Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

3 órája, Gaben87 írta:

Köszi szépen Davee, sokat segítettél! ;) 

Tegnap én is utána olvasgattam és láttam hogy nagyon hasznos kis kütyük ezek és meg voltam lepődve hogy mi mindent lehet ezekkel állítani. :) Te esetleg rá tudnál nézni? Én Budapesti vagyok, de meg szoktam fordulni az ország több pontján is! 

Mennyibe lenne ez nekem, ha vállalod? 

Köszi szépen előre is a választ!

Én Körmenden lakom, Pesttől elég messze, ha lejössz megoldjuk, de @bazs7 helyben megoldja neked, az aktiválás nem bonyolult.

Link to comment
Megosztás:

23 perce, csicsó írta:

A mai napon Astra H tulaj lettem,még ismerkedem a típussal,azt mondjátok meg nekem a menüből hogyan lehet előhozni a vízhőfokot?

Egy újszülöttnek minden vicc új. :)

Bekapcsolt rádiónál settings gomb megnyom csippanásig (kb.:5 mp), majd BC gombbal lehet lépkedni a képernyők között.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Cserenkov írta:

Azt az 1.4-est vetted meg végül? Épp tegnap akartam megnézni még egyszer a hirdetést, de már le volt véve. :)

Igen megvettem,tegnap hoztam el.keresek rá alufelnit,17 coll 205/50 gumikban gondolkozom szivem szerint,de az eszem meg a 16coll 205/55 méretet diktálja,szerinted?

Link to comment
Megosztás:

5 perce, csicsó írta:

Igen megvettem,tegnap hoztam el.keresek rá alufelnit,17 coll 205/50 gumikban gondolkozom szivem szerint,de az eszem meg a 16coll 205/55 méretet diktálja,szerinted?

17-hez 215/45, vagy 225/45 a gyári méret. Semmi különbséget nem érzek a kettő között. A 17-es egy kicsit hangosabb alacsony sebességnél.

Link to comment
Megosztás:

10 perce, csicsó írta:

Igen megvettem,tegnap hoztam el.keresek rá alufelnit,17 coll 205/50 gumikban gondolkozom szivem szerint,de az eszem meg a 16coll 205/55 méretet diktálja,szerinted?

Nem négy csavaros a kerékrögzítésed? 1.4-esnél ami nem kombi, az szokott lenni. Ahhoz nem tudom létezik-e gyári 17"-os...

Link to comment
Megosztás:

17 órája, sasa58 írta:

Egy újszülöttnek minden vicc új. :)

Bekapcsolt rádiónál settings gomb megnyom csippanásig (kb.:5 mp), majd BC gombbal lehet lépkedni a képernyők között.

kösz

 

32 perce, Cserenkov írta:

Nem négy csavaros a kerékrögzítésed? 1.4-esnél ami nem kombi, az szokott lenni. Ahhoz nem tudom létezik-e gyári 17"-os...

Menjünk át a gumis topicba

Link to comment
Megosztás:

HI.kérdésem az lenne klimám nem kapcsol be.uec nél reléig van áram onnan be lehet kapcsolni.Gépre téve is bekapcsol,utastérböl világitt a lámpa de relé nem huz nem kapcsol plussz hátsóablak füttés sem megy.komplett füttéskapcsoló cserélve relé cserélve klimahüttő csere feltöltve óracsoport cserélve.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 28. at 9:04, bazs7 írta:

Szia!

