz viszont rendesen van benne, pont szintig.

 

Köszönöm!

szia

Úgy működik,hogy a kigyenlítő tartály alsó részén (nem a tartályban belül hanem azon kívül) egy bemélyedésbe be van építve egy reed relé ami maga az érzékelő.A tartályban pedig belül  ezen a bemélyedésre rá van húzva egy mágneses úszó.A vízszint ha túl alacsony a mágneses úszó eltávolodik a relétől ami ezért kiold és jelez a BC,hogy coolant level.A relé(érzékelő) szokott rossz lenni,elég sérülékeny.Tartály aljából ki lehet pattintani az érzékelőt,(ki sem kell venni a tartályt csak az akksit,hogy hozzáférjél).Az úszó a tartályban ritkán megy tönkre.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2005.12

A 2004-2007 között gyártott  - pl. - Z16XEP motoroknál a TIS azt írja, hogy nem megfelelő minőségű kuplungot épített be, amit garanciában a panaszkodó ügyfélnek cseréltek.

Nekem kb. 4éves korától csinálja az autó, hogy indításnál beremeg és most jutottam el odáig, hogy nem lehet tovább húzni a dolgot és kuplungot kell cserélni.

Nekem is hasonló a hibajelenség ahhoz, amit írsz. Nem biztos, hogy nálad is ez okozza a hibát, de könnyen lehet.

 

A TIS-ben pontosan ez van a hibával kapcsolatban:

Reklamáció: A tengelykapcsoló 2-4 alkalommal megremeg, amikor hidegből kihúzzák. Ez a panasz főleg akkor merül fel, ha a külső hőmérséklet 10 °C alatt van.

Ok: Nem megfelelő frikciós anyag.

Gyártási megoldás: Továbbfejlesztett dörzsbetét/lendkerék az alábbi motorszámtól került a gyártásba (2007. május): 20KC2905.

Hibaelhárítás: Ügyfél reklamáció esetén cserélje le a tengelykapcsoló tárcsát, a
nyomólemezt és a lendkereket.

Link to comment
Megosztás:

A 2004-2007 között gyártott  - pl. - Z16XEP motoroknál a TIS azt írja, hogy nem megfelelő minőségű kuplungot épített be, amit garanciában a panaszkodó ügyfélnek cseréltek.

Nekem kb. 4éves korától csinálja az autó, hogy indításnál beremeg és most jutottam el odáig, hogy nem lehet tovább húzni a dolgot és kuplungot kell cserélni.

Nekem is hasonló a hibajelenség ahhoz, amit írsz. Nem biztos, hogy nálad is ez okozza a hibát, de könnyen lehet.

 

A TIS-ben pontosan ez van a hibával kapcsolatban:

Reklamáció: A tengelykapcsoló 2-4 alkalommal megremeg, amikor hidegből kihúzzák. Ez a panasz főleg akkor merül fel, ha a külső hőmérséklet 10 °C alatt van.

Ok: Nem megfelelő frikciós anyag.

Gyártási megoldás: Továbbfejlesztett dörzsbetét/lendkerék az alábbi motorszámtól került a gyártásba (2007. május): 20KC2905.

Hibaelhárítás: Ügyfél reklamáció esetén cserélje le a tengelykapcsoló tárcsát, a
nyomólemezt és a lendkereket.

Köszönöm a választ!  Nos, ez  sac 60-80k-s mulatság lenne, ha mindhármat kicseréltetem (mivel csak egyszerre szabad). Túl sok, akkor így marad :(

Módosítva : klaca78
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!  Nos, ez  sac 60-80k-s mulatság lenne, ha mindhármat kicseréltetem (mivel csak egyszerre szabad). Túl sok, akkor így marad :(

Én is húztam ameddig lehetett, de most már muszáj, mert néha már megcsúszik a kuplung és pl. egy előzésnél ez nem olyan jó móka.

És sajnos több, mert ilyenkor ajánlott kinyomócsapágyat is cserélni, ha már úgyis szét van kapva.

A munkadíj sem olcsó. 150e alatt sajnos nem jön ki. :(

Link to comment
Megosztás:

Én is húztam ameddig lehetett, de most már muszáj, mert néha már megcsúszik a kuplung és pl. egy előzésnél ez nem olyan jó móka.

És sajnos több, mert ilyenkor ajánlott kinyomócsapágyat is cserélni, ha már úgyis szét van kapva.

A munkadíj sem olcsó. 150e alatt sajnos nem jön ki. :(

Én is futottam már egy kört ezzel korábban és hasonló összeg jött ki.

A kinyomócsapágy nagyon megdobja, legalábbis abból az én szerelőm csak gyárit hajlandó betenni, ami kb 80e volt önmagában amikor néztem.

Link to comment
Megosztás:

13 hours ago, kisp113 írta:

Én is futottam már egy kört ezzel korábban és hasonló összeg jött ki.

A kinyomócsapágy nagyon megdobja, legalábbis abból az én szerelőm csak gyárit hajlandó betenni, ami kb 80e volt önmagában amikor néztem.

Most a gyári 40e körül már van.

Amúgy Luk ill. Sachs márkát néztem.

Ha valakinek van infója, akkor érdekelne, hogy amúgy milyen gyártót érdemes beépíteni kuplungból ami jó is és mégsem kell hozzá bankot rabolni? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, azt szeretném kérdezni hogy a H astra benzines motorterében középen felül a szélvédő alatt lóg egy  valahonnan kikötött vezeték, végén csatlakozóval, máshol is láttam ezt fotókon, tudja valaki ez eredetileg hova ment, és miért vannak ezek kikötve?, a helyét hogy hova ment nem látom sehol.... köszönöm! 

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, Lipi írta:

Sziasztok, azt szeretném kérdezni hogy a H astra benzines motorterében középen felül a szélvédő alatt lóg egy  valahonnan kikötött vezeték, végén csatlakozóval, máshol is láttam ezt fotókon, tudja valaki ez eredetileg hova ment, és miért vannak ezek kikötve?, a helyét hogy hova ment nem látom sehol.... köszönöm! 

Az mindegyikben ott árválkodik, kivéve azokat a fullextrásokat amelyekben ott figyel rajta a levegőminőség szenzor.
Azt hiszem van itt valaki a fórumon aki utólag építette be.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.