okynoa Elküldve Május27, 2015 Megoszt Elküldve Május27, 2015 akkumlátorod Jó? néha jelen lehet ez a hibakód és nincs gond...járó motornál ha ki tudod törölni nem gond ...és ha van töltésed akkor sem gond. Miért cseréltétek a generátor szabadonfutót?teljesen rossz volt és nem volt rendes töltés,vagy csak hangos volt?Mert a szabadonfutótól is lehetett ez a hibakód,töröljétek ki. akkusarukon nincs kontakthiba? Ha az akkumlátorod már nagyon gyenge,indításnál nagyon leesik a 12V-od és beíródhat ez a hibakód attól is.. Hogy az akksi jónak mondható-e azt nem mondanám. Több, mint egy éves, de a generátorom sohasem volt a toppon. Kellett neki egy pár km, mire tölten kezdett 13,5V-tal. Szinte sohasem töltött 14V fölött. Ha valamilyen terhelést is bekapcsolok, pl. fényszórók leesik 13V körülire, majd szépen magához tér a töltés, de kanyarban, ha dolgozik a szervó pl., akkor megint meg tud zuhanni. Most a töltésemnek, - mert figyelem testmode-ban - mindig 14V körül kellene lennie, akkor is, ha nagyobb a terhelés? Vagyis milyen gyorsan szabályoz a szabályzó? Szabadonfutónak nagyos ropogós hangja volt már a napi első indításnál. Ha melegedett csökkent a hangja, de jobb így, hogy csendes. Sarun nincs kontakthiba. Indításkor a testmode-ban le tud esni a feszültség akár 12V alá is, ahogy észrevettem. Ezek alapján csak nem tökéletes a generátorom, ugye? Levenném én és elvinném egy specialistához, de rajta van a vákuumpumpa, amiről nem tudom, hogy milyen kényes, stb. Üdv! O Link to comment Megosztás: More sharing options...
banatila Elküldve Május27, 2015 Megoszt Elküldve Május27, 2015 Hogy az akksi jónak mondható-e azt nem mondanám. Több, mint egy éves, de a generátorom sohasem volt a toppon. Kellett neki egy pár km, mire tölten kezdett 13,5V-tal. Szinte sohasem töltött 14V fölött. Ha valamilyen terhelést is bekapcsolok, pl. fényszórók leesik 13V körülire, majd szépen magához tér a töltés, de kanyarban, ha dolgozik a szervó pl., akkor megint meg tud zuhanni. Most a töltésemnek, - mert figyelem testmode-ban - mindig 14V körül kellene lennie, akkor is, ha nagyobb a terhelés? Vagyis milyen gyorsan szabályoz a szabályzó? Szabadonfutónak nagyos ropogós hangja volt már a napi első indításnál. Ha melegedett csökkent a hangja, de jobb így, hogy csendes. Sarun nincs kontakthiba. Indításkor a testmode-ban le tud esni a feszültség akár 12V alá is, ahogy észrevettem. Ezek alapján csak nem tökéletes a generátorom, ugye? Levenném én és elvinném egy specialistához, de rajta van a vákuumpumpa, amiről nem tudom, hogy milyen kényes, stb. Üdv! O 14V és 14.2V szokott lenni a töltésem nekem a 13.5V kevésnek érzem...nekem mikor rossz volt az akkum indításkor simán 10V alá esett az akkufeszültségem egy pillanatra de a töltésem akkor is 14V-körüli értéken állt. Volt egy olyan hibám régebben akku és generátor szabadonfutó csere előtt,hogy jelen volt néha ez a hibakód P0621.Ekkoriban nekem néha indítás után leállt az autó és világított a töltésvisszajelző a műszerfalon,jelezve,hogy valami gond van a töltésemmel,majd űjraindítottam és emmi gond... ez a hiba ritkán volt és mindig törölni lehetett a hibakódot,majd egy idő után ismét jelen volt a hibakód...majd akkumlátor csere és generátor szabadonfutó csere óta megszünt ez a hiba...szerintem,ha szar az akkumlátor és vagy a generátor és ez miatt nincs feltöltve rendesen az akkumlátor ilyenkor nagy terhelésre,főleg indításkor ha nagyon leesik az akkufeszültség akkor is beíródhat ez a hibakód...vagy egyszerúen a generátorod rossz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
