Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

On 2016. 07. 26. at 13:09, csaba66 írta:

Nekem a Jaszakkuval kifejezetten jo tapasztalataim vannak, szupermarketben pedig csak gagyit vettem, de azzal sem volt gond. Bezzeg valami hivatalos szerelonel berakott Bosch, amivel anno vettem egy kocsit, 3 evet sem birt :) Szoval az akku szerintem elsosorban szerencse, masodsorban hasznalat kerdese, jo neki, ha rendszeresen megy.

Taxiban fél évet bírt, de van olyan alkatrész kereskedés, ahová tömegével viszik vissza garanciaidőn belül, ez meg azért sokat elmond a minőségéről. Az, hogy hetente egyszer beindítod, vagy napi szinten használod az autót, esetleg télen is utcán tárolod, egész más élettartamot fog hozni. Teljesen felesleges prémium akkut venni, heti két indítás miatt, ahhoz jó ez a gagyi is. Bár ahogy olvasom valaki hét közben tölti is. :-) 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, nkeith49 írta:

sajna véletlenül frissült a kínai opcom 1.64-re azóta nem működik. valaki tudja hogy lehet downgradelni? vagy kuka?

felraktam a progit és egyből frissített, sejtettem hogy ez rossz ötlet volt ....

Meg kell nezni, mit mond ra az ocflash. Itt van ez-az a dologhoz: http://mhhauto.com/Thread-REPAIR-ERASED-OP-COM-CLONE-BOOTLOADER-FROM-PIC18F458-MCU

Link to comment
Megosztás:

5 órája, nkeith49 írta:

sajna véletlenül frissült a kínai opcom 1.64-re azóta nem működik. valaki tudja hogy lehet downgradelni? vagy kuka?

felraktam a progit és egyből frissített, sejtettem hogy ez rossz ötlet volt ....

Szedd szét és nézd meg milyen chip van rajta.

Ha nem ilyen, akkor nagy valószínűsággel kuka:

update-op-com-v1.59-1.jpg

Link to comment
Megosztás:

23 perce, grep írta:

Szedd szét és nézd meg milyen chip van rajta.

Ha nem ilyen, akkor nagy valószínűsággel kuka:

A masik IC pont arrol hires, hogy nem lehet felulirni, tehat nyilvan nem az van neki.

Itt van amugy a hozzavalo elerheto modon:

http://myvipprogrammer.exteen.com/20150427/repair-and-re-programming-clone-op-com-bootloader-pic18f458-

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha rossz topikba írok akkor elnézést. Hozzájutottam egy nagyszerű állapotú 2006-os 1.9 cdti Astrához Z19DTH motorkóddal.Hétvége óta folyamatosa vész programba helyezi magát,de ha leállítom és újra indítok megint jó.Hibakód szerint gázpedál a ludas.Ki lett cserélve semmi változás.Szerelő kolléga szerint motorvezérlés csere jót tenne a kocsinak és a zsebének is. Utána olvastam a fórumokon,gyakori kérdés de konkrétan még nem írt senki megoldást.Szét szedtem a motortérben a biztosíték táblát majd befújtam kontakt sprével és minden rendben volt 3 napig,valószínűleg kontakt probléma van a szerelő tanácstalan.Esetleg tudja valaki hogy melyik biztosíték aljánál van forrasztva a gázpedál vezeték?Olvastam akku saru eltávolításról is hosszab időre... Esetleg egyébb ötlet?! Köszönöm

 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Glen12 írta:

Sziasztok!

Ha rossz topikba írok akkor elnézést. Hozzájutottam egy nagyszerű állapotú 2006-os 1.9 cdti Astrához Z19DTH motorkóddal.Hétvége óta folyamatosa vész programba helyezi magát,de ha leállítom és újra indítok megint jó.Hibakód szerint gázpedál a ludas.Ki lett cserélve semmi változás.Szerelő kolléga szerint motorvezérlés csere jót tenne a kocsinak és a zsebének is. Utána olvastam a fórumokon,gyakori kérdés de konkrétan még nem írt senki megoldást.Szét szedtem a motortérben a biztosíték táblát majd befújtam kontakt sprével és minden rendben volt 3 napig,valószínűleg kontakt probléma van a szerelő tanácstalan.Esetleg tudja valaki hogy melyik biztosíték aljánál van forrasztva a gázpedál vezeték?Olvastam akku saru eltávolításról is hosszab időre... Esetleg egyébb ötlet?! Köszönöm

 

Egy hibakód olvasással kell kezdeni, jó kiindulási segitség tud lenni!

