Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítség kellene, (mint mindig) az a cudar tolatóradar bal fele nem megy. Ez a hibakód:

B0958 06: Parking Aid Rear sens or Left Corner circuit Low voltage/ open

Korábban csak esőben adta meg magát, de most már semikor sem müködik. Volt már valakinek hasonló hibája?

Hol keressem a szakadást ? Hol találom a "központi" egységét ennek a 4 érzékelőnek ?

Előre is köszönöm válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítség kellene, (mint mindig) az a cudar tolatóradar bal fele nem megy. Ez a hibakód:

B0958 06: Parking Aid Rear sens or Left Corner circuit Low voltage/ open

Korábban csak esőben adta meg magát, de most már semikor sem müködik. Volt már valakinek hasonló hibája?

Hol keressem a szakadást ? Hol találom a "központi" egységét ennek a 4 érzékelőnek ?

Előre is köszönöm válaszokat.

Szia!

Találkoztam már ilyennel, legvalószínűbb, hogy közvetlenül radar után van kábelhiba valahol!

Ott kezd az ellenőrzést szerintem!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Van eletromos kiegészítő fűtés, és sajnos télen legtöbbször csak városban járunk, bár egy-két hetente bejön egy-egy kétszer 3/4 órás út. Valószínű ez okozza az akku végét.

Nem biztos, hogy megadta magát az akku. Iktasd ki a kiegészítő fűtést amikor nincs rá szükség, mert az elég gyorsan meríti.

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos, hogy megadta magát az akku. Iktasd ki a kiegészítő fűtést amikor nincs rá szükség, mert az elég gyorsan meríti.

Pont erről beszéltem múlt héten a cseh sráccal (komfort modulos). Ötlet szinten addig jutottunk, hogy az LS-CAN vezetéket kellene megszakítani, ha nem kell a fűtés, de nem is akarod minimumra tekerve hagyni a hőfokszabályzót. Nekem (még) nincs ilyen kiegészítő fűtésem, de tervbe van véve. :)

Link to comment
Megosztás:

Pont erről beszéltem múlt héten a cseh sráccal (komfort modulos). Ötlet szinten addig jutottunk, hogy az LS-CAN vezetéket kellene megszakítani, ha nem kell a fűtés, de nem is akarod minimumra tekerve hagyni a hőfokszabályzót. Nekem (még) nincs ilyen kiegészítő fűtésem, de tervbe van véve. :)

Még így is, minden fogyasztó bekapcsolása mellet tartja a 12,5 V-ot alapjáraton, 1500-nál a 14 V-ot. Igaz 120 A-es generátorom van.

Link to comment
Megosztás:

Pont erről beszéltem múlt héten a cseh sráccal (komfort modulos). Ötlet szinten addig jutottunk, hogy az LS-CAN vezetéket kellene megszakítani, ha nem kell a fűtés, de nem is akarod minimumra tekerve hagyni a hőfokszabályzót. Nekem (még) nincs ilyen kiegészítő fűtésem, de tervbe van véve. :)

Szerintem nem nagy fáradtság indítás után letekerni a hőfokot és a ventilációt, majd pár perc múlva vissza. Ha városban rövid utakra megyek, mindig így csinálom.

Még így is, minden fogyasztó bekapcsolása mellet tartja a 12,5 V-ot alapjáraton, 1500-nál a 14 V-ot. Igaz 120 A-es generátorom van.

Az jó. Nekem 110A-es a generátorom. Ha nem tekerem le a fűtést a 77Ah-s fullra töltött akkuval 11,8V-ra esik a feszültség, ha a kormányszervó is dolgozik akkor 11,6-11,4V. Ugyan ilyen alapjáraton és 3000-rel pörgetve is.

Úgy látszik 10A ennyit számít... Aztán ha lekapcsolom a fűtést, egyből 14,0-14,1V.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Hetvegere van idozitve... Meg 250- 300 km mehetek vele igy ?

