Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

3 órája, foldi26 írta:

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy nem-e tudjátok hogy van-e Astra H 2008 kombinál.olyan lehetőségre ha távirányitóval nyitom az autot felgyullad a tompitott lámpa és a hátsó lámpa van benne fényérzékelő előre is kösźönöm

Alapból nincs ilyen lehetőség, ha veszel bele komfort modult és van REC modulod akkor elől hátul felkapcsolja nyitáskor vagy záráskor két gombnyomásra, REC nélkül csak elől.

 

Link to comment
Megosztás:

Opel astra H 2004-es kiadás autómmal a következő gondok vannak: Hidegen mindig egyből indit, de melegen elforditom a kulcsot és semmi, inditás után a műszerfalon minden mutató leesik nulára, sem sebességet, sem fordulatszámot, sem üzemanyagszintet nem mutat, a megtett km sem változik, persze a töltést jelző lámpa pirosan világit, és a szervizlámpa sárgán. Ki tudna segiteni, vajon mi baja lehet, voltam már szervizben de semmit nem tudtak ott segiteni. Köszönöm szépen.

Link to comment
Megosztás:

37 perce, tamaskarcsi írta:

Opel astra H 2004-es kiadás autómmal a következő gondok vannak: Hidegen mindig egyből indit, de melegen elforditom a kulcsot és semmi, inditás után a műszerfalon minden mutató leesik nulára, sem sebességet, sem fordulatszámot, sem üzemanyagszintet nem mutat, a megtett km sem változik, persze a töltést jelző lámpa pirosan világit, és a szervizlámpa sárgán. Ki tudna segiteni, vajon mi baja lehet, voltam már szervizben de semmit nem tudtak ott segiteni. Köszönöm szépen.

Ez a mutato leeses mikor van? Ha hidegen elinditod, utana is? Illetve gondolom, valahogy azert melegen is elindul, mert kulonben sebesseget, vagy fordulatszamot eleve nem kene mutatnia.

Hibakodokat kell olvasni (OpCommal, vagy Tech2-vel), a muszeregyseg mindenkeppen gyanus. A legegyszerubb elso lepes az, hogy feszultseget mersz az akkun, amikor eg a toltes jelzo; ebbol kiderul, hogy tenyleg nincs toltes, vagy csak a visszajelzes van meghulyulve. Biztos ami biztos alapon meg lehet probalni egy fel orara lekotni az akkut. Nem sok esely van ra, hogy jelen esetben segitsen, de igy minden egyseg resetet kap, hatha.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 hours ago, csaba66 said:

Ez a mutato leeses mikor van? Ha hidegen elinditod, utana is? Illetve gondolom, valahogy azert melegen is elindul, mert kulonben sebesseget, vagy fordulatszamot eleve nem kene mutatnia.

Hibakodokat kell olvasni (OpCommal, vagy Tech2-vel), a muszeregyseg mindenkeppen gyanus. A legegyszerubb elso lepes az, hogy feszultseget mersz az akkun, amikor eg a toltes jelzo; ebbol kiderul, hogy tenyleg nincs toltes, vagy csak a visszajelzes van meghulyulve. Biztos ami biztos alapon meg lehet probalni egy fel orara lekotni az akkut. Nem sok esely van ra, hogy jelen esetben segitsen, de igy minden egyseg resetet kap, hatha.

A motor mikor elindul kb 1 percig müködnek a mutatók, majd felgyúl a töltőlámpa és minden leesik nullára, a motor megy rendesen lehet menni vele de nem müködik a müszerfalon semmi. Úgy kezdődött, hogy menetközben, leesett minden, piros töltőlámpa majd 5 -10 perc és rendbe jött, de legutóbb már nem nem jött rendbe 50 km megtétele után sem. Mindenképp köszönöm.

 

Link to comment
Megosztás:

7 hours ago, csaba66 said:

Ez a mutato leeses mikor van? Ha hidegen elinditod, utana is? Illetve gondolom, valahogy azert melegen is elindul, mert kulonben sebesseget, vagy fordulatszamot eleve nem kene mutatnia.

Hibakodokat kell olvasni (OpCommal, vagy Tech2-vel), a muszeregyseg mindenkeppen gyanus. A legegyszerubb elso lepes az, hogy feszultseget mersz az akkun, amikor eg a toltes jelzo; ebbol kiderul, hogy tenyleg nincs toltes, vagy csak a visszajelzes van meghulyulve. Biztos ami biztos alapon meg lehet probalni egy fel orara lekotni az akkut. Nem sok esely van ra, hogy jelen esetben segitsen, de igy minden egyseg resetet kap, hatha.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2 hónapja cseréltem ki a generátoromat egy utángyártottra, ma megint megadta magát. Annyi előjele volt, hogy néha (2-szer) kigyulladt a töltés jelző, de ujraindítás után megjavult.

Szerintetek gyári hibás lehet, vagy valahol máshol kéne keresnem a hibát ? Például a csatlakozásoknál, vagy a vezetékben ? Vagy még esetleg az is lehet, hogy tegnap belementem 40-50 km/ó-val egy kb 20 cm-es nagy tócsába. Be tud ez valahol ázni ?  Azt vettem előtte észre, hogy indulás után ha sok fogyasztót bekapcsoltam akkor "csak" 13.7- 13,8 V-al töltött BC szerint. Azután persze (20 perc) 14,0 - 14,1 lett.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Zsolti25 írta:

2 hónapja cseréltem ki a generátoromat egy utángyártottra, ma megint megadta magát. Annyi előjele volt, hogy néha (2-szer) kigyulladt a töltés jelző, de ujraindítás után megjavult.

Szerintetek gyári hibás lehet, vagy valahol máshol kéne keresnem a hibát ? Például a csatlakozásoknál, vagy a vezetékben ? Vagy még esetleg az is lehet, hogy tegnap belementem 40-50 km/ó-val egy kb 20 cm-es nagy tócsába. Be tud ez valahol ázni ?  Azt vettem előtte észre, hogy indulás után ha sok fogyasztót bekapcsoltam akkor "csak" 13.7- 13,8 V-al töltött BC szerint. Azután persze (20 perc) 14,0 - 14,1 lett.

Az teljesen normalis, hogy sok fogyaszto mellett csokken a feszultseg. A csatlakozokat, vezetekeket mindenkeppen erdemes atnezni.

http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/j__engine_and_engine_aggregates/engine_electrics/alternator/repair_instructions/test_battery/alternator/

Ez a generator tesztelesenek hivatalos menete.

Neztem a kapcsolasi rajzot is, amibol latszik, hogy a generator nem "onjaro", hanem a motorvezerlon log, es pl. a toltes lampa sem kozvetlenul rola megy, hanem a motorvezerlo --> CAN busz --> muszerfal utvonalon.

A J Astraban pedig meg ennel is cifrabb a dolog, valtozo toltesi feszultseg mindenfele parameterek fuggvenyeben, es egyeb pornografia:

http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/engine/engine_electrical/description_and_operation/charging_system_description_and_operation/

Majd probalok mondani konkretabbakat is, most csak rogzitem ezeket a linkeket, hogy a jovoben meglegyenek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, csaba66 írta:

No akkor az idezett irasmu szerint az alabbi a teendo:

2000-es fordulaton jaro motor, fogyasztok nincsenek bekapcsolva, a generator haza es + kivezetese kozott mert feszultseg 13.7-14.8V kell legyen.

Ha ez nincs igy, akkor le kell szedni a feszultsegszabalyzora meno kisebb kabel(eke)t (dizeleknel ket ilyen van, benzineseknel csak egy). Ugy tunik, ezek kimenetek a generator szempontjabol, azaz a motorvezerlot ertesitik a generator allapotarol. Itt elteres van a fejlettebb verziokhoz (pl. J Astra) kepest, mert ott az L csatlakozo bemenet, amelyen a motorvezerlo mondja a generatornak, milyen feszultsegre szabalyozzon ( http://www.remyinc.com/Technician-Bulletin/RemyTechnicalBulletin_June_web.aspx ). Az F kimeneten a generator kozli a motorvezerlovel, mekkora terhelessel megy, ez a H Astran is ugyanaz feltehetoen (viszont csak dizeleknel van). Hogy aztan mit kezd a motorvezerlo ezzel a nagyon szep nevu (Generator Field Duty Cycle Signal) informacioval, azt nem tudom.

Szoval ezen az egy vagy ket csatlakozon kell tovabb meregetni, es az eredmenyek fuggvenyeben a kovetkezo teendok allhatnak elo:

- a kabelek, csatlakozok ellenorzese (zarlat, szakadas, stb.)
- motorvezerlo csere
- feszultsegszabalyzo (vagy ha nincs kulon, teljes generator) csere

Ha megvan az elejen emlitett 13.7-14.8 volt, akkor az elobbi lepesek kimaradnak, es terheles mellett kell nezni, mi tortenik. Itt mar kisse elnagyolt a leiras, de vegulis arra lehet jutni, hogy vagy a (nagy aramot vivo) kabelek problemasak, vagy maga a generator, azon belul is a diodak. Ettol fuggetlenul generator cseret ir, pedig (legalabbis a 17DTH generatoranal) az ecat24 szerint van kulon egysegkent is diodasor + feszultsegszabalyzo.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

No akkor az idezett irasmu szerint az alabbi a teendo:

2000-es fordulaton jaro motor, fogyasztok nincsenek bekapcsolva, a generator haza es + kivezetese kozott mert feszultseg 13.7-14.8V kell legyen.

 

Hát ez érdekes, mindenhol azt olvasni/hallani, hogy 14,4 fölött beindul a szulfátosodás. Nekem gyakran 14,6 -14,7 , már aggódtam. Most akkor ne aggódjak? :)

Módosítva : sasa58
Link to comment
Megosztás:

2 órája, sasa58 írta:

Hát ez érdekes, mindenhol azt olvasni/hallani, hogy 14,4 fölött beindul a szulfátosodás. Nekem gyakran 14,6 -14,7 , már aggódtam. Most akkor ne aggódjak? :)

Hol mindenhol? 14.4V folott a gazkepzodes indul meg...

A szulfatosodast a tul mely, vagy hosszu idon at fennallo kisules okozza, az emelt toltofeszultseg eppen ellene hat.

Az is kerdes, mivel es hol merted, de aggodni nem erdemes, mert ha ilyen a feszultsegszabalyzod, akkor ez van, meg belefer.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, csaba66 írta:

Hol mindenhol? 14.4V folott a gazkepzodes indul meg...

A szulfatosodast a tul mely, vagy hosszu idon at fennallo kisules okozza, az emelt toltofeszultseg eppen ellene hat.

Az is kerdes, mivel es hol merted, de aggodni nem erdemes, mert ha ilyen a feszultsegszabalyzod, akkor ez van, meg belefer.

 

Jó, igazad van ez a szulfátosodás hülyeség volt, de itt a fórumon is többször olvastam, hogy 14,4 fölött túltöltés van, ami nem előnyös.

Ezt meg az Index Astra H fórumán válaszolta az egyik itt is igen aktív topictársunk:

"14,4V fölött túltöltés van, ami nem jó. Efölött megindul a víz elektrolitikus bomlása az akkuban. Emiatt csökken majd az elektrolit szintje, hamarabb tönkremegy az akku.

Inkább azt mondanám, hogy a feszültségszabályozó már nem 100%-os. Nem lenne szabad hogy 14,4 fölé engedje. Elméletileg 13,8 és 14,4V között kéne lennie."

Link to comment
Megosztás:

12 perce, sasa58 írta:

Jó, igazad van ez a szulfátosodás hülyeség volt, de itt a fórumon is többször olvastam, hogy 14,4 fölött túltöltés van, ami nem előnyös.

Ezt meg az Index Astra H fórumán válaszolta az egyik itt is igen aktív topictársunk:

"14,4V fölött túltöltés van, ami nem jó. Efölött megindul a víz elektrolitikus bomlása az akkuban. Emiatt csökken majd az elektrolit szintje, hamarabb tönkremegy az akku.

Inkább azt mondanám, hogy a feszültségszabályozó már nem 100%-os. Nem lenne szabad hogy 14,4 fölé engedje. Elméletileg 13,8 és 14,4V között kéne lennie."

Annyira nem szigoru hatar az a 14.4V, raadasul ez az akku saruin ertendo. Ha a generatoron 14.8V van, az akkun biztos nem lesz annyi. Tovabbra se tudom, mivel es hol merted, de ha a titkos menuben lattad, akkor az nem biztos, hogy pontos.

Merd meg muszerrel az akkun is, aztan ha ugy gondolod, cserelj feszultsegszabalyzot.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, csaba66 írta:

Annyira nem szigoru hatar az a 14.4V, raadasul ez az akku saruin ertendo. Ha a generatoron 14.8V van, az akkun biztos nem lesz annyi. Tovabbra se tudom, mivel es hol merted, de ha a titkos menuben lattad, akkor az nem biztos, hogy pontos.

Merd meg muszerrel az akkun is, aztan ha ugy gondolod, cserelj feszultsegszabalyzot.

A titkos menüben néztem, majd megnézem műszerrel is.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszönöm a leírást. Az igazi gondom az, hogy az előző (még gyári) generátoromnál is ugyanezek a tünetek voltak, igaz nem is lehet más :).

Két generátor meghibásodásának az esélye (matematikailag) kicsi. Egyébként igen: 17DTH a motorkódom. A leíráshoz hol találom a képet ?

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Zsolti25 írta:

Nagyon köszönöm a leírást. Az igazi gondom az, hogy az előző (még gyári) generátoromnál is ugyanezek a tünetek voltak, igaz nem is lehet más :).

Két generátor meghibásodásának az esélye (matematikailag) kicsi. Egyébként igen: 17DTH a motorkódom. A leíráshoz hol találom a képet ?

Pont ez az, hogy lehetne mas is. Ha a diodak, vagy a feszultsegszabalyzo hal meg, akkor nem sok esely van arra, hogy ujrainditasra megjavul.

Az elso teendo tehat a feszultsegmeres annak eldontesere, hogy a jelzes helytallo-e. Eloszor az akkun, mert ott konnyebb, de ha ott nem jo, attol meg a generatoron lehet az.

Abra nincs; az, hogy melyik pontok kozott kell meregetni, eleg egyertelmu, kiveve a generatoron az L es F kivezeteseket, de arrol itt egy rajz:

https://alkatreszek.hu/dra4228n_del_jk

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni. Felprogramoztam Sport gombot és működik,  de a kilométerórám úgy néz ki nem tudja. ZR alpha kódja.

Lehet ezen változtatni vagy másikat kell venni? Melyik lenne jó nekem?

Van tempomat és pdc is és benzines.

Előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, laki írta:

Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni. Felprogramoztam Sport gombot és működik,  de a kilométerórám úgy néz ki nem tudja. ZR alpha kódja.

Lehet ezen változtatni vagy másikat kell venni? Melyik lenne jó nekem?

Van tempomat és pdc is és benzines.

Előre is köszönöm

Nézd meg visszajelző tesztben, hogy a ledje egyáltalán benne van-e, ha igen akkor esetleg code index állítással életre keltheted. De valószínűleg csere lesz a vége.

Az autód esetleg nem AFL fényszórós?

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Davee írta:

Nézd meg visszajelző tesztben, hogy a ledje egyáltalán benne van-e, ha igen akkor esetleg code index állítással életre keltheted. De valószínűleg csere lesz a vége.

Az autód esetleg nem AFL fényszórós?

Rádom a gyújtást akkor világit majd elalszik. Nem AFL. Sima halogén. Van az autóba ESP. Kipörög a kerék azonnal villog és dolgozik is. Kód index és verzió 005 02

Amúgy itt néztem hogy nem tudja.

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/221/opel_astra_h_sport_gomb_utolag

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, koco írta:

Nem mindegyik óra írja ki az ESPoFF üzenetet, van amelyikben csak az ESP visszajelző világít folyamatosan. Esetleg automata váltós az autód, és a fokozatkijelző nem mutatja az S betűt?

Sima manuális F17váltó

Bekapcsolom akkor a középkonzolon világit, de ha folyamatosan nyomva tartom akkor nem kezd el világítani a led a műszerfalon se az hogy esp off.

Menni nem mentem vele csak álló helyzetbe próbáltam. Lehet el kell indulni?

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 20. at 9:59, kisp113 írta:

Ebben bíztam én is, aztán néhány kézzel törölgetés után (amikor spriccelt akármennyit de nemkezdett el törölni ...) meggyőztem magam hogy nem, nem ennyire intelligens :)

Tegnap kicseréltem a törlőmotort, mert végülis más esélyem nem maradt. A régit szétszedtem, volt is benne víz.

Az új sokkal fickósabban mozgatja a lapátokat! Aztán ha újra megjön a fagy az is kiderül hogy megoldottam-e.

Link to comment
Megosztás:

32 perce, Zsolti25 írta:

Sziasztok, az autót vinném generátor cserére, szerintetek meddig tudok menni feltöltött aksival ? Vagy inkább meg se próbáljam? 17DTH.

Egy jó állapotú, teljesen feltöltött akku, ha nem használsz semmilyen fogyasztót, akkor kb.50 km-t kibír.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

22 órája, laki írta:

Sima manuális F17váltó

Bekapcsolom akkor a középkonzolon világit, de ha folyamatosan nyomva tartom akkor nem kezd el világítani a led a műszerfalon se az hogy esp off.

Menni nem mentem vele csak álló helyzetbe próbáltam. Lehet el kell indulni?

Álló helyzetben is (járó motornál) világítania kell a visszajelzőnek. Nekem úgy sikerült elérni, hogy az eredeti opcom-on kiinduláskor Z20LEx motor lett kiválasztva, így sokkal több kód indexet ajánlott fel, és az egyik jó lett. Nem tudom sajnos, hogy melyik. Weisz Dani csinálta.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.