Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Gyújtás levétele után működik a riasztós kapcsoló. Nem élesíti a belsőtér figyelést, és a dőlésérzékelést, arra az esetre, ha kisállatot hagyna valaki az autóban. Ha megnyomod, akkor a központizár gombja villog kb.: 10 másodpercig, eddig aktív a funkció, utána ha nem zártad az autót, akkor olyan, mintha meg se nyomtad volna.

OBD-s kütyü: írtam PÜ-ben, hogy az opcom-mal biztosan olvasható a DPF adat, más programmal nem tudom, sőt azt is, hogy ha nem akarod állandóan benne hagyni, akkor a vezetékes jobb választás lehet. Talán a cseh kütyüt is említettem, mint a legkultúráltabb megoldás.

Igen, köszönöm, olvastam, csak az nekem azért drága lenne. Végülis teszi a dolgát a DPF egyelőre, csak néha meg kell hajtani, hibakódolvasásra meg a kínai gagyi is jó tulajdonképp.

Link to comment
Megosztás:

Igen, az a kütyü 40 körül áll meg, az pedig nem kevés pénz. Ha valamikor mégis szeretnél venni, akkor tudok segíteni a beszerzésben. Meglepő, de a kínai sem feltétlen gagyi. Nekem vezetékes van évek óta, és hibátlanul működik.

DPF: nem kell meghajtani, elég ha a megszokott ritmusban közlekedsz vele. Ha észreveszed, hogy regenerál, akkor lehetőség szerint menni kell vele, nem előnyös ha a motort leállítod (bár néhány alkalommal ez sem okoz gondot, csak legyen valamikor egy teljes regenerálás).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hozzáértők segítségére lenne szükségem.

H Astrámban a sima cd30-at szeretném mp3-asra cserélni, találtam is korrekt áron.

Viszont: miután megkérdeztem az eladót, hogy kódja van-e vagy ki van nullázva, annyi volt a válasz, hogy 2005 utáni cd30 mp3-as rádióknak nem kell kód. Ezt nem akarom elhinni. Egy Blaupunkt fejegységről van szó.

Várom a hozzászólásokat, köszi előre is!

Tomi

Link to comment
Megosztás:

Nem a rádióhoz tartozik a kód, hanem az autóhoz. Minden egység, köztük a rádió is hozzá van párosítva/tanítva az adott autóhoz. "Áramszünet" után a társított autóban minden kód nélkül üzemel, más autóban pár másodpercenként sípol, és üzenget a kijelzőn. Tehát csakis letanított rádiót szabad venni! (mert ha 10-ért veszel egyet, és 5-6-ért megmókolják, akkor ott vagy mintha vettél volna15-16-ért egy tutit). Márkaszervízben, Tech2-vel tudják az autódhoz illeszteni, az autód CarPass kártyáján lévő biztonsági kód kell hozzá. Kétféle előlappal léteznek: sima vagy függőleges éllel tört, ez utóbbi illik az Astrába.

Link to comment
Megosztás:

Nem a rádióhoz tartozik a kód, hanem az autóhoz. Minden egység, köztük a rádió is hozzá van párosítva/tanítva az adott autóhoz. "Áramszünet" után a társított autóban minden kód nélkül üzemel, más autóban pár másodpercenként sípol, és üzenget a kijelzőn. Tehát csakis letanított rádiót szabad venni! (mert ha 10-ért veszel egyet, és 5-6-ért megmókolják, akkor ott vagy mintha vettél volna15-16-ért egy tutit). Márkaszervízben, Tech2-vel tudják az autódhoz illeszteni, az autód CarPass kártyáján lévő biztonsági kód kell hozzá. Kétféle előlappal léteznek: sima vagy függőleges éllel tört, ez utóbbi illik az Astrába.

A Vateran 5ezerert (+posta) is szokott lenni CD30 MP3, bar most eppen nincs, csak egy licit indul onnan, de azert sem igazan tolonganak. A 6 gombos, mezei verzioert sokkal tobbet nem igazan szabad adni, hacsak nem valami extra szin, vagy nagyon surgos.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként pont arra a Vaterásra gondoltam, amit említettél is...kicsit gyanús...nem?

Mi a gyanus benne? Attol, hogy masok csillagaszati arakon probalkoznak, meg ez a realis ar...

