Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

40 perce, Maybal írta:

Neked egy naggggyyyyon felszerelt autód van.....:-)  De nem tudnád megmondani, miért is van benne? Utólag raktad bele a tempomatot?

 

Nekem is egy 2008-as Sedanom van Z16XER Enjoy+,és nekem is benne van gyárilag.

Módosítva : jszabi
Link to comment
Megosztás:

7 hours ago, Maybal said:

Neked egy naggggyyyyon felszerelt autód van.....:-)  De nem tudnád megmondani, miért is van benne? Utólag raktad bele a tempomatot?

A motorvezerlo kivancsi lehet arra, mi van a kuplunggal; tempomat nelkul is informacio, hogy eppen valtani, vagy indulni keszul a dolgozo. Viszont ugy tunik, nem minden vezerles hasznalja ezt. Nem tudom, fut-e ugyanaz a motor tobb fele vezerlovel, de ezen, illetve a motor tipusan mulhat, nem a felszereltsegen.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, csaba66 írta:

A motorvezerlo kivancsi lehet arra, mi van a kuplunggal; tempomat nelkul is informacio, hogy eppen valtani, vagy indulni keszul a dolgozo. Viszont ugy tunik, nem minden vezerles hasznalja ezt. Nem tudom, fut-e ugyanaz a motor tobb fele vezerlovel, de ezen, illetve a motor tipusan mulhat, nem a felszereltsegen.

Nekem tiszta, hogy nem a felszereltségtől függ....És tuti a nyomatékkal lesz összefüggésben....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy barátom nem régiben vett egy h astra caravant. Volna egy hülye kérdésem amire egyik opelos haver sem tudja a választ valószínűleg azért sem,mert felénk elég ritka az automatikus világításkapcsoló. Na ezzel kapcsolatban volna bajunk, mégpedig az, hogy ha nappal kimész a városból és kapcsolsz egy tompítottat, akkor éjszakaira állítja a kijelző fényét is. nem lehet vhogy beállítani azt hogy az maradjon nappalin és a csak akor legyen éjszakai amikor a szenzor már sötétet érzékel?

Előre is köszönöm: 

Üdv: Atttika

Link to comment
Megosztás:

58 perce, atttika írta:

Sziasztok!

Egy barátom nem régiben vett egy h astra caravant. Volna egy hülye kérdésem amire egyik opelos haver sem tudja a választ valószínűleg azért sem,mert felénk elég ritka az automatikus világításkapcsoló. Na ezzel kapcsolatban volna bajunk, mégpedig az, hogy ha nappal kimész a városból és kapcsolsz egy tompítottat, akkor éjszakaira állítja a kijelző fényét is. nem lehet vhogy beállítani azt hogy az maradjon nappalin és a csak akor legyen éjszakai amikor a szenzor már sötétet érzékel?

Előre is köszönöm: 

Üdv: Atttika

A "menetfény" funkciót kell felprogramozni (Op-commal vagy Tech2-vel) és pontosan így fog működni. Sőt automata állásban többet a világításkapcsolóhoz se kell nyúlni, mert tesz mindent automatikusan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az autóhoz (Astra H ) tartozó car pass az csak opel szervíz által szerezhető meg? Nincs valami alternatív megoldás? Nem ismerem a rendszert, Suzukinál volt aki a fórumon valahogy elővarázsolta alvázszám alapján anno a magnók Key code-ját, nem tudom van-e hasonlóra lehetőség. Használtan lett véve az autó nemrég, most lesz a nagy szervíz megcsinálva rajta, aztán az lehet hogy nem ártana. Csak a magnó nem fog menni ha az akku ki lesz cserélve?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

41 perce, torocsikjz írta:

Sziasztok!

Az autóhoz (Astra H ) tartozó car pass az csak opel szervíz által szerezhető meg? Nincs valami alternatív megoldás? Nem ismerem a rendszert, Suzukinál volt aki a fórumon valahogy elővarázsolta alvázszám alapján anno a magnók Key code-ját, nem tudom van-e hasonlóra lehetőség. Használtan lett véve az autó nemrég, most lesz a nagy szervíz megcsinálva rajta, aztán az lehet hogy nem ártana. Csak a magnó nem fog menni ha az akku ki lesz cserélve?