@Davee hez hasonloan nekem is kinai klon van...de teljesen jol mukodik! en 13.keruletben lakom, szoval ha gondolod kolcson adom! 

szerk: meg is csinalhatjuk egyutt. bar en sem vagyok profi :)

Azt nagyon megköszönném ha tudnátok segíteni! :) De ugye nem tudunk gajjra vágni semmit benne? Én egyedül biztos hogy nem merek neki vágni... :S

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Gaben87 said:

Azt nagyon megköszönném ha tudnátok segíteni! :) De ugye nem tudunk gajjra vágni semmit benne? Én egyedül biztos hogy nem merek neki vágni... :S

szeirntem nem :) amugy azt nem tudom, hoyg ehhez kell-e carpass code...mesterek? :) amugy neked megvan @Gaben87

 

Link to comment
Megosztás:

34 minutes ago, bazs7 said:

szeirntem nem :) amugy azt nem tudom, hoyg ehhez kell-e carpass code...mesterek? :) amugy neked megvan @Gaben87

 

Az attol fugg... Amig csak nezegeti az ember a CAN busz(ok) forgalmat, es nem kuldi kozben ra(juk) a 230-at, vagy hasonlok, addig se kod nem kell, se kart nem lehet okozni.

Amikor mar utasitasokat kuldesz, akkor egyreszt kellhet a kod, masreszt elvileg lehet erdekes dolgokat csinalni. Pl. megporgetni a startert, ami nem minden helyzetben okvetlenul egeszseges, vagy olyasmiket atirni, amiket nem kene...

Miutan az egesz egy koppintott/hackelt hardver/szoftver komboval tortenik, elvileg barmi elofordulhat, utana meg lehet menni az ENSZhez panaszra...

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, csaba66 said:

Az attol fugg... Amig csak nezegeti az ember a CAN busz(ok) forgalmat, es nem kuldi kozben ra(juk) a 230-at, vagy hasonlok, addig se kod nem kell, se kart nem lehet okozni.

Amikor mar utasitasokat kuldesz, akkor egyreszt kellhet a kod, masreszt elvileg lehet erdekes dolgokat csinalni. Pl. megporgetni a startert, ami nem minden helyzetben okvetlenul egeszseges, vagy olyasmiket atirni, amiket nem kene...

Miutan az egesz egy koppintott/hackelt hardver/szoftver komboval tortenik, elvileg barmi elofordulhat, utana meg lehet menni az ENSZhez panaszra...

en eddig ket dolgot csinaltam...a sebessegre zarodo ajtok bekapcsolasat, meg a hirtelen fekezesnel a lampa jelzest...ennyi :) az ment es nem tortent baj szerencsere...eddig :)

Link to comment
Megosztás:

hátha valaki tudja a megoldást...

Vonóhorgot szereltettem fel. Steinhof márka a horog, és a elektromos doboz is.
Valami szerintem nem okés a kötéssel. A REC modulba nem kellene bedugva lennie valami csatlakozónak? Mert most a vezetékekre van rákötve az utánfutó elektromos doboza (mint a "hagyományos" autóknál). Jó ez így?

Az normális, hogy ha ég az utastér világítás (pl. kiriasztom a kocsit, de még nem jár a motor), akkor ég a futón a világítás? Ha lekapcsolt az utastér világítás, akkor a futón is elalszik. Ha jár a motor, akkor ég folyamatosan a futó világítása....

Mióta visszakaptuk a kocsit, azóta nem működik normálisan az automata ablak. A 4 abklakból az egyik nem megy le automatán folyamatosan nyomni kell a gombot. Ma levettem az aksik, mikor visszatettem, akkor egy másik ajtónál csinálta ugyanezt, a korábbi jó lett.

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 07. at 22:47, bognor írta:

hátha valaki tudja a megoldást...

Vonóhorgot szereltettem fel. Steinhof márka a horog, és a elektromos doboz is.
Valami szerintem nem okés a kötéssel. A REC modulba nem kellene bedugva lennie valami csatlakozónak? Mert most a vezetékekre van rákötve az utánfutó elektromos doboza (mint a "hagyományos" autóknál). Jó ez így?

Az normális, hogy ha ég az utastér világítás (pl. kiriasztom a kocsit, de még nem jár a motor), akkor ég a futón a világítás? Ha lekapcsolt az utastér világítás, akkor a futón is elalszik. Ha jár a motor, akkor ég folyamatosan a futó világítása....