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, Glen12 said:

Hétvége óta folyamatosa vész programba helyezi magát,de ha leállítom és újra indítok megint jó.Hibakód szerint gázpedál a ludas.Ki lett cserélve semmi változás.Szerelő kolléga szerint motorvezérlés csere jót tenne a kocsinak és a zsebének is. Utána olvastam a fórumokon,gyakori kérdés de konkrétan még nem írt senki megoldást.Szét szedtem a motortérben a biztosíték táblát majd befújtam kontakt sprével és minden rendben volt 3 napig,valószínűleg kontakt probléma van a szerelő tanácstalan.Esetleg tudja valaki hogy melyik biztosíték aljánál van forrasztva a gázpedál vezeték?Olvastam akku saru eltávolításról is hosszab időre... Esetleg egyébb ötlet?! Köszönöm

 

Nekem is volt hasonló májusban 1x vagy 2x. Aztán azóta szrencsére nem. Remélem csak valami ideiglenes zavar volt az erőben. :) Május 24.-én kérdeztem ebben a topikban. Nézdd vissza. Érdemes elolvasni a tanácsokat. (kb. 318-as oldaltól) Nagyon sok jó hasznos tanácsot kaptam itt a srácoktól. Utólag is köszönet érte! Legritkább esetben a gázpedál vagy méginkább a motorvezérlés hibája. Egy kis tisztítástól nem hiszem h 3 npra megjavul a motorvezérlő :)  Igen, ez leginkább a szerelő meg az üzlet zsebének használ. Nyugodtan tedd vissza az eredeti pedállt és kérd vissza az új árát! Ez jellemzően kontakthiba az UEC környékén. Van akinek tisztitással megjavult. Van aki arra esküszik, hogy összeforrasztotta páronként a megfelelő vezetékeket, ezzel elekerülve a csati kontakthibáját. Sok szerencsét!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. május 25. at 11:03, grep írta:

A csatlakozó az UEC-be bemenő csatlakozók, amelyek az UEC alatt vannak (már is kinyomztad :) )

Van 2x6 vezeték, amelyek a gázpedál és a motorvezérlő vezetékei, és így a motor és karosszéria kábelkorbácsai az UEC-en keresztül vannak összekötve (6 vezeték a gázpedáltól jön, 6 vezeték meg a motorvezérlőtől, és az UEC-en keresztül vannak összekötve; azaz ez összesen 12 csatlakozási pontot jelent)

Igaz nekem benzines autóm van, de én levágtam a 2x6 vezetéket és párban direktben összeforrasztottam. Ez volt kb. 2 éve, azóta tökéletesen működik.

Hello.

Megcsinàltam ezt én is miutàn meglettek a kábelek plusz középre tettem be minden szálra egy 5A biztosítékot. De viszont nem vágtam el a fő kábeleket csak ráforrasztottam. Mondván ha jó akkor majd vágom és fixálom az egészet rendesen. Na most kiütöm a hibakódot,indítok és ahogy a gázra lépek azonnal vészüzembe kerül a motor. De anhibakód ugyan úgy a pedál.

Mit gondolsz erről?

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎08‎.‎06‎. at 10:53, Glen12 írta:

Hello.

Megcsinàltam ezt én is miutàn meglettek a kábelek plusz középre tettem be minden szálra egy 5A biztosítékot. De viszont nem vágtam el a fő kábeleket csak ráforrasztottam. Mondván ha jó akkor majd vágom és fixálom az egészet rendesen. Na most kiütöm a hibakódot,indítok és ahogy a gázra lépek azonnal vészüzembe kerül a motor. De anhibakód ugyan úgy a pedál.

Mit gondolsz erről?

Meg kellene nézni egy opommal gyújtáson, de úgy, hogy a motor nem jár a pedál jeladók értékének a változását lenyomás közben.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, grep írta:

Meg kellene nézni egy opommal gyújtáson, de úgy, hogy a motor nem jár a pedál jeladók értékének a változását lenyomás közben.

Opcomal néztük, a 2. szenzor 0,49V a kezdő érték,teljesen lenyomott állapotban pedig 2.49V.

Az 1. Szenzor 0V végig. Lereszeteltem az ECU-t,újra kalibráltam mindent,kiforrasztottam a direktbe kötött hat kábelt,beraktam egy új pedálok is de ugyan az a baj. Ahogy hozzá érek a pedálhoz,azonnal vészüzembe megy át.

Link to comment
Megosztás:

36 perce, Glen12 írta:

Opcomal néztük, a 2. szenzor 0,49V a kezdő érték,teljesen lenyomott állapotban pedig 2.49V.

Az 1. Szenzor 0V végig. Lereszeteltem az ECU-t,újra kalibráltam mindent,kiforrasztottam a direktbe kötött hat kábelt,beraktam egy új pedálok is de ugyan az a baj. Ahogy hozzá érek a pedálhoz,azonnal vészüzembe megy át.

