Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

11 perce, max364 írta:

úgy mérem hogy akku saru le sorosan berakom a multi métert-az ott kiolvasott adat a 0.85 AH.

nem mindig a szervó végett megy le a töltés,van mikor három inditást nem lehet öt perc alatt megtenni pedig könnyen indult még -18 ban is.

Igen, pont az a baj, hogy amikor eppen megkapja a tapot, akkor elindul ez-az. Varni kell egy ideig (az aramkor megszakitasa nelkul), hogy csokkenjen az aram, amit persze tovabbra is amperben merunk, nem AH-ban...

Inditasnal az akku szamit, nem a generator, illetve egy jo akku harom inditast generator nelkul is siman kibir.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 19. at 19:24, max364 írta:

Sziasztok.Segitséget szeretnék kérni.Astra H 1.7cdti .A generátor felújitás után hol tölt hol nem.

A kijelző nem számolja a betankolt üzemanyagot-az óra viszont mutatja.

A fűtőventilátor elindul megáll-.

Köszi a segitséget.

Üdv!

Én karácsonyra kaptam egy felújított generátort, ahogy leírtam a történetet, azóta 14,2-15 v között mozog a töltés. Hogy mért mozog azt nem tudom, de nem is érdekel különösebben :) A régi 14 fölé nem ment. Szerintem vidd vissza ahol csinálták, és csinálják meg rendesen, ne Te görcsöljél vele!

Jó hétvégét!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Frankie64 írta:

Üdv!

Én karácsonyra kaptam egy felújított generátort, ahogy leírtam a történetet, azóta 14,2-15 v között mozog a töltés. Hogy mért mozog azt nem tudom, de nem is érdekel különösebben :) A régi 14 fölé nem ment. Szerintem vidd vissza ahol csinálták, és csinálják meg rendesen, ne Te görcsöljél vele!

Jó hétvégét!

A 15 V nem sok egy kicsit? Nálam az új generátorral is 13,5-14,4 V között mozog. Igaz, ez a titkos menüben nézve ennyi.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Astra555 írta:

A 15 V nem sok egy kicsit? Nálam az új generátorral is 13,5-14,4 V között mozog. Igaz, ez a titkos menüben nézve ennyi.

De. 14,4V fölött túltöltés van, ami nem igazán előnyös. Nálam 2015 decemberében volt az utolsó felújítás. Azóta általában 14,1-14,2V a töltés menüből nézve. Ha megy a QH akkor persze lényegesen kevesebb. Illetve ha lekapcsolok minden fogyasztót (világítás, utastér ventilátor, stb.) akkor bevillan a 14,3V is. Tehát üzemmelegen, normál üzemben nincsenek nagy ingadozások.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hete vásároltam egy használt Astra H kombit bővülő család miatt. Nagyon tetszik az autó, jó vétel volt. Azonban van egy bosszantó gondom, hogy néhány naponta a gyári CD30-as gyári fejegység indítás után úgy gondolja, hogy nem kapcsolódik be. Aztán eltelik 2-3 nap és újra életre kell magától. 

Tapasztalt már valaki ilyen hibát és ha igen mi lehet a gond? Esetleg tudtok ajánlani szerelőt aki ezzel foglalkozik? 

Előre is köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

33 perce, tolditoma írta:

Sziasztok!

Pár hete vásároltam egy használt Astra H kombit bővülő család miatt. Nagyon tetszik az autó, jó vétel volt. Azonban van egy bosszantó gondom, hogy néhány naponta a gyári CD30-as gyári fejegység indítás után úgy gondolja, hogy nem kapcsolódik be. Aztán eltelik 2-3 nap és újra életre kell magától. 

Tapasztalt már valaki ilyen hibát és ha igen mi lehet a gond? Esetleg tudtok ajánlani szerelőt aki ezzel foglalkozik? 

Előre is köszi a válaszokat!

Bekapcsolnád a rádiót és nem csinál semmit?

Ő a Te embered, talán tud rá valami megoldást: http://www.opelforum.hu/profile/2948-somi/

De ha mégsem javítható, ma már elég olcsón kapsz hozzá másikat bontottan. Sőt akkor akár már érdemes pl CD30mp3-at beletenni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

17 órája, Astra555 írta:

A 15 V nem sok egy kicsit? Nálam az új generátorral is 13,5-14,4 V között mozog. Igaz, ez a titkos menüben nézve ennyi.