Aki pedig olyat vesz, amelyikhez "van kod is", az garantaltan pofara esik vele, mert hiaba adjak hozza a car passt, azzal masik autoban nem fog menni. Ha pedig van kod, akkor az eladonak nyilvan eszebe sem jut letanit(tat)ni.

Link to comment
Megosztás:

Van egyáltalán olyan Astra amiben nincs szivargyújtó?

Ha tényleg erről van szó, nekem kicsit furcsa, hogy egy több évtizede minden autóban széria tartozékot fölsorolnak mint plusz felszereltség. Na mindegy...

Ez nekem kicsit olyan, mintha hatalmas extraként odaírnák, hogy van benne önindító és nem úgy kell bekurblizni. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég találtam a fórumra és holnap cserélem a G Astrámat H-ra. Essentia felszereltség tehát a BC-nek csak kétsoros kijelzője van. Ezt szeretném kicseréltetni 3 sorosra (TID). A márkaszervízben azt mondták, hogy nagyon drága és macerás lenne, mert az egész műszerfalat ki kell cserélni hozzá. Másoktól viszont azt hallottam, hogy elég csak magát a kijelzőt. Van valakinek tapasztalata a dologban? (Nem szeretném ha a márkaszervízben lehúznának, de azt sem hogy egy neten vásárolt bizonytalan TID-et egy műkedvelő ezermester hentesmunkával fércelje oda) Nem sürgős a dolog, de nyárig szeretném összehozni. Előre is köszi a tanácsokat!

Link to comment
Megosztás:

. Essentia felszereltség tehát a BC-nek csak kétsoros kijelzője van.

Szia!

Nekem is Essentia van, és GID kijelzője van... :evilgrin: :omg: gyárilag...

Attól, hogy Essentia, nem feltétlenül az alapot jelenti.

Ha jobban körülnézel az autópiacon, van Njoy felszereltségben TID kijelzős... :icon11:

Pl ebben csak a 2 soros verzió van...http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_h/opel_astra_h_1.4_enjoy-6725108

:sneaky:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég találtam a fórumra és holnap cserélem a G Astrámat H-ra. Essentia felszereltség tehát a BC-nek csak kétsoros kijelzője van. Ezt szeretném kicseréltetni 3 sorosra (TID). A márkaszervízben azt mondták, hogy nagyon drága és macerás lenne, mert az egész műszerfalat ki kell cserélni hozzá. Másoktól viszont azt hallottam, hogy elég csak magát a kijelzőt. Van valakinek tapasztalata a dologban? (Nem szeretném ha a márkaszervízben lehúznának, de azt sem hogy egy neten vásárolt bizonytalan TID-et egy műkedvelő ezermester hentesmunkával fércelje oda) Nem sürgős a dolog, de nyárig szeretném összehozni. Előre is köszi a tanácsokat!

Szia!

A kérdésedre a válasz: Nem kell műszerfalat cserélni, elég a kijelzőt beszerezni. (Az új ((használt)) kijelző beszerzésénél figyelni kell, arra, hogy az alkatrész le legyen "tanítva" az eredeti autóról.) Én már túl vagyok egy ilyen "műtéten", és hasonló téves információkat kaptam annak idején. Itt a fórumon nagyon sokat segítettek. Nekem is Essentiám van és gyárilag TID kijelző volt benne, amit kicseréltettem, egy olyan GID-re, amit egy bontóban vettem. Azóta is gyönyörűen működik.

Olvass vissza ebben a topikban és megtalálsz minden fontos információt, de ha kell további segítség, szívesen segítek én is, és biztosan a többiek is.

benkoa

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég találtam a fórumra és holnap cserélem a G Astrámat H-ra. Essentia felszereltség tehát a BC-nek csak kétsoros kijelzője van. Nem sürgős a dolog, de nyárig szeretném összehozni. Előre is köszi a tanácsokat!

Szia!

Itt keresgélj...http://racing-bazar.hu/

Pl.: http://racing-bazar.hu/alkatresz/muszerfal-kormany-legzsak/opel_kijelzok_eladok

De mindenképp letanított legyen.

Üdv,

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Volt már valakinek fémesen recsegő, csattogó hangja kormány tekergetése közben alapjáraton, 1500 körül elhagyja.

olyan mintha erős áram terhelés mellett jönne elő a generátorból. talán szabadonfutó?

Van esetleg egy generátoros leírás valahol?

Z17DTH 2007

THX

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hónapja panaszkodtam, hogy hibát jelez a bal kanyarkövető fényszóróm, villog a visszajelzője és hibakódot is ad.

Végül beruháztam egy új lámpára. (Elég rendes ára van.) Múlt héten szervizben ki is cserélték. Tegnap mentem vele a csere óta először sötétben és azt vettem észre, hogy induláskor a diagnosztikát szépen megcsinálja, mozgatja minden irányba, de utána nem reagál a kormány fordítására. Bármerre tekerem végállástól végállásig a kormányt, a fényszóró középállásban fixen előre világít, nem hajlandó fordulni. Se a cserélt új, se a régi jobb oldali. Semmilyen hibát nem jelez.

Ez mitől lehet, van valami tipp? Hogy lehetne működésre bírni? Most már mindennek jónak kellene lennie rajta.

Sajnos csak két hét múlva tudok megint szabadságot kivenni és visszavinni a szervizbe reklamáció céljából.

Link to comment
Megosztás:

Cserenkov: a lámpa csak kb.: 10 km/ó sebesség felett fordul.

Zsoltee44: CID mehet bármelyik rádióhoz, így a CD70-hez is. RGB kábel most nincs az autódban, de kelleni fog a térkép megjelenítéséhez, ezen kívül már csak egy CID keretet kell beszerezned.

Link to comment
Megosztás:

Cserenkov: a lámpa csak kb.: 10 km/ó sebesség felett fordul.

Zsoltee44: CID mehet bármelyik rádióhoz, így a CD70-hez is. RGB kábel most nincs az autódban, de kelleni fog a térkép megjelenítéséhez, ezen kívül már csak egy CID keretet kell beszerezned.

Értem és köszönöm,olyan kérdés akkor most nekem csak RGB kábel kell akkor a többi kábel benne van? :D

Illetve milyen árban lehet egy keret? :D

Link to comment
Megosztás:

Értem és köszönöm,olyan kérdés akkor most nekem csak RGB kábel kell akkor a többi kábel benne van? :D

Illetve milyen árban lehet egy keret? :D

Csak az RGB kell, a többi benne van az autódban. Egy új keret márkaszervízben 4000 Ft körül van. Az RGB durvább... használt, 18 eFt alatt ajándék (persze annyi sem érne)

Link to comment
Megosztás:

Volt már valakinek fémesen recsegő, csattogó hangja kormány tekergetése közben alapjáraton, 1500 körül elhagyja.

olyan mintha erős áram terhelés mellett jönne elő a generátorból. talán szabadonfutó?

Van esetleg egy generátoros leírás valahol?

Z17DTH 2007

THX

Ha jól tudom elektromos rásegítéses a kormány....tehát tényleg lehet, hogy a generátortól hallasz valamit, de hogy "fémesen recsegő hang"!!????

Lehet ugyebár csapágy, de ez nem terhelés függő, szénkefe....ennek nem lehet hangja, beleérhet a forgórész az álló részbe....ennek lehet fémes hangja. Sürgősen nézesd meg, nehogy valahol végleg beálljon!

Vagy még a rásegítő elektromotortól jön valami hang....

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom elektromos rásegítéses a kormány....tehát tényleg lehet, hogy a generátortól hallasz valamit, de hogy "fémesen recsegő hang"!!????

Lehet ugyebár csapágy, de ez nem terhelés függő, szénkefe....ennek nem lehet hangja, beleérhet a forgórész az álló részbe....ennek lehet fémes hangja. Sürgősen nézesd meg, nehogy valahol végleg beálljon!

Vagy még a rásegítő elektromotortól jön valami hang....

köszi,

A dolog érdekes és nem állandó.

megemelkedett villamos terhelésnél jön elő és eddig csak a kormányzásnál alapjáraton. Nincs másik ekkora fogyasztó az autóban mint az elektromos rásegítés.

Generátor csapágy forgórész, nem hiszem mert a generátor mindig forog tehát mindig lenne. Megnövekedett áramfelvétel miatt nem mozdul el a központosított helyzetből.

érdekes, hogy sem a kormányzáson sem máson nem érezni semmi elváltozást, rendellenességet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.