Lesz gond belole ?

Persze, hogy mehetsz vele így. Semmi baja nem lesz. Ez csak egy figyelmeztetés, hogy a legutóbbi nullázás óta eltelt annyi km, aminél 1000km-en belül ajánlatos az olajcsere.

Annak idején nekem is földobta egyszer. Az interneten található leírás szerint lenulláztam. Ami érdekes, hogy azóta 40.000km-t elmentem és legalább két olajcsere is volt, de soha nem szólt még azóta.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem nagy fáradtság indítás után letekerni a hőfokot és a ventilációt, majd pár perc múlva vissza. Ha városban rövid utakra megyek, mindig így csinálom.

Az jó. Nekem 110A-es a generátorom. Ha nem tekerem le a fűtést a 77Ah-s fullra töltött akkuval 11,8V-ra esik a feszültség, ha a kormányszervó is dolgozik akkor 11,6-11,4V. Ugyan ilyen alapjáraton és 3000-rel pörgetve is.

Úgy látszik 10A ennyit számít... Aztán ha lekapcsolom a fűtést, egyből 14,0-14,1V.

Kíváncsi voltam, hogy mit írsz, mert a gyakorlati tapasztalat többet számít, mint az elmélkedésem. Van arról tapasztalati információd, hogy milyen feltételek mellett üzemel a QH? Gondolok itt a hűtővíz hőmérsékletére, beállított belső hőmérsékletre, esetleg függ a ventilátor állásától is.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem nagy fáradtság indítás után letekerni a hőfokot és a ventilációt, majd pár perc múlva vissza. Ha városban rövid utakra megyek, mindig így csinálom.

Az jó. Nekem 110A-es a generátorom. Ha nem tekerem le a fűtést a 77Ah-s fullra töltött akkuval 11,8V-ra esik a feszültség, ha a kormányszervó is dolgozik akkor 11,6-11,4V. Ugyan ilyen alapjáraton és 3000-rel pörgetve is.

Úgy látszik 10A ennyit számít... Aztán ha lekapcsolom a fűtést, egyből 14,0-14,1V.

Nálam bekapcsolt QH, xenon, és az egyik ülésfűtés mellett is alapjáraton 13,9-14,1 közt ugrál.

Az ecat24 szerint 140A-es a generátor.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem nagy fáradtság indítás után letekerni a hőfokot és a ventilációt, majd pár perc múlva vissza. Ha városban rövid utakra megyek, mindig így csinálom.

Az jó. Nekem 110A-es a generátorom. Ha nem tekerem le a fűtést a 77Ah-s fullra töltött akkuval 11,8V-ra esik a feszültség, ha a kormányszervó is dolgozik akkor 11,6-11,4V. Ugyan ilyen alapjáraton és 3000-rel pörgetve is.

Úgy látszik 10A ennyit számít... Aztán ha lekapcsolom a fűtést, egyből 14,0-14,1V.

Látom elírtam, valójában 140 A-es. A kormányt nem próbáltam, de nekem a klíma jégmentesítés funkció szívja legjobban a feszültséget akkor esik le 12.5 V-ra alapjáraton.

Most vettem észre, hogy ebben a hideg időben is bekapcsolja a klíma a kompresszort az automata üzemmódban, akkor is ha a hőmérsékletet 26 fokra állítom. Kicsit gyanús, de lehet, hogy a levegőminőség érzékelő találja magasnak a páratartalmat. Átállítottam ECO-ra viszont most aggódhatok, hogy ha nem kapcsol be időnként a kompresszor elszivárog a gáz.

Rövid utakon, ha nem párásodik a szélvédő, 18 fok, 0 ventilátort állítok, mert mire valami történne, már le is állítom a motort.

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsi voltam, hogy mit írsz, mert a gyakorlati tapasztalat többet számít, mint az elmélkedésem. Van arról tapasztalati információd, hogy milyen feltételek mellett üzemel a QH? Gondolok itt a hűtővíz hőmérsékletére, beállított belső hőmérsékletre, esetleg függ a ventilátor állásától is.

Hűtőfolyadék hőmérséklet 40 °C alatt,

beállított hőmérsékletet pontosan nem néztem, de kb 17-18 °C-nál vagy felette bekapcsol,

ventilátor állás 0-tól eltérő állás esetén bekapcsol a fenti két feltétel együttes teljesülése esetén.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Meg tudjátok nekem mondani,hogy az autómban az utasoldali légzsák vajon kikapcsolható-e?

4 légzsákos a rendszer (vezető,utas és két oldal),a műszerfalon az utasülés foglaltságának érzékelőjéhez visszajelző nincs (legalábbis soha nem világít,valószínű az ülésben sincs ilyen érzékelő),csak a normál légzsákvisszajelző,illetve a műszerfal anyósülés felőli oldalán sincs az a klasszikus kulcsnyílás a kikapcsoláshoz és a hozzátartozó címke,csak egy fekete kupak.Gondolom nem az alatt kell babrálni,hanem másként lenne megoldva,ha tudná az autóm?Csak a szélvédőn van egy erre vonatkozó figyelmeztetés.

Valószínű ezt nem oldották meg az autómban?

Pusztán gyerekülés elhelyezése miatt érdeklődök.

Köszönöm megtisztelő válaszaitokat.

Üdv.:Szabi

Módosítva : jszabi
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Meg tudjátok nekem mondani,hogy az autómban az utasoldali légzsák vajon kikapcsolható-e?

4 légzsákos a rendszer (vezető,utas és két oldal),a műszerfalon az utasülés foglaltságának érzékelőjéhez visszajelző nincs (legalábbis soha nem világít,valószínű az ülésben sincs ilyen érzékelő),csak a normál légzsákvisszajelző,illetve a műszerfal anyósülés felőli oldalán sincs az a klasszikus kulcsnyílás a kikapcsoláshoz és a hozzátartozó címke,csak egy fekete kupak.Gondolom nem az alatt kell babrálni,hanem másként lenne megoldva,ha tudná az autóm?Csak a szélvédőn van egy erre vonatkozó figyelmeztetés.

Valószínű ezt nem oldották meg az autómban?

Pusztán gyerekülés elhelyezése miatt érdeklődök.

Köszönöm megtisztelő válaszaitokat.

Üdv.:Szabi

Szia!

Ha jól tudom nem tudod kikapcsolni.

Létezik Opel gyerekülés, ami transponderrel rendelkezik és ha a kocsi fel van készítve, akkor előre helyezve kikapcsolja az utasoldali légzsákokat, de egy vagyonba kerül.

Tedd hátra a gyereket az anyósulés mögé, ott van a legnagyobb biztonságban.

Ha olyan a gyerekülés, akkor ameddig még pici, menetiránynak háttal.

Vezetés közben úgy sem fogsz átnyúlni, megigazítani, vagy akármi, ha elől van.

Ha sír (ordít) meg úgy is megállsz kivenni, stb.

Üdv!

O

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Meg tudjátok nekem mondani,hogy az autómban az utasoldali légzsák vajon kikapcsolható-e?

4 légzsákos a rendszer (vezető,utas és két oldal),a műszerfalon az utasülés foglaltságának érzékelőjéhez visszajelző nincs (legalábbis soha nem világít,valószínű az ülésben sincs ilyen érzékelő),csak a normál légzsákvisszajelző,illetve a műszerfal anyósülés felőli oldalán sincs az a klasszikus kulcsnyílás a kikapcsoláshoz és a hozzátartozó címke,csak egy fekete kupak.Gondolom nem az alatt kell babrálni,hanem másként lenne megoldva,ha tudná az autóm?Csak a szélvédőn van egy erre vonatkozó figyelmeztetés.

Valószínű ezt nem oldották meg az autómban?

Pusztán gyerekülés elhelyezése miatt érdeklődök.