Mióta visszakaptuk a kocsit, azóta nem működik normálisan az automata ablak. A 4 abklakból az egyik nem megy le automatán folyamatosan nyomni kell a gombot. Ma levettem az aksik, mikor visszatettem, akkor egy másik ajtónál csinálta ugyanezt, a korábbi jó lett.

Szerintetek?

A REC-be nekem sincs csatlakozó, mert olcsóbb megoldás is van mint a gyári. Egy Can-buszos elektronika van hozzá. Én még nem próbáltam futóval, így a működésről nem tudok nyilatkozni, de szerintem nem így kéne működnie.

Az ablakot be kell tanítani. Tartsd nyomva a gombot, miután lemegy az ablak hallasz egy halk kattanást (kb 3-5 másodperc), csak ezután engedd el a gombot. Utána húzd fel, szintén kattan véghelyzet után. Utána már menni fog úgy mint régen.

Link to comment
Megosztás:

Még mindig a főtengely jeladóval szarakodom. Már-már hajlok a cserére, de nem értem. Mitől javul meg ha megmozgatom a kábelt a csatlakozónál. A jeladó fixen bent van, akkor szerintem nem a jeladó lesz a hibás, hanem valami érintkezési hiba lehet, azaz hiába cserélem ki. Nincs valakinek valami jó ötlete, hogy fixálhatnám a vezetéket a csatlakozónál ? Már befújtam kontakt spray-vel, de nem használt. Azt sem értem, hogy indításnál ugye remeg a motor, az a remegés nem elég. Az kell hogy megmozgassam, utána indul. :(

 

 

Link to comment
Megosztás:

21 minutes ago, Zsolti25 said:

Még mindig a főtengely jeladóval szarakodom. Már-már hajlok a cserére, de nem értem. Mitől javul meg ha megmozgatom a kábelt a csatlakozónál. A jeladó fixen bent van, akkor szerintem nem a jeladó lesz a hibás, hanem valami érintkezési hiba lehet, azaz hiába cserélem ki. Nincs valakinek valami jó ötlete, hogy fixálhatnám a vezetéket a csatlakozónál ? Már befújtam kontakt spray-vel, de nem használt. Azt sem értem, hogy indításnál ugye remeg a motor, az a remegés nem elég. Az kell hogy megmozgassam, utána indul. :(

Lehet pl., hogy a jelado nem teljesen rossz, csak gyenge jelet ad, ami eppen a hataron van, es amikor kezzel megmozgatod a kabelt, akkor egy idore javul a kontaktus. De az is lehet, hogy a jeladon belul van a kontakthiba, amit a csatlakozo mozgatasa orvosol egy darabig...

Vagy ha a jelado a testet a blokkrol kapja, ott is lehet gubanc, igy egy kicsavarast + pucolast is meg lehet probalni, vagy adott esetben nem a csatlakozonal mozgatni a kabelt, hanem tavolabb, mert elvileg lehet maga a kabel is a hunyo, szoval lehetoseg van boven...

Vegso esetben oszcilloszkoppal kell megnezni a jelet mozgatas elott es utan.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

Lehet pl., hogy a jelado nem teljesen rossz, csak gyenge jelet ad, ami eppen a hataron van, es amikor kezzel megmozgatod a kabelt, akkor egy idore javul a kontaktus. De az is lehet, hogy a jeladon belul van a kontakthiba, amit a csatlakozo mozgatasa orvosol egy darabig...

Vagy ha a jelado a testet a blokkrol kapja, ott is lehet gubanc, igy egy kicsavarast + pucolast is meg lehet probalni, vagy adott esetben nem a csatlakozonal mozgatni a kabelt, hanem tavolabb, mert elvileg lehet maga a kabel is a hunyo, szoval lehetoseg van boven...

Vegso esetben oszcilloszkoppal kell megnezni a jelet mozgatas elott es utan.