Akkor ott szakadas, vagy zarlat van.

http://www.justanswer.com/car/50ra7-opel-astra-throttle-sensor-wires.html

A fenti rajz alapjan ki lehet merni, mi nem stimmel.

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎08‎.‎07‎. at 15:42, Glen12 írta:

Opcomal néztük, a 2. szenzor 0,49V a kezdő érték,teljesen lenyomott állapotban pedig 2.49V.

Az 1. Szenzor 0V végig. Lereszeteltem az ECU-t,újra kalibráltam mindent,kiforrasztottam a direktbe kötött hat kábelt,beraktam egy új pedálok is de ugyan az a baj. Ahogy hozzá érek a pedálhoz,azonnal vészüzembe megy át.

Akkor ott valami nem ok. Ezért megy vészüzembe.

Szisztematikusan kéne mérni. Én először mérnék a pedálnál csatlakozó rádugás nélkül nélkül (mondjuk kiszerelt pedálnál), hogy pl. a pedált lenyomva a két potméter megfelelően változik-e különböző pontokon (lenyomásnak megfelelően változik az érték mindkét ellenállás esetén)?

Ha igen, akkor a motorvezérlőnél kellene ugyanezt lemérni beszerelt pedálnál rádugott csatlakozóval.

A fenti két mérést meg is lehet cserélni: először a motorvezérlő csatlakozón mérni, ha ott nem jó, akkor a pedált megmérni.

Ha a motorvezérlőnél nem stimmel valami, akkor valahol el van kötve; ha a motorvezérlőnél is megfelelő a változás, akkor a motorvezérlő lehet a ludas.

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, grep said:

Szisztematikusan kéne mérni. Én először mérnék a pedálnál csatlakozó rádugás nélkül nélkül (mondjuk kiszerelt pedálnál), hogy pl. a pedált lenyomva a két potméter megfelelően változik-e különböző pontokon (lenyomásnak megfelelően változik az érték mindkét ellenállás esetén)?

A szisztematikussággal egyetértek, viszont a pedálon, csatlakozó rádugás nélkül nem hiszem, hogy bármit is tudnál mérni. Ugyanis, ha jól tudom, nem klasszikus potméterek vannak a  pedálban hanem hall-elemek és gyanítom, hogy valami kisebb elektronika. Szóval a mérést mindenképpen rádugott csatival kell csinálnod. Azt is mérd meg előtte, hogy a csatin megjelenik-e tépfeszültség és a test. Ha a pedál méréséhez nem akarod megbontani a vezetékeket vagy a csatit szúrkálni, akkor szerintem a vezetékek esetleges szakadását is mérheted. Azt is mérd meg, hoyg nincs-e zárlat. Ahhoz lehet nem ártna lehúzni  motorvezérlőről a csatit. Sok türelmet és szerencsét kívánok!

Módosítva : quad405
Link to comment
Megosztás:

12 órája, quad405 írta:

A szisztematikussággal egyetértek, viszont a pedálon, csatlakozó rádugás nélkül nem hiszem, hogy bármit is tudnál mérni. Ugyanis, ha jól tudom, nem klasszikus potméterek vannak a  pedálban hanem hall-elemek és gyanítom, hogy valami kisebb elektronika. Szóval a mérést mindenképpen rádugott csatival kell csinálnod. Azt is mérd meg előtte, hogy a csatin megjelenik-e tépfeszültség és a test. Ha a pedál méréséhez nem akarod megbontani a vezetékeket vagy a csatit szúrkálni, akkor szerintem a vezetékek esetleges szakadását is mérheted. Azt is mérd meg, hoyg nincs-e zárlat. Ahhoz lehet nem ártna lehúzni  motorvezérlőről a csatit. Sok türelmet és szerencsét kívánok!

Köszönöm az eddigi segítséget! 

Kizárásos alapon a motorvezérlő a ludas. Kérdésem a következő lenne,hogy a kocsi 2006-os de csak 2008-as ECU-t találtam de mellé van írva hogy z19dth,kitudom erre cserélni az enyémet vagy mindenképpen 2006-os kell?

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

16 órája, quad405 írta:

A szisztematikussággal egyetértek, viszont a pedálon, csatlakozó rádugás nélkül nem hiszem, hogy bármit is tudnál mérni. Ugyanis, ha jól tudom, nem klasszikus potméterek vannak a  pedálban hanem hall-elemek és gyanítom, hogy valami kisebb elektronika. Szóval a mérést mindenképpen rádugott csatival kell csinálnod. Azt is mérd meg előtte, hogy a csatin megjelenik-e tépfeszültség és a test. Ha a pedál méréséhez nem akarod megbontani a vezetékeket vagy a csatit szúrkálni, akkor szerintem a vezetékek esetleges szakadását is mérheted. Azt is mérd meg, hoyg nincs-e zárlat. Ahhoz lehet nem ártna lehúzni  motorvezérlőről a csatit. Sok türelmet és szerencsét kívánok!

Csak a Z16XEP-es pedált ismerem, de abban sima ellenállás pályás kettős potméter van.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Glen12 írta:

Kizárásos alapon a motorvezérlő a ludas. Kérdésem a következő lenne,hogy a kocsi 2006-os de csak 2008-as ECU-t találtam de mellé van írva hogy z19dth,kitudom erre cserélni az enyémet vagy mindenképpen 2006-os kell?

Hogy zartad ki? Nem jelenik meg az 5 voltos tap a ket potmeter kozul az egyiken? Vagy zarlat van az egyik csuszka es a fold csatlakozoi kozott? Mas ECU hiba eseten nem mernel 0 voltot.

7 órája, grep írta:

Csak a Z16XEP-es pedált ismerem, de abban sima ellenállás pályás kettős potméter van.

Akkor valoszinuleg a tobbi is ilyen, es a rajzon is furcsa lenne a potmeter a Hall szenzor helyett.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, quad405 írta:

Ezek szerint tévesek az infóim, de hogy őszinte legyek eszembe sem jutott volna, hogy 60-80.000 -ért csak 2 potit adnak. Gugyerák. És rablás. :( 

Onmagaban egy Hall szenzor, vagy a melle rakott elektronika sem tul draga... Raadasul ezek nyilvan a gyurodest jol biro, speci potmeterek, a gyari alkatreszek arazasa viszont mindig messze tulmegy az "anyagaron".

Link to comment
Megosztás:

On ‎13‎/‎07‎/‎2016 at 18:21, dsteel írta:

Nálam 2008-as astránál hozza mindazta, ami tőle elvárható.

Ilyenem van: opcom

sebességre zárás, hibakódolvasás, ilyesmikre teljesen jó, win 10-en fut, win oprendszergondom sem volt tehát.

Nekem is van egy ilyen hibakódolvasóm,de már nem akar működni.Nem tudom ha rendelnék egyet a netről működne -e régebbi programmal is mert az magyar nyelvű .Számomra fontos lenne hogy mindent megértsék belőle.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, jozsef54 írta:

Nekem is van egy ilyen hibakódolvasóm,de már nem akar működni.Nem tudom ha rendelnék egyet a netről működne -e régebbi programmal is mert az magyar nyelvű .Számomra fontos lenne hogy mindent megértsék belőle.

Hát erre nem tudok válaszolni, szerintem inkább nem működne, ismerve a kínai kompatibilitást - de inkább passzolom a kérdést.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, jozsef54 írta:

Nekem is van egy ilyen hibakódolvasóm,de már nem akar működni.Nem tudom ha rendelnék egyet a netről működne -e régebbi programmal is mert az magyar nyelvű .Számomra fontos lenne hogy mindent megértsék belőle.

Attol fugg, milyen az a "regebbi program". Elvileg az ujabb firmware -ek visszafele kompatibilisek, de gyakorlatilag a fene se tudja, mit es hogy buheralnak ahhoz, hogy mukodo klon legyen. A biztos az, ha a vele adott programmal hasznalod, ami persze tobbnyire nem magyar.

Valoszinuleg a meglevot is fel lehetne eleszteni, de ahhoz valoban kell valamenyi angol es egyeb tudas.

Magahoz a programhoz viszont nem kell tul nagy nyelvtudas, szerintem erdemes egy kicsit szotarazni, tanulgatni. Ha konkretan keresel valamit, akkor fog menni angolul is, ha pedig csak "mindent vegig akarsz probalni", akkor ott a magyar sem okvetlenul segit, mert sok dologrol nyelvtol fuggetlenul sem igazan lehet tudni, mit takar, mennyi kene legyen, hogy kell allitani, ha egyaltalan lehet, stb.

Link to comment
Megosztás:

Majdnem 10 ev es 315ezer km utan, felrakott (igaz, eleg keson) bilincs ellenere engem is utolert a CIM modul hiba, ugyhogy megforrasztottam. Valoban nem egy bonyolult dolog, csak ra kell jonni az osszes pucuke trukkjeire, csavarok helyeire, stb. Ebben sok leiras segit, igy ra lehet keszulni, masodszorra pedig mar tenyleg nagyon gyorsan menne.

Egy dolgot nem ertek: a leirasok tobbnyire azzal inditanak, hogy eloszor szedjuk le a kormanyoszlop burkolatat, aztan a kormanyt. Szerintem forditva sokkal egyszerubb, tehat akku - legzsak - kormany - burkolat a jo sorrend, visszarakasnal pedig ugyanez forditva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.