Köszönöm megtisztelő válaszaitokat.

Üdv.:Szabi

Nem lehet, én már utánajártam. Szóval gyerkőcök nálunk is hátul vannak :) Első ahogy kolléga mondta anyósülés mögött!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Par napja jelentkezett a jelenseg...

OP-COM ezeket a hibakat adja,

hiba.jpg

Tudnatok segiteni hogy hol keressem a probelmat, esetleg mi a megoldas ra ( mint amator szerelo :) ) ?

Elszállt a bal első ABS jeladó, vagy kontakt hibás a stekkere, emeld fel, kapd le a kereket és nézd meg a csatlakozót, esetleg fújd be kontakt spray-vel, utána akku saru le és vissza, biztos ami biztos, így a kód is törlődni fognak, de azért előtte ellenőrizz rá op-val, aztán teszt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A belső világítás az ajtók nyitásával felkapcsolódnak elől-hátul. Namost.....a hátsó ülés fölöttit lehet valahogy elölről felkapcsolni? Itt arra gondolok, hogy ha elől felkapcsolom a világítást (nem az olvasólámpákat, hanem a középsőt),csak elöl világít, hátul nem. Jó ez így, vagy csak nálam nem lehet valamiért?

Nekem egyértelmű lenne, ha elöl felkapcsolom, akkor a hátsó is felkapcsolódik, mint ajtónyitásnál....... A hátsó kapcsolói úgy vannak beállítva, hogy az ajtók nyitásával felkapcsolódjanak.

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A belső világítás az ajtók nyitásával felkapcsolódnak elől-hátul. Namost.....a hátsó ülés fölöttit lehet valahogy elölről felkapcsolni? Itt arra gondolok, hogy ha elől felkapcsolom a világítást (nem az olvasólámpákat, hanem a középsőt),csak elöl világít, hátul nem. Jó ez így, vagy csak nálam nem lehet valamiért?

Nekem egyértelmű lenne, ha elöl felkapcsolom, akkor a hátsó is felkapcsolódik, mint ajtónyitásnál....... A hátsó kapcsolói úgy vannak beállítva, hogy az ajtók nyitásával felkapcsolódjanak.

Üdv,

Gyárilag ha elől bekapcsolod akkor hátul nem fog bekapcsolni, ahhoz hátul kell a kapcsolót középállásból 1-esre billenteni. Távvezérelni nem lehet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A belső világítás az ajtók nyitásával felkapcsolódnak elől-hátul. Namost.....a hátsó ülés fölöttit lehet valahogy elölről felkapcsolni? Itt arra gondolok, hogy ha elől felkapcsolom a világítást (nem az olvasólámpákat, hanem a középsőt),csak elöl világít, hátul nem. Jó ez így, vagy csak nálam nem lehet valamiért?

Nekem egyértelmű lenne, ha elöl felkapcsolom, akkor a hátsó is felkapcsolódik, mint ajtónyitásnál....... A hátsó kapcsolói úgy vannak beállítva, hogy az ajtók nyitásával felkapcsolódjanak.

Üdv,

Az enyém is ilyen. Szerintem jó ez így.

Ha elöl fölkapcsolom, akkor abból logikusan az következik, hogy elöl van szükségem fényre, és az az én szempontomból közömbös, hogy hátul fényár van-e. Ha a hátul ülőknek fényre van szükségük, akkor ők is felkapcsolják.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is ilyen. Szerintem jó ez így.

Ha elöl fölkapcsolom, akkor abból logikusan az következik, hogy elöl van szükségem fényre, és az az én szempontomból közömbös, hogy hátul fényár van-e. Ha a hátul ülőknek fényre van szükségük, akkor ők is felkapcsolják.

Akkor ez ilyen.........de ha hátrarakok valamit, és keresni kell, tök jó lenne felkapcsolni úgy, hogy ne kelljen hátranyúlni a kapcsolókhoz... :D

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.