okynoa Elküldve Május27, 2015 Megoszt Elküldve Május27, 2015 (edited) 14V és 14.2V szokott lenni a töltésem nekem a 13.5V kevésnek érzem...nekem mikor rossz volt az akkum indításkor simán 10V alá esett az akkufeszültségem egy pillanatra de a töltésem akkor is 14V-körüli értéken állt. Volt egy olyan hibám régebben akku és generátor szabadonfutó csere előtt,hogy jelen volt néha ez a hibakód P0621.Ekkoriban nekem néha indítás után leállt az autó és világított a töltésvisszajelző a műszerfalon,jelezve,hogy valami gond van a töltésemmel,majd űjraindítottam és emmi gond... ez a hiba ritkán volt és mindig törölni lehetett a hibakódot,majd egy idő után ismét jelen volt a hibakód...majd akkumlátor csere és generátor szabadonfutó csere óta megszünt ez a hiba...szerintem,ha szar az akkumlátor és vagy a generátor és ez miatt nincs feltöltve rendesen az akkumlátor ilyenkor nagy terhelésre,főleg indításkor ha nagyon leesik az akkufeszültség akkor is beíródhat ez a hibakód...vagy egyszerúen a generátorod rossz. Értem, köszi. Holnap megpróbálom törölni járó motornál. Esetleg kérek kölcsön egy akksit kipróbálni, azzal mit művel. Még egy dolog: A töltésvezérlő, feszültségszabályzó és társai az rajta van a generátoron, vagy valahol a közelében? Módosítva Május27, 2015 : okynoa Link to comment Megosztás: More sharing options...
szilar6d Elküldve Május28, 2015 Megoszt Elküldve Május28, 2015 Sziasztok! Bár nekem Zafirám /08' 19dth/ van itt olvastam hasonló gondról ami nekem van! A fogyasztás mérőm nagyon csal, van obd2-öm egyszer nagyon bal voltam és elállítottam a korrekciós számot!!! Na a kérdés az, hogy tudnám ezt beállítani??? Előre is köszi a választ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Május28, 2015 Megoszt Elküldve Május28, 2015 Bár nekem Zafirám /08' 19dth/ van itt olvastam hasonló gondról ami nekem van! A fogyasztás mérőm nagyon csal, van obd2-öm egyszer nagyon bal###### voltam és elállítottam a korrekciós számot!!! Na a kérdés az, hogy tudnám ezt beállítani??? Sima OBD-s kutyuvel nem hiszem, hogy el tudtad allitani, minimum OpCom kell hozza, de allitsd vissza arra, ahonnan elallitottad :) Ha nem emlekszel ra, akkor kiserletezni kell; beirhatsz barmit, mert a kiirt erteken kivul nem befolyasol semmit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szilar6d Elküldve Május28, 2015 Megoszt Elküldve Május28, 2015 (edited) Sima OBD-s kutyuvel nem hiszem, hogy el tudtad allitani, minimum OpCom kell hozza, de allitsd vissza arra, ahonnan elallitottad :) Ha nem emlekszel ra, akkor kiserletezni kell; beirhatsz barmit, mert a kiirt erteken kivul nem befolyasol semmit. Ja bocs opcom. Az ok, hogy bármit be írhatok, de azt szeretném, hogy pontos legyen!! Az túl sokáig tart több 100 km mig kisilabizálom a pontos számot!! Gondoltam van rá valami szabály, amiből ki lehet indulni, és ki számolni a korrekciós értéket Módosítva Május28, 2015 : szilar6d Link to comment Megosztás: More sharing options...
banatila Elküldve Május28, 2015 Megoszt Elküldve Május28, 2015 Értem, köszi. Holnap megpróbálom törölni járó motornál. Esetleg kérek kölcsön egy akksit kipróbálni, azzal mit művel. Még egy dolog: A töltésvezérlő, feszültségszabályzó és társai az rajta van a generátoron, vagy valahol a közelében? A generátorban ami rossz lehet az a diódahíd és vagy a feszültségszabályozó... azt még meg lehetne mérni (max terhelésen),hogy mindent amit tudsz fogyasztót bekapcsolsz a kocsiban és megméred az akkusaru pozitivon a töltőfeszültséget és a generátor + csatijánál is.A kettő között kb 0.5V külömbség lehet max...mivel a generátorról a kábeleken csatikon ennyi feszültség eshet mire az akkusarura ér a töltőfesz...tehát ha a generátor + csatin 14V van akkor az akku pozitívon a 13.5V az még ok...ha 1V külömbség van akkor csatin kábelon van valami rossz kontakt...(a titkos menüben is látod a töltőfeszt,de lehet,hogy az nem az akkusarun méri) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
okynoa Elküldve Május29, 2015 Megoszt Elküldve Május29, 2015 Eddig androidos telefonom volt, és az ELM327 bluetoot adapterrel és a Piston programmal olvastam a hibakodokat. Most Windows Phone 8.1 oprendszeres mobilom van. Tudtok valamilyen windows-os programot az ELM327-hez ajánlani? Köszönöm! Üdv! O Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Május30, 2015 Megoszt Elküldve Május30, 2015 Eddig androidos telefonom volt, és az ELM327 bluetoot adapterrel és a Piston programmal olvastam a hibakodokat. Most Windows Phone 8.1 oprendszeres mobilom van. Tudtok valamilyen windows-os programot az ELM327-hez ajánlani? Köszönöm! Üdv! O Üdv a WP klubban! (Nekem egy 925-ösöm van jó ideje.) Egyetlen értelmes programot talátam hozzá: ODB Auto Doctor. De az ingyenes verziója ennek se sok mindenre jó. ECU-ban lévő hibakódokat ki tudsz vele olvasni de adatokat már nem nagyon. A fizetőset én nem vettem meg, mert ott az Op-com ha nagyon kell. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
okynoa Elküldve Május30, 2015 Megoszt Elküldve Május30, 2015 Ma lekötöttem az akksit, mert feltöltöttem egy olyan töltővel (CTEK MXS 5.0), ami regenerálja is kicsit elvileg. De nem is ez a lényeg. Egész nap akksi nélkül állt, este beletettem, de nem állítottam be az órát, szólt a rádió és egyszer csak beállt az óra. Azt hittem csak akkor állítja utána, ha a 3 perces (RDS-Max-Diff.) intervallumon belül van a beállított idő, a pontoshoz képest. Ezek szerint nem, és az RDS-MAX-Diff: 3min másra utalhat. Itt egy kép: A pontos idő, ami beállítódott, a 20:12. Az RDS: 20:08 nem tudom milyen idő, de ugye 3 perccel kevesebb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
attila65 Elküldve Május31, 2015 Megoszt Elküldve Május31, 2015 Sziasztok! Segitségre lenne szükségem,2005 ös h astrám van menet közben elhalkul a rádió vagy kikapcsol ,ablakemelők nem működnek , üzemanyag szintjelző visszaesik nullára, és az összes világitás is lekapcsol, gyujtást kikapcsolom a motor leáll ,akkor utánna inditozok akkor minden működik , néha szokta ezt a jelenséget produkálni, amikor elvittem szervizbe ott nem produkálta, és nem irt ki rá hibakódot. Igy nem tudták megállapitani a hibát. a választ előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Május31, 