Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Most, hogy jönnek a rövid nappalok, elgondolkoztam a csomagtér világítás bővítésén.

A meglévő világítás egy 10W-os szofitta, ilyenből raknék be még egyet (a másik oldalra). Elbírja még a biztosíték, vagy inkább cseréljem mindkettőt ledes szofittára?

Köszi, Zoli

Elbírja. Én évekig így használtam, míg tavaly az autó összes belső világítását le nem cseréltem LED-re.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy újabb kérdéssel fárasztanálak titeket az Astra H navi és CID témakörben.

Azt kérdezném tisztelettel,hogy angolból behozott autók bontott egységei is jók lennének nekem?Valaki a fülembe ültette a bogarat,hogy erre figyelni kell a vezetékek miatt.

Nem tudom van-e annak jelentősége,hogy most jobbra vagy balra csatlakoztatok egy vezetéket,hiszen úgy is az egység mögött van,annyi meg szerintem van a kábelben,hogy 10 cnrel erre vagy arra húzzam.

Van ennek valóságalapja,

Köszönöm szépen válaszotokat.

Üdv.:Szabi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy újabb kérdéssel fárasztanálak titeket az Astra H navi és CID témakörben.

Azt kérdezném tisztelettel,hogy angolból behozott autók bontott egységei is jók lennének nekem?Valaki a fülembe ültette a bogarat,hogy erre figyelni kell a vezetékek miatt.

Nem tudom van-e annak jelentősége,hogy most jobbra vagy balra csatlakoztatok egy vezetéket,hiszen úgy is az egység mögött van,annyi meg szerintem van a kábelben,hogy 10 cnrel erre vagy arra húzzam.

Van ennek valóságalapja,

Köszönöm szépen válaszotokat.

Üdv.:Szabi

Mindegy, hogy jobb kormányos. Szerintem az enyém is ilyen bontott, jobb kormányos autóból van. A vezetékek és a csatlakozók ugyanazok. Elég ráfizetés lenne az Opel-nek (GM-nek), ha a jobb és bal kormányos autók nem ugyanazokat az alkatrészeket használnák ott, ahol lehet. Így is van egy csomó alkatrész, ami a másik oldali vezetőülés miatt különbözik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy újabb kérdéssel fárasztanálak titeket az Astra H navi és CID témakörben.

Azt kérdezném tisztelettel,hogy angolból behozott autók bontott egységei is jók lennének nekem?Valaki a fülembe ültette a bogarat,hogy erre figyelni kell a vezetékek miatt.

Nem tudom van-e annak jelentősége,hogy most jobbra vagy balra csatlakoztatok egy vezetéket,hiszen úgy is az egység mögött van,annyi meg szerintem van a kábelben,hogy 10 cnrel erre vagy arra húzzam.

Van ennek valóságalapja,

Köszönöm szépen válaszotokat.

Üdv.:Szabi

Jók azok is. Arra kell figyelni, hogy azokat nem szokták leválasztani, ezért még kell rá költeni, hogy használni tudd. Angoloknál sok a Vectra, ezért figyelni érdemes, hogy a rádió előlapján legyen törés (ha ez fontos neked), és a kijelző is más, ezért azzal úgy a legkisebb a szívás, ha Astra H vagy Zafira B-ből való. RGB kábel is kelleni fog, meg GPS antenna (nem kell gyári, van olcsóbb megoldás is), meg egy kijelző keret (Opelnél az új kb.: 4-5 eFt).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Új AStra H tulaj vagyok és a sok kérdésem közül az első az lenne, miért nem tudom a BC-ből megtudni, hogy mennyi a hűtővíz hőmérséklete, sok mindent kiír de a víz hőm nem, vajon miért?

Nyomd hosszan a SETTINGS gombot, addig, amíg a kijelzőn kiírja, hogy "TEST MODE ON" (ad egy csipogó hangot is). Utána nyomd meg a BC gombot. /BC gombbal tudsz lapozni a képernyők közt/ ott lesz az akufesz, hőfok stb.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen választ.

Esetleg nem tudsz ajánlani valakit,akitől tudok szerezni?

Mindegy, hogy jobb kormányos. Szerintem az enyém is ilyen bontott, jobb kormányos autóból van. A vezetékek és a csatlakozók ugyanazok. Elég ráfizetés lenne az Opel-nek (GM-nek), ha a jobb és bal kormányos autók nem ugyanazokat az alkatrészeket használnák ott, ahol lehet. Így is van egy csomó alkatrész, ami a másik oldali vezetőülés miatt különbözik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Opel Astra H 1.7 dízel. Az a problémám ,hogy állandóan kiírja csekkoljam a hűtővíz szintjét .

