Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

2008. májusában vettem egy (2007-ben gyártott) új H Asta Caravant Essentia felszereltséggel és Essentia csomaggal. Tudomásom szerint nincs benne fedélzeti számítógép. A CD 30 rádió mellett egy úgynevezett TID kijelzővel rendelkezem, amit hamarosan le akarok cserélni egy okosabbra.

Kérdéseim: Lehet a CD 30 meghagyása mellett komolyabb kijelzőt beszereltetnem?

Milyen alkatrészeket kell beszerezni és hol a legjobb az ár?

Mit csinál a fedélzeti számítógép az autóban? (Ugyanis én eddig azt hittem, hogy a kijelzőket vezérli, de olvastam olyat is, hogy egy komolyabb, pl. GID kijelző mellett nincs BC)

Kérem, hogy aki tud segítsen az infókkal.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Köszi azt tudtam h márkaszervízben megcsinálják de én magam akarom ezt megcsinálni , be akarom szerezni hozzá a cuccokat. tech 2-es műszerekből is van több féle.

Tech 2-es műszert sok helyről lehet venni, nem is ezzel van a probléma, hanem a softverrel, amivel frissíteni kéne az előzőt ami rajta volt. Ezt a GM küldi a márkaszervizeknek. Esetleg belsőstől aki "kihozza" a softvert, de ő se ingyen adja. Olcsóbb ha bemész és megcsináltatod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2008. májusában vettem egy (2007-ben gyártott) új H Asta Caravant Essentia felszereltséggel és Essentia csomaggal. Tudomásom szerint nincs benne fedélzeti számítógép. A CD 30 rádió mellett egy úgynevezett TID kijelzővel rendelkezem, amit hamarosan le akarok cserélni egy okosabbra.

Kérdéseim: Lehet a CD 30 meghagyása mellett komolyabb kijelzőt beszereltetnem?

Milyen alkatrészeket kell beszerezni és hol a legjobb az ár?

Mit csinál a fedélzeti számítógép az autóban? (Ugyanis én eddig azt hittem, hogy a kijelzőket vezérli, de olvastam olyat is, hogy egy komolyabb, pl. GID kijelző mellett nincs BC)

Kérem, hogy aki tud segítsen az infókkal.

Köszi.

Szia!

1. Igen, nekem pl. GID van a CD30-hoz.

2. GID, vagy CID, beepitokeret, Ebay. A puszta cseren tulmenoen programozni is kell majd.

3. A H Astra harom CAN buszan tobb egyseg (ha ugy tetszik, szamitogep) log es kommunikal egymassal. A BC-nek nevezett valami fogyasztasi es hasonlo adatokat jelenit meg, es a GID resze; csak engedelyezes kerdese, hogy az adatait latod-e, vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

Szia "csaba66"!

Köszönöm a válaszodat.

Mostmár csak a beszerzés van hátra.

Hello,

nincs mit :lol: Kiegeszites az eredeti mailemhez: a BID nevu kijelzonek is van BC funkcioja - a lenyeg az, hogy a CAN-en kapott alapadatokbol maga a kijelzo egyseg szamolja ki es jeleniti meg azt, amit az adott tipushoz a konstruktorok megalmodtak.

Vasarlasnal nezz utana, mit veszel, mert tobb fajta GID es CID van meg H Astrahoz is, hogy a tobbi modellt ne is emlitsuk. Valahol olvastam olyat, hogy valojaban barmelyik mukodik, ha H Astraba valo, de erre azert nem veszek merget :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Pont egy hete kezdtem el foglalkozni a fent nevezett problémámmal. Voltam szakszervízekben, bontókban. Kérdezgettem és nézegettem. Érdekes válaszokat és elképesztő árakat mondtak. Az "Ebay"-t is csak egy hete ismertem meg és úgy ahogyan javasoltad, valószínűleg onnan szerzem majd be az alkatrészt.

Köszi: benkoa

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2008. májusában vettem egy (2007-ben gyártott) új H Asta Caravant Essentia felszereltséggel és Essentia csomaggal. Tudomásom szerint nincs benne fedélzeti számítógép. A CD 30 rádió mellett egy úgynevezett TID kijelzővel rendelkezem, amit hamarosan le akarok cserélni egy okosabbra.

Kérdéseim: Lehet a CD 30 meghagyása mellett komolyabb kijelzőt beszereltetnem?

Milyen alkatrészeket kell beszerezni és hol a legjobb az ár?

Mit csinál a fedélzeti számítógép az autóban? (Ugyanis én eddig azt hittem, hogy a kijelzőket vezérli, de olvastam olyat is, hogy egy komolyabb, pl. GID kijelző mellett nincs BC)

Kérem, hogy aki tud segítsen az infókkal.

Köszi.

Én pont ezzel a konfiggal rendelkeztem, és tavaly kicseréltem a kijelzőt BID-re. Egyáltalán nem nagy kunszt, de valóban kell programozni Tech2-vel. Vásárlásnál egy dologra kell figyelni: vagy legyen letanítva az autóról amiben volt, vagy számolni kell még kb 5-10 ezer ft-al hogy kikódolják a kijelzőt. Mivel én hozzáértőtől vettem (itt a fórumon) nekem le volt tanítva (0000 a kódja szervízállásba van rakva). Ja és természetesen a programozásnál kell a kocsid security kódja ami elég sok külföldről behozottnál hibádzik. Ha esetleg nincs meg bármelyik opel szerviz alvázszám szerint lekérdezi ( 8e Ft).

Ha gondolod lehet hogy tudok neked nézni kijelzőt!

Link to comment
Megosztás:

Szia! Melyik részét kell befújni, mert látok ott egy fehér tárcsát, ami mozgatja a levegőt terelő lapátot gondolom... arra fújjak, vagy rosszul hallom:D?

Csak az előzmény az hogy most láttam a hozzászólásodat, pár hónappal ezelőtt ráfujtam wd-40-et és még nyekergősebb lett tőle (akkor azt a fehér tárcsát fújtam le).

Köszi!

Levente

A pedálok felől a középkonzol mögött van a fűtésdoboz, annak az oldalán van egy szervomotor, nagyon ki kell tekeredni, hogy be tudd fújni. És fontos hogy tényleg zsírspray-el fújd be (gyárilag is zsírozva van). Én már két éve csináltam és még mindig csendes!
Link to comment
Megosztás:

Szia! Melyik részét kell befújni, mert látok ott egy fehér tárcsát, ami mozgatja a levegőt terelő lapátot gondolom... arra fújjak, vagy rosszul hallom:D?

Csak az előzmény az hogy most láttam a hozzászólásodat, pár hónappal ezelőtt ráfujtam wd-40-et és még nyekergősebb lett tőle (akkor azt a fehér tárcsát fújtam le).

Köszi!

Levente

Jó helyen kapisgálsz azt a tárcsát fújjad meg megy rá egy karocska ha jól emlékszem, adjál neki gazdagon. Úgy a legjobb ha közben tekergeted hogy hova fújjon (gyújtáson) és akkor egyből hallani fogod hogy sikeres voltál-e. Persze zsírzás után kell egy kis idő meg egy pár tekerés oda-vissza míg mindenhová eljut!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, mert már nagyon idegesített, majd holnap lefújom!:lol:

Jó helyen kapisgálsz azt a tárcsát fújjad meg megy rá egy karocska ha jól emlékszem, adjál neki gazdagon. Úgy a legjobb ha közben tekergeted hogy hova fújjon (gyújtáson) és akkor egyből hallani fogod hogy sikeres voltál-e. Persze zsírzás után kell egy kis idő meg egy pár tekerés oda-vissza míg mindenhová eljut!
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még mindig BC-és, BID-es téma:

2006-os 1.4-es Astra H Essentia-ám van. TID kijelző van benne, és BID-re szeretném cserélni, nyilván a BC funkciók miatt.

Egy szerelővel beszéltem (telefonon). Szerinte azokban az autóban, amelyeket TID-del szereltek, nincs kiépítve az a CAN busz, ami a BC-nek küldi az adatokat.

Ti mit tudtok erről?

Elképzeléhető, hogy csak a CAN vezetékezés nincs benne, vagy létezik az, hogy olyan alkatrészekkel szerelték, amik nem küldik ki CAN-re a BC számításaihoz szükséges adatokat?

Vagy benne van, csak a szerelő nincs képben? :lol:

Milyen buktatói lehetnek egy ilyen cserének? Mire kell figyelni?

Honnan tudom, hogy működni fog az autómban?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még mindig BC-és, BID-es téma:

2006-os 1.4-es Astra H Essentia-ám van. TID kijelző van benne, és BID-re szeretném cserélni, nyilván a BC funkciók miatt.

Egy szerelővel beszéltem (telefonon). Szerinte azokban az autóban, amelyeket TID-del szereltek, nincs kiépítve az a CAN busz, ami a BC-nek küldi az adatokat.

Ti mit tudtok erről?

Elképzeléhető, hogy csak a CAN vezetékezés nincs benne, vagy létezik az, hogy olyan alkatrészekkel szerelték, amik nem küldik ki CAN-re a BC számításaihoz szükséges adatokat?

Vagy benne van, csak a szerelő nincs képben? :lol:

Milyen buktatói lehetnek egy ilyen cserének? Mire kell figyelni?

Honnan tudom, hogy működni fog az autómban?

Előre is köszi!

Erdekes kerdes... A radio adatai nyilvan megjelennek, azaz az MSCAN be van kotve, es a rajzok szerint az LSCAN is ott kell legyen, mert a kijelzo csatlakozojan at van a legzsak vezerlo es a CIM osszekotve. Tehat a drotok ott vannak, viszont nem tudom, mi teszi at a motor felol a HSCAN-en jovo adatokat az LS-re vagy az MS-re (mert a HS nincs kozvetlenul a kijelzore kotve, az biztos). Ha nem megy at az adat, akkor nyilvan baj van, de feltehetoen amikor a Tech2-vel az ember engedelyezi a BC-t, akkor ez az attevosdi is megoldodik.

Ez persze csak elmeleti spekulacio tolem, ha tudsz nemetul, akkor pl. itt erdemes nezlodni, illetve rakerdezni:

http://www.astra-g-anleitungen.de/Zafira-B...fo-display.html

Link to comment
Megosztás:

Szia PoviCsabi!

Bocs, hogy csak most jelentkezem, de az elmúlt napokban nem voltam internet közelben. Köszönöm, hogy szántál a problémámra időt. A kijelző érdekel (GID). Amennyiben tudsz valami jó megoldást, légyszíves értesíts. Egy szervízes szerelővel már megbeszéltem, hogyha lesz "szétházasított" kijelzőm, akkor ő megcsinálja a TECH2- vel a továbbiakat. Az autóm kódjai megvannak, hiszen újonnan vettem magyarországon.

Köszi a segítséget: benkoa

Link to comment
Megosztás:

Szia PoviCsabi!

A mai napon (részben) megoldódott a gondom. Sikerült szereznem egy BID-et. Ez is több mint, ami benne van (TID). A jövő héten megpróbálom beépíttetni.

benkoa

Szia!

Majd érdekelnek a tapasztalataid.

Milyen autód van? (Essentia, Enjoy, modell-év)

Írsz, ha sikerült?

Link to comment
Megosztás:

Udv

Nekem is TID kijelzőm van még és ki akartam cseréltetni legalább BID re, kérdeztem is márkaszervizben de azt válaszolták, hogy ki kell cserélni miatta az egész műszerfalat!

Igaz ez , mert én úgy gondoltam hogy kiveszem a TID-et és a helyébe beteszem a BID -et :lol: tehát nem csak azt az egységet kéne cserélni??

Link to comment
Megosztás:

Udv

Nekem is TID kijelzőm van még és ki akartam cseréltetni legalább BID re, kérdeztem is márkaszervizben de azt válaszolták, hogy ki kell cserélni miatta az egész műszerfalat!

Igaz ez , mert én úgy gondoltam hogy kiveszem a TID-et és a helyébe beteszem a BID -et :lol: tehát nem csak azt az egységet kéne cserélni??

Ez (szerintem) hülyeség, számos példa van rá (itt a fórumon is), hogy cseréltek kijelzőt és nem kellett hozzá semmi extra, csak egy kis csavarozás meg programozás. Szerintem keress egy másik szervizt... :)

Ja, a kijelzőn kívül max a keretét kell cserélni, de az meg nem nagy tétel.

Link to comment
Megosztás:

Ez (szerintem) hülyeség, számos példa van rá (itt a fórumon is), hogy cseréltek kijelzőt és nem kellett hozzá semmi extra, csak egy kis csavarozás meg programozás. Szerintem keress egy másik szervizt... :lol:

Ja, a kijelzőn kívül max a keretét kell cserélni, de az meg nem nagy tétel.

Én is így gondoltam mert a BID kicsivel nagyobb és csak azt kelleni oda beilleszteni nem pedig az egész mindenséget leszedni, koszi az infót :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A mai napon végre kicseréltettem a TID-et egy interneten vett BID-re. Szerencsém volt, mert tényleg korrekt volt az eladó, ki volt nullázva a kijelző. Az autóm 2007. 05. hóban gyártott multikormányos Essentia típusú és Essentia plusz csomaggal felszerelt kombi H Astra. A cseréhez csak a kinullázott BID, a szakember és a TECH2 kellett. A többi benne van az autóban (CD 30). Kb 20 percbe került és nem túl sok pénzembe (www.autodiagdm.hu). Miután a kijelző csere és programozás megtörtént, még megegyeztünk egy tempomat beszerelésben is. Ők adták az anyagot, az autómban nem volt kuplungkapcsoló sem. Ez a művelet kb. még 20 perc volt, a munkával, és az árral meg voltam elégedve. Ezek után "hazatempomatoztam".

A BID nevezetű kijelző 7 lapozható oldalon szállítja az információkat.

Sok sikert mindenkinek a műtéthez.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.