2015 Megoszt Elküldve Május31, 2015 Ma lekötöttem az akksit, mert feltöltöttem egy olyan töltővel (CTEK MXS 5.0), ami regenerálja is kicsit elvileg. De nem is ez a lényeg. Egész nap akksi nélkül állt, este beletettem, de nem állítottam be az órát, szólt a rádió és egyszer csak beállt az óra. Ugyan ilyen töltőm van nekem is. De soha nem szoktam töltés miatt lekötni az akksit. A töltőhöz kapott gyorcsatlakozó fixre rá van csavarozva az akkusarukra. Ha kell csak abba bedugom a töltőt és már tölt is. Sokszor töltöttem már így, eddig ez semmilyen gondot nem okozott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
okynoa Elküldve Május31, 2015 Megoszt Elküldve Május31, 2015 Ugyan ilyen töltőm van nekem is. De soha nem szoktam töltés miatt lekötni az akksit. A töltőhöz kapott gyorcsatlakozó fixre rá van csavarozva az akkusarukra. Ha kell csak abba bedugom a töltőt és már tölt is. Sokszor töltöttem már így, eddig ez semmilyen gondot nem okozott. Csak azért kötöttem le, mert nem volt olyan hosszabbítóm, ami a 8. emeletről leért volna a parkolóba. :D Töltőről mi a véleményed? Nálam csak kölcsönben járt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cserenkov Elküldve Május31, 2015 Megoszt Elküldve Május31, 2015 Csak azért kötöttem le, mert nem volt olyan hosszabbítóm, ami a 8. emeletről leért volna a parkolóba. :D Töltőről mi a véleményed? Nálam csak kölcsönben járt. Ja, úgy már világos! :D Jó cucc. Tölt. Minőségi anyagokból összerakva. Nem olcsó, de nem akartam gagyit venni. Párszor töltöttem. Év végén mindig itthon vagyok szabadságon, így akkor van hogy 1-2 hétig be se indítom a kocsit. Olyankor rá szoktam rakni. Valamint mikor a generátoron a diódahíd bekrepált, akkor is jó szolgálatot tett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Somi Elküldve Június1, 2015 Megoszt Elküldve Június1, 2015 Sziasztok! Segitségre lenne szükségem,2005 ös h astrám van menet közben elhalkul a rádió vagy kikapcsol ,ablakemelők nem működnek , üzemanyag szintjelző visszaesik nullára, és az összes világitás is lekapcsol, gyujtást kikapcsolom a motor leáll ,akkor utánna inditozok akkor minden működik , néha szokta ezt a jelenséget produkálni, amikor elvittem szervizbe ott nem produkálta, és nem irt ki rá hibakódot. Igy nem tudták megállapitani a hibát. a választ előre is köszönöm! Szia! a rádió elhallkulás normális is lehet, mert melegédésre csinál ilyet, hogy megvédje a végfokot! Kérdés, hogy mennyi idő után csinálja Nagy melegben szokott előfordulni! milyen fejegység, cd30? A világítás gond, csak a km óránál van, csak az üzemanyag szintjelző mutatója esik le, vagy az összes? Lehet. hogy a kmóra csatlakozóját kell átforrasztani, C Vectráknál ez típus hiba! Link to comment Megosztás: More sharing options...
attila65 Elküldve Június1, 2015 Megoszt Elküldve Június1, 2015 Szia! a rádió elhallkulás normális is lehet, mert melegédésre csinál ilyet, hogy megvédje a végfokot! Kérdés, hogy mennyi idő után csinálja Nagy melegben szokott előfordulni! milyen fejegység, cd30? A világítás gond, csak a km óránál van, csak az üzemanyag szintjelző mutatója esik le, vagy az összes? Lehet. hogy a kmóra csatlakozóját kell átforrasztani, C Vectráknál ez típus hiba! Link to comment Megosztás: More sharing options...
attila65 Elküldve Június1, 2015 Megoszt Elküldve Június1, 2015 Szia! elindulás után azonnal szokta csinálni,régebben csak ha nagyon hideg volt mínuszok, most már kánikulában is ,csak az üzemanyag szintjelző mutatója esik le a többi nem változik,csak a világitással vagyok nagy bajban mert menet közben kikapcsol,a vészvillogó sem szokott működni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibo1977 Elküldve Június1, 2015 Megoszt Elküldve Június1, 2015 Sziasztok! Van valakinek infója, hogy a CD30 MP3 lejátszónak az antenna csatlakozója milyen típus (fakra, iso, din) stb...? Köszönöm. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Titó Elküldve Június1, 2015 Megoszt Elküldve Június1, 2015 Szia ! Fakra csatija vab fehér! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibo1977 Elküldve Június1, 2015 Megoszt Elküldve Június1, 2015 Szia! Köszi szépen! Üdv. Tibo Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sztaricsnaja Elküldve Június4, 2015 Megoszt Elküldve Június4, 2015 Sziasztok! Javított már valaki CIM modult? Az orosz oldalt nézve a csatlakozók nincsenek forrasztva. Akkor azt hagyományos forraszanyaggal is lehetne javítani nem kell az ólommentes. A nyák többrétegű lehet, vagy csak sima 2 oldalas? Link to comment Megosztás: More sharing options...
okynoa Elküldve Június4, 2015 Megoszt Elküldve Június4, 2015 Sziasztok! Javított már valaki CIM modult? Az orosz oldalt nézve a csatlakozók nincsenek forrasztva. Akkor azt hagyományos forraszanyaggal is lehetne javítani nem kell az ólommentes. A nyák többrétegű lehet, vagy csak sima 2 oldalas? Még nem javítottam, mert nem merem magam szétszedni a kormányt, hiába tudnám átforrasztani. :icon1: Forrasztva van az, csak lehet nem úgy, ahogy kellene. Át kell forrasztani és ólommentessel javasolt. (Szerintem a gyártó is ólommentessel készítette, mert a környezetvédelmi előírások már akkor is vonatkozhattak rá.) És úgy gondolom azért is kell ólommentessel, hogy ne keveredjen. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sztaricsnaja Elküldve Június4, 2015 Megoszt Elküldve Június4, 2015 Még nem javítottam, mert nem merem magam szétszedni a kormányt, hiába tudnám átforrasztani. :icon1: Forrasztva van az, csak lehet nem úgy, ahogy kellene. Át kell forrasztani és ólommentessel javasolt. (Szerintem a gyártó is ólommentessel készítette, mert a környezetvédelmi előírások már akkor is vonatkozhattak rá.) És úgy gondolom azért is kell ólommentessel, hogy ne keveredjen. Az ólommentes forraszanyagot lehet a hagyományos pákával forrasztani, vagy speciális kell hozzá? A gyártó biztos, hogy ólommentessel forrasztotta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grep Elküldve Június4, 2015 Megoszt Elküldve Június4, 2015 Az ólommentes forraszanyagot lehet a hagyományos pákával forrasztani, vagy speciális kell hozzá? A gyártó biztos, hogy ólommentessel forrasztotta. Elvileg nem szerencsés keverni a kettőt. Az ólommentes olvadáspontja kb. 25-40 fokkal magasabb, mint az "ólmosé", és természetesen lehet bármilyen olyan forrasztópákával forrasztani, mint az ólmosat (persze, ha tudja a magasabb hőmérsékletet). 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
banatila Elküldve Június4, 2015 Megoszt Elküldve Június4, 2015 Az ólommentes forraszanyagot lehet a hagyományos pákával forrasztani, vagy speciális kell hozzá? A gyártó biztos, hogy ólommentessel forrasztotta. olmossal kellene forrasztani,mert az sokkal jobb mint az olommentes...köztudott,hogy "minden" forrasztási hiba oka az olommentes forrasztóón használata,a régi olmos ón kötések sokkal jobbak,rugalmasabbak voltak...környezetbarátság miatt komproisszumokat kellett kötni....végülis mindegy milyen ónnal forrasztassz,a lényeg ,hogy újra legyen forrasztva a csati,mert a régi forrasztások ,megrepedeztek körbetörtek és nem adnak már biztos kötést ezért kontakthiba van a csatin 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts