benkoa Elküldve Február20, 2010 Megoszt Elküldve Február20, 2010 Sziasztok! 2008. májusában vettem egy (2007-ben gyártott) új H Asta Caravant Essentia felszereltséggel és Essentia csomaggal. Tudomásom szerint nincs benne fedélzeti számítógép. A CD 30 rádió mellett egy úgynevezett TID kijelzővel rendelkezem, amit hamarosan le akarok cserélni egy okosabbra. Kérdéseim: Lehet a CD 30 meghagyása mellett komolyabb kijelzőt beszereltetnem? Milyen alkatrészeket kell beszerezni és hol a legjobb az ár? Mit csinál a fedélzeti számítógép az autóban? (Ugyanis én eddig azt hittem, hogy a kijelzőket vezérli, de olvastam olyat is, hogy egy komolyabb, pl. GID kijelző mellett nincs BC) Kérem, hogy aki tud segítsen az infókkal. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yorke9 Elküldve Február22, 2010 Megoszt Elküldve Február22, 2010 Sziasztok CIM modult akarok frissiteni milyen eszközzel tudnám ezt végrehajtani? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabb Elküldve Február22, 2010 Megoszt Elküldve Február22, 2010 Sziasztok CIM modult akarok frissiteni milyen eszközzel tudnám ezt végrehajtani? Szia! Márkaszervizben tech2-es műszerrel tudják megcsinálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yorke9 Elküldve Február22, 2010 Megoszt Elküldve Február22, 2010 Szia! Márkaszervizben tech2-es műszerrel tudják megcsinálni. Köszi azt tudtam h márkaszervízben megcsinálják de én magam akarom ezt megcsinálni , be akarom szerezni hozzá a cuccokat. tech 2-es műszerekből is van több féle. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabb Elküldve Február22, 2010 Megoszt Elküldve Február22, 2010 Köszi azt tudtam h márkaszervízben megcsinálják de én magam akarom ezt megcsinálni , be akarom szerezni hozzá a cuccokat. tech 2-es műszerekből is van több féle. Tech 2-es műszert sok helyről lehet venni, nem is ezzel van a probléma, hanem a softverrel, amivel frissíteni kéne az előzőt ami rajta volt. Ezt a GM küldi a márkaszervizeknek. Esetleg belsőstől aki "kihozza" a softvert, de ő se ingyen adja. Olcsóbb ha bemész és megcsináltatod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yorke9 Elküldve Február22, 2010 Megoszt Elküldve Február22, 2010 S tech 2 vel vagy csak tech 2 proval lehet megcsinálni ezt mert ugy hallottam a sima tech 2 csak 2004 es évjáratig jo s az astra h-t nme kezeli. igaz ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
brandhu Elküldve Február23, 2010 Megoszt Elküldve Február23, 2010 Sziasztok, az alábbi hibakód jelent meg a mai nap 40061. Ez megegyezik ezzel: P0061 HO2S Heater Resistance Bank2 Sensor 3 ? És egyébként mi ez a hiba? Köszi előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 Sziasztok! 2008. májusában vettem egy (2007-ben gyártott) új H Asta Caravant Essentia felszereltséggel és Essentia csomaggal. Tudomásom szerint nincs benne fedélzeti számítógép. A CD 30 rádió mellett egy úgynevezett TID kijelzővel rendelkezem, amit hamarosan le akarok cserélni egy okosabbra. Kérdéseim: Lehet a CD 30 meghagyása mellett komolyabb kijelzőt beszereltetnem? Milyen alkatrészeket kell beszerezni és hol a legjobb az ár? Mit csinál a fedélzeti számítógép az autóban? (Ugyanis én eddig azt hittem, hogy a kijelzőket vezérli, de olvastam olyat is, hogy egy komolyabb, pl. GID kijelző mellett nincs BC) Kérem, hogy aki tud segítsen az infókkal. Köszi. Szia! 1. Igen, nekem pl. GID van a CD30-hoz. 2. GID, vagy CID, beepitokeret, Ebay. A puszta cseren tulmenoen programozni is kell majd. 3. A H Astra harom CAN buszan tobb egyseg (ha ugy tetszik, szamitogep) log es kommunikal egymassal. A BC-nek nevezett valami fogyasztasi es hasonlo adatokat jelenit meg, es a GID resze; csak engedelyezes kerdese, hogy az adatait latod-e, vagy sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
benkoa Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 Szia "csaba66"! Köszönöm a válaszodat. Mostmár csak a beszerzés van hátra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 Szia "csaba66"! Köszönöm a válaszodat. Mostmár csak a beszerzés van hátra. Hello, nincs mit :lol: Kiegeszites az eredeti mailemhez: a BID nevu kijelzonek is van BC funkcioja - a lenyeg az, hogy a CAN-en kapott alapadatokbol maga a kijelzo egyseg szamolja ki es jeleniti meg azt, amit az adott tipushoz a konstruktorok megalmodtak. Vasarlasnal nezz utana, mit veszel, mert tobb fajta GID es CID van meg H Astrahoz is, hogy a tobbi modellt ne is emlitsuk. Valahol olvastam olyat, hogy valojaban barmelyik mukodik, ha H Astraba valo, de erre azert nem veszek merget :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
benkoa Elküldve Február27, 2010 Megoszt Elküldve Február27, 2010 Szia! Pont egy hete kezdtem el foglalkozni a fent nevezett problémámmal. Voltam szakszervízekben, bontókban. Kérdezgettem és nézegettem. Érdekes válaszokat és elképesztő árakat mondtak. Az "Ebay"-t is csak egy hete ismertem meg és úgy ahogyan javasoltad, valószínűleg onnan szerzem majd be az alkatrészt. Köszi: benkoa Link to comment Megosztás: More sharing options...
PoviCsabi Elküldve Február28, 2010 Megoszt Elküldve Február28, 2010 Sziasztok! 2008. májusában vettem egy (2007-ben gyártott) új H Asta Caravant Essentia felszereltséggel és Essentia csomaggal. Tudomásom szerint nincs benne fedélzeti számítógép. A CD 30 rádió mellett egy úgynevezett TID kijelzővel rendelkezem, amit hamarosan le akarok cserélni egy okosabbra. Kérdéseim: Lehet a CD 30 meghagyása mellett komolyabb kijelzőt beszereltetnem? Milyen alkatrészeket kell beszerezni és hol a legjobb az ár? Mit csinál a fedélzeti számítógép az autóban? (Ugyanis én eddig azt hittem, hogy a kijelzőket vezérli, de olvastam olyat is, hogy egy komolyabb, pl. GID kijelző mellett nincs BC) Kérem, hogy aki tud segítsen az infókkal. Köszi. Én pont ezzel a konfiggal rendelkeztem, és tavaly kicseréltem a kijelzőt BID-re. Egyáltalán nem nagy kunszt, de valóban kell programozni Tech2-vel. Vásárlásnál egy dologra kell figyelni: vagy legyen letanítva az autóról amiben volt, vagy számolni kell még kb 5-10 ezer ft-al hogy kikódolják a kijelzőt. Mivel én hozzáértőtől vettem (itt a fórumon) nekem le volt tanítva (0000 a kódja szervízállásba van rakva). Ja és természetesen a programozásnál kell a kocsid security kódja ami elég sok külföldről behozottnál hibádzik. Ha esetleg nincs meg bármelyik opel szerviz alvázszám szerint lekérdezi ( 8e Ft). Ha gondolod lehet hogy tudok neked nézni kijelzőt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Március4, 2010 Megoszt Elküldve Március4, 2010 Szia! Melyik részét kell befújni, mert látok ott egy fehér tárcsát, ami mozgatja a levegőt terelő lapátot gondolom... arra fújjak, vagy rosszul hallom:D? Csak az előzmény az hogy most láttam a hozzászólásodat, pár hónappal ezelőtt ráfujtam wd-40-et és még nyekergősebb lett tőle (akkor azt a fehér tárcsát fújtam le). Köszi! Levente A pedálok felől a középkonzol mögött van a fűtésdoboz, annak az oldalán van egy szervomotor, nagyon ki kell tekeredni, hogy be tudd fújni. És fontos hogy tényleg zsírspray-el fújd be (gyárilag is zsírozva van). Én már két éve csináltam és még mindig csendes! Link to comment Megosztás: More sharing options...
PoviCsabi Elküldve Március4, 2010 Megoszt Elküldve Március4, 2010 Szia! Melyik részét kell befújni, mert látok ott egy fehér tárcsát, ami mozgatja a levegőt terelő lapátot gondolom... arra fújjak, vagy rosszul hallom:D? Csak az előzmény az hogy most láttam a hozzászólásodat, pár hónappal ezelőtt ráfujtam wd-40-et és még nyekergősebb lett tőle (akkor azt a fehér tárcsát fújtam le). Köszi! Levente Jó helyen kapisgálsz azt a tárcsát fújjad meg megy rá egy karocska ha jól emlékszem, adjál neki gazdagon. Úgy a legjobb ha közben tekergeted hogy hova fújjon (gyújtáson) és akkor egyből hallani fogod hogy sikeres voltál-e. Persze zsírzás után kell egy kis idő meg egy pár tekerés oda-vissza míg mindenhová eljut! Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Március4, 2010 Megoszt Elküldve Március4, 2010 Köszönöm, mert már nagyon idegesített, majd holnap lefújom!:lol: Jó helyen kapisgálsz azt a tárcsát fújjad meg megy rá egy karocska ha jól emlékszem, adjál neki gazdagon. Úgy a legjobb ha közben tekergeted hogy hova fújjon (gyújtáson) és akkor egyből hallani fogod hogy sikeres voltál-e. Persze zsírzás után kell egy kis idő meg egy pár tekerés oda-vissza míg mindenhová eljut! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zuhlar Elküldve Március4, 2010 Megoszt Elküldve Március4, 2010 Sziasztok! Még mindig BC-és, BID-es téma: 2006-os 1.4-es Astra H Essentia-ám van. TID kijelző van benne, és BID-re szeretném cserélni, nyilván a BC funkciók miatt. Egy szerelővel beszéltem (telefonon). Szerinte azokban az autóban, amelyeket TID-del szereltek, nincs kiépítve az a CAN busz, ami a BC-nek küldi az adatokat. Ti mit tudtok erről? Elképzeléhető, hogy csak a CAN vezetékezés nincs benne, vagy létezik az, hogy olyan alkatrészekkel szerelték, amik nem küldik ki CAN-re a BC számításaihoz szükséges adatokat? Vagy benne van, csak a szerelő nincs képben? :lol: Milyen buktatói lehetnek egy ilyen cserének? Mire kell figyelni? Honnan tudom, hogy működni fog az autómban? Előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csaba66 Elküldve Március4, 2010 Megoszt Elküldve Március4, 2010 Sziasztok! Még mindig BC-és, BID-es téma: 2006-os 1.4-es Astra H Essentia-ám van. TID kijelző van benne, és BID-re szeretném cserélni, nyilván a BC funkciók miatt. Egy szerelővel beszéltem (telefonon). Szerinte azokban az autóban, amelyeket TID-del szereltek, nincs kiépítve az a CAN busz, ami a BC-nek küldi az adatokat. Ti mit tudtok erről? Elképzeléhető, hogy csak a CAN vezetékezés nincs benne, vagy létezik az, hogy olyan alkatrészekkel szerelték, amik nem küldik ki CAN-re a BC számításaihoz szükséges adatokat? Vagy benne van, csak a szerelő nincs képben? :lol: Milyen buktatói lehetnek egy ilyen cserének? Mire kell figyelni? Honnan tudom, hogy működni fog az autómban? Előre is köszi! Erdekes kerdes... A radio adatai nyilvan megjelennek, azaz az MSCAN be van kotve, es a rajzok szerint az LSCAN is ott kell legyen, mert a kijelzo csatlakozojan at van a legzsak vezerlo es a CIM osszekotve. Tehat a drotok ott vannak, viszont nem tudom, mi teszi at a motor felol a HSCAN-en jovo adatokat az LS-re vagy az MS-re (mert a HS nincs kozvetlenul a kijelzore kotve, az biztos). Ha nem megy at az adat, akkor nyilvan baj van, de feltehetoen amikor a Tech2-vel az ember engedelyezi a BC-t, akkor ez az attevosdi is megoldodik. Ez persze csak elmeleti spekulacio tolem, ha tudsz nemetul, akkor pl. itt erdemes nezlodni, illetve rakerdezni: http://www.astra-g-anleitungen.de/Zafira-B...fo-display.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
benkoa Elküldve Március5, 2010 Megoszt Elküldve Március5, 2010 Szia PoviCsabi! Bocs, hogy csak most jelentkezem, de az elmúlt napokban nem voltam internet közelben. Köszönöm, hogy szántál a problémámra időt. A kijelző érdekel (GID). Amennyiben tudsz valami jó megoldást, légyszíves értesíts. Egy szervízes szerelővel már megbeszéltem, hogyha lesz "szétházasított" kijelzőm, akkor ő megcsinálja a TECH2- vel a továbbiakat. Az autóm kódjai megvannak, hiszen újonnan vettem magyarországon. Köszi a segítséget: benkoa Link to comment Megosztás: More sharing options...