Nagyon szépen köszönöm a jótanácsot! Igen egyet nem mondtam el: A hibajelenség azután jött elő, hogy a bordás szíj csere alkalmával levették. Ezek szerint lehet, hogy olajos kézzel tették vissza és tényleg nem érintkezik a testhez. No ezt még kipróbálom, ennyi esélyt még adok neki. Aztán csere.

Láttam, hogy Cserenkov kolléga is cserélt már, de az övé vezetékes volt. Az enyém nem az. Tudnál még esetleg abban segíteni, hogy egy vezeték nélküli cikkszámot adsz ?

1000 köszönet előre is!

Link to comment
Megosztás:

42 minutes ago, Zsolti25 said:

A hibajelenség azután jött elő, hogy a bordás szíj csere alkalmával levették. Ezek szerint lehet, hogy olajos kézzel tették vissza és tényleg nem érintkezik a testhez. No ezt még kipróbálom, ennyi esélyt még adok neki. Aztán csere.

Láttam, hogy Cserenkov kolléga is cserélt már, de az övé vezetékes volt. Az enyém nem az. Tudnál még esetleg abban segíteni, hogy egy vezeték nélküli cikkszámot adsz ?

Milyen motor? Ki is csavartak a szenzort a helyerol? Eleg meglepo, ha ez szukseges resze egy szijcserenek... Cikkszamot legegyszerubben a http://ecat24.com/opel/catalog/types/1/9/ oldalon kapsz, ha beirod az alvazszamot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 
Egy informatikusokból és autós szakemberekből álló közösség tagja vagyok akik tavaly belevágtunk - szabadidőnkben, szakmai kihívást keresve - egy OBD alapú motorvezérlést monitorozó applikáció kifejlesztésébe. 
Az applikáció lényege, hogy a kiolvasott OBD PID-eket (https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs) menet közben folyamatosan szerverre mentjük, ahol később, vagy akár távolról, a tulajdonos, vagy a szerelő által kielemezhetők. 

A megoldás a piacon kapható olcsó OBDII olvasókkal (pl.: http://netdigi.hu/spl/359938/BLUETOOTH-DIAGNOSZTIKA) és Androidos mobiltelefonnal (v4.3 és fölötte) működik. 

A technológia elkészült, most olyan lelkes, autó-szerető felhasználókat keresünk, akik használatba vennék, elmondanák tapasztalataikat és ötletekkel segítenének, hogy milyen mérésekre kellene fókuszálni. Az ígéretes ötleteket be is konfiguráljuk, melyeket használhattok saját céljaitokra. 

Ki szeretne részt venni egy ilyen kalandban?

Link to comment
Megosztás:

12 minutes ago, Juhos Gábor said:

Sziasztok! 
Egy informatikusokból és autós szakemberekből álló közösség tagja vagyok akik tavaly belevágtunk - szabadidőnkben, szakmai kihívást keresve - egy OBD alapú motorvezérlést monitorozó applikáció kifejlesztésébe. 
Az applikáció lényege, hogy a kiolvasott OBD PID-eket (https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs) menet közben folyamatosan szerverre mentjük, ahol később, vagy akár távolról, a tulajdonos, vagy a szerelő által kielemezhetők. 

A megoldás a piacon kapható olcsó OBDII olvasókkal (pl.: http://netdigi.hu/spl/359938/BLUETOOTH-DIAGNOSZTIKA) és Androidos mobiltelefonnal (v4.3 és fölötte) működik. 

A technológia elkészült, most olyan lelkes, autó-szerető felhasználókat keresünk, akik használatba vennék, elmondanák tapasztalataikat és ötletekkel segítenének, hogy milyen mérésekre kellene fókuszálni. Az ígéretes ötleteket be is konfiguráljuk, melyeket használhattok saját céljaitokra. 

Ki szeretne részt venni egy ilyen kalandban?

Egy jelentkezo mar biztos van :)

A menet kozben szerverre mentest nem egeszen ertem, allando adatkapcsolat kell?

De ha maga a telefon menti, akkor a ketyerem megvan hozza, es szivesen tesztelnem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.