Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Szia!

Csak akkor működik ha be van kapcsolva a rádió, szerintem az a baj, hogy kikapcsolt állapotban próbálkoztál:), ha így sem megy akkor viszont nem tudom mi a probléma:(.

Settings gomb kb 5 mp. + jobb oldali gomb a kijelző alatt (ezzel tudsz lépkedni)!

Remélem tudtam segíteni!:excl:

Levente

Hello harmlevi!

OK! Kössz a segítséget, sikerült!

A hideg kaszniban nem voltam elég kitartó a lehetőségek keresésében.

Sajnos most jönnek a húzósabb kérdések:

Autósboltban a gyári termosztátot kb. 60e-ért, a szintén gyárinak mondott ( ?? ) de más kódon futó másikat kb 40e-ért tudom megvenni.

Érdemes-e ezen takarékoskodni?

(A nemrég vett autóm 2006-os astra caravan enjoy 1,6-16V twinp. 105LE,

motor: Z16XEP A szervizkönyv szerint eddig szakszervizbe hordták, a 120e km-es szervizt én is

szakszervizben végeztettem - kb 100e-be került vezérműszíj cserével, korrektnek tűnt. )

A termosztát ügyben természetesen mások véleményére is kíváncsi vagyok!

Üdv.: sbela

Link to comment
Megosztás:

nekem is éppen a héten adta be az akksi az unalmast, érdekesség képpen az enyém is 1.4-es és most volt 4 éves

egy Varta Black 56 Ah akksit vettem, 16.800 ft -ért

volt ettől jóval drágább is, meg olcsóbb is, de az eladó szerint ez tökéletesen megfelel az autóba

tapasztalat még nem nagyon van, 3 napja üzemel, eddig még nem volt vele gond :excl:

A végén még is egy Bosch silver S5 52Ah -at vettem.

Link to comment
Megosztás:

Leesett az első hó és szembesültem a ténnyel hogy jól működik az ESP menetstabilizáló rendszer a kocsimban! :excl:

Azonban Én nem mindig szeretném hogy Ő vezessen helyettem, de sajnos eddig nem jöttem rá hogy tudnám kikapcsolni!

A kezelésiben az van hogy nyomjam meg x másodpercig a SPORT gombot! Jópofa, de nekem nincs ilyen gombom! :(

Akkor ez most azt jelenti, hogy Nálam nem kikapcsolható?!

Valaki tudja esetleg hogy lehet kábelátvágás nélkül kikapcsolni ezt a csodálatos biztonsági kiegészítőt!

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kb. 1 hete vettem egy 2007.10. havi, 1.6-os (116 LE) cosmo felszereltségű H Astra-t.

Az lenne a kérdésem, hogy van-e ebben ESP? (gyújtáskor nem látok olyan visszajelzőt...) Ha nem tudni így, akkor hogy tudom kipróbálni? További kérdésem: tempomatot hogy lehetne bele rakatni? Néztem neten tempomatos irányjelzőkart, amihez van kuplungkapcsoló is. Ez 14ezer forint, de kell még hozzá valami? Beszerelést vállal valaki Heves megyében? (Hatvan - Hort - Gyöngyös környéke)

Köszi előre is a válaszokat,

Norbi

Link to comment
Megosztás:

Azt honnan tudom meg, hogy nekem van-e az autóban "REC"?

Ja, és mi az a Tech2?

Bocsi, még csak 1 hete vagyok Opelos! :excl:

Peti!........csak Neked! :(

Olyan funkciók következnek amiket az OSS (Opel SzakSzervíz) aktiválhat, tehát a kocsiban jelen vannak.

Automatikus belső keringetés

ECC –elektromos klímával rendelkező autóknál ez a funkció nagy valószínűséggel aktiválható. Sajnos Mo-on a „rossz minőségű levegő” érzékelő a rendelésnél pár ezer forint felárat jelent. Ez kell hozzá.

SpeedLock

Ez a funkció sajnos csak a 2004 december előtti gyártású Astrákban található meg, ezután hivatalosan „kivették” az autókból.

A Kp-i zár 3mp-ig tartó megnyomásával (belül, csukott ajtóknál) egy halk síphangot kell hallani. Innentől fogva a Kp-i zár 12km/h órás sebesség felett be, alatta ki kapcsol. Amennnyiben nincs sípszó irány egy Tech2:)

Komfortablakprogram

Tech2-vel programozható, hogy az autó nyitott állapotban a nyitó gombbal lehúzza az ablakokat. Ugyanez érvényes zárásnál is. Figyelem: a távirányítón a gombot folyamatosan nyomva kell tartani,

mivel a REC (hátsó elektronikus központ, a bal hátsó lámpánál) közvetlenül kezeli az ablakhajtó motorokat.

Ha azt szeretnéd, hogy folyamatos nyomva tartás nélkül, a bezárásra automatikusan felhúzódjanak az ablakok, ehhez külön modul szükségeltetik. (kb. 8000 HUF, C***** Uniwin ablakfelhúzó modul)

Indexautomata

A Triplázó index ugyebár 3 villog 1 érintésre. Ezt lehet csökkenteni 1, ill 2 villogásra.

Hazakísérőfény

Időzíthető 0-255mp között. TECH2vel programozható át. Továbbá a tompított fény „elsötétedése”-dimmelése is kikapcsolható TECH2vel.

Bekapcsolt Világítás emlékeztető hang

TECH2vel ki-be kapcsolható

Vészvillogó- indexhang

Tech2vel halkabbra vehető az index hangja. Erősség 1-5 terjed.

Üléshasználatérzékelő

TECH2-vel kikapcsolható, így nem sípol, ha az utas nem köti be magát.

Rendszámvilágítás

TECH2vel programozható, hogy nyitott csomagtartónál be v. ki legyen kapcsolva.

HSA

Hill Start Assist. Emelkedőn való indulási segéd. TECH2vel programozható.

MK70-es ABSnél valószinűleg nem működik. (Z 14 XEP, Z 16 XEP, Z 17 DTL)

MK60-as ABS – ESP nél amennyiben az érzékelő beépítésre került. (Z 18 XE, Z 20 LEL, Z 17 DTH)

Az érzékelő a kézifék födéme mögött lévő fedél alatt található. Bal oldalt egy négyzetes szerkezet.

Vészfékvillogás

TECH2-vel aktiválható. 70km/h sebesség felett történő vészfékezésnél vagy nagyobb fékezésnél villognak a féklámpák.

Állandó világítás

Ha pl. azt szeretnéd, hogy ne kelljen felkapcsolnod a lámpát mindig, hanem folyamatosan égjen ha jár a motor. TECH2-vel Programozható, 5 variációban. Ha az OSS nem találja a REC-ben van.

Vigyázat! Kanyarodó fénynél nem ajánlott.

BC (Board Computer)

Fedélzeti számítógép. Ez az egyik olyan extra, amit utólag éri meg berakatni, mert úgy jóval olcsóbb. Új autóba rendelhető kb. 70e. Ft-ért, ekkor érzékelőket is kapsz hozzá, melyek folyadékszinteket, és a keréknyomást is jelzik. Ha azonban nem akarsz rá ennyit költeni, utólag felprogramozható a teljes BC (ingyen-től kb. 10e Ft-ig, szervízben, TECH2-vel), KIVÉVE, ha 2 soros kijelződ van. Az utólagos, felprogramozott BC-vel viszont nem kapsz érzékelőket, tehát a folyadékszint és keréknyomás kijelzést nem kapod meg, de minden mást igen:

- pillanatnyi fogyasztás

- átlagfogyasztás

- megtett km

- elfogyasztott üzemanyag

- még megtehető km

- stopperóra

Tempomat (sebességtartó automatika)

Ez a másik olyan extra, amit utólag éri meg berakatni, mert úgy jóval olcsóbb. Legtöbb esetben a kuplungkapcsoló be van építve gyárilag, így egyedül indexkarcsere után TECH2vel bekapcsolható. Ellenkező esetben a kuplungkapcsolót is be kell húzni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kb. 1 hete vettem egy 2007.10. havi, 1.6-os (116 LE) cosmo felszereltségű H Astra-t.

Az lenne a kérdésem, hogy van-e ebben ESP? (gyújtáskor nem látok olyan visszajelzőt...) Ha nem tudni így, akkor hogy tudom kipróbálni? További kérdésem: tempomatot hogy lehetne bele rakatni? Néztem neten tempomatos irányjelzőkart, amihez van kuplungkapcsoló is. Ez 14ezer forint, de kell még hozzá valami? Beszerelést vállal valaki Heves megyében? (Hatvan - Hort - Gyöngyös környéke)

Köszi előre is a válaszokat,

Norbi

Nekem nincs ESP-m, igy nem 100%, de szerintem ha van, a gyujtas raadasakor illene latni a visszajelzot. Sajnos sok gatlastalan hirdeto barmire rairja, hogy Cosmo, es ESP; a Cosmot keprol el tudom donteni, de az ESP-t nyilvan nem. Sot, a tobbseg, akinek nem olyan van, a Cosmot sem tudja biztosra, igy tag tere van a hazudozasnak.

A tempomathoz Tech2, vagy hasonlo kell; ha a kabel bent van a kuplungkapcsolohoz, akkor mas nem.

Link to comment
Megosztás:

1

2

3

Az első kép lenne a REC?

A második képen láthatod, hog ymik jelennek meg gyújtáskor.

A harmadik képen a középkonzol, nem tudom erről tudod-e megmondani, hogy cosmo-e. :excl:

REC: a csomagtartoban balra, a burkolat mogott egy nagy panel tele csatlakozokkal es kutyukkel.

Tech2: a gyari diagnosztikai muszer.

Link to comment
Megosztás:

1

2

3

Az első kép lenne a REC?

A második képen láthatod, hog ymik jelennek meg gyújtáskor.

A harmadik képen a középkonzol, nem tudom erről tudod-e megmondani, hogy cosmo-e. :excl:

Szia!

1.Igen, az a Rec!:(

2.Szerintem ha lenne benne írná gyújtáskor, meg lenne vmi kapcsolód (talán) a műszerfalon, de azért nézd meg a kezelésit:)

3. Igen, Cosmo, a Zongoralakk ahhoz járt:) Ha barna bőrüléses a kocsi akkor fautánzat díszlécekkel, ha egyéb, akkor ezüsttel:)

Levente

Link to comment
Megosztás:

Akkor így, hogy van benne REC, így egy csomó mindent be lehet programozni a kocsiba?

Ismertek valakit, aki ért ehhez? (Hatvan-Gyöngyös, esetleg Aszód - Gödöllő)

Visszatérve a tempomathoz: egy Bosch Car Service-ben vettem az autót, ott a szimpatikus eladó srác mondta, hogy ezek elő vannak készítve tempomatra, csupán egy tempomat kapcsolós bajuszkapcsoló kell hozzá, és már működik is. Ez igaz lehet?

Ez kell hozzá?

Szia!

1.Igen, az a Rec!:excl:

2.Szerintem ha lenne benne írná gyújtáskor, meg lenne vmi kapcsolód (talán) a műszerfalon, de azért nézd meg a kezelésit:)

3. Igen, Cosmo, a Zongoralakk ahhoz járt:) Ha barna bőrüléses a kocsi akkor fautánzat díszlécekkel, ha egyéb, akkor ezüsttel:)

Levente

Link to comment
Megosztás:

Akkor így, hogy van benne REC, így egy csomó mindent be lehet programozni a kocsiba?

Ismertek valakit, aki ért ehhez? (Hatvan-Gyöngyös, esetleg Aszód - Gödöllő)

Visszatérve a tempomathoz: egy Bosch Car Service-ben vettem az autót, ott a szimpatikus eladó srác mondta, hogy ezek elő vannak készítve tempomatra, csupán egy tempomat kapcsolós bajuszkapcsoló kell hozzá, és már működik is. Ez igaz lehet?

Ez kell hozzá?

Igen, az kell :excl: Igaz lehet, bar meg csak dizelrol hallottam, hogy bent lenne onmagaban a kuplungkapcsolo. Meg lehet nezni: mar nem emlekszem pontosan, talan le kell szedni egy burkolatot, es a kuplungnal is kell legyen egy olyan kapcsolo, mint a feknel. Vagy ha az ures helyet latod, akkor legalabb a kabel legyen meg, mert a kapcsolo nem gond...

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg, ha van kuplungpedál fölött egy olyan kapcsoló mint a képen, (fémszínű elem tartja) akkor van kapcsolód, ha nincs akkor az is kell, a kábel még egy másik kérdés, de azt is be tudják húzni:)!

Programozást bármelyik márkaszervizben meg tudod csináltatni (zsebbe), meg talán a bosch-nál is, csak kell a security kód:) (4 jegyű szám a car pass kártyán:)

Akkor így, hogy van benne REC, így egy csomó mindent be lehet programozni a kocsiba?

Ismertek valakit, aki ért ehhez? (Hatvan-Gyöngyös, esetleg Aszód - Gödöllő)

Visszatérve a tempomathoz: egy Bosch Car Service-ben vettem az autót, ott a szimpatikus eladó srác mondta, hogy ezek elő vannak készítve tempomatra, csupán egy tempomat kapcsolós bajuszkapcsoló kell hozzá, és már működik is. Ez igaz lehet?

Ez kell hozzá?

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg, ha van kuplungpedál fölött egy olyan kapcsoló mint a képen, (fémszínű elem tartja) akkor van kapcsolód, ha nincs akkor az is kell, a kábel még egy másik kérdés, de azt is be tudják húzni:)!

Programozást bármelyik márkaszervizben meg tudod csináltatni (zsebbe), meg talán a bosch-nál is, csak kell a security kód:) (4 jegyű szám a car pass kártyán:)

szia.z16xer enjoy+ban csak a kart kellett cserélni.2007.02.havi.nekem 25000ft anyag+ munkadíjba fájt szalonba,de volt bc is meg ablakhuzigálás gombbal bekapcsolása.de 31-32 körül fizettem.de akkor nem találtam kart sehol.ezért vettem újat

ja és az indexkart a régit úgy kellett elkérni mert "elfelejtették" visszaadni.na nem mintha kellene még na de hát akkor is.enyém.

Link to comment
Megosztás:

Ha cosmo felszereltségű a kocsi akkor gyakorlatilag be van kábelezve csak anno a rendeléskor nem lett kiépítve az adott extra. Nekem is az van és hipp-hopp kicserélték a kart illetve tech2-vel programozták. Nagyon gyorsan szóltak, hogy már kész is van:)

Nekem 1.7 cdti és azt mondta a szervizes srác, hogy a kuplungkapcsoló nem kell bele csak a benzinesbe. (lehet cáfolni én nem értek hozzá) Picit furcsállottam, hogy ott figyel az ülésen amikor átvettem a kocsit.

Mindenesetre a kar mellé alapból adták így igazából nem történt semmi gond; maradt egy kuplungkapcsolóm tartalékba :excl:

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg, ha van kuplungpedál fölött egy olyan kapcsoló mint a képen, (fémszínű elem tartja) akkor van kapcsolód, ha nincs akkor az is kell, a kábel még egy másik kérdés, de azt is be tudják húzni:)!

Programozást bármelyik márkaszervizben meg tudod csináltatni (zsebbe), meg talán a bosch-nál is, csak kell a security kód:) (4 jegyű szám a car pass kártyán:)

Írtam PÜ-t, írj, ha nem kaptad meg, nem mindig megy el elsőre.

Link to comment
Megosztás:

Akkor így, hogy van benne REC, így egy csomó mindent be lehet programozni a kocsiba?

Ismertek valakit, aki ért ehhez? (Hatvan-Gyöngyös, esetleg Aszód - Gödöllő)

Visszatérve a tempomathoz: egy Bosch Car Service-ben vettem az autót, ott a szimpatikus eladó srác mondta, hogy ezek elő vannak készítve tempomatra, csupán egy tempomat kapcsolós bajuszkapcsoló kell hozzá, és már működik is. Ez igaz lehet?

Ez kell hozzá?

Hello!

Jól mondta a srác, elő vannak készítve a verdák a tempomatra. Én is utólag rakattam be a tempomatot (14xep). Megvettem a tempomatos kart 8eft-ért, amit simán kicserélt a villamosságis szerelőm, rakattam be egy kuplungkapcsolót (ez nem volt bent nekem gyárilag, de van amelyikben bent van) ez kb. 5eft volt, és felprogramoztattam az Opel szalonban egy ismerős szerelővel, 5eft-ért (TECH 2-vel). Minden anyaggal és munkadíjjal kb. 22eft-ból állt meg! Azt gondolom ennyit megér. A gyáritól annyiban különbözik ( az Opelos szerelősrác szerint), hogy a gyáriban egy ikon is jelzi a km órán, ha használod a tempomatot, itt pedig nem. Azt gondolom, ez nem túl fontos dolog, legalábbis nekem. Viszont a tempomat rohadt jó dolog, nekem innentől fogva minden autómban lesz, ha lesz rá mód! Főleg, ha csak ennyibe kerül

Üdv, Gábor

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Ezzel csak annyi a gondom, hogy nincs olyan szerelő ismerősöm, aki opel-lal foglalkozna, szalonban sem ismerek senkit.

Még egy kérdés: tempomat használatánál kevesebb a fogyasztást?

Hello!

Jól mondta a srác, elő vannak készítve a verdák a tempomatra. Én is utólag rakattam be a tempomatot (14xep). Megvettem a tempomatos kart 8eft-ért, amit simán kicserélt a villamosságis szerelőm, rakattam be egy kuplungkapcsolót (ez nem volt bent nekem gyárilag, de van amelyikben bent van) ez kb. 5eft volt, és felprogramoztattam az Opel szalonban egy ismerős szerelővel, 5eft-ért (TECH 2-vel). Minden anyaggal és munkadíjjal kb. 22eft-ból állt meg! Azt gondolom ennyit megér. A gyáritól annyiban különbözik ( az Opelos szerelősrác szerint), hogy a gyáriban egy ikon is jelzi a km órán, ha használod a tempomatot, itt pedig nem. Azt gondolom, ez nem túl fontos dolog, legalábbis nekem. Viszont a tempomat rohadt jó dolog, nekem innentől fogva minden autómban lesz, ha lesz rá mód! Főleg, ha csak ennyibe kerül

Üdv, Gábor

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Ezzel csak annyi a gondom, hogy nincs olyan szerelő ismerősöm, aki opel-lal foglalkozna, szalonban sem ismerek senkit.

Még egy kérdés: tempomat használatánál kevesebb a fogyasztást?

Hello!

Ezt nem próbáltam, de a logika szerint kedvezőbbnek kell lennie a fogyasztásnak! Nekme többen is mondták (pl. az opelos szerelő, aki felprogramozta), hogy pár decivel (3-4) csökkentheti a fogyasztást. De hogy rohadt kényelmes, az biztos. Én sokat használom városban is, sebességkorlátozásoknál. 30 km/h sebességtől működik (nekem legalábbis), így már a 30-as táblánál is be tudom kapcsolni, hogy ne lépjem túl a megengedett sebességet!

Ha bemész bármelyik opel szalonba, vagy egy jobb villamossági szerelőhöz (akinek van Tech-2-je), biztosan megcsinálja neked!

Üdv, Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék a H Astrámba TID kijelző helyet BID vagy GID kijelzőt rakatni, és egy tempomatot is, de sajnos nem nagyon értek ehhez a részéhez. Úgyhogy ha valakit tudok ajánlani aki ezekkel foglakozik (Budapesten és környékén), és megbízható, és még esetleg olcsó is :lol: akkor azt megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ezt nem próbáltam, de a logika szerint kedvezőbbnek kell lennie a fogyasztásnak! Nekme többen is mondták (pl. az opelos szerelő, aki felprogramozta), hogy pár decivel (3-4) csökkentheti a fogyasztást. De hogy rohadt kényelmes, az biztos. Én sokat használom városban is, sebességkorlátozásoknál. 30 km/h sebességtől működik (nekem legalábbis), így már a 30-as táblánál is be tudom kapcsolni, hogy ne lépjem túl a megengedett sebességet!

Ha bemész bármelyik opel szalonba, vagy egy jobb villamossági szerelőhöz (akinek van Tech-2-je), biztosan megcsinálja neked!

Üdv, Gábor

Sziasztok

Nekem z16xer is kb 3-5 decivel eszik kevesebbet.viszont ha azt veszem figyelembe hogy pl pályán vagy országúton nem nyomkodom feleslegesen a gázpedált vagyis nem akarok gyorsabban menni akkor több is lehet a spór.városba is használom és tényleg "rohadt kényelmes" mindenhol.

az első néhány km érdekes lehet annak akinek nem volt még előtte ilyen mert lehet hogy a sofőr elvenné a gázt a kanyarnál vagy lassítanál pl a körforgó előtt de a gépsárkány csak lendületesen megy tovább.de hamar megszokod

Link to comment
Megosztás:

... A gyáritól annyiban különbözik ( az Opelos szerelősrác szerint), hogy a gyáriban egy ikon is jelzi a km órán, ha használod a tempomatot, itt pedig nem....

Üdv, Gábor

Nekem is utólag szerelték a tempomatot (Z14XEP Essentia, 2005.07.), és a zöld ikon működik a műszerfalon.

Viszont egy cimborám 2005.12. havi Enjoy-ában (szintén Z14XEP, szintén utólagos tempomattal) nem működik a zöld ikon.

Az én autómon az ECU és a motor közötti vezeték hiányzott, a többi megvolt.

A cimborám autóján a kuplungpedál és az ECU közötti vezeték hiányzott, a többi megvolt.

Érdekes ez...

Valószínűleg csak próbával lehet kideríteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 3,5 éves Astra H Caravanom van, Enjoy felszereltséggel. (sajnos túl vagyok a garanciás időszakon.) 87000 km van az autóban.

A következőkben kérném a segítségeteket. A műszerfalon menet közben egy pillanatra felvillant az összes lámpa, majd kialudt, mindegyik mutató utána lement nullára (fordulatszám, km/h, üzemanyag), mintha megállt volna az autó. A rádió is kikapcsolt. Utána minden visszajött, de a lámpát már nem lehetett kikapcsolni. Ha pont ablaktörlés közben történt, akkor folyamatosan ment tovább az ablaktörlő. Ha éppen akkor indexeltem volna mikor ez a hiba történt nem működött az index. (nyílván azért, mert olyan mintha ki lenne kapcsolva minden). Ezt többször csinálta. Voltam szerelőnél, aki kicserélte azt a panelt, ami a biztosítéktáblát is tartalmazza, azonban a hiba újra jelentkezett, de "enyhébb" formában. Felvillan a töltéslámpa, meg a motorcsekk egy pillanatra, a mutatók szintén leszaladnak, de más nem történik.

Szerintetek mi lehet a hiba oka. Volt már valakinek ilyen problémája az autójával?

Előre is köszi a válaszokat.

üdv.

dontotti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nekem z16xer is kb 3-5 decivel eszik kevesebbet.viszont ha azt veszem figyelembe hogy pl pályán vagy országúton nem nyomkodom feleslegesen a gázpedált vagyis nem akarok gyorsabban menni akkor több is lehet a spór.városba is használom és tényleg "rohadt kényelmes" mindenhol.

az első néhány km érdekes lehet annak akinek nem volt még előtte ilyen mert lehet hogy a sofőr elvenné a gázt a kanyarnál vagy lassítanál pl a körforgó előtt de a gépsárkány csak lendületesen megy tovább.de hamar megszokod

Hali!

Z14xep saját tapasztalatom szerint ez max vízszintes utra igaz. Változó domborzatnál nem, mert ha dombra felfelé mész, tempomat nélkül kissé lassulva haladsz felfelé, ha nem padlógázzal hajtasz. A tempomat mivel a sebességet tartja nem érdekli a fogyasztás, igy lehet h a "szükségesnél" nagyobb gázt ad. De az vitathatatlan hogy nagyon kényelmes.

Link to comment
Megosztás:

ez így igaz.

budapest- bécs szakaszon az enyém simán félliterrel többet eszik, mert ott sok a fel és le.

Van az a vicc hogy parasztbácsi pesten árulja a verdát és kérdik tőle hogy mennyit fogyaszt városban?nem tudom ,faluban használom.

Na én ritkán járok dombos részen ezért nem tapasztalom a többletfogyasztást tempomattal.de dombra fel adja a gázt hogy tartsa a sebességet de lefelé nullával megy ha sok a lendület.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.