benkoa Elküldve Március6, 2010 Megoszt Elküldve Március6, 2010 Szia PoviCsabi! A mai napon (részben) megoldódott a gondom. Sikerült szereznem egy BID-et. Ez is több mint, ami benne van (TID). A jövő héten megpróbálom beépíttetni. benkoa Link to comment Megosztás: More sharing options...
zuhlar Elküldve Március7, 2010 Megoszt Elküldve Március7, 2010 Szia PoviCsabi! A mai napon (részben) megoldódott a gondom. Sikerült szereznem egy BID-et. Ez is több mint, ami benne van (TID). A jövő héten megpróbálom beépíttetni. benkoa Szia! Majd érdekelnek a tapasztalataid. Milyen autód van? (Essentia, Enjoy, modell-év) Írsz, ha sikerült? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robee Elküldve Március7, 2010 Megoszt Elküldve Március7, 2010 Udv Nekem is TID kijelzőm van még és ki akartam cseréltetni legalább BID re, kérdeztem is márkaszervizben de azt válaszolták, hogy ki kell cserélni miatta az egész műszerfalat! Igaz ez , mert én úgy gondoltam hogy kiveszem a TID-et és a helyébe beteszem a BID -et :lol: tehát nem csak azt az egységet kéne cserélni?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marczeeee Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Udv Nekem is TID kijelzőm van még és ki akartam cseréltetni legalább BID re, kérdeztem is márkaszervizben de azt válaszolták, hogy ki kell cserélni miatta az egész műszerfalat! Igaz ez , mert én úgy gondoltam hogy kiveszem a TID-et és a helyébe beteszem a BID -et :lol: tehát nem csak azt az egységet kéne cserélni?? Ez (szerintem) hülyeség, számos példa van rá (itt a fórumon is), hogy cseréltek kijelzőt és nem kellett hozzá semmi extra, csak egy kis csavarozás meg programozás. Szerintem keress egy másik szervizt... :) Ja, a kijelzőn kívül max a keretét kell cserélni, de az meg nem nagy tétel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robee Elküldve Március8, 2010 Megoszt Elküldve Március8, 2010 Ez (szerintem) hülyeség, számos példa van rá (itt a fórumon is), hogy cseréltek kijelzőt és nem kellett hozzá semmi extra, csak egy kis csavarozás meg programozás. Szerintem keress egy másik szervizt... :lol: Ja, a kijelzőn kívül max a keretét kell cserélni, de az meg nem nagy tétel. Én is így gondoltam mert a BID kicsivel nagyobb és csak azt kelleni oda beilleszteni nem pedig az egész mindenséget leszedni, koszi az infót :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
benkoa Elküldve Március9, 2010 Megoszt Elküldve Március9, 2010 Sziasztok! A mai napon végre kicseréltettem a TID-et egy interneten vett BID-re. Szerencsém volt, mert tényleg korrekt volt az eladó, ki volt nullázva a kijelző. Az autóm 2007. 05. hóban gyártott multikormányos Essentia típusú és Essentia plusz csomaggal felszerelt kombi H Astra. A cseréhez csak a kinullázott BID, a szakember és a TECH2 kellett. A többi benne van az autóban (CD 30). Kb 20 percbe került és nem túl sok pénzembe (www.autodiagdm.hu). Miután a kijelző csere és programozás megtörtént, még megegyeztünk egy tempomat beszerelésben is. Ők adták az anyagot, az autómban nem volt kuplungkapcsoló sem. Ez a művelet kb. még 20 perc volt, a munkával, és az árral meg voltam elégedve. Ezek után "hazatempomatoztam". A BID nevezetű kijelző 7 lapozható oldalon szállítja az információkat. Sok sikert mindenkinek a műtéthez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robee Elküldve Március9, 2010 Megoszt Elküldve Március9, 2010 ...Sok sikert mindenkinek a műtéthez. Szia Engem az érdekelne hogy mennyire könnyű a cseréje a kijelzőnek? Mit kell hozzá szétszerelni, milyen szerszámokkal és hogyan lehet kivenni a régit és betenni az ujjat ? előre is koszi :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts