Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni!

Van egy Opel Astra G 1.6 16v Z16XE 2000-es évjáratu autóm,és az a problémám hogy ,indítás után pár percre kivillan a villás kulcsos kis autós sárga lámpa,vagy a motort ábrázoló lámpa,és az autó megtorpan,nagyon lassan gyorsul hiába nyomom a gázpedált.Újra indításkór ugyanezek a hibák.Cseréltem benne,gyertyákat,trafóhidat (DELPHI) EGR szelepet megnéztem nincs leragadva,tiszta,és még mindíg megvan a probléma.Alapjárat nem ingadozik,de ha kb 2000-es fordulatnál tartom a motort akkor másodpercenként rángat az autó amíg nem küzdi fel magát magasabb forulatra. Egy éve ugyan ez a hibám volt,elvittem szervízbe ott a motorvezérlő cserét javasolták,ki lett cserélve.(Utolag kiderült hogy lehet hogy nem is a motorvezérlő volt a gond.)

Ha valakinek van valami ötlete azt megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Mindenekelőtt ki kéne olvasni/olvastatni a hibakódot, azzal máris előrébb lennénk. Addig felesleges találomra alkatrészeket cserélgetni, mert lehet hogy szerencséd lesz és megjavul végül, csak sokba fog kerülni a találgatás.

Szia tgabika76.

Megpróbáltam kivillogtatni,az egymás után 10 villogást 0-nak számoltam és valami ilyen jött ki hogy:0400112215501120 és utána már nem villog.A fék és gáz pedált benyomtam és ráadtam a gyújtást.Remélem jól csináltam. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Szia tgabika76.

Megpróbáltam kivillogtatni,az egymás után 10 villogást 0-nak számoltam és valami ilyen jött ki hogy:0400112215501120 és utána már nem villog.A fék és gáz pedált benyomtam és ráadtam a gyújtást.Remélem jól csináltam. :huh:

Hát ,ha jól néztük:AGR, és gázpedálhelyzetérzékelő .

Link to comment
Megosztás:

A z16xe-n is a blokkra van fogatva a motorvezérlő, mint a z14xe-n?

Ezek a tünetek motorvezérlő halálra utalnak. De ha már volt cserélve.....

Ki kellene próbálni egy másik gázpedállal. Rámérni a kábelkötegre nem-e szakadt.

Igen a blokk oldalára van ráfogatva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kollégámnak Z16XEL motorral szerelt astrája van. Már pár alkalommal, de hidegen feldobta neki a gyújtáskimaradás 1-es hengerben hibát. (P0301=1. henger felismert gyújtáskimaradás)

Eddig amit cseréltettek vele: üzemanyag szűrő, gyertyák, majd nem jött be és a gyújtótrafókat is kicseréltették, de nem segített. :unsure:

A kocsit hajtja, tehát fagyizás nem valószínű, hogy segítene. A kocsiban 130e km van.

Nektek valami tippetek? Én gyújtótrafóra gondoltam, de mondta cseréve lett.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kollégámnak Z16XEL motorral szerelt astrája van. Már pár alkalommal, de hidegen feldobta neki a gyújtáskimaradás 1-es hengerben hibát. (P0301=1. henger felismert gyújtáskimaradás)

Eddig amit cseréltettek vele: üzemanyag szűrő, gyertyák, majd nem jött be és a gyújtótrafókat is kicseréltették, de nem segített. :unsure:

A kocsit hajtja, tehát fagyizás nem valószínű, hogy segítene. A kocsiban 130e km van.

Nektek valami tippetek? Én gyújtótrafóra gondoltam, de mondta cseréve lett.

Trafóból gyári lett beletéve?

Szelepszorulás nem lehet?

Link to comment
Megosztás:

Egy kompressziómérés megmutatja, ha nem zár le a szelep.

Idézem munkatársamat:

A Pontos hibajelenseg: Eddig 4x fordult elo, reggel hideg indulas utan kb 300m megtetele utan kigyullad a szerviz lampa. Gazadaskor villog, gazpedal felengedesekor csak vilagit eshatarozottan hallani es erezni, hogy nem megy az egyik henger. Ennek ellenere a fordulatszam nem ingadozik, alapjarat is megvan. A gond az, hogy amint megallitom a motort es ujrainditaom a hiba azonnal megszunik, szerintem ilyet nem csinal egy rossz szelep. Kb 5-6 inditas utan elalszik a szerviz lampa. Mind a 4 esetben -8 fok alatt volt a homerseklet. Elso tulaj vagyok, szervizkonyves az auto, 5w30 olajjal hasznalom. Ja, es el vagyok keseredve L Nem szivesen bontanam meg a 130 ezres motort.

Újraindítás után az autonak kuyta baja, ergo akkor már a szelepprobléma sem áll fenn, tehat akkor mar hiába mérsz kompressziot.

Link to comment
Megosztás:

Idézem munkatársamat:

A Pontos hibajelenseg: Eddig 4x fordult elo, reggel hideg indulas utan kb 300m megtetele utan kigyullad a szerviz lampa. Gazadaskor villog, gazpedal felengedesekor csak vilagit eshatarozottan hallani es erezni, hogy nem megy az egyik henger. Ennek ellenere a fordulatszam nem ingadozik, alapjarat is megvan. A gond az, hogy amint megallitom a motort es ujrainditaom a hiba azonnal megszunik, szerintem ilyet nem csinal egy rossz szelep. Kb 5-6 inditas utan elalszik a szerviz lampa. Mind a 4 esetben -8 fok alatt volt a homerseklet. Elso tulaj vagyok, szervizkonyves az auto, 5w30 olajjal hasznalom. Ja, es el vagyok keseredve L Nem szivesen bontanam meg a 130 ezres motort.

Újraindítás után az autonak kuyta baja, ergo akkor már a szelepprobléma sem áll fenn, tehat akkor mar hiába mérsz kompressziot.

Érdekes....

Esetleg injektor szarakodik? Próbára cseréljen meg két fejet, hátha költözik a hiba is. Ez nem kerül semmibe.

De most meg nincs -8 fok. Na majd jövőre! :D

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Most regisztráltam be ide hátha tudok nekem segíteni! Van egy 2001-es opel astra g-m z16xe motorral és hidegebb időkben, de már mostanság is 1-2 henger nem jár és pöfög a kipufogó. A motorhibát visszajelző fény is kiszokott gyulladni, de utána kialszik. Rálett kötve már számítógépre de az sem tudta megmondani, hogy mi lehet a baj. Remélem tudtok pár hasznos tippet adni, hogy mi lehet a baj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regisztráltam be ide hátha tudok nekem segíteni! Van egy 2001-es opel astra g-m z16xe motorral és hidegebb időkben, de már mostanság is 1-2 henger nem jár és pöfög a kipufogó. A motorhibát visszajelző fény is kiszokott gyulladni, de utána kialszik. Rálett kötve már számítógépre de az sem tudta megmondani, hogy mi lehet a baj. Remélem tudtok pár hasznos tippet adni, hogy mi lehet a baj.

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=341&view=findpost&p=877166

Kicsit feljebb volt már ilyen hiba...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, Az alábbi problémával kapcsolatban lennék kíváncsi a véleményetekre.

2006-os Z16XEP - most éppen - boldogtalan tulajdonosa vagyok. Tegnap megjelent a "kulcsos kisautó". Ma már rángatott is erősen, főleg ha gyorsítani szerettem volna. Kivillogtattam: 0340 - vezérműtengely jeladó funkció hiba. Keresgéltem itt a fórumon, de nem nagyon említi senki az erős rángatást. (Vagy ez már a készenléti üzem?:)) A szervíz gondolom egyből a cserét fogja javasolni. A kérdésem az lenne, hogy a szenzor cseréje a hiba megoldása, vagy lehet, hogy egy mögöttes problémára hívja fel a figyelmet. Klasszikus a porblémám, nem szeretnék tüneti kezelést, hanem végleges megoldást akarok. Ja ,1 éve volt cserélve a vezérlés (szíj, görgők). 1 hónapja kapott új trafóhidat és gyertyákat.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, Az alábbi problémával kapcsolatban lennék kíváncsi a véleményetekre.

2006-os Z16XEP - most éppen - boldogtalan tulajdonosa vagyok. Tegnap megjelent a "kulcsos kisautó". Ma már rángatott is erősen, főleg ha gyorsítani szerettem volna. Kivillogtattam: 0340 - vezérműtengely jeladó funkció hiba. Keresgéltem itt a fórumon, de nem nagyon említi senki az erős rángatást. (Vagy ez már a készenléti üzem? :)) A szervíz gondolom egyből a cserét fogja javasolni. A kérdésem az lenne, hogy a szenzor cseréje a hiba megoldása, vagy lehet, hogy egy mögöttes problémára hívja fel a figyelmet. Klasszikus a porblémám, nem szeretnék tüneti kezelést, hanem végleges megoldást akarok. Ja ,1 éve volt cserélve a vezérlés (szíj, görgők). 1 hónapja kapott új trafóhidat és gyertyákat.

Köszi

Igen, a főtengely jeladó tönkre szokott menni, cseréld csak le, valószínű az a gondja.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Most a jó idő beálltával vettem észre, hogy a motor gyorsítás közben vagypedig emelkedőn való haladáskor csörög. Mintha a szelepek csörögnének vagy nem tudom. Állandó fordulatnál nem hallani, de gyorsításkor előjön. Van aki szerint szeleptisztító és hosszabb, magasabb fordulaton való jópár km-es túra szükséges, mások kopogásérzékelőt mondanak. Sokat ment mostanában vársoban, dugóban az autó. Találkozott már valaki hasonló szituációval? z16xe...

Köszi előre is, ha valaki esetleg...

Chris

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most a jó idő beálltával vettem észre, hogy a motor gyorsítás közben vagypedig emelkedőn való haladáskor csörög. Mintha a szelepek csörögnének vagy nem tudom. Állandó fordulatnál nem hallani, de gyorsításkor előjön. Van aki szerint szeleptisztító és hosszabb, magasabb fordulaton való jópár km-es túra szükséges, mások kopogásérzékelőt mondanak. Sokat ment mostanában vársoban, dugóban az autó. Találkozott már valaki hasonló szituációval? z16xe...

Köszi előre is, ha valaki esetleg...

Chris

Engem is érdekelne ötlet a fenti probléma megoldására, mert a jelenség nálam is jelentkezik... :( Olajcsere és fagyizás nem segített eddig ...

Link to comment
Megosztás:

Engem is érdekelne ötlet a fenti probléma megoldására, mert a jelenség nálam is jelentkezik... :( Olajcsere és fagyizás nem segített eddig ...

hasonló problémája volt a kollégámnak...

átmosták a motort (gondolok itt az olajáratokra, valami mosóval)

kapott új olajat+szűrő és jó lett

(fabia 1.4mpi)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az autómon vezérműszíjat, vízpumpát, és hosszbordásszíjat szeretnék cserélni. Feszítő és terelőgörgőkkel eggyütt. Vízpompából és a hoszzbordásszíj készletből "SKF"-t néztem míg vezérműkészletből gyári opelt. Véleményetek és tapasztalatotok szerint ez így jó választás lenne? Főleg az "SKF" érdekelne hogy mennyire megbizható Opel szinten.

Előre is kösz a válaszokat. (2001 Astra G 1.6 16V Z16XE 120000 km)

Tibcsyke

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.