Ki lett cserélve az érzékelő a tartályban ,de továbbra is szórakozik. Megpróbáltam többet tennibele, utánna kivettem belőle , semmi változás .Menet közben is többször bejelez.

Ha valami ötlet lenne ,köszönöm.

üdv Zola

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Opel Astra H 1.7 dízel. Az a problémám ,hogy állandóan kiírja csekkoljam a hűtővíz szintjét .

Ki lett cserélve az érzékelő a tartályban ,de továbbra is szórakozik. Megpróbáltam többet tennibele, utánna kivettem belőle , semmi változás .Menet közben is többször bejelez.

Ha valami ötlet lenne ,köszönöm.

üdv Zola

Szia....le kell programozni, és nem küld üzenetet...;) biztos a hűtővizet jelzi? Mert az ablakmosó folyadék szintérzékelő is ezen a "körön" van.

Link to comment
Megosztás:

...biztos a hűtővizet jelzi? Mert az ablakmosó folyadék szintérzékelő is ezen a "körön" van.

De beazonosítja, más üzenetet küld rá. Külön kiírja, hogy a hűtővizet, vagy az ablakmosó szintjét ellenőrizzem. Ábrákkal is jelöli a kijelzőn, hogy melyikkel van valami. Legalábbis nálam így csinálja.

(Amúgy számomra ez az egyetlen szépséghibája az Opelnek: ezek a sok apró bosszantó, érthetetlen, gyakran előjövő elektronikai hibák.)

Link to comment
Megosztás:

De beazonosítja, más üzenetet küld rá. Külön kiírja, hogy a hűtővizet, vagy az ablakmosó szintjét ellenőrizzem. Ábrákkal is jelöli a kijelzőn, hogy melyikkel van valami. Legalábbis nálam így csinálja.

(Amúgy számomra ez az egyetlen szépséghibája az Opelnek: ezek a sok apró bosszantó, érthetetlen, gyakran előjövő elektronikai hibák.)

Ez így igaz, de múltkor nekem is dobta az ablakmosós ábrát, én meg kapásból szívinfarktust kaptam, hogy elfolyott a hűtővíz.....tudom, a két ábra különböző, de mégis....aztán megnyugodtam, hogy nincs hiba....;) :D

Link to comment
Megosztás:

Ez így igaz, de múltkor nekem is dobta az ablakmosós ábrát, én meg kapásból szívinfarktust kaptam, hogy elfolyott a hűtővíz.....tudom, a két ábra különböző, de mégis....aztán megnyugodtam, hogy nincs hiba.... ;) :D

Ja, én azt már megszoktam. :D Amerre járok, rengeteg a bogár. Kb 5 liter lét elnyomok hetente. Így megszoktam hogy időnként szól, hogy töltsek rá.

Ebből a szempontból nem bánom, hogy lassan itt a hűvösebb idő. :)

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Tuti a hűtővizet jelzi . Az a bosszantó ebben az egészben ,hogy csak egyszer legyintsek a kijelzésre és pont akkor van a baj az cumi.

Az extrak atka :) Az Astrak tobbsegeben nincs is ilyen kijelzes; a tenyleges bajt a homerseklet emelkedese jelzi, amire szinten nincs muszer, csak piros lampa, ha atlepi a hatart.

Link to comment
Megosztás:

szia

Az érzékelő nem a tartályban van,hanem a tartályban csak egy mágneses úszó van.Az érzékelő a tartály aljában lévő bemélyedésbe van belepattinta,tehát ha az akkut kivetted simán ki tudod pattintani az érzékelőt a helyéről még a hűtővizet sem kell leengedned.Ha az érzékelőt kiveszed és a csatlakozóját ideglenessen rövidre zárod és megszűnik a hibajelzés akkor erre felé kell keresni a proplémát(természetesen ha a hűtővized nem fogy).

A működése,hogy a tartályban levő mágneses úszó a műanyag tartályon keresztül jelez a tartály alján levő üregbe levő érzékelőnek ami nem más mint egy rid relé.Ha csökken a hűtővíz a mágneses úszó a tartály aljára ül így eltávolodik a rid relétől ami ezért kiold és megszakítja az áramkört a bc pedig jelez a sofőrnek,hogy ellenőrizze a hűtővíz mennyiségét.

Az úszó is lehet rossz a tartályban,ha meg van akadva a tartály alján,nem tud rendesen lebegni a hűtővízbe.

Tehát ha az érzékelő csatlakozóját rövidre zártad és megszűnt a hiba akkor csak a tartályban levő uszóval lehet gond hisz az érzékelőt már cserélted és a hűtővized sem fogy....ilyenkor érdemes a tartályt kivenni és mosogatószerrel alaposan kimosni....ha kivetted a tartályt hallanod kell benne a zörgő úszó hangját ahogy feje tetejére fordítod a tartályt,ha nem hallod 100%-hogy megszorult benne a mágneses uszó....

A mágneses úszót nem tudod kivenni a tartályból,azt csak a tartállyal együtt lehet cserélni...de álltalában az érzékelő szokott rossz lenni,biztos,hogy cserélték?? nem nagy tétel kb 5000ft és 5perces munka a csere,csak ki kell pattintani a tartály aljából,addig nem tudod levenni róla a csatlakozót sem...az akkumlátort is azért kell kivenned,hogy hozzáférjél.

üdv

BL

Sziasztok! Opel Astra H 1.7 dízel. Az a problémám ,hogy állandóan kiírja csekkoljam a hűtővíz szintjét .

Ki lett cserélve az érzékelő a tartályban ,de továbbra is szórakozik. Megpróbáltam többet tennibele, utánna kivettem belőle , semmi változás .Menet közben is többször bejelez.

Ha valami ötlet lenne ,köszönöm.

üdv Zola

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha Opel gépkocsin hibakódot olvasni vagy törölni akartok

esetleg bekapcsolni 1-2 extrát a zsolt.pest@gmail.com elértek.

Budapesten jelképes összegért megteszem!

A GM MDI műszert vettem meg a gépkocsimhoz, GDS-ből az új van meg, így a legújabbak is programozhatóak (2015 ) szoftverüek is!

HT1e8tgFTVdXXagOFbXh.jpg

Módosítva : Zsoltno1
Link to comment
Megosztás:

Akkor jol atvertek, mert a TIS nem muszer :)

A kepen amugy egy MDI van, ami a regebbi modellekhez nem okvetlenul jo.

Igazad Van!

Ez MDI nem TIs, javítottam! Egyébként - 8,3 szoftver van rajta ( te biztossan tudod ez a legújabb )

A régi modeleket a Tech2Win program viszi ugyan ezzel a müszerrel abból a 170 van.

Tehát 2000 után opeleket biztossan lehet programozni ezzel ja és az újakat is,

melyet a Op-commal még nem igen!

Módosítva : Zsoltno1
Link to comment
Megosztás:

Végre eszembe jutott a következő:

Még nyáron kicseréltem a beltér világítást ledesre. Elöl a középső lámpába nem is szofita-led került, hanem egy nagyobb fényerejű led-panel. Ebből viszont csak canbus nélkülit kaptam.

Nincs is vele különösebb baj. De kizárólag járó motornál van egy halvány fénye. Csak tök sötétben látszik. Amint leállítom a motor, teljesen kialszik. Csak gyújtásra, szintén semmi. Ahogy indítom és beindul, megint elkezdi a derengést.

Valaki javasolta, hogy tegyek be elé egy ellenállást. De igazából nem zavar. Még azt is mondom, hogy jól néz ki ezzel a halvány derengő jelzőfénnyel. Jelzi, hogy van ott valami. Szóval hagyom így, nem zavar. :)

Link to comment
Megosztás:

Végre eszembe jutott a következő:

Még nyáron kicseréltem a beltér világítást ledesre. Elöl a középső lámpába nem is szofita-led került, hanem egy nagyobb fényerejű led-panel. Ebből viszont csak canbus nélkülit kaptam.

Nincs is vele különösebb baj. De kizárólag járó motornál van egy halvány fénye. Csak tök sötétben látszik. Amint leállítom a motor, teljesen kialszik. Csak gyújtásra, szintén semmi. Ahogy indítom és beindul, megint elkezdi a derengést.

Valaki javasolta, hogy tegyek be elé egy ellenállást. De igazából nem zavar. Még azt is mondom, hogy jól néz ki ezzel a halvány derengő jelzőfénnyel. Jelzi, hogy van ott valami. Szóval hagyom így, nem zavar. :)

Szerintem azért lehet, mert a panel 12V-ra van méretezve, ha jár a motor, teker a generátor és akkor 14V körüli feszültséget kap.

Ez a 2V-os töbletfeszültség pedig éppen elég ahhoz, hogy a LED diódák kinyissanak és egy pici feszültség follyon rajtuk.

