Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Meg tudjátok mondani, hogy mit keressek, mikor meg szeretném tudni, be van-e kötve a kuplunghoz a tempomat kapcsoló?

Tudom, egy kapcsolót, de talán cizelláltabb a válasz, ezért is kérdezem.

Elvinném az egyik Opel szervizbe beköttetni utólag a tempomatot, de 40-50 km-t nem szívesen autóznék hiába... mert ha nincs ott a kapcsoló, akkor inkább hagyom az egész tempomatosdit (ha van ilyen szó).

Ha csak karcserére és felprogramozásra van szükség, az még belefér, de a kapcsoló bekábelezését már nem vállalnám.

Előre is köszi!

Szia!

Nézd meg ezt a videót:

https://www.youtube.com/watch?v=d9WTzWYbkU4

Így meg te is ki tudos cserélni a kart.

Egy 2-es imbusz kulcs kell hozzá például.

https://www.youtube.com/watch?v=VERWYBTUDis

Programozni meg felprogramozza valaki, aminek van OP-COM-ja, esetleg közelebb, mint 40km.

Üdv!

O

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudjátok mondani, hogy mit keressek, mikor meg szeretném tudni, be van-e kötve a kuplunghoz a tempomat kapcsoló?

Tudom, egy kapcsolót, de talán cizelláltabb a válasz, ezért is kérdezem.

Elvinném az egyik Opel szervizbe beköttetni utólag a tempomatot, de 40-50 km-t nem szívesen autóznék hiába... mert ha nincs ott a kapcsoló, akkor inkább hagyom az egész tempomatosdit (ha van ilyen szó).

Ha csak karcserére és felprogramozásra van szükség, az még belefér, de a kapcsoló bekábelezését már nem vállalnám.

Előre is köszi!

Szia,

Én ezt a helyet ajánlanám neked,amennyiben Budapesten vagy.

Volt Opeles szakemberek,gyári műszerekkel és nem utolsó szempontként olcsón,természetesen garanciával,eredeti alkatrésszel.

Én ott csináltattam,csak ajánlani tudom.

http://opeltempomat.hu/

U.i.:Ha nincs kuplung kapcsolód,az sem változtat az áron.

Otthoni barkácsoláshoz:

Módosítva : jszabi
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudjátok mondani, hogy mit keressek, mikor meg szeretném tudni, be van-e kötve a kuplunghoz a tempomat kapcsoló?

Tudom, egy kapcsolót, de talán cizelláltabb a válasz, ezért is kérdezem.

Elvinném az egyik Opel szervizbe beköttetni utólag a tempomatot, de 40-50 km-t nem szívesen autóznék hiába... mert ha nincs ott a kapcsoló, akkor inkább hagyom az egész tempomatosdit (ha van ilyen szó).

Ha csak karcserére és felprogramozásra van szükség, az még belefér, de a kapcsoló bekábelezését már nem vállalnám.

Előre is köszi!

Nem kell ott semmit sem kábelezni, csak be kell tenni a pedál mögé. De ugyanúgy a fékhez is kell ilyen. Általában gyárilag már benne szokott lenni. Egy kapcsoló új ára meg kb. 4-5 ezer Ft.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem kell ott semmit sem kábelezni, csak be kell tenni a pedál mögé. De ugyanúgy a fékhez is kell ilyen. Általában gyárilag már benne szokott lenni. Egy kapcsoló új ára meg kb. 4-5 ezer Ft.

A féknél eleve van, mert az kapcsolja a féklámpákat, a dízelekben benne van, a benzinesekre nem jellemző. Azt kellene ellenőrizni, hogy a kuplung pedál felett ott van-e gyárilag a "kanóc" vége....ha ott van, akkor csak bepattintod a kapcsolót, rádugod a stekkert....ha nincs ott, akkor Opel szervizben (vagy ahol értenek az autóvillamossághoz) bekábelezik neked....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszaitokat.

Márkaszervizben azt mondták, hogy ha megvan a kapcsoló, akkor nem drága, de ha nincs... akkor az horror árkategória.

Ők mondták így, nem túlzok. :)

Még talán megis próbálnám, nem tartok egy kis szereléstől, de nincs indexkarom, így nincs is mit kicserélnem... korábbi hozzászólásokból meg azt szűrtem le, hogy nem is érdemes keresni, mert mindenki csak upgrade-elni akar, azaz tempomatos kart keres mindenki, míg a régi karokkal Dunát lehetne rekeszteni.

Köszönöm, még egyszer! :)

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel azt a jelenséget tapasztaltam, hogy a kijelző alapján a rádió kifogástalanül működik (CD30 MP3), azonban semmilyen hangot nem ad ki. Ugyanez a jelenség, ha átváltok CD-re. Szóval minden működik csak semmi hang nem jön ki a rendszerből. Van valakinek ötelete mi lehet a gond? Én az erősítőre/végfokra gondolok, ami nem lenne jó hír..