Igen! Elírtam :) 14,5 volt az igazi amit kiír a teszt menüben :) 14 alá viszont nem megy akkor sem, ha forgatom a kormányt alapjáraton. Köszi a figyelmeztetést :) 

Link to comment
Megosztás:

23 órája, csaba66 írta:

Igen, pont az a baj, hogy amikor eppen megkapja a tapot, akkor elindul ez-az. Varni kell egy ideig (az aramkor megszakitasa nelkul), hogy csokkenjen az aram, amit persze tovabbra is amperben merunk, nem AH-ban...

Inditasnal az akku szamit, nem a generator, illetve egy jo akku harom inditast generator nelkul is siman kibir.

Ma átnéztem a testkábelokat-némi kontakt hiba volt.Kb 6mm-es kábel a saruba préselve--a tövénél a szigetelés mintha meg lett volna olvadva,,,rápréseltem aztán majd kicserélem.

Most stabil14,3 a töltés--fogyasztó bekapcsolásnál kicsit lemegy de pár sec alatt vissza tornázza magát..Köszi a segitségeket-kommenteket.

Módosítva : max364
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy ez mi ez a gumi géder alatti csati mit lehet rádugni?https://drive.google.com/file/d/0B2n9ng_QCBL9SU0zcDFLNXZpbUk/view?usp=sharing

És van ilyen cumóm a csomagtartóban https://drive.google.com/file/d/0B2n9ng_QCBL9RE5PRkthbk9uNWs/view?usp=sharing ezzel tudom vezérelni az automata ablakfelhúzást,

sebesség függő központi zárat?

Módosítva : Breeze
Link to comment
Megosztás:

10 perce, Breeze írta:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy ez mi ez a gumi géder alatti csati mit lehet rádugni?https://drive.google.com/file/d/0B2n9ng_QCBL9SU0zcDFLNXZpbUk/view?usp=sharing

És van ilyen cumóm a csomagtartóban https://drive.google.com/file/d/0B2n9ng_QCBL9RE5PRkthbk9uNWs/view?usp=sharing ezzel tudom vezérelni az automata ablakfelhúzást,

sebesség függő központi zárat?

Nem tudsz rádugni semmit. Ugyan az a kábelköteg van benzines és dízelmotorral szerelt H Astrákban is. Ha dízeled lenne, ez a csatlakozó menne a gázolajszűrő házára. Illetve ha elágazna és lenne rajta még egy dugó az pedig a gyári riasztó motorháztető nyitásérzékelőjére csatlakozna.

Igen, ez a REC modul.

 

Link to comment
Megosztás:

19 perce, Cserenkov írta:

Nem tudsz rádugni semmit. Ugyan az a kábelköteg van benzines és dízelmotorral szerelt H Astrákban is. Ha dízeled lenne, ez a csatlakozó menne a gázolajszűrő házára. Illetve ha elágazna és lenne rajta még egy dugó az pedig a gyári riasztó motorháztető nyitásérzékelőjére csatlakozna.

Igen, ez a REC modul.

 

Ok köszi! De ezeket csak számítógéppel lehet programozni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

A következő probléma van az autómmal(Astra H 1.7 CDTi 2005)

Karácsony előtt megadta magát a generátor, nem volt töltés, a töltés lámpa világított is menet közben! Év elején fel is lett újítva a generátor, az autó összerakva és hibátlanul működött 2 hétig.

Kb 2 hét elteltével ismét nem indult, de most minden előjel nélkül. Be lett bikázva, újabb 1-1,5 hétig hibamentes és ismét nem indul! Az érdekes az, hogy eljöttem dolgozni vele, majd haza ebédelni, újra vissza dolgozni, és munka után haza, de ekkor már nem töltött az autó. A töltés úgy le esett, hogy még a ventilátort is lekapcsolta, villogott az ESP és ABS lámpa, a töltés 9.7-11 között ingázott (BC szerint). Hazaérve leállítottam, nem is indult természetesen. Ahogy bebikáztuk ismét töltött rendesen, BC szerint 14-14.1 volt a töltés! Pár napja semmi hiba nem volt, de tegnap munkából haza indulva ismét 10.5 körül volt a töltés, ventilátor sem ment. Megálltam egy boltnál, de nem állítottam le a kocsit, mert akkor tuti nem indult volna el. Mire kiértem a töltés a BC-n 13.8-13.9 volt... 

Valaki tapasztalt már ilyet, ha igen mi lehet a megoldás? Generátor hiba, hol jó, hol nem? Esetleg akksi vagy csak egy kábel?

Előre is köszi a válaszokat, tanácsokat, tippeket!

Ui. A Testmode menüjében a MODE-nál mit jelent az U illetve a NONE jelölés? Amikor a képek készültek éppen volt töltés!

fh8jaj4p9j2jpbruhq6x.jpg

clbtnnzijobr5dx3xioe.jpg

Módosítva : Koti23
Link to comment
Megosztás:

Én ezt a generátort seha nem fogom megérteni...

Nálam is van hasonló jelenség, de nem ilyen szélsőséges mértékben. Néha csinál olyat, hogy a töltőfeszültség nem hajlandó 13,8-13,9V fölé menni és ez 200km keresztül így is marad. Ilyenkor ha bekapcsolok egy nagyobb fogyasztót, pl hátsó ablakfűtés, egyből lezuhan a feszültség 13,5-13,6V-ra, tartósan 3000-rel pörgő motornál és alapjáraton is. Viszont, ha ilyenkor félreállok és leállítom egy pillanatra a motort, majd újraindítom, egyből a szokásos 14,1-14,2V-ot hozza és ha bekapcsolom a fogyasztókat szinte meg se érzi, 14 alá nem megy...

Nem igazán jöttem rá hogy ez mért van. Kb havonta egyszer csinálja ezt a gyengélkedést, ami a motor újraindítására megszűnik. Azt vettem észre az utóbbi időben, hogy ha előtte ment a quickheat, akkor hajlamosabb erre. Ha egyből lekapcsolt fűtéssel indulok, akkor nem jellemző. De ezt határozottan nem merem kijelenteni, mert volt olyan is, hogy ment a QH és nem szórakozott utána.

A "Mode" a másik ilyen számomra megfejthetetlen dolog. Pedig itt is volt már róla szó. Nálam PWM és NONE a két variáció, amit kiír, látszólag teljesen véletlenszerűen. Álló motornál és indítás után mindig PWM van. Után vagy több ezer km-en keresztül, mely 230km-es etapokból jön össze nálam, hónapokig nem is látok mást. Máskor meg egyszer csak menet közben átvált NONE-ra. Ekkor is két lehetőség van. Vagy úgy marad utána végig a következő indításig, vagy gondol egyet és visszavált PWM-re, miközben látszólag semmilyen körülmény nem változik.

Volt már aki határozottan azt írta, hogy akkor PWM (vagy U, kijelzőtől függően), ha tölti az akkut, és akkor NONE, ha feltöltötte. De én erre már tapasztaltam ellenpéldát is. Van olyan verzió is, hogy mivel ez az egész oldal nem a töltésről, hanem a dimmelésről szól, annak a vezérléséhez van valami köze: (https://hu.wikipedia.org/wiki/Impulzusszélesség-moduláció)

Szóval számomra sem teljesen világos...

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Koti23 írta:

Kb 2 hét elteltével ismét nem indult, de most minden előjel nélkül. Be lett bikázva, újabb 1-1,5 hétig hibamentes és ismét nem indul! Az érdekes az, hogy eljöttem dolgozni vele, majd haza ebédelni, újra vissza dolgozni, és munka után haza, de ekkor már nem töltött az autó. A töltés úgy le esett, hogy még a ventilátort is lekapcsolta, villogott az ESP és ABS lámpa, a töltés 9.7-11 között ingázott (BC szerint). Hazaérve leállítottam, nem is indult természetesen. Ahogy bebikáztuk ismét töltött rendesen, BC szerint 14-14.1 volt a töltés! Pár napja semmi hiba nem volt, de tegnap munkából haza indulva ismét 10.5 körül volt a töltés, ventilátor sem ment. Megálltam egy boltnál, de nem állítottam le a kocsit, mert akkor tuti nem indult volna el. Mire kiértem a töltés a BC-n 13.8-13.9 volt... 

Valaki tapasztalt már ilyet, ha igen mi lehet a megoldás? Generátor hiba, hol jó, hol nem? Esetleg akksi vagy csak egy kábel?

Kontakt hiba gyanus, ami lehet akar az akkusaruknal is, vagy mashol (pl. fold kabelek).

De ha 9.7-ig lemegy, az az akkurol sem arul el sok jot, mert nem tul nagy terhelesnel nem kene ennyire lemenjen, hacsak nincs teljesen lemerulve (kiveve persze, ha a kontakthiba miatt megy le).

A PWM szerintem is a dimmingre vonatkozik. Olyan nincs, hogy tolt, vagy nem tolt, hiszen egy jo generator mindig ad le valamekkora aramot, mert az fedezi a kocsi fogyasztasat. Az, hogy ezzel egyutt az akkuba eppen befele, vagy kifele megy a toltes, az valtozhat, de azert tobbnyire be kell menjen, legalabbis amig ~12.6 voltnal nagyobb a feszultseg. A "nincs toltes" tehat eleve csak ennel kisebb feszultseg mellett lehetne igaz.

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok, de szeretném a segítségeteket kérni. Van egy H astrám (Z14XEP), most akarok bele tempomatot. Kuplung kapcsoló a helyén, tempomatos kar a helyén, tempomat beállítva op-commal. A kart felismerte, működik, viszont a kuplung kapcsolóra nem reagál semmit így nem működik a tempomat, a kapcsoló működik mert kimértük.

Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek mi lehet a baj, mit kellene megnéznünk, hogy működjön? 

Előre is köszönöm!

Kicsiogre

Link to comment
Megosztás:

8 órája, cbkicsiogre írta:

Még új vagyok, de szeretném a segítségeteket kérni. Van egy H astrám (Z14XEP), most akarok bele tempomatot. Kuplung kapcsoló a helyén, tempomatos kar a helyén, tempomat beállítva op-commal. A kart felismerte, működik, viszont a kuplung kapcsolóra nem reagál semmit így nem működik a tempomat, a kapcsoló működik mert kimértük.

Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek mi lehet a baj, mit kellene megnéznünk, hogy működjön?

A tempomat csak az elso fekezes utan mukodik, vagyis a proba elott kell egyet fekezni.

Link to comment
Megosztás:

Értem, köszi! Megpróbáljuk hát ha sikerül! 

Csak olyan gondunk van, hogy a kuplungpedál kapcsolóra semmi reagálást nem jelez az op-com, tehát kinyomásra és felengedésra is azt írja, hogy aktív, holott elméletileg az aktív-inaktív között kellene váltakoznia kinyomás és felengedéskor!?

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, cbkicsiogre írta:

Értem, köszi! Megpróbáljuk hát ha sikerül! 

Csak olyan gondunk van, hogy a kuplungpedál kapcsolóra semmi reagálást nem jelez az op-com, tehát kinyomásra és felengedésra is azt írja, hogy aktív, holott elméletileg az aktív-inaktív között kellene váltakoznia kinyomás és felengedéskor!?

Ja, hogy az OpCom szerint nem mukodik a kuplung kapcsolo... De, kene valtoznia. Lehet, hogy a kapcsolo nincs jo pozicioban, igy a kuplung nem mozgatja, ezt ellenallas meressel lehet ellenorizni. Ha eddig jo, marad a csatlakozo es a kabelezes...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

segítséget szeretnék kérni: 1.8 benzin H Astra, 2005-ös, 125ló. A Check Engine (motorhiba) néha (eedig kétszer) világít. Kigyullad (nem villog), de semmi nem történik, az autó nem rángat, nem füstöl, alapjárat is rendben. Lehet a hideg játszik, mert -6 fok alatt jelentkezett eddig? Ha leállítom és rögtön újra indítom, akkor se tűnik el, viszont, ha hagyom állni egy fél órát és utána indítom akkor megint minden rendben. eddig kétszer lépett fel az eset és rövid időn belül el is tűnt. 

Pedálpróba:

153006
161450
111006
013604
013611

Ötlet esetleg? Szerviz azonnal?

Köszi a segítséget előre is,

Üdv: KodyTech

Módosítva : KodyTech
Update:
Link to comment
Megosztás:

10 órája, cbkicsiogre írta:

Értem, köszi! Megpróbáljuk hát ha sikerül! 

Csak olyan gondunk van, hogy a kuplungpedál kapcsolóra semmi reagálást nem jelez az op-com, tehát kinyomásra és felengedésra is azt írja, hogy aktív, holott elméletileg az aktív-inaktív között kellene váltakoznia kinyomás és felengedéskor!?

 

Ha kézzel nyomkodod a kapcsolot akkor is? 

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Igen, ha kézzel nyomkodtam akkor reagált semmire! A kapcsoló biztos,h jó, mert az ki lett mérve! Sőt egy kábel darabbal rövidre zártuk a kapcsoló kábeljét és arra se reagált semmit. Sőt hibát se ír a hiba tároló,h meglenne vhol szakadva a kábel!

Esetleg tudja vki,h hova megy az a kábel, vagy mivel van össze köttetésbe? Vagy esetleg nincs vkinek véletlenül kapcsolási rajza H astrahoz?

Módosítva : cbkicsiogre
Link to comment
Megosztás:

2 órája, foldi26 írta:

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy nem-e tudjátok hogy van-e Astra H 2008 kombinál.olyan lehetőségre ha távirányitóval nyitom az autot felgyullad a tompitott lámpa és a hátsó lámpa van benne fényérzékelő előre is kösźönöm

Nincs. Csak a beltér és a rendszám világítást kapcsolja fel nyitásra.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.