Köszönöm!

Fog menni a fejegység, ezek már nem felejti kel a kódot!

 

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Már feltúrtam a netet, de orosz oldalakon kívül nem találtam választ az ECN 212052  hibakódra, (.... talán gázpedál szenzor hiba)

Jelenség: Indítás után a "szervízkulcs" nem alszik el, a motor nagyon lassan reagál a gázpedálra, kis idő múlva motort újra indítom, a "szervízkulcs"  elalszik és minden üzemszerűen működik.

A problémámat az tetőzi, hogy a hibajelenség nem állandó, csak időnként jelentkezik. A fék+gázpedál benyomva+gyújtás kombinációra a fenti ECN 212052 hibát jelzi.

H astra 2011 évj. motor: A16XER

Találkozott már ilyen hibával valaki, esetleg egy ECN kód táblázata van valakinek?

Köszönöm!

 

 

Link to comment
Megosztás:

15 perce, Athesya írta:

Szevasztok!

Már feltúrtam a netet, de orosz oldalakon kívül nem találtam választ az ECN 212052  hibakódra, (.... talán gázpedál szenzor hiba)

Jelenség: Indítás után a "szervízkulcs" nem alszik el, a motor nagyon lassan reagál a gázpedálra, kis idő múlva motort újra indítom, a "szervízkulcs"  elalszik és minden üzemszerűen működik.

A problémámat az tetőzi, hogy a hibajelenség nem állandó, csak időnként jelentkezik. A fék+gázpedál benyomva+gyújtás kombinációra a fenti ECN 212052 hibát jelzi.

H astra 2011 évj. motor: A16XER

Találkozott már ilyen hibával valaki, esetleg egy ECN kód táblázata van valakinek?

Köszönöm!

 

 

P2120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 Voltage High B-028

Gázpedál pozíció hiba, vagy a gázpedál rosszalkodik, vagy kontakt hibád van az UEC alatt (bár ez dízelre jellemző).

Meg kell nézni élő diagnosztikát a pedált!

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Davee írta:

P2120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 Voltage High B-028

Gázpedál pozíció hiba, vagy a gázpedál rosszalkodik, vagy kontakt hibád van az UEC alatt (bár ez dízelre jellemző).

Meg kell nézni élő diagnosztikát a pedált!

Köszönöm a választ!

Gondolom, ha a gázpedál "rosszalkodik" akkor a csere a megoldás, ha valamelyik csatlakozó kontakthibás az elvileg a csatlakozófelületek tisztítással vagy a vezeték-csatlakozó közötti forrasztással javítható.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 06. at 17:48, Sztaricsnaja írta:

Kicseréltem a xenon izzót. Az új izzó Osram Night Breaker lett.

Csak az egyiket cseréltem most, mert a régi az utóbbi időben vibrált, és amíg nem vagyok biztos, hogy az elektronika jó, addig nem akarom az új csodaizzót megölni.

A régi átkerült a kiégett helyére, az új meg a működő helyére. 

Az egyik külföldi oldalon azt találtam, hogy a gyári izzó az Philips 85122+. Hát nem az volt benne, ebbe a kocsiba Hella volt.

Az autó jobb fényszórójában van az Osram, a balban a Hella. 

Hát én nem veszek észre fényerő különbséget a kettő között. Illetve talán a régi erősebb... 

Az biztos, hogy a régi kékebb az Osram sárgább. /tompított/ /távolsági/ /szemből/

Nekem eddig a Hella jobban tetszik.

Azóta van valami újabb tapasztalat? Változott a színe? Hogy tetszik? :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! vegra valahara volt egy kis idom..es sikerult beallitani a sebessegre zarodo ajtokat...

kerdesem az lenne, hogy van meg valami leiras hogy pontosan meg miket lehet beallitani lepesrol lepesre? lattam h par oldallal hatrebb volt egy felsorolas...azokrol van ilyen lepesrol lepesre leiras? :)

koszi

b.