Szerintem nem probléma, egy ellenállás megoldhatja a dolgot, vagy egy 12V-os DC-DC konverter (stab IC, pl LM7812).

Én is így jártam két LED-del, ami a hűtővíz és a szélvédőmosó folyadékszintet jelzi nekem. (Gyári helyére nem tudtam bekötni, ezért egy kis elektronika kapcsolja a LED-eket, ha egyik érzékelő jelez.) Mi is 12V-ra méreteztük az elektronikát, így járó motorral nekem is halványan derengenek a LED-ek. :icon1:

Üdv!

O

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Rákerestem erre az LM7812-re. Úgy látom hogy ennek három lába van. Hogy kell bekötni? :blush:

Szerk.: Közben rákerestem, meg is van. :)

Ha megvan, akkor oké.

De leírom. Ha leteszed az asztalra lábakkal lefelé, akkor bal oldalon a "+" bemeneti láb, jobb oldalon a "+" kimeneti láb, a negatív pegid középen közös.

UTC-LM7805-circuits.jpg

Kondenzátor nélkül is beköthető, de javasolt a kondi (kerámia), a nagyfeszültségű tüskék kiszűrése végett.

Egy-egy hirtelen tüske tönkreteheti az érzékeny elektronikákat, a kondi kiszűri ezeket a zavarokat.

(LM78XX, az 78 mögött álló szám jelzi, hogy mekkora lesz a kimeneten a feszültség. Természetesen ez nem arra való, hogy 48V-ból csináljunk 12V-ot, vagy 3,3V-ot. Mindegyiknek megvan határozva a maximális bemeneti fesz., de 14V-->12V-ra jó a LM7812.)

Üdv!

O

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha megvan, akkor oké.

De leírom. Ha leteszed az asztalra lábakkal lefelé, akkor bal oldalon a "+" bemeneti láb, jobb oldalon a "+" kimeneti láb, a negatív pegid középen közös.

Kondenzátor nélkül is beköthető, de javasolt a kondi (kerámia), a nagyfeszültségű tüskék kiszűrése végett.

Egy-egy hirtelen tüske tönkreteheti az érzékeny elektronikákat, a kondi kiszűri ezeket a zavarokat.

(LM78XX, az 78 mögött álló szám jelzi, hogy mekkora lesz a kimeneten a feszültség. Természetesen ez nem arra való, hogy 48V-ból csináljunk 12V-ot, vagy 3,3V-ot. Mindegyiknek megvan határozva a maximális bemeneti fesz., de 14V-->12V-ra jó a LM7812.)

Üdv!

O

Ez nem lesz jó Cserenkov-nak.

Az LM 78-as széria megfelelő működéséhez legalább 3V-tal magasabb bemeneti feszültség kell a stabil működéshez, azaz 15V kellene. Ez még járó motornál sincs meg, nem hogy állónál.

A kondenzátor meg nem a nagyfeszültségű tüskék miatt kell, hanem hogy ne gerjedjen be, ugyanis kondik nélkül ez könnyen előfordulhat, ami tönkreteheti a mögötte lévő elektronikát.

Ha tényleg zavar a halvány fény, akkor én inkább az LM2940-es sorozatot ajánlom, ami beéri 100-150mV plusz bementi feszültséggel is, ami már álló motornál is fenáll. Viszont lehet, hogy egy kis hűtőzászló kelleni fog rá.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Ez nem lesz jó Cserenkov-nak.

Az LM 78-as széria megfelelő működéséhez legalább 3V-tal magasabb bemeneti feszültség kell a stabil működéshez, azaz 15V kellene. Ez még járó motornál sincs meg, nem hogy állónál.

A kondenzátor meg nem a nagyfeszültségű tüskék miatt kell, hanem hogy ne gerjedjen be, ugyanis kondik nélkül ez könnyen előfordulhat, ami tönkreteheti a mögötte lévő elektronikát.

Ha tényleg zavar a halvány fény, akkor én inkább az LM2940-es sorozatot ajánlom, ami beéri 100-150mV plusz bementi feszültséggel is, ami már álló motornál is fenáll. Viszont lehet, hogy egy kis hűtőzászló kelleni fog rá.

En egy mikrokontrolleres vezerlest is tennek hozza :)

Be kell rakni egy ellenallast es kesz, bar ugye onnan indultunk, hogy az a derenges nem zavaro, sot, meg jo is. De termeszetesen mindent el lehet korlatlanul bonyolitani :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.