Kiszedve nem láttam még a fejegységet, de az internet szerint van egy biztosíték az egység hátulján. Ha ez ment, ki akkor okozhatja-e ezt a jelenséget, vagy akkor semmi sem látszódna a kijelzőn?

Mivel lehet kiszedni a fejegységet (gondolom a négy furatba kell valamit benyomni)? Ha kiszedem és visszarakom, akkor kér valami kódot, vagy símán működik tovább?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszaitokat.

Márkaszervizben azt mondták, hogy ha megvan a kapcsoló, akkor nem drága, de ha nincs... akkor az horror árkategória.

Ők mondták így, nem túlzok. :)

Még talán megis próbálnám, nem tartok egy kis szereléstől, de nincs indexkarom, így nincs is mit kicserélnem... korábbi hozzászólásokból meg azt szűrtem le, hogy nem is érdemes keresni, mert mindenki csak upgrade-elni akar, azaz tempomatos kart keres mindenki, míg a régi karokkal Dunát lehetne rekeszteni.

Köszönöm, még egyszer! :)

De hát pont ez a lényeg, az hogy "fillérekből" lehet upgrade-elni az autót.....nem kell szétszedni, kókányolni....az esetek nagy többségében ki van vezetékezve a kapcsolóhoz a kábel. Talán itt a fórumon 1 eset volt, ahol vezetékezni kellett....

Kar itt van pl:

http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Opel_Astra_H_Vectra_C_Tempomat_kar_23970632.htm?cg=2410&w=102

De szokott lenni új a racing-bazar oldalon, de az olyan18000ft körül volt legutóbb. Persze itt mondhatnád hol a "fillérek", de úgy gondolom ennyit megér ez a kényelem.

http://racing-bazar.hu/alkatresz/belter/opel_astra_h_tempomat_kar_indexkar_ablaktorlokar_vilagitas_kapcsolo_ablakemelo_kapcsolo

Ez meg a szerelős/kreatív verzió.....igazából tényleg csak ennyi....3db mikrokapcsoló....hehehe (a kép csak illusztráció)

http://i054.radikal.ru/0809/f4/47c8edb78fe4.jpg

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

Ma reggel azt a jelenséget tapasztaltam, hogy a kijelző alapján a rádió kifogástalanül működik (CD30 MP3), azonban semmilyen hangot nem ad ki. Ugyanez a jelenség, ha átváltok CD-re. Szóval minden működik csak semmi hang nem jön ki a rendszerből. Van valakinek ötelete mi lehet a gond? Én az erősítőre/végfokra gondolok, ami nem lenne jó hír..

Kiszedve nem láttam még a fejegységet, de az internet szerint van egy biztosíték az egység hátulján. Ha ez ment, ki akkor okozhatja-e ezt a jelenséget, vagy akkor semmi sem látszódna a kijelzőn?

Mivel lehet kiszedni a fejegységet (gondolom a négy furatba kell valamit benyomni)? Ha kiszedem és visszarakom, akkor kér valami kódot, vagy símán működik tovább?

Szia,

Igen a stecker (csatlakozó) mellett van egy 15 A-es biztosíték.

Nyugodtan kiszedheted a fejegységet,nem fog utána semmi kódot kérni.Kiszedni vagy négy darab szöggel tudod például vagy akár kisebb méretű imbuszkulcsot is bele tudsz dugni.Amikor benne van,akkor mind a két oldalon kicsit az ajtók irányába feszítsd a szögeket vagy kulcsokat.Amikor kihúztad egy kicsit,utána már kézzel is ki tudod húzni.

Azt nem tudom,hogy biztosíték okozhatja-e a hibát.

Azt javaslom írj itt a fórumon a Sominak,ő nagy szakember ebben a témában,és ha szükséges,minden bizonnyal javítani is tudja neked a fejegységet.

Üdv.:Szabi

Módosítva : jszabi
Link to comment
Megosztás:

Mivel lehet kiszedni a fejegységet (gondolom a négy furatba kell valamit benyomni)? Ha kiszedem és visszarakom, akkor kér valami kódot, vagy símán működik tovább?

4db 100-as szöget, vagy bármilyen más hasoló méretű rudat tolj be ütközésig a 4 furatba. 2-2 oldalon kissé kifelé feszítve ki tudod húzni.

Kódot nem kér.

Szerk.: Szabi megelőzött. Somi tényleg jó ötlet!