Link to comment
Megosztás:

16 órája, Cserenkov írta:

Azóta van valami újabb tapasztalat? Változott a színe? Hogy tetszik? :)

A színe nem változott. Semmi különbséget nem látok a régi és az új között, hiába írja a +20 métert. Rossznak nem mondanám, de jobbnak sem a konkurens márkáknál. A 12000Ft-ot talán megérte, kb ennyi lett volna a Philips és a Hella is.

Ha nem lenne mellette a régi, nem tűnne fel, hogy nem kékes a színe.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Sztaricsnaja írta:

A színe nem változott. Semmi különbséget nem látok a régi és az új között, hiába írja a +20 métert. Rossznak nem mondanám, de jobbnak sem a konkurens márkáknál. A 12000Ft-ot talán megérte, kb ennyi lett volna a Philips és a Hella is.

Ha nem lenne mellette a régi, nem tűnne fel, hogy nem kékes a színe.

Köszi az infókat.

Azért kérdeztem, mert én is rászántam magam a csőcserére. Szerintem így 11 évesen nekem is még a gyári lehet benne. Legalábbis a szervizszámlák között volt még ablaktörlő lapát csere is márkaszervizben, de csőcsere nem. Nálam idén lesz 4 éve az autó és ha volt mégis cserélve, biztos vagyok benne, hogy nem eladás előtt tették. Úgyhogy jó pár éves lehet. Másik fórumon azt írták, hogy ha egy több éves csövet cserélek, után ki fogja verni a hatalmas fényerő a szememet. :) Azt azért kötve hiszem, mert most sincs rá panaszom, nagyon jól látok vele. De azt már én is hallottam hogy idővel csökken ezeknek a fényereje.

Még egy indok: A jobb oldali fényszóró fénykévéjének a közepe, ha közeli felületre világítok és nagyon figyelem, hullámzik egy kicsit. Nem vibrál, hanem mozog a közepe. Azt gyanítom, hogy az egyik elektród nem lehet már a topon. De ez sem új jelenség, már régebb óta ilyen.

Korábban én is az NBU-s D2S-en gondolkoztam. Csak aztán láttam nálad milyen sárgás. Most volt autós hétvéga akció. Az NBU 12500 körül volt darabja, a CBI 10400. Úgyhogy végül is utóbbit rendeltem meg. Sok tesztet, videót néztem róla, nem sárgás a fénye és nem is észrevehetően gyengébb szerintem az NBU-nál. Német fórumokon nagyon dícsérték. Esőben lehet csek gyengébb a hidegebb fénye miatt. De majd kíváncsi leszek rá ha bekerül. :)

Azért a gyárit se fogom kidobni, mert még üzemképes. Azt elrakom tartaléknak. Ha esetleg kiégne, nem akkor kell majd rohangálni másikat venni.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Cserenkov írta:

Köszi az infókat.

Azért kérdeztem, mert én is rászántam magam a csőcserére. Szerintem így 11 évesen nekem is még a gyári lehet benne. Legalábbis a szervizszámlák között volt még ablaktörlő lapát csere is márkaszervizben, de csőcsere nem. Nálam idén lesz 4 éve az autó és ha volt mégis cserélve, biztos vagyok benne, hogy nem eladás előtt tették. Úgyhogy jó pár éves lehet. Másik fórumon azt írták, hogy ha egy több éves csövet cserélek, után ki fogja verni a hatalmas fényerő a szememet. :) Azt azért kötve hiszem, mert most sincs rá panaszom, nagyon jól látok vele. De azt már én is hallottam hogy idővel csökken ezeknek a fényereje.

Még egy indok: A jobb oldali fényszóró fénykévéjének a közepe, ha közeli felületre világítok és nagyon figyelem, hullámzik egy kicsit. Nem vibrál, hanem mozog a közepe. Azt gyanítom, hogy az egyik elektród nem lehet már a topon. De ez sem új jelenség, már régebb óta ilyen.

Korábban én is az NBU-s D2S-en gondolkoztam. Csak aztán láttam nálad milyen sárgás. Most volt autós hétvéga akció. Az NBU 12500 körül volt darabja, a CBI 10400. Úgyhogy végül is utóbbit rendeltem meg. Sok tesztet, videót néztem róla, nem sárgás a fénye és nem is észrevehetően gyengébb szerintem az NBU-nál. Német fórumokon nagyon dícsérték. Esőben lehet csek gyengébb a hidegebb fénye miatt. De majd kíváncsi leszek rá ha bekerül. :)

Azért a gyárit se fogom kidobni, mert még üzemképes. Azt elrakom tartaléknak. Ha esetleg kiégne, nem akkor kell majd rohangálni másikat venni.

Majd írd meg milyen.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Sztaricsnaja írta:

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata utólagos riasztóról. Olyanról, ami a gyári kulccsal működik, nem kell hozzá másik távirányító.

Mára virradóan feltörték a kocsit a ház előtt, ezért eljött az ideje, hogy bekössek egyet. Esetleg tudja valaki a gyárinak a számát?

És nem riasztott az autód ? Kettőre zártad ?

Milyen számra gondolsz ?

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Sztaricsnaja írta:

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata utólagos riasztóról. Olyanról, ami a gyári kulccsal működik, nem kell hozzá másik távirányító.

Mára virradóan feltörték a kocsit a ház előtt, ezért eljött az ideje, hogy bekössek egyet. Esetleg tudja valaki a gyárinak a számát?

És elvinni akarták, vagy csak belenéztek, hogy mi van benne?

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Astra555 írta:

És elvinni akarták, vagy csak belenéztek, hogy mi van benne?

Csak benéztek mi van bent. Az apró tűnt el a hamutálból, és mindent szétszórtak.

8 órája, Zsolti25 írta:

És nem riasztott az autód ? Kettőre zártad ?

Milyen számra gondolsz ?

Nincs benne riasztó, ezért nem riasztott. Az utca végén szintén feltört kocsinak megszólalt, így annak nem túrták szét az utasterét, tehát valamit használt.

A gyári riasztó GM számára gondoltam. Talán beszerezhető bontottan a modul, akkor nem kell sokat barkácsolni. Könnyebb keresni pl. e-bay-en ha tudom a számát.

Link to comment
Megosztás:

21 hours ago, Sztaricsnaja said:

Van valakinek tapasztalata utólagos riasztóról. Olyanról, ami a gyári kulccsal működik, nem kell hozzá másik távirányító.

Mára virradóan feltörték a kocsit a ház előtt, ezért eljött az ideje, hogy bekössek egyet. Esetleg tudja valaki a gyárinak a számát?

Tobb reszletbol all, es meg nyilvan kabelek is kellenek:

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/587/111/1363/

 

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

21 órája, Sztaricsnaja írta:

Majd írd meg milyen.

Persze, mindenképp!

A lökhárítót muszáj mindenképp levenni a cseréhez? Mennyire macerás? Régebben láttam a neten egy képes leírást hozzá, de most az istennek nem találom! A jobb oldali lámpához hozzá lehetne férni ha kiveszem a légszűrőházat, a bal oldali a problémásabb.

Link to comment
Megosztás:

16 perce, szilar6d írta:

Sziasztok!

Az, hogy lehet hogy az op-com nem olvassa a recmodult? Van benne biztos

Szia,

Előfordulhat,mert nálam is hasonló a helyzet.Egy 2008-as H Astra Sedanom van,biztos,hogy van benne REC,és eddig három Opcommal próbáltuk,de egyik sem engedett be.Mindig egy olyan hibaüzenetet ír,hogy ez a funkció nem támogatott,keressem a szoftver gyártóját.Próbáltam már frissíteni a firmware-t is,illetve magát a szoftvert,de ez sem oldotta meg a dolgot.Lehet a facelift esetében már komolyabban levédték a mérnökök a dolgot,és csak a Tech2-t engedi,nem tudom.

Üdv.:Szabi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.