Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

13 órája, benő írta:

Kösz megnézem a gyertyát. Viszont a kiolvasó ember nem tudta törölni a hibaüzeneteket.

Az érdekes. Tapasztalatom szerint csak az éppen fennálló hibakódot nem lehet törölni, a tároltakat igen. Ha a leírt hibák létezőek lennének, azt csak észrevennéd működés közben. Ráadásul az ABS hibát az ABS ikon is jelezné a műszerfalon. Mivel próbálta törölni? OP-COM, TECH2, vagy valamilyen noname cucc?

Link to comment
Megosztás:

Megjött a hideg - megint megállt az ablaktörlő!

Tavaly már elkezdtem végigjárni a dolgot, a végén azt hittem megoldódott, de ezek szerint csak az idő fordult melegebbre...

Rudazat, motor szétszedve kenve átnézve oké. Hallani lehet ahogy kattan a relé, de a karok meg se moccannak.

Valaki el tudna látni ötletekkel? 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, kisp113 írta:

Megjött a hideg - megint megállt az ablaktörlő!

Tavaly már elkezdtem végigjárni a dolgot, a végén azt hittem megoldódott, de ezek szerint csak az idő fordult melegebbre...

Rudazat, motor szétszedve kenve átnézve oké. Hallani lehet ahogy kattan a relé, de a karok meg se moccannak.

Valaki el tudna látni ötletekkel? 

A motor nem ad hangot? A lapatokat felemelve sem megy? Lehet, hogy tul nagy aramot akar felvenni, ezert az elektronika allitja le. Ennel tobb otlet csak a rajz alapjan lenne, fejbol azt sem tudom, melyik modul vezerli (a CIM biztos benne van, de kerdes, utana van-e meg valami).

Link to comment
Megosztás:

1 perc, csaba66 írta:

lapatokat felemelve sem megy?

nem.

2 perce, csaba66 írta:

 (a CIM biztos benne van, de kerdes, utana van-e meg valami).

Akkor az lehet a hunyó mert más is hülyül hőmérsékletfüggően (pl BC vezérlő a kormányról). Bár úgy gondolkodtam hogy ha már a relé kattan akkor csak átment az igény hogy kéne mocorognia a lapátoknak.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, kisp113 said:

Akkor az lehet a hunyó mert más is hülyül hőmérsékletfüggően (pl BC vezérlő a kormányról). Bár úgy gondolkodtam hogy ha már a relé kattan akkor csak átment az igény hogy kéne mocorognia a lapátoknak.

Rajz hijján én is csak okoskodni tudok :) Az hogy kattan a relé jelzheti az igényt, de vajon a motor kap feszültséget? És ha igen, mekkorát? Nem tudnád valahogy megmérni? Vagy esetleg direktben adni rá feszültséget. De egy rajzra indenképp szükséged lesz.

Link to comment
Megosztás:

9 perce, quad405 írta:

Rajz hijján én is csak okoskodni tudok :) Az hogy kattan a relé jelzheti az igényt, de vajon a motor kap feszültséget? És ha igen, mekkorát? Nem tudnád valahogy megmérni? Vagy esetleg direktben adni rá feszültséget. De egy rajzra indenképp szükséged lesz.

Az ezzel a baj, hogy nehezen hozható össze hogy fagypont alatt pihentessem fél napot, aztán legyen is időm helyem szétszedni meg méricskélni.

Ha meg odaviszem valahova aki gyorsan letudná a dolgot addigra működni kezd.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, kisp113 írta:

Akkor az lehet a hunyó mert más is hülyül hőmérsékletfüggően (pl BC vezérlő a kormányról). Bár úgy gondolkodtam hogy ha már a relé kattan akkor csak átment az igény hogy kéne mocorognia a lapátoknak.

Ha meg nem volt atforrasztva, akkor az biztos nem art, az itt sokszor idezett leiras alapjan meg lehet csinalni.

1 órával ezelőtt, quad405 írta:

Rajz hijján én is csak okoskodni tudok :) Az hogy kattan a relé jelzheti az igényt, de vajon a motor kap feszültséget? És ha igen, mekkorát? Nem tudnád valahogy megmérni? Vagy esetleg direktben adni rá feszültséget. De egy rajzra indenképp szükséged lesz.

Egy rele kattanasa nem igenyt jelez, hanem azt, hogy atbillent a nyelv, elvileg letre kellett jojjon a kapcsolat. De az ablaktorloben szerintem nincs mechanikus rele, a neki tulajdonitott hangot csak generaljak (mint az indexnel), hogy legyen valami visszajelzes.

 

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

1 óra, csaba66 írta:

Ha meg nem volt atforrasztva, akkor az biztos nem art, az itt sokszor idezett leiras alapjan meg lehet csinalni.

Egy rele kattanasa nem igenyt jelez, hanem azt, hogy atbillent a nyelv, elvileg letre kellett jojjon a kapcsolat. De az ablaktorloben szerintem nincs mechanikus rele, a neki tulajdonitott hangot csak generaljak (mint az indexnel), hogy legyen valami visszajelzes.

 

Nem ez nem az a hang (azt egyébként csak a kikapcsnál játssza be - azt is talán csak a hátsóhoz), hanem konkrétan relé kattogás, a tűzfalon túlról.

Ma annyit változott a jelenség, hogy bemelegedve sem állt teljesen helyre: amíg lehúzva tartod a bajuszkapcsolót mozog a lapát, ahogy elengeded megáll. Sem az egyes tölés sem pedig a többi programozott nem működik egyáltalán (értsd meg se moccan)

Ebből valaki tud valami logikus következtetést levonni?

Link to comment
Megosztás:

10 minutes ago, kisp113 said:

Ma annyit változott a jelenség, hogy bemelegedve sem állt teljesen helyre: amíg lehúzva tartod a bajuszkapcsolót mozog a lapát, ahogy elengeded megáll. Sem az egyes tölés sem pedig a többi programozott nem működik egyáltalán (értsd meg se moccan)

Ebből valaki tud valami logikus következtetést levonni?

Ez nem a "szerviz" működtetés, amivel az autómosóban állítod merőlegesre a lapátokat? A kézikönyvben ír valami ilyesmit, de még soem próbálltam. Ezek szerint nem a motorral és nem az áramellátással hanem a vezérlésel van a baj. Ez a bajuszkapcsolós törlés hidegen is megy vagy ez is csak melegen?

Link to comment
Megosztás:

57 perce, kisp113 írta:

Nem ez nem az a hang (azt egyébként csak a kikapcsnál játssza be - azt is talán csak a hátsóhoz), hanem konkrétan relé kattogás, a tűzfalon túlról.

Ma annyit változott a jelenség, hogy bemelegedve sem állt teljesen helyre: amíg lehúzva tartod a bajuszkapcsolót mozog a lapát, ahogy elengeded megáll. Sem az egyes tölés sem pedig a többi programozott nem működik egyáltalán (értsd meg se moccan)

Ebből valaki tud valami logikus következtetést levonni?

Na megneztem a rajzot: az UEC-ben ket rele, es egy elektronikus egyseg intezi az ablaktorlot; a CIM az utobbinak az LSCAN-on kuldi az utasitasokat. Ha feltesszuk, hogy az utasitasok rendben eljutnak, akkor vagy a relek, vagy az UEC a hunyo (gondolom, egy nya'k az egesz, nincs fizikailag kulon modul). A ket rele a K5 es K6 jelu, ezeket mindenkeppen erdemes megpiszkalni, lehet, hogy csak valami kontakt hiba.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két kérdésem is lenne:

Első, hogy az alábbi hibakód jött elő a minap: ECN 017012. Mire számítsak mi a baja? Amúgy semmit nem veszek észre az autón, hogy rossz lenne... Elviszem majd szerelőhöz ha lesz időm.

Másik, hogy az autó digit klímás, és gyakran csinál olyat, hogy bárhogy állíthatom hogy hová fújja a levegőt azt csak egy irányba fújja. pl. beállítom h az utastérbe fújja, de akkor is az ablakra nyomja. De volt már fordítva is h reggel mikor párás volt az ablak azt akartam leveretni erre csak az utastérbe fújt. Mi lehet a baja?

Az autóm: Z16XER benzin gázos.

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

17 órája, csaba66 írta:

 A ket rele a K5 es K6 jelu, ezeket mindenkeppen erdemes megpiszkalni, lehet, hogy csak valami kontakt hiba.

Nagyon köszönöm hogy ezt kikerested!

Tegnap este még lementem a parkolóba és a hiba reprodukálása után megcseréltem a reléket, hogy lássuk hova vándorol esetleg a jelenség: sehova! Utána minden rendben működött.

Persze ez még nem jelent sikert, mert lehetett éppen olyanja de ígéretes. (ma este ha elég hideg lesz megint megnézem azért mielőtt újra használatba veszi a család)

Link to comment
Megosztás:

23 órája, kisp113 írta:

Nagyon köszönöm hogy ezt kikerested!

Tegnap este még lementem a parkolóba és a hiba reprodukálása után megcseréltem a reléket, hogy lássuk hova vándorol esetleg a jelenség: sehova! Utána minden rendben működött.

Persze ez még nem jelent sikert, mert lehetett éppen olyanja de ígéretes. (ma este ha elég hideg lesz megint megnézem azért mielőtt újra használatba veszi a család)

Ma reggel ismét semmi, de már nem volt relékattogás sem. Jó helyen piszkáltam szerintem ... :)

Link to comment
Megosztás:

14 perce, kisp113 írta:

Ma reggel ismét semmi, de már nem volt relékattogás sem. Jó helyen piszkáltam szerintem ... :)

Pedig ma sincs kifejezetten meleg :) Orulok, ha sikeres a dolog; igy belegondolva nekem sem remlenek kattogasok sima ablaktorleskor... Lehet, hogy pont az adta a tulzott hangot, hogy valamelyik rele nem tudott rendesen atbillenni, vagy hasonlok.

Link to comment
Megosztás:

57 perce, csaba66 írta:

Pedig ma sincs kifejezetten meleg :) Orulok, ha sikeres a dolog; igy belegondolva nekem sem remlenek kattogasok sima ablaktorleskor... Lehet, hogy pont az adta a tulzott hangot, hogy valamelyik rele nem tudott rendesen atbillenni, vagy hasonlok.

A semmi alatt azt értettem hogy meg sem moccan :( Kart tartva sem.

Módosítva : kisp113
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bal hátsó ajtóm kinyitásakor nem világít a tetőkárpitban lévő utastérlámpa. minden más ajtó nyitásakor hibátlanul működik. Gondoltam a kábeltörésre, de az ajtóban működik a központi zár, és a hangszóró is szól. Mi lehet a gond? Köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

55 perce, Kombitomi írta:

Bal hátsó ajtóm kinyitásakor nem világít a tetőkárpitban lévő utastérlámpa. minden más ajtó nyitásakor hibátlanul működik. Gondoltam a kábeltörésre, de az ajtóban működik a központi zár, és a hangszóró is szól. Mi lehet a gond? Köszönöm a választ!

Nem egyszerre torik el mindegyik, ugyhogy lehet kabel gond. Vagy a zarban levo kapcsolo rossz, vagy a kabel. Vagy nem ilyen modszerrel erzekeli a nyitast :) De amugy azt hiszem, igen.

Link to comment
Megosztás:

On 12/7/2016 at 9:08, kisp113 írta:

Ma reggel ismét semmi, de már nem volt relékattogás sem. Jó helyen piszkáltam szerintem ... :)

Kiprobaltam, nalam nincs kattanas, vagy legalabbis nem hallom. Lehet, hogy vegyesen hasznaltak mechanikus es elektronikus releket...

Amikor produkalja a hibat, akkor erdemes lenne megmozgatni a releket (vagy az egesz UEC-et), mert lehet, hogy ott van kontakt hiba. A gazpedal atvezetessel kapcsolatban ismert is a dolog, ablaktorlorol eddig nem hallottam.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, csaba66 írta:

Kiprobaltam, nalam nincs kattanas, vagy legalabbis nem hallom. Lehet, hogy vegyesen hasznaltak mechanikus es elektronikus releket...

Amikor produkalja a hibat, akkor erdemes lenne megmozgatni a releket (vagy az egesz UEC-et), mert lehet, hogy ott van kontakt hiba. A gazpedal atvezetessel kapcsolatban ismert is a dolog, ablaktorlorol eddig nem hallottam.

Tegnap vettem egy relét és találomra kicseréltem az egyiket. Ettől megint elkezdett működni, de persze azt nem lehet tudni hogy az új relétől vagy csak attól hogy piszkálva/mozgatva lett. Most jön a melegfront, egy időre leáll a nyomozás :) 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 12. 07. at 16:30, csaba66 írta:

Nem egyszerre torik el mindegyik, ugyhogy lehet kabel gond. Vagy a zarban levo kapcsolo rossz, vagy a kabel. Vagy nem ilyen modszerrel erzekeli a nyitast :) De amugy azt hiszem, igen.

Köszönöm, amúgy hol szokott eltörni, a gumi átvezető alatt, vagy az ajtó, vagy a küszöblemez belépésénél? Úgy gondoltam, hogy egy 2010-es modellévnél már kijavították ezt a gyerekbetegséget...

Link to comment
Megosztás:

4 perce, Tibo1977 írta:

Sziasztok!

Ahhoz, hogy autómata világítás funkciót tudja az autó, elegendő csak a világítás kapcsolót kicserélni és feltanítani a funkciót? Vagy szükséges hozzá még más kiegészítő is? Valaki tudja esetleg?

Köszi előte is!

sztem kell hozzá valami érzékelö is,nekem van esőérzékelös ablaktörlövel együtt,a szélvédő tetején van a sensor

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.