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Van egy Astra H-m, 1.7, Z17DTL motorkódú. Olyat csinál,hogy menet közben elmegy a műszerfal világítás,a mutatók nullára esnek,mintha nem kapna áramot,majd 3-4 másodperc múlva visszajön minden és elkezd villogni az elakadásjelző,vagy az utastér világítás kapcsol be,amit nem lehet lekapcsolni, vagy a hibajelző lámpák valamelyike világít (légzsák,töltés,autókulcs). Ezt kb fél éve csinálta pár alkalommal,akkor kiszedtem az utastér világítás izzóját és abba hagyta a dolgot,de most megint elkezdte.

Volt már valakinek ilyen?

Előre is köszi a választ.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni ismerős astrájához:

1.7 CDTI Caravan 2005.

A hibajelenség az, hogy gyakran (kb. havonta) menet közben vagy indítás után letilt. Ekkortól nem reagál a gázra. Opel szervíz: CIM modul csere + kulcsok programozása 60ezer. Persze nem oldódott meg. Utána légtömegmérő csere, ezután is jött a hiba. Majd egyszer mikor előjött a hiba sikerült kiolvasni: gázpedál helyzetérzékelő hiba. Ezután gázpedál csere (szenzoros). Ezután ismét előjött a hiba. Mindenki mindenhol tanácstalan, ekkor jött hozzám a srác. Hogyan kellene nekiállni?

Előre is köszönöm!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1.7 CDTI Caravan 2005.

A hibajelenség az, hogy gyakran (kb. havonta) menet közben vagy indítás után letilt. Ekkortól nem reagál a gázra. Opel szervíz: CIM modul csere + kulcsok programozása 60ezer. Persze nem oldódott meg. Utána légtömegmérő csere, ezután is jött a hiba. Majd egyszer mikor előjött a hiba sikerült kiolvasni: gázpedál helyzetérzékelő hiba. Ezután gázpedál csere (szenzoros). Ezután ismét előjött a hiba. Mindenki mindenhol tanácstalan, ekkor jött hozzám a srác. Hogyan kellene nekiállni?

Gazpedal kabel kontakt hiba, valhol a biztositek doboz alatt... Nezd vissza, volt mar szo rola itt tobbszor is.

Link to comment
Megosztás:

Így van! A gázpedál vezetéke kontaktos az UEC-ben. Nekem is volt. Nálam motorvezérlő elektronikát is akartak cserélni több százezerért, ami nem oldotta volna meg.

Pesten tudok csak olyan szervizt ajánlani, ahol ismerik ezt a hibák. Sok márkaszervizben nem tudnak mit kezdeni vele. Konkrét saját kezű kivitelezésben nem tudok segíteni, mert nekem is úgy csinálták. De nem volt nagy dolog a javítása... Állítólag csak szét kell kapni a dobozt és egy forrasztás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni ismerős astrájához:

1.7 CDTI Caravan 2005.

A hibajelenség az, hogy gyakran (kb. havonta) menet közben vagy indítás után letilt. Ekkortól nem reagál a gázra. Opel szervíz: CIM modul csere + kulcsok programozása 60ezer. Persze nem oldódott meg. Utána légtömegmérő csere, ezután is jött a hiba. Majd egyszer mikor előjött a hiba sikerült kiolvasni: gázpedál helyzetérzékelő hiba. Ezután gázpedál csere (szenzoros). Ezután ismét előjött a hiba. Mindenki mindenhol tanácstalan, ekkor jött hozzám a srác. Hogyan kellene nekiállni?

Előre is köszönöm!

És mindezeket ki is fizette? Mert akkor elég drága javítás volt. A gázpedál probléma miatt pedig van hibakód is. Ez nem állatorvosi ló, hogy kísérletezzenek vele.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszaitokat, akkor nekiállok bontani. Villamos végzettségem van, csak a h-val még nem sok tapasztalatom van, de a saját g-t már vakon összerakom.

Igen sajnos kifizette.

H-astra kapcsrajzot honnan tudnék letölteni ehhez a tipushoz? Vagy valaki tudna nekem pm-ben egyet küldeni?

Előre is köszönöm!

Módosítva : ha4nz
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm.

De Zafira B hez létezik gyáriban ez miatt gondoltam.

Az utolsó darabokhoz lehetett rendelni CD40USB vagy Touch&Connect rádiót, azokhoz volt usb aljzat. A Dension gyártott még rádióra köthető usb lejátszót (csak aux-os rádiókhoz), esetleg ennek lehet a bemenete.

Link to comment
Megosztás:

Kellene egy kis segítség.Aksi kivétel után az ablaktörlőm nem csinál szakaszos törlést,illetve ha lekapcsolom kattan a kapcsoló de nem áll le a törlés csak kb.10 törlés után,és az ablaktörlő lapát függőlegesen áll le.

Kosd le ujra az akkut 10-15 percre, aztan ugy rakd vissza, hogy ha odaert a saru az akkuhoz, akkor maradjon is ott, ne legyen ide-oda jatek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.